Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten reagoisitte jos hississä edellä oleva sanoisi Kuule, nyt on pandemia-aika, tule seuraavalla hissillä

Vierailija
30.06.2022 |

Miten reagoisitte tai mikä olisi ajatuksenne tuossa tilanteessa, jossa edellänne oleva huomaisi teidät takanaan ja toteaisi noin?

Kommentit (142)

Vierailija
61/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen samaan hissiin sen kanssa. Pysykööt kotona jos noin pelkää

Vierailija
62/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandemia ei ole todellakaan kadonnut minnekään. Juuri luin thl:n uudet tartunta ym luvut, ne oli nousseet viime viikosta usealla tuhannella, eikä siinä edes kaikki, kun kotitestit eivät näy missään. Selkeästi tuo on seurausta siitä, ettei ihmiset enää suojaudu eikä muutenkaan ota huomioon tartunnan mahdollisuutta. Vastuuhan on nyt siirretty jokaiselle itselleen, virallisia varoituksia ei enää kuulu ollenkaan. Riskiryhmäläiset olisi otettava ainakin huomioon ja esim. tuossa hissitapauksessa pitää tietenkin kuunnella toisen toivetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen pyytää, etten tule samaan hissiin, en mene samaan hissiin. Syyllä ei ole minulle mitään merkitystä.

Niin ja kun mulkosilmäinen mamo sanoo että otan sinun pyörän ja lompkon - niin sinä et kysele mitään, vaan annat ne hänelle ja kiität vielä että hyvä kun kelpaa.

Voi saatana kun olikin taas vertailukelpoinen tilanne.

Vierailija
64/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen sitten seuraavalla hissillä. Olipa syy mikä tahansa. Sitäpaitsi olen kyllä jo ennen rappukäytävään menoa vaklannut ettei siellä ole ketään :D

Vierailija
65/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka haluaa yksin hissillä mennä joutaa odottaa että muut menee hissillä ensin syystä että enää ei ole rajoituksia muutenkaan. Ei ole oikein että muut joutuvat odottamaan kun yksi haluaa olla erityinen.

Vierailija
66/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihississä kohauttaisin olkiani ja antaisin mennä, turha sinne on tunkea.

Kaupan hississä en varmaa olisi kuulevinani moista huomauttelijaa.

Vierailija
67/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi tuostakin pitäisi tehdä ongelma. Jos joku pyytää, etten tule samaan hissiin, en mene samaan hissiin. Oli syy mikä tahansa. Kuka taliaivo nyt väkisin lähtee tunkemaan hissiin, jos vartavasten toinen (vielä pyynnön perustellen) pyytää, ettei näin tehtäisi.

Mt-potilaiden jokaiseen oikkuun ei tarvitse taipua. Pysyköön kotonaan jos pelkää ihmisiä. 

Puhutko nyt itsestäsi, kun et kykene noudattamaan yksikertaisia toiveita, vaan yrität esittää kovaakin äijää jossain hissijonossa? Juu, teitä MT-potilaita on paljon, ja muiden ei tarvitse jokaiseen teidän sekoiluun taipua, vaan voivat ihan toivoa, ettette tunge samaan hissiin, vaikka kuinka tarvitsisitte läheisyyttä ja lämpöä.

En. Puhuin tästä hysteerikosta, joka yrittää estää muiden liikkumista omien pelkojensa varjolla. Jos toiveena on, ettei kukaan tule samaan hissiin, pitää käyttää portaita eikä ruveta vaatimaan muita hyppimään omien pelkojensa tahtiin. 

No ei PIDÄ. Ei missään ole niin määrätty.

Ei ole määrätty sitäkään, että toisen voi vaatia jäämään pois hissistä. Eli joko tulet samalla kyydillä tai menet portaita pitkin. Sinulla kun ei ole päätösvaltaa siihen, miten minä hissiä käytän. 

Ei olekaan, sitten kun mä en enää ole siinä hississä. Mutta sinä et tunge hissiin, jossa mä jo olen, jos minä niin haluan.

Lopetahan penikka jo. Äitiisi tuo "mutkun mä haluun" kiukkuaminen voi tehota, mutta ei muihin. Minua ei pennut määräile. 

Sä olet sitten varmaan jo 70, jos 50-vuotias on sun näkökulmastasi pentu.

50-vuotias ja kiukuttelee kuin 3-vuotias uhmaikäinen. Eli henkisesti ihan pentu vielä. 

Sovitaan sitten niin. Mutta sillä hissillä menen edelleenkin yksin, jos niin haluan.

Vierailija
68/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pandemia ei ole todellakaan kadonnut minnekään. Juuri luin thl:n uudet tartunta ym luvut, ne oli nousseet viime viikosta usealla tuhannella, eikä siinä edes kaikki, kun kotitestit eivät näy missään. Selkeästi tuo on seurausta siitä, ettei ihmiset enää suojaudu eikä muutenkaan ota huomioon tartunnan mahdollisuutta. Vastuuhan on nyt siirretty jokaiselle itselleen, virallisia varoituksia ei enää kuulu ollenkaan. Riskiryhmäläiset olisi otettava ainakin huomioon ja esim. tuossa hissitapauksessa pitää tietenkin kuunnella toisen toivetta.

Thl=totaalisen hysterian laitos. Itsekin ovat myöntäneet, että kirjaavat tartuntoja ja kuolemia miten sattuu, joten kukaan tervejärkinen ei heidän tilastoihinsa luota. Riskiryhmäläiset pysyköön kotonaan, jos pelkäävät. Suurin osa heistäkin on kyllä ihan täysijärkisiä ja elää normaalisti eikä vapisi kolmatta vuotta kellarissa. 

Vierailija
69/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riskiryhmäläiset voivat ottaa oman tilanteensa huomioon ja eristäytyä sen sijaan, että terrorisoivat koko muuta yhteiskuntaa tanssimaan heidän pillinsä mukaan.

Vierailija
70/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seison hissin ovella niin että muut ei mahdu mukaan. Ei ole kukaan ängennyt päälle.

Aion jatkaa samaa sitten kun korona menee ohi. 

Vierailija
71/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että ok. Ole hyvä ja odota itse seuraavaa hissiä.

Milloin olet viimeksi uskaltanut sanoa julkisessa tilassa yhtään mitään kenellekään?

Vierailija
72/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi tuostakin pitäisi tehdä ongelma. Jos joku pyytää, etten tule samaan hissiin, en mene samaan hissiin. Oli syy mikä tahansa. Kuka taliaivo nyt väkisin lähtee tunkemaan hissiin, jos vartavasten toinen (vielä pyynnön perustellen) pyytää, ettei näin tehtäisi.

Mt-potilaiden jokaiseen oikkuun ei tarvitse taipua. Pysyköön kotonaan jos pelkää ihmisiä. 

Puhutko nyt itsestäsi, kun et kykene noudattamaan yksikertaisia toiveita, vaan yrität esittää kovaakin äijää jossain hissijonossa? Juu, teitä MT-potilaita on paljon, ja muiden ei tarvitse jokaiseen teidän sekoiluun taipua, vaan voivat ihan toivoa, ettette tunge samaan hissiin, vaikka kuinka tarvitsisitte läheisyyttä ja lämpöä.

En. Puhuin tästä hysteerikosta, joka yrittää estää muiden liikkumista omien pelkojensa varjolla. Jos toiveena on, ettei kukaan tule samaan hissiin, pitää käyttää portaita eikä ruveta vaatimaan muita hyppimään omien pelkojensa tahtiin. 

No ei PIDÄ. Ei missään ole niin määrätty.

Ei ole määrätty sitäkään, että toisen voi vaatia jäämään pois hissistä. Eli joko tulet samalla kyydillä tai menet portaita pitkin. Sinulla kun ei ole päätösvaltaa siihen, miten minä hissiä käytän. 

Ei olekaan, sitten kun mä en enää ole siinä hississä. Mutta sinä et tunge hissiin, jossa mä jo olen, jos minä niin haluan.

Lopetahan penikka jo. Äitiisi tuo "mutkun mä haluun" kiukkuaminen voi tehota, mutta ei muihin. Minua ei pennut määräile. 

Sä olet sitten varmaan jo 70, jos 50-vuotias on sun näkökulmastasi pentu.

50-vuotias ja kiukuttelee kuin 3-vuotias uhmaikäinen. Eli henkisesti ihan pentu vielä. 

Sovitaan sitten niin. Mutta sillä hissillä menen edelleenkin yksin, jos niin haluan.

Hyvin vahvistat viesti viestiltä sitä tosiasiaa, että olet ihan pikkupentu vielä. Juuri tuollainen kaikkivoipaisuuskuvitelma on tyypillistä noin pikkulapselle. Uhittelee minkä kerkiää, mutta kun aikuinen kunnolla ärähtää tulee itku. Niin käy sinullekin. 

Vierailija
73/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tänä aikana mene samaan hissiin maskittomien kanssa. Korona leviää ILMASSA, tajutkaa jo.

Vierailija
74/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riskiryhmäläiset voivat ottaa oman tilanteensa huomioon ja eristäytyä sen sijaan, että terrorisoivat koko muuta yhteiskuntaa tanssimaan heidän pillinsä mukaan.

99,999% ns. riskiryhmäläisistä elää ihan normaalia elämää eikä vaadi muilta mitään. Älä leimaa kaikkia muutaman sekopään takia. 

Vierailija
75/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitä et tajua että kuulut itse siihen riskiryhmään sen jälkeen kun olet kaksi varianttia sairastanut.

Vierailija
76/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisia kunnioittava ihminen antaa toisen mennä ensin, jos ei halua samaan hissiin tulla.

Höpsistä. Jos olen terve, annan sairaiden mennä ensin. Jos olen itse sairas niin menen ensin. Vaikka kyynärpäätaktiikalla. En anna terveiden ihmisten dominoida elämääni. Terveet kyllä kyykyttää sairaita jos niille antaa mahdollisuuden.

Kyynärpäät käyttöön!

Vierailija
77/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tänä aikana mene samaan hissiin maskittomien kanssa. Korona leviää ILMASSA, tajutkaa jo.

No sitten sinun pitää pysytellä kotona ja sulkea ilmanvaihto. Niin et tule vahingossakaan hengittäneeksi koronaviruksia. 

Vierailija
78/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että ok. Ole hyvä ja odota itse seuraavaa hissiä.

Milloin olet viimeksi uskaltanut sanoa julkisessa tilassa yhtään mitään kenellekään?

T-Ä-M-Ä.

Eivät edes uskalla käydä pizzaa ja kokista naamatusten ostamassa, vaan nekin käy Näkymätön Mies tuomassa valmiiksi oven taakse. Sitten jaksaa taas uhota netissä.

Vierailija
79/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sano mitään ja menen hissiin.

Joku suomalainen vai?

Mitä sä höpötät?

Vierailija
80/142 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että hyvä idea, latvakakkosiin kannattaa aina pitää hajurako vaikkei tuo sinunkaan tilasi ole tarttuva.