Mitää teen kun ahdistaa yksiössä??
Ei oo nyt varaa muuttaa minnekään muualle. Täällä ruma sisustus ja varaa ei ole nyt laittaa mitään. Lisäksi yksiö on huonokuntoinen ja ei tästä saa kodikasta. Lisäksi täällä on hirveän huono ilma ja helteellä ahdistaa vielä enemmän.
Kommentit (25)
Hyvällä säällä vietä mahdollisimman paljon aikaa ulkona. Mene istumaan taloyhtion pihaan tai läheiseen puistoon tai rannalle. Ota matkaan kirja, radio tai jotain muuta ajanvietettä. Kahvilassa käynti tai mikä mieltä virkistääkään.
Vietä pääosa hyvistä kesäpäivistä ulkona (ei vaadi paljoa rahaa) ja hea vaikka työssäoppimispaikkaa jostakin.
Siinä olisi hyvä silta (ehkä) hivenen parempaan ja tilavampaan asuntoonkin.
Ps. Työssäoleva ei ehkä aloittaisi tällaista kitinää, ellei väkisin haluaisi asua Helsingin i.tsari.luukuissa.
asennoitumiskysymys. tuhannet asuu yksiöissä siitä ahdistumatta.
Etsi kaksiota, siellä missä halvempaa. Tai keskitä huomio muualle +ota pöytätuuletin.
En tiedä. Erikoista sinänsä, että olen 55v enkä ole ikinä käynyt yksiössä.
Ala vetää piriä kaksin käsin, unohtuu kaikki tommoset pikku huolet kun saat ihka uusia jänniä superongelmia.
Yksiö on kyllä aika helvetillinen helteellä. Parveke mahdoton oleskella päivällä.
Kerrostalon pihalla on kuuma kuin pätsissä. Tällä helteellä ei jaksa kävellä missään kuin pieniä pätkiä.
Ei ihminen jaksa koko päivää missään ulkonakaan yleisellä paikalla viettää helteellä.
Vettä, siis jotain järveä tms. ei ole kaikilla kävelymatkan päässä.
En itse asu nyt yksiössä, mutta tiedän tunteen.
Turha vähätellä, ahdistava on.
Sisustuksen voi uusia hommaamalla ilmaisia huonekaluja ja sisustustavaroita esim. facebookin kautta. Jo pelkästään mattojen ja verhojen uusiminen raikkaan värisiin ja kuosisiin tekee ihmeitä asunnon yleisilmeelle. Poimi erilaisia luonnonkukkia, tee niistä näyttäviä kimppuja ja laitat kotona esille. Kirppiksiltä saa maljakoita pikkurahalla jos et omista sellaisia. Huono sisäilma kertoo huonosta ilmanvaihdosta; oletko koskaan putsannut kämppäsi ilmanvaihtoaukkoja?
Vierailija kirjoitti:
Yksiö on kyllä aika helvetillinen helteellä. Parveke mahdoton oleskella päivällä.
Kerrostalon pihalla on kuuma kuin pätsissä. Tällä helteellä ei jaksa kävellä missään kuin pieniä pätkiä.
Ei ihminen jaksa koko päivää missään ulkonakaan yleisellä paikalla viettää helteellä.
Oma vajaa 30 neliön yksiöni ei ole helteilläkään tukalan kuuma vaan miellyttävän viileä. Talossa on paksut tiiliverhoillut seinät. Kyllä minä vietän kesäisin hyvin paljon aikaa ulkosalla, ei tietenkään suorassa paahteessa vaan varjossa. Rantalöhöilyä en harrasta, siitä tulee huono olo, mutta kevyet kävelylenkit tai pyörälenkit ovat tosi jees.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oo ees parveketta
Hirveää, oikeesti. Lähde nyt vaikka uimahalliin.
On kai siinä ulko-ovi?!