Pärmäkosken ym huippuhiihtäjien apurahat
Aika vihaisia kommentteja lltalehden palstalla kun tyypit tienanneet satojatuhansia ja kehtaavat ruinata apurahat vielä päälle
Kommentit (47)
Miksi näitä elättejä tuetaan? Ole koskaan ymmärtänyt. Jos hiihtävät, uivat, jne. niin omaan laskuun, ketään kiinnosta joku saakelin mitalieikö sillä ole mitään merkitystä, doupattuja ovat kaikki.
Sen mäkäräisen akan naamakin ällöttää.
Voi kun putois kone jossa nää saattanan elätit matkustaa, se olisi ilon päivä Suomelle.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa porukasta ei tajua mitä tuon eteen on tehty. Uhrattu tähän astinen elämä aika tarkalla suunnittelulla, periaatteessa enemmän kun olisi ollut tavallinen työ. Ja noin tekee kaikki kellä kikkailuun on mahdollisuus. Turhempaakin suomi veronmaksajien rahoja syytää, tuo on vain pieru saharassa.
Itsepä ovat uransa valinneet. Ei niitä kukaan ole siihen pakottanut. Toisaalta, pieniähän noiden suomalaisten hiihtäjien tulot ovat verrattuna esim. norjalaisten hiihtäjien käärimiin rahamääriin. Mutta olen kyllä sitä mieltä, että pitäisi olla tuloraja, jonka jälkeen apurahoja ei valtiolta tipu. Mieluummin pitäisi tukea nuoria uraansa aloittelevia urheilijoita, joilla ei vielä ole sponsorisopimuksia kuin nimeksi eikä valtion rahaa lankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa porukasta ei tajua mitä tuon eteen on tehty. Uhrattu tähän astinen elämä aika tarkalla suunnittelulla, periaatteessa enemmän kun olisi ollut tavallinen työ. Ja noin tekee kaikki kellä kikkailuun on mahdollisuus. Turhempaakin suomi veronmaksajien rahoja syytää, tuo on vain pieru saharassa.
Mielestäni 40 vuotta siivojan työtä tehnyton uhrannut enemmän. Ilman hiihtäjiäkin voimme tulla toimeen, mutta ilman siivojia?
Kansa tarvitsee esikuvia. Huippuhiihtäjäksi kykenee harva, mutta siivoustyötä pystyy tekemään moni. Valitettavasti näin on. Jollakin on vain paremmat geenit.
Mikä kansa? Nuoria ei ainakaan kiinnosta nämä räkä poskella ähkivät, lautojen päällä lykkivät pösilöt. Mietippä julkisia tiloja jos niitä ei siivottaisi esim. pariin viikkoon? Mihin sinä tarvitset hiihtäjää😂
Niskasen Iivoa tarvitaan ainakin maksamaan veroja. Terveisin siivooja.
Sinun verorahoilla tuotakun on elätetty ainakin 10 vuotta.
Niskanen oli todella nuori kun alkoi menestyä eikä ole nostellut apurahoja sen jälkeen. Hän on siinä mielessä yksi tuon järjestelmän häviäjistä.
Mitä minuun tulee niin itse olen nettosaaja elämässäni enkä tule veroillani maksamaan edes omia aiheuttamiani menoja koskaan.
Kateelliset on taas kerääntyneet ruudun taakse. Älkää valittako kun olette itse saaneet huonot geenit ettekä pärjää urheilussa. Suomi tukee urheilijoita todella vähän verrattuna moneen muuhun maahan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä yhteiskunnan pitäisi lopettaa kaikenlaisten apurahojajen maksaminen niin urheilijoille kuin taiteilijoille ja muille taivaanrannan maalareille.
Ei meillä ole enää varaa rahoittaa aloja ja ihmisiä mitkä ei tuota mitään. Ne jotka pärjäävät näillä aloilla tienaavat itse omat rahansa ilman yhteiskunnan tukea, muut menkööt tuottaviin töihin joista maksetaan palkkaa.
Katsotaan tukemista sitten uudestaan siinä vaiheessa kun meillä on taas yhteisessä kassassa ylimääräistä rahaa 🤷
Ohi aiheen, mutta määrittele tuottaminen.
Mitä voi tuottaa? Voiko tuottaa muuten kuin taloudellisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä yhteiskunnan pitäisi lopettaa kaikenlaisten apurahojajen maksaminen niin urheilijoille kuin taiteilijoille ja muille taivaanrannan maalareille.
Ei meillä ole enää varaa rahoittaa aloja ja ihmisiä mitkä ei tuota mitään. Ne jotka pärjäävät näillä aloilla tienaavat itse omat rahansa ilman yhteiskunnan tukea, muut menkööt tuottaviin töihin joista maksetaan palkkaa.
Katsotaan tukemista sitten uudestaan siinä vaiheessa kun meillä on taas yhteisessä kassassa ylimääräistä rahaa 🤷
Ohi aiheen, mutta määrittele tuottaminen.
Mitä voi tuottaa? Voiko tuottaa muuten kuin taloudellisesti?
Tässä maailmassa ei voi mitata tuottoa muuta kuin taloudellisesti eli raha tätä maailmaa pyörittää. Vai oletko sitä mieltä, että urheilun seuraamisen tuottamalla mielihyvällä maksetaan koti pään päälle ja ruokaa pöytään? Ne nyt kuitenkin on pakolliset tarpeet kaikilla ihmisillä.
Tämä.