Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri varaa minulle ajan kalenteristaan niinkuin jollekin asiakkaalle

Vierailija
30.06.2022 |

Kahvittelu tai muu tapaaminen saattaa mennä kahden viikonkin päähän kun kaverini selaa kalenteriaan. "sopisko 13päivä siinä kello 17 aikaan?"

Oon vähän hämillään mistä on kyse. Ei voida koskaan nähdä spontaanisti vaan kaikki näkemiset pitää järjestellä ja aikatauluttaa.

Kommentit (861)

Vierailija
21/861 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Jotenkin ärsyttävää. "Joo no mulla olis aikaa nähdä 15.8 klo 15.30-17.35. Et käviskö se?"

Oon todennut, et antaa olla kun on niin vaikeeta.

Vaikeaa? Minun mielestäni taas tuo on erittäin selkeää.

Vierailija
22/861 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomalla työttömällä on vaikea käsittää, että työssäkäyvällä perheellisellä on muitakin kiireitä kuin just sä.

En ole lapseton, ja kyllä minulla ainakin ystäville on aina aikaa. Ja kavereille. Kaverini ei näköjään ajattele samalla tavalla.

Älä viitsi. Jos sinulla olisi ystäville ja kavereille AINA aikaa, laiminlöisit lapsesi. Paitsi jos jälkikasvu on jo muuttanut omilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/861 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunivuorot, kolme lasta, omat harrastukset, puolison harrastukset, lasten harrastukset, lasten hoidot, kaupassa käynnit, ruuanlaitot, siivoamiset, nukkumiset, jnejne arjen pyörittäminen.

Sorry et mulla ei ole aikaa lähteä yhtäkkiä määrittelemättömäksi ajaksi kahville kanssasi kaupungille, jonne ajaa puol tuntia suuntaansa.

M40

Vierailija
24/861 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomalla työttömällä on vaikea käsittää, että työssäkäyvällä perheellisellä on muitakin kiireitä kuin just sä.

Ihan samaa ajattelin.

Ap on varmasti ihminen, jolla ei ole ollut aikatauluja sitten peruskoulun jälkeen ja perhettä ei onneksi ole.

Vierailija
25/861 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevä tapa rajata liian sosiaalisia tapaamisia. Itse olen sitä tyyppiä, joka väsyy ihmisten kanssa rupatteluun yms. ja pienikin sosiaalinen kuormitus vaatii palautumisen. Jotkut ei tajua/ huoma väsymistä, joten ennakolya sovittu aikataulu säästää kummankin osapuolen tunteita.

Vierailija
26/861 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään. Mulla on sisko, joka tekee samaa, mutta kuitenkin olettaa että mulla on aikaa hänelle aina spontaanisti. Soittaa "Mulla peruuntui tänään muut menot, kun olen kipeänä. Voinko tulla käymään?" No et voi tulla minuakaan tartuttamaan. :) Olettaa että minä perun tärkeitä menojani hänen takiaan, mutta itse ei voi esim. kauppareissurutiinistaan poiketa koskaan... No emme sitten näe kovin usein.

Ihan ok sopia asioita etukäteen kalenteriin, kunhan ei oleta että muiden aikataulut pyörivät yhden mukaan.

Vierailija
27/861 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, joillain meillä on oikeasti hektinen elämä. Itselläni on likipitäen joka päivälle jotain menoa tai tekemistä joten pakko pitää kalenteria etten sovi vahingossa asioita päällekäin tai että elämä ei ylipäätään päädy olemaan yhtä kaaosta ja juoksemista.

Ralastan kavereitani ja juuri siksi haluan kirjoittaa sovitun tapaamisen hyvissä ajoin ylös jotta voin olla varma ettei sitä sitten tarvitse perua siksi että samalle ajalle olikin sovittuna jotain muuta, varattuna hammaslääkäriaika tai työtapaaminen tai harrastusjuttuja. Valitettavasti minulla ei ole juurikaan sellaisia päiviä jolloin voisin tehdä jotain spontaania ja kalenteri on yleensä täynnä ainakin sen pari-kolme viikkoa eteenpäin.

Vierailija
28/861 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole lapseton, ja kyllä minulla ainakin ystäville on aina aikaa. Ja kavereille. Kaverini ei näköjään ajattele samalla tavalla.

Okei, lapsesi on siis isällään puolet ajasta ja sen sinun osuuden lapsesi viettää mummolassa. Töitähän sinulla ei ole.

Vierailija
29/861 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Joskus itelläki on sellasia viikkoja ettei niihin mahu spontaani meno. Ja kun tapaamisen sopii, niin se toteutuu varmemmin, kokemus on opettanut.

Vierailija
30/861 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen kaksivuorotyötä ja en todellakaan muista ulkoa tai edes tiedä onko minulla kahden viikon päästä keskiviikkona aamu- tai iltavuoro vai peräti vapaapäivä. Aamuvuoro alkaa kasilta ja silloin illat ovat tietenkin vapaita, iltavuorossa olen taas töissä yhdeksään asti ja aamupäivällä en yleensä viitsi tapaamisia järjestää.

Erikoinen vuorotyö, kun työvuorojen työaika menee kuitenkin kolme tuntia päällekkäin mikäli molemmat ovat 8 tunnin mittaisia.

Vierailija
31/861 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen kaksivuorotyötä ja en todellakaan muista ulkoa tai edes tiedä onko minulla kahden viikon päästä keskiviikkona aamu- tai iltavuoro vai peräti vapaapäivä. Aamuvuoro alkaa kasilta ja silloin illat ovat tietenkin vapaita, iltavuorossa olen taas töissä yhdeksään asti ja aamupäivällä en yleensä viitsi tapaamisia järjestää.

Erikoinen vuorotyö, kun työvuorojen työaika menee kuitenkin kolme tuntia päällekkäin mikäli molemmat ovat 8 tunnin mittaisia.

Mitäs erikoista siinä on? 

Vierailija
32/861 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

asperger?

Vierailija
33/861 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia ainakin minun ympyröissäni.

Ei ole mielestäni normaalia vaan tehokkuusesittäjien hommaa. Ihme tärkeysteatteria.

Vierailija
34/861 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lapseton sinkku, teen etätöitä 8-16, harrastan omien aikataulujen mukaisesti salia ja lenkkeilyä. Siitä huolimatta tykkään aikatauluttaa kaveritapaamiset. Välillä ärsyttää, että lapsiperheelliset kaverit pitää mua jonain "x:llä on aina aikaa"-tyyppisenä kaverina, eli mua aina pyydetään spontaanisti milloin minnekin, etenkin niin jos lapsiperheellisillä kavereilla on tullut jotain muutoksia suunnitelmiin. 

Vierailija
35/861 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään. Mulla on sisko, joka tekee samaa, mutta kuitenkin olettaa että mulla on aikaa hänelle aina spontaanisti. Soittaa "Mulla peruuntui tänään muut menot, kun olen kipeänä. Voinko tulla käymään?" No et voi tulla minuakaan tartuttamaan. :) Olettaa että minä perun tärkeitä menojani hänen takiaan, mutta itse ei voi esim. kauppareissurutiinistaan poiketa koskaan... No emme sitten näe kovin usein.

Ihan ok sopia asioita etukäteen kalenteriin, kunhan ei oleta että muiden aikataulut pyörivät yhden mukaan.

Juuri niin, nämä kalenteri-ihmiset eivät ikinä oleta että toisella osapuolella olisi mitään menoja. Kaikki pyörii sen oman huipputärkeän kalenterin ympärillä.

Vierailija
36/861 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin ne vuorot menevät ystävä hyvä. :) Mättääkö sinua tämäkin asia? Onko sinulla yleensäkään jotain asiaa, mistä et pahoittaisi mieltäsi?

Vierailija
37/861 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Jotenkin ärsyttävää. "Joo no mulla olis aikaa nähdä 15.8 klo 15.30-17.35. Et käviskö se?"

Kaveritapaamisen ei pitäisi olla kuin gynekologikäynti

Vierailija
38/861 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko sinulle yllätyksenä se, että kaikki eivät ajattele samalla tavalla kuin sinä?

Vierailija
39/861 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin, nämä kalenteri-ihmiset eivät ikinä oleta että toisella osapuolella olisi mitään menoja. Kaikki pyörii sen oman huipputärkeän kalenterin ympärillä.

Olettavat he ja he tietävät, että yleensäkin ihmisillä on menoja ja muutakin elämää kuin se yksi kaveri.

Jos toinen esimerkiksi sanoo, että sopisiko sinulle torstaina iltasella noin klo 18 jälkeen vai olisiko joku toinen aika hyvä, niin se on keskustelua. Voin lähteä koiraa lenkittämään illalla silloin kuin sille on hyvä aika, mutta en todellakaan lähde iltasella jonnekin kahvilaan hengaamaan jutustelemaan kaverin kanssa ilman pientä suunnittelua.

Vierailija
40/861 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveritapaamisen ei pitäisi olla kuin gynekologikäynti

Sinun tapaaminen on yhtä ihanaa kuin gastroskopia.