Minulla ei mene koskaan ruokahalu, ei vaikka olisin kuinka sairas. Ruoka maistuu aina enkä pysty laihduttamaan. - lihava nuori nainen
Ärsyttää.
Rakastan ruokaa. Vaatii hirveästi itsekuria olla syömättä oikein ja laihtumisyritykset kaatuu jo kahdessa viikossa. Aina tekee mieli syödä jotain vaikka olisinkin ketoosissa tai täynnä, tai ihan mitä vain. Ruoka on niin hyvää, että ottaa päähän etten osaa säännöstellä syömisiä oikein. Jos tietäisin milloin kuolen, niin söisin viimeiset hetkeni kaikkea mahdollista ja kuolisin onnellisena silloin.
En laihdu koskaan enää nornaalipainoon ja kehoni ulkomuoto ällöttää minua.
En tiedä mikä ihme siinä on, että ahmiminen tai herkut saa niin yliotteen enkä välitä silloin mistään muusta kuin siitä, että saan syödä.
Myöhemmin kaduttaa ja yritän laihduttaa.
N26v.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Sama. Olen pienestä asti syönyt liikaa. Perhe olo turvaton ja ruoka toi turvaa ja lohdutti. Koen, että olen ahmimishäiriöinen. Olen välillä kironnut itseäni, että varmaan kuolinvuoteellakin on nälkä.
Ymmärrän sinua.
Ehkä me vielä karistamme nämä haitalliset mallit. Tsemppiä!
Ap
Ap, samaistun viestiisi tosi paljon. En osaa auttaa:(
Itse olen kärsinyt ahmimisoireista ja kehonkuvan häiriöistä lapsesta asti. Ruokahaluni on todella iso. Ainakin koen, että kukaan ei syö yhtä paljon ja yhtä suuria annoksia. Isoimmillani bmi oli 37. Nyt 23. Onnistuin laihduttamaan kymmeniä kiloja ja olen ollut reilu 2 vuotta tavoitepainossa. Mielestäni 20 ylikiloasi ei ole edes kovin paljon (olen kova triggeröitymään ja luin ehkä rivien välistä osasta vastauksia oletuksen että olisit jotenkin valtava. Et todellakaan ole.)
Mikään ei ole muuttunut laihduttuani. Ylläpitoa nyt siis 2 vuotta takana. Olen hyvin nälkäinen. Taistelen päivittäin nälkää vastaan. Esim 2000 kcal ei riitä saamaan minua tyytyväiseksi. Jossain vaiheessa nälkä tulee niin suureksi, että ahmin. Ja teen samaa kuin sinä-yritän sen jälkeen olla kokonaan syömättä. En ymmärrä miksei normaali määrä ruokaa riitä minulle vieläkään! Moni luulee että ruokarytmi tai makrot ovat pielessä. Mutta ei, syön korostetun terveellisesti, vaihdellen joskus enemmän protskua, tai vähempi rasvaista enempi rasvaista. Ja siis lasken kaloreita eli ainakin tuo 2000kcal päivässä tulee täyteen. Se ei vaan riitä millään!
Ruoka pyörii koko ajan mielessä eli valitettavasti mulla ei ole kovin tsemppaavaa esimerkkiä. Laihdutuskaan ei auta ratkomaan ongelmaa, vaan sama tuska jatkuu. Plus ihan jäätävät paineet nyt kun olen huomannut, miten eri tavalla ihmiset kohtelevat minua nykyään. En löydä myöskään mitään isoja luurankoja kaapista, miksi juuri minulle on kehittynyt tämä ahmimisongelma. Elämäni on muuten hyvää jne. En tunnista yhtään tuota osan ehdottamaa jos elämässä tulee muuten pelkkää paskaa niskaan. Mutta nälkä on ja pysyy.
Oho, kuulostaa tutulta. Miten en tuotakaan ole kuullut. Tosin ahmimishäiriötä olen epäillyt ja googletin tuon Bingen niin kyllä. En edes kehtaa kertoa syömistavoistani silloin kun annan itselleni luvan syödä oikeasti.
Muuten yritän olla tarkka etten pääsisi lihoamaan enempää mutta sitten kun syön niin syön...
Tsemppiä sinullekin!
Ap