Polttomoottorit saivat jatkoajan: päästöttömiä synteettisiä polttoaineita käyttävien autojen myynti sallitaan myös 2035 jälkeen
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/40e6c853-ffac-4698-b92b-9aa…
"EU:n suurin kansantalous ja autoteollisuuden mahtimaa Saksa näytti voimansa. Toisin kuin EU:n komissio esitti, sähköllä käyvä menopeli ei ole vuodesta 2035 lähtien ainoa vaihtoehto uuden henkilöauton tai kevyen hyötyajoneuvon ostajalle."
Kommentit (18)
Sähköautoillekin on kaupungeissa monta hyvää käyttöä, sopivat esim maitopullojen jakeluun.
Synteettisen polttoaineen kehitystyö onkin hyvässä vauhdissa ja varmasti markkinoille saadaan hyvä fossiilisten polttoaineiden korvaaja. Tässä on sitä järkeä! Ei ole mistään kotoisin ajatus siitä että kaikki autot olis sähkökäyttöisiä.
Eikö opita että yhden kortin varaa ei pidä laskea , esim. vain sähköllä ei ole järkevää . Mahdollisimman monta vaihtoehtoa ettei käy kun kaasun kanssa jos on vain yksi toimittaja.
Vierailija kirjoitti:
Synteettisen polttoaineen kehitystyö onkin hyvässä vauhdissa ja varmasti markkinoille saadaan hyvä fossiilisten polttoaineiden korvaaja. Tässä on sitä järkeä! Ei ole mistään kotoisin ajatus siitä että kaikki autot olis sähkökäyttöisiä.
Eihän EUn ja suomen ilmastokriisin hoidossa ole ennenkään merkanneet toimenpiteet, joilla on vaikutusta, vaan ölinä, jolla saadaan yksinkertaisten ihmisten suosio.
Saksassa on näköjään fiksumpia ihmisiä kuin suomessa.
Nyt sitten kinaamaan mikään päästötön synteettinen polttoaine.
Mikähän on E85n, biokaasun ja uusiutuvan dieselin asema tässä yhtälössä.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän on E85n, biokaasun ja uusiutuvan dieselin asema tässä yhtälössä.
Vanhat autot saavat kuluttaa mitä kuluttavat. Nyt kun järki näyttää saava jonkinlaista jalansijaa myös EU:ssa, on myös biopolttoaineiden tuotannolle paremmat edellytykset (= niihin joku viitsii investoida). Tällöin myös teollisesti tuotetulla biodieselillä on paikkansa, synteettisen bensan rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän on E85n, biokaasun ja uusiutuvan dieselin asema tässä yhtälössä.
Vanhat autot saavat kuluttaa mitä kuluttavat. Nyt kun järki näyttää saava jonkinlaista jalansijaa myös EU:ssa, on myös biopolttoaineiden tuotannolle paremmat edellytykset (= niihin joku viitsii investoida). Tällöin myös teollisesti tuotetulla biodieselillä on paikkansa, synteettisen bensan rinnalla.
Tarkoitinkin oikeastaan sitä että voisiko niinsanottu synteettinen bensiini olla käytännössä bioetanolia?
Periaatteessa on erittäin hyvä asia, että tavoitteet ja määräykset ovat teknologianeutraaleja. Pelkäänpä, että tässä kuitenkin päädytään johonkin sellaiseen, että sitä synteettistä jaetta on joku homeopaattinen määrä sen polttoaineen joukossa, ja fosiiliset polttoaineet poltetaan loppuun. Se neljän asteen maailmanlaajuinen lämpeneminen ei ole mikään kiva juttu.
Vaan eipä silläkään oikeastaan ole mitään väliä mitä tälle pellemaailmalle tapahtuu. Tuhoon tuomittu tämä on joka tapauksessa. Jos ei ihmiskunta kuole sukupuuttoon, niin se joutuu orwellilaisen valvontayhteiskunnan alaisuuteen. Itsellä ei ole lapsia ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän on E85n, biokaasun ja uusiutuvan dieselin asema tässä yhtälössä.
Vanhat autot saavat kuluttaa mitä kuluttavat. Nyt kun järki näyttää saava jonkinlaista jalansijaa myös EU:ssa, on myös biopolttoaineiden tuotannolle paremmat edellytykset (= niihin joku viitsii investoida). Tällöin myös teollisesti tuotetulla biodieselillä on paikkansa, synteettisen bensan rinnalla.
Tarkoitinkin oikeastaan sitä että voisiko niinsanottu synteettinen bensiini olla käytännössä bioetanolia?
Käsittääkseni bioetanoli ei kuulu synteettisiin polttoaineisiin, vaan esim. synteettinen bensiini on nykyisen bensiinin laatustandardit täyttävä. Käytännössä synteettistä bensaa voi pistää vaikka 60-luvun autoon. Tuo on ollutkin kehittäjien tavoite. Tuotantoprosessit on saatu lähes Co2 -neutraaliksi.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa on erittäin hyvä asia, että tavoitteet ja määräykset ovat teknologianeutraaleja. Pelkäänpä, että tässä kuitenkin päädytään johonkin sellaiseen, että sitä synteettistä jaetta on joku homeopaattinen määrä sen polttoaineen joukossa, ja fosiiliset polttoaineet poltetaan loppuun. Se neljän asteen maailmanlaajuinen lämpeneminen ei ole mikään kiva juttu.
Vaan eipä silläkään oikeastaan ole mitään väliä mitä tälle pellemaailmalle tapahtuu. Tuhoon tuomittu tämä on joka tapauksessa. Jos ei ihmiskunta kuole sukupuuttoon, niin se joutuu orwellilaisen valvontayhteiskunnan alaisuuteen. Itsellä ei ole lapsia ja hyvä niin.
Kokonaisuutta kun katsotaan, niin tämä saksalaisten malli on se mikä voi meidät pelastaa, ei se että tehdään putket punaisena uusia sähköautoja kaikille maailman autoilijoille.
Alkaa järki voittamaan