Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako terapeutti kommentoida asiakkaan ulkonäköä?

Vierailija
30.06.2022 |

Olen raskaana ja näimme terapeuttini kanssa pitkästä aikaa ja hän kommentoi: "Tissis on kasvaneet, mutta maha ei näy, oikeastaan näyttää vatsarenkaalta"

Hänellä muutenkin todella vahvat mielipiteet kaikesta ja nyt tän päiväinen kommentointi. Tuli todella epämiellyttävä olo. Sanoin hänelle jälkikäteen, että en tykännyt tuosta arvioinnista.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa trollilta, mutta itselläni on vähän vastaava kokemus fysioterapeutista. Oli kyllä niin nöyryyttävä kokemus olla pelkissä alushousuissa töllisteltävänä, kun tämä tyyppi yhtäkkiä heittää kysymyksen "onko sulle kukaan ikinä sanonut, että sulla on todella pitkä selkä?". En vastannut kysymykseen mitään, kun yritin vaan niellä ärtymystä ja nolostusta, ja ajattelin että tilanne menee sillä ohi. Vielä mitä! Seuraava kommentti oli "Hei, kuulitko sä!? Onko sulle kukaan ikinä sanonut, että sulla on todella pitkä selkä??" Totesin vaan, että olen ehkä itsekin saattanut huomata asian, poistuin, enkä enää koskaan mennyt hänen asiakkaakseen. Harmittaa, että kiltisti kuitenkin maksoin..

Jos fysioterapeutti mainitsee selän pituudesta, hän on ehkä ajatellut lihaksien tarvitsevan kuntoutusta tms. Itse luulin, että minulla on lyhyet jalat, mutta paljastui , että minulla on pitkä selkä eli ylmimääräinen täysikokoinen selkänikama. Kun asiaa tutkittiin, kirurgi pystyi heti sanomaan, mitä en voi tehdä, ylimääräisen nikaman sijainnin persuteella.

Vierailija
22/59 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa trollilta, mutta itselläni on vähän vastaava kokemus fysioterapeutista. Oli kyllä niin nöyryyttävä kokemus olla pelkissä alushousuissa töllisteltävänä, kun tämä tyyppi yhtäkkiä heittää kysymyksen "onko sulle kukaan ikinä sanonut, että sulla on todella pitkä selkä?". En vastannut kysymykseen mitään, kun yritin vaan niellä ärtymystä ja nolostusta, ja ajattelin että tilanne menee sillä ohi. Vielä mitä! Seuraava kommentti oli "Hei, kuulitko sä!? Onko sulle kukaan ikinä sanonut, että sulla on todella pitkä selkä??" Totesin vaan, että olen ehkä itsekin saattanut huomata asian, poistuin, enkä enää koskaan mennyt hänen asiakkaakseen. Harmittaa, että kiltisti kuitenkin maksoin..

Mistä lähtien pitkäselkä on ollut haukkumista?

Parempi ilmaista se noin kuin sanomalla että olet persjalkainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottako te ihan tosissanne? 🤣

Terapeutti saa ja voi kommentoida ulkonäköä. Ihan kaikkea ei kuitenkaan ole ihmisille sopivaa sanoa, ja rintojen koon kommentointi nyt lähtökohtaisesti ei ole kauhean sopivaa juurikaan missään. 🤣

Fyssarin toimenkuvaan taas kuuluu ottaa puheeksi se mitä havainnoi kuten vaikkapa pitkä selkä. Ehkä hän myös voisi jossain yhteydessä kommentoida rintojen kokoa, jos sillä on jokin yhteys asiakkaan tilaan vaikkapa niskavaivojen taustatekijänä. Mutta small talkina toi sun tissit on kasvaneet ei toimi kyllä hänelläkään. 😆

Vierailija
24/59 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käyt siellä? Niille rahoille löytyy varmaan parempaa käyttöä.

Vierailija
25/59 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kehuttu terapiassa esimerkiksi suloiseksi.

Vierailija
26/59 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrinen sairaanhoitaja sanoi minulle teininä, että annan synkän ensivaikutelman kun minulla oli tummat vaatteet. Kaverini oli hetki sitä ennen taas sanonut että näytän pirteältä...

En ymmärrä mikä pointti on kommentoida ulkonäköä, jossei itse pyydä sitä, varsinkin kun kyseessä on ns ammattiauttaja.

Vierailija
27/59 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuolla lailla. Minun terapeuttini kehui minua kauniiksi ja hehkeäksi. Sekin olisi ollut asiatonta, jos emme olisi olleet samalla aaltopituudella. Terapeutilla pitää ehdottoasti olla tunneälyä.

Vierailija
28/59 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa tilanteissa ärsyttävmpää on melkein se kun ei saa hämmennykseltään heitettyä mitään takasi.

Oishan se hauskaa nähdä ilme ku sanois vaikka että ai, kiitos, sulla on tainnu eilisilta venähtää pitkäks noista silmäpusseista päätellen ja hei tos on muuten kampa saat lainata.

Vierailija
29/59 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lähtisi kommentoimaan hoitajana kenenkään asiakkaani ulkonäköä.

En tiedä. Koitan nyt päästä asian yli 😅

-ap

Vierailija
30/59 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! Mä en saa koskaan sanottua mitään yllättävissä tilanteissa! :( se on niin ärsyttävää. Kun osaisi edes joskus itse hetkessä, eikä vasta jälkikäteen.

-ap

Vierailija
31/59 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kehujako narsistit menee sieltä terapiasta hakemaan?836

Vierailija
32/59 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Vastasin kysymykseen 😅

Vierailija
33/59 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin joskus psykiatrisella hoitajalla juttelemassa hankalasta elämäntilanteesta. Oltiin jo lopettelemassa, kun hoitaja kysyi, että oletko sä muuten aina ollut noin lihava, samalla katsoen minua päästä varpaisiin sellaisella arvostelevalla katseella - ne tietää, jotka ovat sellaisen katseen kohteeksi joutuneet. Yllätyin kysymyksestä aika paljon, koska syy, miksi olin siellä, ei liittynyt mitenkään ulkonäkööni, painooni tai muuhun sellaiseen, miksi ko. kysymys olisi ollut aiheellinen siinä tilanteessa.

Mutta hän kuulemma vain halusi tietää. En mennyt enää sille hoitajalle.

Vierailija
34/59 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukkujako sinne sitten on mentävä kuuntelemaan? 😂

Vierailija
35/59 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas! :( ei saisi noin kommentoida kyllä kellekkään. Varsinkaan jos ihminen on muutenkin herkässä mielentilassa ahdistuksen/masennuksen takia.

Hyvä, että et mennyt enää!!!!

Vierailija
36/59 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa kestämään ja sietämään tätä maailmaa. Sitten ei tarvitse terapiassakaan juosta. Kyllä ihmiset ovat nykyään kuin jotain helposti särkyviä lasiesineitä. Järkeäkin soisi olevan enemmän.

Vierailija
37/59 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetelkaa kestämään ja sietämään tätä maailmaa. Sitten ei tarvitse terapiassakaan juosta. Kyllä ihmiset ovat nykyään kuin jotain helposti särkyviä lasiesineitä. Järkeäkin soisi olevan enemmän.

Kyllä, järkeä soisi olevan enemmän. Erityisesti niillä, jotka eivät osaa asiallisesti kohdella toisia ihmisiä.

Vierailija
38/59 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, järkeä soisi olevan enemmän. Erityisesti niillä, jotka eivät osaa asiallisesti kohdella toisia ihmisiä.

Ei, vaan joka asiasta mielensä pahoittaminen ja uhriutuminen on se ongelma.

Vierailija
39/59 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin hmm. Eikös se fysioterapiassa ole ihan oleellinen tieto? Riippuu tietty minkä syyn vuoksi siellä olit. Kommentoi se mullekin, että onpa lättänät jalat kun askellusvikaa tutki.

Vierailija
40/59 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta hyvältä terapeutilta, kannattaa vaihtaa

Laillistettu terapeutti ei milloinkaan sano entiselle / nykyiselle asiakkaalleen noin. En siis usko lainkaan AP : n tarinaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän