Mikä on sinussa tunnusomaista keski-ikäistä?
Minussa ehkä se, etten jaksa woketusta. En ymmärrä tinder-ihmisiä. Mielestäni pitää pysyä samassa työssä kauan. Mallit olivat minusta kauniimpia 90-luvulla. Minulla kyllä on älykännykkä, mutta palaisin mielelläni vanhanaikaiseen kännykkään. Kännykällä soitan puheluita ja lähetän tekstiviestejä.
Mikä tekee teistä keski-ikäisiä?
Kommentit (68)
Haluan vaan olla kotona rauhassa.
Ikätovereita tavatessa kuulumisten yhteydessä mainitaan sairaudet ja vaivat.
Käytän tunikoita ja minulle on tullut ikänäköä. Jalkojen iho on jotenkin karheutunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutisten katsominen. Klo 18 Ylen uutiset, sen jälkeen paikallisuutiset ja jos on jotain isompaa uutisoitavaa, niin 20.30 lähetys on katsottava.
Pystyn kyllä jättämään ne väliinkin ja mikäs on jättäessä, kun kaiken olen jo lukenut netistä. Tv-ruudun eteen nauliintuminen vaan on joku juttu. Näen, miten maailma makaa ja voin jatkaa sitten omia juttujani.
Mulla sama, mutta pyhä aika on kympin uutiset.
Terv. 46-v onnellisesti rutinoitunut keski-ikäinen
Minulle ne Maikkarin uutiset on liian viihteelliset :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perunaketjuko tämä olikin?
Mikään ei ole niin keski-ikäistä kuin peruna.
Tämä on niin totta. Nuorempana ihmettelin, miten vanhempani jaksoivat pohtia mitä perunalajiketta ostetaan ja mikä on parasta mihinkin ruokaan. Isä lähti kukonlaulun aikaan torille, että sai hyviä.perunoita. Nyt miehen kanssa ollaan ihan samanlaisia perunisteja.
Teininaiset kiinnostavat vaan yhä enemmän. Oman ikäiset naiset aika kulahtaneita jo.
Se, että laitan suosiolla nastat kenkiin talvella (tai käytän nastakenkiä), kaatuminen pelottaa.
Se, että lattialta ylös nouseminen ei ole kovin ketterää.
Se, että luonto ja eläimet liikuttaa kyyneliin asti.
Se, että Marimekon vaatteet on alkaneet näyttää jotenkin ihan hyviltä yllättäen. 😂
Peiliin katsoessa näytän ihan äidiltäni ja tädeiltäni. Ruumiinrakennekin alkaa tasapaksuuntua. Puutarhanhoito ja retkeily harrastuksina. Lonkka ja polvia kolottaa, ja aika valuu tiimalasissa ihan silmissä. On niin paljon asioita elämässä, joita haluaisin vielä tehdä, ja pientä viidenkympin villitystä on ilmassa.
Muisteluiden aloitukseen on hiipinyt Kun minä olin nuori...
Ikänäkö lääkärissä käydessä, lääkärit näyttävät ihan lapsilta. Osa ei ole varmaan edes kymmentä vuotta minua nuorempia.
Alle 7 tunnin yöunet kostautuu välittömästi kun joutuu heräämään ja korjaavia unia saa nukkua monta yötä.
Olen 40v, ikääntymisestä tyytyväinen keski-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutisten katsominen. Klo 18 Ylen uutiset, sen jälkeen paikallisuutiset ja jos on jotain isompaa uutisoitavaa, niin 20.30 lähetys on katsottava.
Pystyn kyllä jättämään ne väliinkin ja mikäs on jättäessä, kun kaiken olen jo lukenut netistä. Tv-ruudun eteen nauliintuminen vaan on joku juttu. Näen, miten maailma makaa ja voin jatkaa sitten omia juttujani.
Mulla sama, mutta pyhä aika on kympin uutiset.
Terv. 46-v onnellisesti rutinoitunut keski-ikäinen
Minulle ne Maikkarin uutiset on liian viihteelliset :D
Mulle ne on liian myöhään... ZZzzz
49v
En ole vieläkään päässyt perille siitä, mitä mummovaatteet ovat. Luulin aina, että polvimittainen löysähkö mekko, lyhyt neuletakki ja huivi leuan alta solmittuna. Ja järkevät kengät.
Näin jokin aika sitten mummon, jolla oli räväkänpunainen tukka, lyhyt nahkatakki, muhkulenkkarit ja legginsit. Tatuointeja en nähnyt, mutta olen varma siitä, että niitäkin oli.
Jossain nettilehdessä esiteltiin rannikkomummo-tyyli, minun mielestä se oli sellainen ihan normaali, siisti perusvaatetus.
Jos siis haluaisin pukeutua mummovaatteisiin, miten tekisin sen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhannuksena koin itseni todella keski-ikäiseksi kun huomasin, kuinka herkullista uusi peruna sillin kanssa on. Piti oikein ääneen kehua, että onpa hyvää perunaa.
Muistan lapsuudessani ja nuoruudessani ihmetelleeni ihmisiä, jotka tuota moskaa söivät.
Snäpistä en tykkää. Käytän kyllä, mutta en tykkää. Mä tykkään keskusteluista, en vaan yksittäisitä kuvista, jotka häviävät katselun jälkeen. Mä tykkään säilöä kuvia ja muistella, että ai tota me tehtiin 5 v sitten.
Minkä ikäinen olet ? Onko perheesi ( ja lähipiirisi ) kaupunkilaisia ?
46 v. Ei olla maalaisia, joten kai sitten olemme kaupunkilaisia (en kylläkään määrittelisi itseäni "kaupunkilaiseksi"). Miten niin?
Koska mietin, että omassa lapsuudessa uudet perunat oli aina kesän kohokohta, kun mummolassa niitä maasta haettiin. Ihan parasta joko sellaisenaan voin kanssa tai sillin kanssa. Eikä kukaan pitänyt moskana. Olen pari vuotta sinua nuorempi. Samoin kaverini kyllä tykkäsivät uusista perunoista.
Ne olivat keski-ikäisten kesän kohokohta. Lapsille oli makkaraa ja ehkäpä jopa Jaffaa ja jätskiä. Ei kukaan lapsi tai nuori syönyt silliä lähipiirissäni.
Se aiempi
Mä rakastin silliä jo lapsena. -80
Aika kuluu nopeasti. Asiat tehdään hyvissä ajoin ja vähän kerrallaan. Vuosi vanhan vanhentaa sanonta tuntuu jotenkin omalta.
Se, että ennen vanhaan tehtiin kunnon musiikkia ja nykyajan nuorisomusiikki on pelkkää roskaa, josta en mitään tiedä enkä haluakaan tietää. Michael Monroen musa kuulostaa niin hyvältä, koska se ei ole mitenkään uutta eikä mullistavaa, vaan se on sitä samaa jota aina ennenkin ja jota tuhannet bändit ovat aikoinaan jo tehneet.
Vierailija kirjoitti:
Teininaiset kiinnostavat vaan yhä enemmän. Oman ikäiset naiset aika kulahtaneita jo.
Onneksi keski-ikäiset ukot säilyy kuin kakskymppisinä..enkä 13-19v kutsuis naiseksi. Tyttöjähän ne on.
Alkoholi ei enää nappaa, ei sovi lääkityksieni kanssa ja krapulan pelko on humaltumisen este. Päiväunet on ihana juttu. Hellepäivät on olleet takkuisia, tukalan kurja olo ja odottaa iltaa ja viileämpää. Päivän pikku nautinnot on iltatee, kirja ja villasukat. Aika seesteinen olo, menojalkaa ei vipata lainkaan. Viihtyy itsensä kanssa paremmin.
Itsestä en osaa sanoa, mutta vaimo on alkanut fanittaa Lauri Tähkää ja ostaa Nanson vaatteita.