Mitä ajattelet, jos näet jonkun käyttävän käteistä?
Kommentit (66)
Ilmiselvä huumekauppias ja teroristi. Välitön kansalaispidätyksen paikka.
Venäläisturistin tunnisti ennen siitä, että kaivoi kassalla taskusta kuminauhalla rullalle käärityn nipun seteleitä ja otti siitä rahan maksua varten. Eikä ollut mitään kymppejä ne setelit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset, edunvalvonnanalaiset ja jotenkin raha-asioissa rajoittuneet käyttää käteistä. Eipä juuri muut nykyään. Kaupan kassalla käteinen käy, mut hankalaa sähköisissä välineissä, jos muuta ei oo.
Missä sähköisissä välineissä? Et kai oikeasti kuvittele, että joku yrittää esim. nettikaupassa maksaa käteisellä :D:D:D:D
No just se, jos ei ole muuta kuin automaattikortti ja käteinen, et voi ostaa mitään nettikaupasta. Ei junalippua, elokuvalippua, konserttilippua. Pakko mennä jonnekin luukulle ostamaan.
En tunne yhtään työssäkäyvää käteisen käyttäjää.
Mietin luultavasti, että mitäköhän söisin iltapalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset, edunvalvonnanalaiset ja jotenkin raha-asioissa rajoittuneet käyttää käteistä. Eipä juuri muut nykyään. Kaupan kassalla käteinen käy, mut hankalaa sähköisissä välineissä, jos muuta ei oo.
Missä sähköisissä välineissä? Et kai oikeasti kuvittele, että joku yrittää esim. nettikaupassa maksaa käteisellä :D:D:D:D
No just se, jos ei ole muuta kuin automaattikortti ja käteinen, et voi ostaa mitään nettikaupasta. Ei junalippua, elokuvalippua, konserttilippua. Pakko mennä jonnekin luukulle ostamaan.
Automaattikortit poistuivat käytöstä jo vuosikymmeniä sitten. Ja electronitkin ovat poistumassa, uusia ei enää saa.
Mitä ihmettä se kenellekään kuuluu, käyttääkö käteistä?
Olen työeläkkeellä ja eläke kohtuullisen hyvä.
Nytkin nostin 200 euroa. Esim. vihannes/mansikkakojuilla käy vain käteinen, muksuille voi antaa jätskirahaa ja kaupassa maksan alle 10 euroa käteisellä. Tai kun itse poikkean jätskikioskille. Jos sitä pussissa vielä on.
Visa ja Tuohi Mastetcard, en edes muista, koska käytetty.
Isoissa ostoksissa vilautan debit-puolta.
Käteisestä on myös hyötyä, kun pankkiongelmien vuoksi kortti ei pelittänyt.
Kummallisia kansalaisia, kukin käyttäköön rahansa ostoksiin kortilla tai rahalla, maailmassa on isompiakin ihmeteltäviä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Automaattikortit poistuivat käytöstä jo vuosikymmeniä sitten. Ja electronitkin ovat poistumassa, uusia ei enää saa.
Olen aikuisen lapseni edunvalvoja ja hänellä on pankkikortti, jossa maksaminen kortilla estetty. Joten käytännössä pelkkä automaattikortti.
Olen tavallinen työssä käyvä ihminen. Käteistä tulee käytettyä sillon, kun lapset ovat saaneet isovanhemmilta lahjarahaa ja ollaan lasten kanssa yhdessä ostoksilla, tai silloin kun käteistä on jäänyt esim. Lapsille nostetuista viikkorahoista tai pankkien maksuliikenneongelmien vuoksi jääneistä käteisvarannoista.
Pääasiassa en tykkää käyttää käteistä, mutta pakko välillä kai pitää mukana, kun pankkiyhteydet maagisesti ei pelitä mun kohdalla aika usein. Ja jos ei paljon tilillä parempi ottaa käteisenä ulos, niin on ajan tasalla paljon on käytettävissä .
Olen keskijohtoa ja asiantuntijatehtävissä.
Luottotiedot kunnossa, ei yhtään maksuhäiriömerkintä koko elämäni aikana.
Amex, MC ja 2 Visaa
Käytän pääasiassa käteistä
Minun ostokseni eivät kuulu Guukkelille
En muista yhtään kertaa, että kortti ei olis kaupassa toiminut. Lompakossa silti käteistä satasen verran jostain muinaisista Tori-myynneistä. Itse suosin niissäkin Mobilepaytä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aikuisen lapseni edunvalvoja ja hänellä on pankkikortti, jossa maksaminen kortilla estetty. Joten käytännössä pelkkä automaattikortti.
No jaa, eihän tuollaisella visa electronilla voi sen enempää tuhoa saada aikaan kun käteiselläkään, ellei tilanne, että sinä annat sen käteisen käyttöön, ettei itse voi ottaa tililtä.
Itse käytän kumpaakin, käteistä ja korttia.
Vierailija kirjoitti:
Olen tavallinen työssä käyvä ihminen. Käteistä tulee käytettyä sillon, kun lapset ovat saaneet isovanhemmilta lahjarahaa ja ollaan lasten kanssa yhdessä ostoksilla, tai silloin kun käteistä on jäänyt esim. Lapsille nostetuista viikkorahoista tai pankkien maksuliikenneongelmien vuoksi jääneistä käteisvarannoista.
Mutta et sinäkään vartavasten nosta automaatilta käteistä esim ruokaostoksia varten?
Vierailija kirjoitti:
En muista yhtään kertaa, että kortti ei olis kaupassa toiminut. Lompakossa silti käteistä satasen verran jostain muinaisista Tori-myynneistä. Itse suosin niissäkin Mobilepaytä
Sul on hyvä onni. Itselläni viimeksi ei toiminut laivalla ja vain kk sitten S-marketissa ja oli rahaa tilillä eli siitä ei johtunut. Ja juu, koetin useamman kerran ja teksti vaan jotain: "maksua ei hyväksytä" onneksi oli käteistä sitten, paitsi kaupassa jouduin hakemaan kulman takaa automaatilta rahat (samalle kortilla millä yritin maksaa)
Tämä keskustelu on ihan absurdi. Tottakai virallista rahaa käytetään eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Jotain vikaa päässä on niillä, joita hävettää itsensä tai muiden puolesta käteisen rahan käyttö. Joku voisi vielä luulla köyhäksi, rikolliseksi tai narkkariksi, hui. Kyllä te jotkut ootte sitten pikkusieluisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa, eihän tuollaisella visa electronilla voi sen enempää tuhoa saada aikaan kun käteiselläkään, ellei tilanne, että sinä annat sen käteisen käyttöön, ettei itse voi ottaa tililtä.
Itse käytän kumpaakin, käteistä ja korttia.
Ei kyse olekaan mistään tuhon aikaansaamisesta, vaan siitä, että hänellä ei ole muuta mahdollisuutta tarkistaa tilin saldoa kuin automaatilla. Käteisestä näkee, paljonko vielä käytössä. Laitan käyttötilille vain sen mitä kuukauden aikana tarvii ja tarvittaessa enemmän.
Itse narkkina maksan - jos edes maksan - ainoastaan nyhjääntyneillä kolikoilla, pullokuiteilla ja pienillä seteleillä. Silti pidän käteiskalluja hieman heikkojärkisinä, ja pyrin näkemään heidät itseni alapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta et sinäkään vartavasten nosta automaatilta käteistä esim ruokaostoksia varten?
Mä teen, juuri sen takia, että niin usein kortti ei ole toiminut, vaikka on ollut rahaa tilillä ja jos tilillä alle 200€ suunnnilleen paremmin pysyy kärryillä paljon käytössä. Jos en tiedä tarkkaa summaa, hieman epämukava tunnelma kassoilla.
Fiksu ihminen. Ei luota pankkiireihin.