Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikuiset keskiviikkona

18.10.2006 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8615729&p=1&tmode=1&smode…

Tossa eilisen jutut.

Olin eilen neuvolassa ja kuulin vauvan sydänäänet dopplerilla. Aikamoinen kokemus : )

Verenpaine ja paino oli laskenut. Pissan proteiini oli yhdellä plussalla ja nyt vein aamulla labraan pissanäytteen, josko olisi tulehdus. Onko muilla ollut proteiini plussalla? Netistä kun aiheesta luki,niin aikamoisia kauhutarinoita mistä voi johtua. Tosin kuukausi sitten pissa oli ihan puhdas. Terkkari kyllä sanoi, että ihan ok, että voi olla välillä yhdellä plussalla.

T:Magdalena 14+0

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on tällä palstalla hiljaista tällä hetkellä. Liekkö kaikki syyslomailemassa vai onko niin seesteistä ettei mitään uutta oo.

Meillä ois syysloma ensi viikolla ja mitään uutta ei tänne juuri kuulu. Vuotoa oli taas eilen vähän,mutta nyt taas vuodotonta. Kovasti malttamaton meinaan olla tämän ootuksen suhteen, ajan pitäisi kulkea paljon paljon nopeammin, ja todellisuudessa tuntuu että aika rientää liiankin vauhdilla. Liikkeet kun ei päivittäin vielä tunnu. Olisi ihanaa jo tuntea kunnon " potkut" niin ei tarttis jatkuvasti murehtia että onkohan kaikki vauvelilla kunnossa. No perjantaina ultra ja pääsee kurkkaa masuun. Jokohan sieltä erottais kumpiko ois tulossa?

Niin ja tuleville sisaruksille kerrottiin eilen että jos kaikki menee hyvin niin keväällä ois vauva tulossa, vanhin poika 10v meinas että jos tyttö tulee niin muuttaa mummolaan :) On kuulemma liian vanha leikkimään jollain barbeilla ja nukeilla..hih..

Tuli vaan mieleen kun nuo ilmatkin alkaa kylmetä että onko teillä tarkoitusta ostaa talveksi " oikeita" äippätoppavaatteita vai meinaatteko pärjätä vain isommilla vaatteilla?

Itse en oikeen osaa päättää,toisaalta työnpuolesta joudun ulkoilemaan ja kovimmilla pakkasilla maha on jo varmaan iso. Mulla ois hyvät toppahousut joihin vois resorin yläosaan ommella niin niillähän sitä pärjäis mutta takki asia onkin jo hankalampi. Pitänee vissiin ommella jonkinlainen villakangas viittatakki jota vois myöhemminkin käyttää.

Nyt päiväkahville!

Mahankasvatusta kaikille

Vierailija
2/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria81: Mies on sitä sorttia, et miettiin sen miljoona kertaa ennen ratkasuja (jos ees aina tulee ratkasua). Se on niin kovin vakaasti sitä mieltä, et pitää saada tää entinen myytyä ennen uuden ostoa. Ite oisin valmis tekeen tarjouksen siitä uudesta nyt ja laittaan tän vasta sit myyntiin, jos tarjouksemme hyväksytään. Miestä pelottaa kahden asunnon loukkuun jääminen ja ite taas pelkään, et meidän tarjousta ei hyväksytä ja sit ollaankin ehditty tää myydä. Sithän oltas ilman kotia! Onnitelut, että olette löytäneet unelmakodin ja pääsette muuttamaan ennen vaavin syntymää! Jospa mekin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuolla toukokuisissa, mutta eilisen NP-ultran jälkeen l.a. varmistui neuvolan laskurin mukaiseksi eli 27.4. Itse olin ihan varma että toukokuulle mennään ihan varmana, koska kiertoni on AINA ollut pitkä ja epäsäännöllinen, mut ei näköjään tällä kertaa..

Toisaalta esikoinen meni 15 päivää yli, joten voihan se vielä olla että toukokuun puolella vasta pääsen tositoimiin.

NP-ultrassa kaikki oli ok. Turvotus normaali, samoin liikkeet jne. Sydänäänet kuultiin jo neuvolassa muutama viikko sitten. Käyn etsimässä tuolta jostain huhtikuisten esittelypinon ja lissän tietojani sittten sinne.

Hyvää odotusta teille muille huhtikuun hurjille!

- Tindra

Vierailija
4/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän olen tähän pinoon kirjoitellut kun tulee oltua enimmäkseen tuolla plussanneiden lapsettomien palstalla... Mutta tulimpa nyt kertoon kuulumisia kun eräs tuttukin tässä pinossa onpi *tervehtii*!

Eli meillä kaikki hyvin. Olimme ekassa lääkäri-neuvolassa tiistaina ja sydänäänet kuuluivat komeasti, syke 160. Paino on vaan pudonnut puolisen kiloa lähdöstä vaikka en ole voinut pahoin ja olen syönyt ihan normaalisti. Hassua!

Masu on jo iso -näkee kauas, että odotan. Lääkäri vihjaisikin, että olenko varma, että tulossa on vaan yksi... No, en ole varma mutta huomenna on np-ultra ja siellähän asia selviää.

Eipä tässä ihmeitä! Kivaa viikon jatkoa kaikille huhtihurmureille ja niiden odottajillekin :o)

jepuli rv13+0 ja poika 1v9kk

Vierailija
5/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille taasen!!! Olempa ollut hetken aikaan saamaton, olen kyllä kuulumisia lueskellut, mut jostain syystä en ole aktivoitunut kirjottamaan, mikähän siinäkin joskus on. Väsyttää..mut mikä hienointa, tänään ekaa kertaa koen että mulla ei ollut NIIN pahaolo koko päivää täällä töissäkään kun tähän asti, siis olen periaatteessa voinut ihan hyvin:). Voi kumpa tämä ei jäisi taas poikkeuspäiväksi, vaan että alkais vihdoin voida jo paremmin.....peukutan.

Mahtaakohan tuo hemppari olla laskenut, kun tosiaan väsymys on aivan armoton. Mulla on paksu veri ja en ollut kyllä esikon kanssa lainkaan aneeminen, päinvastoin, mut nyt kyllä olo on ihmeen vetämätön. Vaiko vaan tää syksy?!

Noista toppavaatteista joista joku tuolla mainitsi(sori nimimerkki unehtui), itse mietin ihan samaa, et mitenhän sitä mahtuu sydäntalvella mihinkään takkiin, saati toppavaatteisiin muuten. Pojan kanssa ja itsensäkin takia on kuitenkin ulkoiltava kylmilläkin, joten kai se on jotain toppahousua koitettava etsiä.....kalliikshan ne uutena ostettuina kyllä tulee. Mutta takki ainakin on pakko ostaa. Poika syntyi heinäkuussa niin ei ollut silloin näitä " ongelmia" ....;)

Mutta, uskallanpa täällä sanoa ääneen, uskon tunteneeni tänään liikkeitä, pientä tuttua lepatusta tuntui kahteen kertaan....kuullostelin näitä tuntemuksia jo eilen, mutta laitoin ne mahan murinan piikkiin. Nyt en voinut erehtyä:). Voi kun se oiskin niin, lähipäivät sen sitten näyttää...

Viikonjatkoa kaikille!

-Inkkarityttö ja masu 14+5

Vierailija
6/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti ennenkuin esikoisen sormet ehtii väliin ja pitää alkaa perunoita keittämään ;)

Kans yks ikuisuusongelma tuo syöminen, nälkä olis mut mikään ei maistu ja jos liikaa ajattelee rupean yökkäämään...

Onneksi täällä on kans suurimmat pahoinvoinnit menneet ohi. Nyt on enää sellaista väsymystä ja toi yökkäily tulee aina silloin tällöin. Varsinkin kun vaihtaa esikoiselle vaippaa.

Viime viikolla olin kanssa neuvolassa ja kaikki oli ok. Viikot on nyt sitten 12+2. Laskettu aika 30.04.

Ensi viikolla olis yksityisellä np-ultra jota kovin odottelen. Kunhan vaan olisi terve tämä tulokas. Hyvillä mielin olen kuitenkin. Surraan sitten jos tarvii... (meillä v.2001 keskeytys rv20 vaikean kehityshäiriön vuoksi -meckelin syndrooma joka huomattiin vasta rakenneultrassa)

noita talvivaatteita olen minäkin miettinyt mutta tulin siihen tulokseen että kai sitä jotenkin pärjää. Yhdet isommat toppahousut on kaapissa ja niistä vois napsasta vyötärön pois ja laittaa resoria tilalle..

eli siinä vinkkiä kaikille ompelutaitoisille. Kunhan muistaa tehdä resorista tarpeeksi napakan et pysyy housut ylhäällä ;)

Takki onkin sit asia erikseen. Täytyy varmaan " lainata" miehen takkia.

mutta nyt perunateatteriin..

Papaija 12+2

Vierailija
7/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvivaatteista..viimeisimmän raskauden jäljiltä ISO talvitakki joten turvaudun siihen, silloin poju syntyi helmikuun lopussa joten saa kelvat vielä siitä lopputalven. Housuja ei kyllä ole ja nyt varmaankin täytyy ulkoilla enemmän kuin viimeksi kun silloin oli esikoinen kyseessä, joten ne varmaankin hankin.

Oma vointi: Väsymys helpottaa jo kovasti, huonoa oloa ei oikeastaan ole kunhan vain muistaa syödä. Ens viikolla olis neuvolalääläri ja odotankin jo että kuultais ne sydän äänet kun ultrastakin tuntuu jo ikuisuus.

KYSYMYS: Onko ollut kellään supistuksia rv 14???Mulla ollut viime päivinä ja varsinkin ajaessa tuntunut supistuksia/kipua/nipistelyä alavatsalla. En yhtään muista miten ekan kanssa supistukset tuli.

Jatkanpa työn tekoa ettei mene ihan koneen ääressä istumiseksi.

Aurinkoista syyspäivän jatkoa!!!

Sanna rv 13+1

Vierailija
8/9 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen miettinyt tuota talvivaate ongelmaa. En oikein voi käyttää miehenikään vaatteita kun se on niin hoikka poika, että ei varmaankaan sovi edes päälle. Pitää varmaan kiertää kirpputoreja jos vaikka jostain löytyisi jotain päälle pantavaa.

Tänään menen akupunktioon raskauspahoinvoinnin vuoksi. En tosiaankaan jaksa tätä huonoa oloa enää. Illalla ei voinut asentoa sängyssä vaihtaa kun tuntui, että tulee oksennus. Toivottavasti tuosta akupunktiosta on jotain apua.

Vierailija
9/9 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin 5e kirpputorilta mustan reilun untuvatakin,toivottavasti mahtuis päälle koko talven.Edellisistä raskauksista ei oo lämpimiä vaatteita jäänyt,ku kumpikin muksu syksyvauvoja.kai jotkut toppapöksyt vielä hankittava,että pystyy olla lasten kanssa ulkona.

Onko kellään muulla ollu sellaista,että tulee kamalan paha olo kun liikkuu.Mä yrittäny käydä ajelemassa pyörällä ja hitaasti kävelemässä,mutta aina saa lähteä kotiin oksentamaan.

Ulkoillakin pitäisi,ja liikkuakin,mutta ei paljon huvita,kun saa kamalan olon aikaan=( päänsärkyäkin ollut,mutta juominen auttaa aika hyvin siihen.

Huiskutin 15+2