Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sinussa tunnusomaista keski-ikäistä?

Vierailija
30.06.2022 |

Minussa ehkä se, etten jaksa woketusta. En ymmärrä tinder-ihmisiä. Mielestäni pitää pysyä samassa työssä kauan. Mallit olivat minusta kauniimpia 90-luvulla. Minulla kyllä on älykännykkä, mutta palaisin mielelläni vanhanaikaiseen kännykkään. Kännykällä soitan puheluita ja lähetän tekstiviestejä.

Mikä tekee teistä keski-ikäisiä?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivunut kaivo

Vierailija
2/68 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä woketus on. Kuulostat enemmän wannabe- keski-ikäiseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksena koin itseni todella keski-ikäiseksi kun huomasin, kuinka herkullista uusi peruna sillin kanssa on. Piti oikein ääneen kehua, että onpa hyvää perunaa.

Muistan lapsuudessani ja nuoruudessani ihmetelleeni ihmisiä, jotka tuota moskaa söivät.

Snäpistä en tykkää. Käytän kyllä, mutta en tykkää. Mä tykkään keskusteluista, en vaan yksittäisitä kuvista, jotka häviävät katselun jälkeen. Mä tykkään säilöä kuvia ja muistella, että ai tota me tehtiin 5 v sitten.

Vierailija
4/68 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhannuksena koin itseni todella keski-ikäiseksi kun huomasin, kuinka herkullista uusi peruna sillin kanssa on. Piti oikein ääneen kehua, että onpa hyvää perunaa.

Muistan lapsuudessani ja nuoruudessani ihmetelleeni ihmisiä, jotka tuota moskaa söivät.

Snäpistä en tykkää. Käytän kyllä, mutta en tykkää. Mä tykkään keskusteluista, en vaan yksittäisitä kuvista, jotka häviävät katselun jälkeen. Mä tykkään säilöä kuvia ja muistella, että ai tota me tehtiin 5 v sitten.

Minkä ikäinen olet ? Onko perheesi  ( ja lähipiirisi ) kaupunkilaisia ?

Vierailija
5/68 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

46 v. Ei olla maalaisia, joten kai sitten olemme kaupunkilaisia (en kylläkään määrittelisi itseäni "kaupunkilaiseksi"). Miten niin?

Vierailija
6/68 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun en jaksa mitään wokehölisijöitä enkä muitakaan friikkejä jotka käyttää teinisanastoa.

Vierailija
7/68 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

46 v. Ei olla maalaisia, joten kai sitten olemme kaupunkilaisia (en kylläkään määrittelisi itseäni "kaupunkilaiseksi"). Miten niin?

Koska mietin, että omassa lapsuudessa uudet perunat oli aina kesän kohokohta, kun mummolassa niitä maasta haettiin. Ihan parasta joko sellaisenaan voin kanssa tai sillin kanssa. Eikä kukaan pitänyt moskana. Olen pari vuotta sinua nuorempi. Samoin kaverini kyllä tykkäsivät uusista perunoista. 

Vierailija
8/68 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viljeltiin useita eri perunalajikkeita ja niitä maisteltiin hartaudella kuin viinejä. Ja tietysti jos et niitä toisistaan erottanut niin olipa sivistyksessä nolo aukko ja oli parempi olla vain hiljaa.

Vierailija
9/68 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että en tiedä mitä woketus on, tai incel tms. mitä näitä termejä nyt nykyään silmille hyppii. Ehkä keski-ikäisintä tässä kuitenkin on se, ettei asia jaksa kiinnostaa minua niin paljon, että ottaisin termeistä selvää.

Vierailija
10/68 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mietin, että omassa lapsuudessa uudet perunat oli aina kesän kohokohta, kun mummolassa niitä maasta haettiin. Ihan parasta joko sellaisenaan voin kanssa tai sillin kanssa. Eikä kukaan pitänyt moskana. Olen pari vuotta sinua nuorempi. Samoin kaverini kyllä tykkäsivät uusista perunoista. 

Ne olivat keski-ikäisten kesän kohokohta. Lapsille oli makkaraa ja ehkäpä jopa Jaffaa ja jätskiä. Ei kukaan lapsi tai nuori syönyt silliä lähipiirissäni.

Se aiempi

Vierailija
11/68 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että en tiedä mitä woketus on, tai incel tms. mitä näitä termejä nyt nykyään silmille hyppii. Ehkä keski-ikäisintä tässä kuitenkin on se, ettei asia jaksa kiinnostaa minua niin paljon, että ottaisin termeistä selvää.

Ei oteta selvää. Oppikoon puhumaan suomea. Jääräpäisyys ja joustamattomuus jos mikä on keski-ikäistä. 

Vierailija
12/68 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne olivat keski-ikäisten kesän kohokohta. Lapsille oli makkaraa ja ehkäpä jopa Jaffaa ja jätskiä. Ei kukaan lapsi tai nuori syönyt silliä lähipiirissäni.

Se aiempi

Vielä tarkennuksena, että niitä perunoita tietenkin syötiin ja kasvatettiin, mutta se silli oli keski-ikäisten juttu.

Vierailija
13/68 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan ajattelevani ihmisten kommenttejani jälkeen, että tuo on vielä niin nuori, että se ei tiedä. Kyllä se sitten tulee huomaamaan ..

Vierailija
14/68 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisen iloja on aamukävely ja sen päälle pulahdus järveen. Kuppi kahvia terassilla istuen.

Ennen aamu-unisesta on tullut aamupirteämipi (-virkuksi en kuvailisi), ihan vaan koska on kiire katsoa omaa puutarhaa aamukasteessa.

Alkoholi ei enää tuo samaa fiilistä, kuin aiemmin. Nyt joskus otan lasin viiniä ruuan kanssa, mutta en oikein enää edes tykkää viinin mausta.

Urheilu ja oman kunnon ylläpitäminen on entistäkin tärkeämpää, tosin sitä varjostaa joskus polvikipu, joskus kantapäät. Eli vaikkei mitään sairauksia tai ylipainoa ole, niin pikkukrempat alkaa kuulua arkeen.

Vierailija
15/68 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoissahan on suuria eroja lajikkeiden ja laadun välillä! Itsekin löysin hyvät perunat vasta muutama vuosi sitten. Aiemmin en arvostanut koko perunaa. Keski-ikäinen minäkin.

Vierailija
16/68 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein miettiä. Ulkonäkö nyt ainakin. Ja se, että olen alkanut suhtautua työpaikan nuoriin naisiin äidillisen kannustavasti. Itse nuorempana janosin sellaista tukea, kun en ollut itse kotoa saanut.

Älylaitteista en piittaa mutta se ei liity ikään, ei ole ikinä kiinnostanut. Monessa muussa suhteessa en tunnista itsessäni tyypillistä keski-ikäistä: olen aika liberaali, ei aiheuta wokekaan sen kummempia näppylöitä. Tietty mukavuudenhalu on iän mukana tullut.

Vierailija
17/68 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se aiempi

Mä olin se outo lapsi, joka ei tykännyt makkarasta, eikä makaroonilaatikosta, mutta silli maistui kyllä

Vierailija
18/68 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskivartalo.

Vierailija
19/68 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäistäkö? Kummeksuin eilen kassalla: asiakas osti vessapaperia, kysyi kassalta, tarviiko nostaa hihnalle? Kassa: Ei vältsii, luen sen kärrystä... Mitähhh? Vältsii??? Välttämättä!

Yritän nieleskellä nuorison kieltä, vaikken välillä ymmärrä, mitä puhuvat. Aspan soisin käyttävän selkeää puhekieltä.

En ymmärrä rahan tuhlausta, vaikkei sitä liiemmin olis. Tyhjät pullot roskikseen, vaikka pantteja yms

Vierailija
20/68 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti oikein miettiä. Ulkonäkö nyt ainakin. Ja se, että olen alkanut suhtautua työpaikan nuoriin naisiin äidillisen kannustavasti. Itse nuorempana janosin sellaista tukea, kun en ollut itse kotoa saanut.

Älylaitteista en piittaa mutta se ei liity ikään, ei ole ikinä kiinnostanut. Monessa muussa suhteessa en tunnista itsessäni tyypillistä keski-ikäistä: olen aika liberaali, ei aiheuta wokekaan sen kummempia näppylöitä. Tietty mukavuudenhalu on iän mukana tullut.

Minua kiinnostaisi että miten pystyt suhtautumaan nuoriin naisiin äidillisen kannustavasti? Minä olen heille vain kateellinen (yritän olla sitä näyttämättä). Joo olin minäkin nuori, mutta ei elämässäni ollut mitään tyypillisen nuoren naisen iloja, miehetkin kiersi kaukaa ja jotkut baari ym reissut katselin vain vierestä kun kavereiden ympärillä pyöri hauskoja ja komeita miehiä. En siis jaksa kannustaa nuoria naisia kun he saa (jälleen) kaiken mitä minulla ei ole ollutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi