Mikä lintu laulaa iltaisin fii fyy fii fyy
Sävel menee jotenkin näin: fiii fyyy fii fyy fiii fyyy tilililili tilililili tililillili fiiifyy fii fyy
Kommentit (302)
Räkättirastas laulelee ap: n mainitsemalla tavalla
Täällä lauleskelee jotkut linnut mielestäni ihan selvästi jostakin mainoksesta tuttua musiikkia. Mutta olen epämusikaalinen enkä halua esittää sitä ystävilleni, enkä ole millään googletuksella löytänyt, että mikä biisi se on ja mistä ihmeen mainoksesta. :D Se voisi olla joku siivousvälinemainos tms. ja oikein menevä musiikki, jossa ehkä viheltelyä.
Vierailija kirjoitti:
Entäs mikä lintu pitää kovaäänistä, terävää hyywit hyywit hyywit ääntä? Koko ajan jankkaa tuota samaa, päivällä ja illalla, paikkana järven rannalla oleva lähiö Keski-Suomessa. Lintu ilmeisesti istuskelee koivupuissa laulamassa.
Olisiko kuovi? https://www.youtube.com/watch?v=asqXoqW8YFU
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs mikä lintu pitää kovaäänistä, terävää hyywit hyywit hyywit ääntä? Koko ajan jankkaa tuota samaa, päivällä ja illalla, paikkana järven rannalla oleva lähiö Keski-Suomessa. Lintu ilmeisesti istuskelee koivupuissa laulamassa.
Olisiko kuovi? https://www.youtube.com/watch?v=asqXoqW8YFU
Kevät tulossa kun kuovin äänen eka kerran kuulee.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on puhelimessa BirdNet nyt toista kesää. Tosi koukuttavaa! Tunnistaa lintulajin äänen perusteella.
Minäkin latasin sen tässä ketjussa olevan ohjeen mukaan 🤗
Minun kotinurkilla asuu poikkeuksellisen paljon harakoita ja variksia. Nyt helteellä joudun pitämään ikkunoita auki. Kraak-konsertti alkaa n 3.00-400. Toki kuuluu myös heleänpääkin laulua. Joskus on ihana kuunnella aamuyöstä, kun linnut laulavat sydämensä pohjasta.
Mä oon ihan satavarma että toi on häärä. Mun poika sanoi pienenä närheä hääräksi 😁
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ääntely ei ole laulamista. Tuo kuulostaa enemmän jonkin linnun varoitusääneltä. Sillä luultavasti pesä tai poikaset lähellä.
Kaupungilla kulkiessa kuulen usein fiu...fit -laulua. En ole ehtinyt näkemään mikä lintu se voisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lataa birdnet ohjelma kännyyn niin sillä selviää laulajat :)
Onko se hyvä sovellus? Turvallinen? Ottaako se sen linnun äänen jos on vähän taustamelua, muita lintuja tai autoja vai pitääkö olla ihan hiljaista?
On turvallinen sovellus. Tunnistaa lajin/lajit, jos laulu kuuluu riittävän kovaa taustaäänistä huolimatta. Laulu näkyy puhelimen näytöllä keltaisina kuvioina sinertävällä pohjalla (ainakin mulla). Nopeasti oppii, kuinka kirkkaita keltaisten kuvioiden täytyy olla, että laji selviää. Sovellus ilmoittaa tunnistetut lajit kategorioilla highly certain/ almost certain/uncertain.
Kyllä virheitäkin tulee: koiran haukku on korppi...
Vierailija kirjoitti:
Siellä se taas laulaa, fii fyy fii fyy fii fyy tilulilulii tiluliluliii tilulilulii fifyfifyfifyfiiiiiiiii 🎵🎶🤨
Että se on ärsyttävä. 😡 Ei löydy lintujen-äänet-netistä! Mikä se luulee olevansa!? 🥸
Homotiainen vaittaisin. Anteeksi mutta skandit puuttuu nappiksesta koska olen vaativassa asiantuntijatyossa ulkomailla.
AV-mamma
Ornitologeilla oli ainakin ennen käytössään sellainen metka keksintö nimeltään kiikari. Sen avulla voisi myös yrittää selvittää minkälainen otus mitäkin ääntä päästelee.
Mikset nauhoita ja lataa sitä nauhaa vaikka johonkin lintuaiheiseen fb-ryhmään, saisit tunnistuksen hetkessä.
mikä lintu ääntelee toisinaan että uit-juu, uit-juu, toinen että haist v-ttu, haist v-ttu tai tai toiset kyllä kuulee sen ääntelyn nais tu miit juu, nais tu miit juu..
yks laulaa että ai että on niin ihanaa...
Vierailija kirjoitti:
Ornitologeilla oli ainakin ennen käytössään sellainen metka keksintö nimeltään kiikari. Sen avulla voisi myös yrittää selvittää minkälainen otus mitäkin ääntä päästelee.
Miten kiikari voi muka auttaa, kun pitäisi tunnistaa ääni?
Onko se hyvä sovellus? Turvallinen? Ottaako se sen linnun äänen jos on vähän taustamelua, muita lintuja tai autoja vai pitääkö olla ihan hiljaista?