Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten reagoisitte jos hississä edellä oleva sanoisi Kuule, nyt on pandemia-aika, tule seuraavalla hissillä

Vierailija
30.06.2022 |

Miten reagoisitte tai mikä olisi ajatuksenne tuossa tilanteessa, jossa edellänne oleva huomaisi teidät takanaan ja toteaisi noin?

Kommentit (142)

Vierailija
41/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla on oikeus tulla tähän hissiin. Ellet halua tulla samalla kertaa kanssani niin siihen sinulla on oikeus".

Vierailija
42/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaiset yliherkät, yksinkertaiset, woket, hitaat, kömpelöt, mt-ongelmaiset sun muut l uuserit ovat jo liikaa alkaneet terrorisoimaan tätä yhteiskuntaa uhriutumisellaan ja muiden syyttelyllään. Raja on ylitetty ja heiluri heilahtaa takaisin päin.

Eipä se pyynnön esittäjä tuossa kuvatussa tilanteessakaan ollut se mt-ongelmainen, vaan se toinen osapuoli.

Väärin. Kyllä se on mt-potilaan merkki, jos pelkää hissimatkaa toisen ihmisen kanssa. Siinä rappukäytävässä kuitenkin jo ollaan suht lähietäisyydellä, joten mitään järjellistä perustelua yhteisen hissikyydin eväämiselle ei ole. 

Ei, ei se ole mt-potilaan merkki. Tartunnoissa kontaktin kestolla on ratkaiseva merkitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on trollien ketju.

Tarkoitus EDELLEENKIN dissata maskeja, siltä varalta jos joku niitä erehtyy käyttämään.

Tilastot ei ole ruskitrollien mielestä tarpeeksi pahat.

Vierailija
44/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olemme tässä jo sen verran lähekkäin, että tartunta on jo tullut jos on tullakseen. Rouva on hyvä ja menee portaita pitkin, jos ei uskalla samaan hissiin"

Ei kun sä menet portaita. Se toinen on ollut siellä hississä jo ennen sua, niin sillä on etuajo-oikeus.

Höpö höpö. Se, joka pelkää, väistää. Piste. 

Ei, vaan se joka kerkesi hissiin ensin, menee sinne ensin. Jos sulla ei kunto kestä mennä portaita, niin odota seuraavaa kierrosta.

Höpö höpö taas. Et sinä minua pysty estämään, jos tulen samaan hissiin. Turhaan uhoat. Jos rupeat riehumaan, teen rikosilmoituksen päällekarkaamisesta. 

Sinähän täällä uhoat. Jos mä olen hississä, sulla ei ole mitään oikeutta tunkea sinne väkisin.

No onhan :D Hissi on kaikkien yhteisessä käytössä, ei kenenkään yksityisomaisuutta. Eli sinulla ei ole mitään oikeutta määritellä, kuka sitä milloinkin käyttää. Ei vaikka miten uhoat ja leikit jotain hissipoliisia. 

Vierailija
45/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi tuostakin pitäisi tehdä ongelma. Jos joku pyytää, etten tule samaan hissiin, en mene samaan hissiin. Oli syy mikä tahansa. Kuka taliaivo nyt väkisin lähtee tunkemaan hissiin, jos vartavasten toinen (vielä pyynnön perustellen) pyytää, ettei näin tehtäisi.

Mt-potilaiden jokaiseen oikkuun ei tarvitse taipua. Pysyköön kotonaan jos pelkää ihmisiä. 

Puhutko nyt itsestäsi, kun et kykene noudattamaan yksikertaisia toiveita, vaan yrität esittää kovaakin äijää jossain hissijonossa? Juu, teitä MT-potilaita on paljon, ja muiden ei tarvitse jokaiseen teidän sekoiluun taipua, vaan voivat ihan toivoa, ettette tunge samaan hissiin, vaikka kuinka tarvitsisitte läheisyyttä ja lämpöä.

En. Puhuin tästä hysteerikosta, joka yrittää estää muiden liikkumista omien pelkojensa varjolla. Jos toiveena on, ettei kukaan tule samaan hissiin, pitää käyttää portaita eikä ruveta vaatimaan muita hyppimään omien pelkojensa tahtiin. 

No ei PIDÄ. Ei missään ole niin määrätty.

Ei ole määrätty sitäkään, että toisen voi vaatia jäämään pois hissistä. Eli joko tulet samalla kyydillä tai menet portaita pitkin. Sinulla kun ei ole päätösvaltaa siihen, miten minä hissiä käytän. 

Ei olekaan, sitten kun mä en enää ole siinä hississä. Mutta sinä et tunge hissiin, jossa mä jo olen, jos minä niin haluan.

Vierailija
46/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkäät, laita ffp3-maski päähän. Yksinoikeutta hissiin ei ole kellään.

Vierailija
47/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaiset yliherkät, yksinkertaiset, woket, hitaat, kömpelöt, mt-ongelmaiset sun muut l uuserit ovat jo liikaa alkaneet terrorisoimaan tätä yhteiskuntaa uhriutumisellaan ja muiden syyttelyllään. Raja on ylitetty ja heiluri heilahtaa takaisin päin.

Eipä se pyynnön esittäjä tuossa kuvatussa tilanteessakaan ollut se mt-ongelmainen, vaan se toinen osapuoli.

Väärin. Kyllä se on mt-potilaan merkki, jos pelkää hissimatkaa toisen ihmisen kanssa. Siinä rappukäytävässä kuitenkin jo ollaan suht lähietäisyydellä, joten mitään järjellistä perustelua yhteisen hissikyydin eväämiselle ei ole. 

Ei, ei se ole mt-potilaan merkki. Tartunnoissa kontaktin kestolla on ratkaiseva merkitys.

No sillä aikaa kun räyhäät siitä, ettei sinun kanssasi saa tulla hissiin, on tartunta-aika tullut jo ihan riittävän pitkäksi. Piste. 

Vierailija
48/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen, että ajattelete noin, mutta pitkään aikaan ei ole ollut mitään hätää muilla kuin mediaa jatkuvasti tankkaavilla epävarmoilla ihmisillä.

Vierailija
49/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin seuraavalla tai käyttäisin portaita.

En ainakaan puukottaisi.

Vierailija
50/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyykö tämä kysymys siihen HS:n juttuun, jossa jonkun väkivaltatutkijan kerrottiin saaneen puukosta kotitalonsa rapussa? Oli vain tilaajille tarkoitettu juttu.

Liittyy.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f1cc8c56-0c77-45a3-ae02-1ec0c348f385

Vierailija
51/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sanonut noin ja minulle on sanottu noin. Ei siinä mitään ihmeellistä reagointia ole ollut kenenkään osalta. Näin Helsingissä.

Vierailija
52/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi tuostakin pitäisi tehdä ongelma. Jos joku pyytää, etten tule samaan hissiin, en mene samaan hissiin. Oli syy mikä tahansa. Kuka taliaivo nyt väkisin lähtee tunkemaan hissiin, jos vartavasten toinen (vielä pyynnön perustellen) pyytää, ettei näin tehtäisi.

Mt-potilaiden jokaiseen oikkuun ei tarvitse taipua. Pysyköön kotonaan jos pelkää ihmisiä. 

Puhutko nyt itsestäsi, kun et kykene noudattamaan yksikertaisia toiveita, vaan yrität esittää kovaakin äijää jossain hissijonossa? Juu, teitä MT-potilaita on paljon, ja muiden ei tarvitse jokaiseen teidän sekoiluun taipua, vaan voivat ihan toivoa, ettette tunge samaan hissiin, vaikka kuinka tarvitsisitte läheisyyttä ja lämpöä.

En. Puhuin tästä hysteerikosta, joka yrittää estää muiden liikkumista omien pelkojensa varjolla. Jos toiveena on, ettei kukaan tule samaan hissiin, pitää käyttää portaita eikä ruveta vaatimaan muita hyppimään omien pelkojensa tahtiin. 

Ei ole määrätty sitäkään, että toisen voi vaatia jäämään pois hissistä. Eli joko tulet samalla kyydillä tai menet portaita pitkin. Sinulla kun ei ole päätösvaltaa siihen, miten minä hissiä käytän. 

Ei olekaan, sitten kun mä en enää ole siinä hississä. Mutta sinä et tunge hissiin, jossa mä jo olen, jos minä niin haluan.

Lopetahan penikka jo. Äitiisi tuo "mutkun mä haluun" kiukkuaminen voi tehota, mutta ei muihin. Minua ei pennut määräile. 

Vierailija
53/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauraisin paskaisesti ja kysyisin, että vieläkö joku muka uskoo tuohon pandemiasatuun. 

Ei se satua ole, mutta se on rajusti liioiteltu mediassa vakavuusasteeltaan. Jos vanhukset lähinnä kuolee siihen, niin miksi media uutisoi, että "kaikki kuolevat siihen, ruumiskontteja joka puolella".

Vierailija
54/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetahan penikka jo. Äitiisi tuo "mutkun mä haluun" kiukkuaminen voi tehota, mutta ei muihin. Minua ei pennut määräile. 

Sä olet sitten varmaan jo 70, jos 50-vuotias on sun näkökulmastasi pentu.

Vierailija
55/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi.

Me Sanomassa tykkäämme lietsoa eripuraa, nini siksi teimme tämänkin trollauksen.

Vierailija
56/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaaliälyinen ihminen on oppinut yli kahdessa vuodessa, että terve ihminen ei tartuta. Harmi, että sinulla vielä oppimisprosessi kesken. Sellaista se on, kun on mieleltään vajaa. 

Mieleltään vajaa on se, jonka on pakko päästä tunkemaan samaan hissiin silloin kun on pyydetty, että älä tule.

Vierailija
57/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen pyytää, etten tule samaan hissiin, en mene samaan hissiin. Syyllä ei ole minulle mitään merkitystä.

Niin ja kun mulkosilmäinen mamo sanoo että otan sinun pyörän ja lompkon - niin sinä et kysele mitään, vaan annat ne hänelle ja kiität vielä että hyvä kun kelpaa.

Vierailija
58/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet sitten varmaan jo 70, jos 50-vuotias on sun näkökulmastasi pentu.

No todellakin 50-vuotias on pentu, jos trollaa tuohon malliin av-palstalla. Pentu voi olla henkisesti, vaikka fyysisesti olisi 100-vuotias. 

N28, eri

Vierailija
59/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaaliälyinen ihminen on oppinut yli kahdessa vuodessa, että terve ihminen ei tartuta. Harmi, että sinulla vielä oppimisprosessi kesken. Sellaista se on, kun on mieleltään vajaa. 

Mieleltään vajaa on se, jonka on pakko päästä tunkemaan samaan hissiin silloin kun on pyydetty, että älä tule.

Hissi on julkinen tila, johon kaikilla on oikeus tulla. Älä käytä hissiä, jos pelkään muita ihmisiä. 

Vierailija
60/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että ok. Ole hyvä ja odota itse seuraavaa hissiä.