Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Blogien kuolema

Vierailija
29.06.2022 |

Ärsyttääkö muita blogien kuolema ja kaiken sisällön siirtyminen instaan? Tai eihän siinä mitään, mutta että blogiin ei saada lopetuspostausta aikaiseksi? Nämä vaikuttajat kun niin painokkaasti aina korostavat, kuinka heidän työnsä on ihan oikeaa työtä ja vaatii panostusta (niin kuin varmasti parhailla onkin), niin minkälainen työntekijä vai häviää tavallaan yhdestä työpaikastaan ilmoittamatta asiakkaille..? Tätä ihmettelen kovasti! Ammattimaisuus on kaukana.

Esimerkkejähän riittää, niin kauempaa kuin lähiajoiltakin: Magicpoks, In my ballerines, Linda Juhola, Kira Kosonen, Secret Wardrobe... varsin kauan postauksista on jo myös näillä: Avec Sofie, Strictly Style, Pupulandia, Metti Forssell jne.

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiin samaa mieltä edellisen kanssa!

Vierailija
22/97 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli itsekin pakko siirtyä vähän aikaa sitten instaan, kun kaikki blogit niin kuolleita. Tiktokkiin en vielä mennyt. Onhan se sääli ja yhden aikakauden loppu. Mutta kyllä sen tiesi jo yli 10v sitten, ettei blogit loputtomiin kanna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitävät kaikki väylät avoinna. IG tarjoaa nyt helpoimman tavan saada mainostulot vähäisimmällä vaivalla. Kaupalliset blogit toimivat kaupallisella logiikalla.

Vierailija
24/97 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet eivät ymmärrä, että tekstin tekoon saattaa mennä työpäivän verran. Toki moni voi kirjoittaa myös nopeammin, mutta kyllä se sitten näkyy sisällössä. Eli kyllä se työtä on, koska siinä luodaan viihdettä.

En kylläkään itse ole kaupallisten blogien lukija. Parhaat on ihan tavallisten harrastajien kirjoittamia.

Juuri näin. Mä olen pitänyt omaa hönttiblogiani jo 10 vuoden ajan ja sitä ennen mulla oli kotisivut. Siis sellaiset menneen maailman sivut, jotka tehtiin html:llä. Kun mobiililaitteet alkoivat yleistyä, en kertakaikkiaan jaksanut alkaa koodaamaan kotisivujani mobiililaitteille skaalatuviksi vaan päätin suosista siirtyä Bloggeriin. Koska kirjoitan lähinnä omaksi huvikseni, ei postausten laadulla ole niin väliä. Joskus kirjoitan aiheista, joita olen pohdiskellut tarkemmin, mutta aika usein postaukseni ovat vain arjestani kertomista. Ja aika usein on niin, ettei ole mitään kertomistakaan. Olen myös Universumin surkein valokuvaaja ja lisäksi kännykkäni kameratosi huono, joten mulla menisi varmasti puoli päivää jo siihen, että ottaisin kaupallisten blogien tasoisia valokuvia. Ei kärsivällisyyteni edes riittäisi sellaiseen. Laadukkaat kuvat ja ajatuksella tuotettu sisältö vaatii aikaa, taitoa  ja kärsivällisyyttä. 

Vierailija
25/97 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on myös super ärsyttävää kun oletetaan että kaikki seuraa sitä instaa. Esimerkki Mona Visurin blogista (joka sekin lienee henkitoreissaan): jossain joulupostauksesaa mainittiin ohimennen uusi TALO. Eli keskusta-asujat on ostaneet talon mutta ei siitä ole blogissa mainittu eikä sen koomminkaan.

Onneksi jokunen vielä jaksaa kirjoittaa säännöllisesti, kuten Julia Thuren, Jonnamaista, Xenia

Vierailija
26/97 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Char ja Teljänneito taitaa olla menetettyjä tapauksia, Coco ryhdistäytyy välillä, samoin Nata. Stella jo mainittiinkin, toivottavasti jatkaa.

Vierailija
27/97 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet eivät ymmärrä, että tekstin tekoon saattaa mennä työpäivän verran. Toki moni voi kirjoittaa myös nopeammin, mutta kyllä se sitten näkyy sisällössä. Eli kyllä se työtä on, koska siinä luodaan viihdettä.

En kylläkään itse ole kaupallisten blogien lukija. Parhaat on ihan tavallisten harrastajien kirjoittamia.

Juuri näin. Mä olen pitänyt omaa hönttiblogiani jo 10 vuoden ajan ja sitä ennen mulla oli kotisivut. Siis sellaiset menneen maailman sivut, jotka tehtiin html:llä. Kun mobiililaitteet alkoivat yleistyä, en kertakaikkiaan jaksanut alkaa koodaamaan kotisivujani mobiililaitteille skaalatuviksi vaan päätin suosista siirtyä Bloggeriin. Koska kirjoitan lähinnä omaksi huvikseni, ei postausten laadulla ole niin väliä. Joskus kirjoitan aiheista, joita olen pohdiskellut tarkemmin, mutta aika usein postaukseni ovat vain arjestani kertomista. Ja aika usein on niin, ettei ole mitään kertomistakaan. Olen myös Universumin surkein valokuvaaja ja lisäksi kännykkäni kameratosi huono, joten mulla menisi varmasti puoli päivää jo siihen, että ottaisin kaupallisten blogien tasoisia valokuvia. Ei kärsivällisyyteni edes riittäisi sellaiseen. Laadukkaat kuvat ja ajatuksella tuotettu sisältö vaatii aikaa, taitoa  ja kärsivällisyyttä. 

Haluaisitko linkata hönttiblogisi? Kuulostaa kivalta. :)

Vierailija
28/97 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikeaa työtä mikään blogaaminen, höpö höpö.

Mistä sitä rahat saa jos ei töistä? Työtä tekemällä tai tuilla. Ja mitä blogistit tekee? Kirjottaa ja kuvaa blogia ja tienaa siis tekee TYÖTÄ.

Moni bloginpitäjä pitää/piti blogia vain rakkaudesta lajiin tai tuodakseen julki ajatuksiaan.

Eivät kaikki blogit ole muoti/lifestyleblogeja, joissa on mahdollista saada mainostuloja.

Vierailija
29/97 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä niminen blogi sulla on?

Vierailija
30/97 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nämä vaikuttajat kun niin painokkaasti aina korostavat, kuinka heidän työnsä on ihan oikeaa työtä ja vaatii panostusta "

Tuo jaksaa aina huvittaa, ei tästä ole kauan aikaa kun S. Parikka esitteli taas jotain uutta vaatetta Instagramissa, seisoi peilin edessä ja kuvasi puhelimella asun. Alekoodit esille ja se oli siinä.

Kuinkahan monta tonnia tippui Parikan tilille tuosta "vaativasta" työstä?

Vierailija
31/97 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko linkata hönttiblogisi? Kuulostaa kivalta. :)

Voin mä sen linkatakin. Tykkään ruuanlaitosta ja se blogistani näkyykin. Jo nimestä. Mutta on siellä esim tammikuusta 2013 alkaen kirjoituksia mm siitä, kun mulla repesi munuaisvaltimo aiheuttaen massiivisen sisäisen verenvuodon, postauksia polven tekonivelleikkauksistani yms yms. Niin ja maaliskuussa 2020 aloitin kirjoittamaan joka päivä noin 100 päivän ajan pandemiasta. Tai siis arjestani ja ajatuksistani, kun "Suomi meni kiinni" jne jne. Hetki sitten tein sinne päivityksen, kun kuukausi vierähtänyt edellisestä. Välillä päivitän useammin ja välillä harvemmin. 

https://safkaajashamanismia.blogspot.com/

Vierailija
32/97 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli itsekin pakko siirtyä vähän aikaa sitten instaan, kun kaikki blogit niin kuolleita. Tiktokkiin en vielä mennyt. Onhan se sääli ja yhden aikakauden loppu. Mutta kyllä sen tiesi jo yli 10v sitten, ettei blogit loputtomiin kanna.

Älypuhelimet ovat parempia kuvien tai videoiden katselemiseen kun tekstien lukemiseen. 

Vierailija
33/97 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet näyttävät pitävän blogin auki ja postaavat vain silloin, jos on joku yhteistyö (esim. Strictly style) kerran parissa kuukaudessa. Aika läpinäkyvää, ettei blogia suljeta rahan takia. Mitä Mungolife-blogille muuten tapahtui?

Vierailija
34/97 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Instakuvat ei kiinnosta, mutta stoorit ovat korvanneet blogien selailun.

Vierailija
35/97 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nämä vaikuttajat kun niin painokkaasti aina korostavat, kuinka heidän työnsä on ihan oikeaa työtä ja vaatii panostusta "

Tuo jaksaa aina huvittaa, ei tästä ole kauan aikaa kun S. Parikka esitteli taas jotain uutta vaatetta Instagramissa, seisoi peilin edessä ja kuvasi puhelimella asun. Alekoodit esille ja se oli siinä.

Kuinkahan monta tonnia tippui Parikan tilille tuosta "vaativasta" työstä?

Onhan tuo Parikka saattanut muutaman tunnin tehdä töitä, että on päässyt tuohon asemaan. Lisäksi vaikka teksti tai kuva näyttää nopeasti otetulta, niin ei se välttämättä ole sitä.

Parikka on kyllä muuten yksi inhokkejani blogien maailmassa. Ammattitaidon puolesta häntä arvostan, mutta blogi en pysty lukemaan.

Vierailija
36/97 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes blogit ihan samaa sössötystä ja markkinointia

Vierailija
37/97 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelliinakin vaan katosi, samoin taitaa tehdä On my way.

Nelliina ilmoitti reilusti blogissaan sen lopettamisesta. Ei vain kadonnut. Tuohon loppui itselläkin blogien aikakausi. Viimeinen jota seurasin. IG ei ole sama, enkä seuraa ex bloggareita somessa.

Vierailija
38/97 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan harrastukseeni liittyviä blogeja, tai seurasin. Moni on nyt siirtynyt pelkästään instaa. Eikä siinä muuten mitään, mutta vähän häiritsee että sinne instaan tuppaa yksityiselämä mukaan, mitä blogeissa ei näkynyt. Ei oikeasti kiinnosta, ei sitten pätkääkään! Kaupallisiayhteistöitä tekevät tekohengittävät blogiaan pistämällä silloin tällöin kuvan ja jonkun ihan turhan diipadaapa tekstinpätkän. Koko hommalla pituutta sen verran, että sopii näkymään selaamatta puhelimen näytölle. 🙄 On vähän huijattu olo, kun ajattelet, et jes, pitkästä aikaa blogiteksti ja sitten se onkin vain se yksi kuva ja jotain lätinää ja viittaus instatiliin.

Vierailija
39/97 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogit taisi kuihtua siihen kun ne kaupallistui. Ei sitä mainostulvaa ja maksettuja mielipiteitä jaksanut. Katosi yleisö, katosi blogit.

Harmi, sillä aitoja blogeja oli kiva lukea. Pohdiskeluja, reissuvinkkejä, tuunauksia, kirppislöytöjä.

Vierailija
40/97 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet näyttävät pitävän blogin auki ja postaavat vain silloin, jos on joku yhteistyö (esim. Strictly style) kerran parissa kuukaudessa. Aika läpinäkyvää, ettei blogia suljeta rahan takia. Mitä Mungolife-blogille muuten tapahtui?

Mungo kompastui toistuviin somekohuihinsa (instassa), menetti yhteistyökumppaneita, meni oikeisiin töihin, muutti ig:nsä yksityiseksi ja lopetti blogin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi