Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~JOULUTÄHTÖSET KESKELLÄ VIIKKOA~

18.10.2006 |

Kaikka pinoon, hop! Jos ei " hyppyytä" , niin kävellään... :)

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hips hei, iltaan asti vierahti ennen kuin paasin kirjoittelemaan.

PIKKUSISKO onpas tylsaa etta liitto on niin hidas maksamaan sita rahaa. Maksavatko edes korkoa viivastykselle. No ainakin sit saat takautuvasti rahat.

PESUAINEKYSYMYS ainakin NEFILI ja TUUTI on tanaan pesemassa vauvan vaatteita, Mita pesuainetta kannattaa kayttaa. Enta huuhteluaine, kaytetaanko. Onko teilla jotain muita hyvia vinkkeja tai nikseja kun rupeaa pesemaan. Sellaisia velour asuja ei ehka kannata kuivurissa kuivata, vai mita olette mielta. Silitatteko kaikki vaavien vaatteet.

SONETTE ja ERKKIERIKA niin se vaan on etta me naiset ollaan vahvoja. Toivottavasti paasette nauttimaan raskaudesta eika miesten typeryydesta johtuvat huolet vie tasta tarkeasta ajasta liikaa iloa pois. Hyvahan mun on sanoa, kun mulla nyt on mies, mutta yhden todella todella ikavan ex tyypin kautta sain kylla niin paljon paskaa niskaani, etta toivon sen olevan tarpeeksi mun osalta. Kylla me selvitaan vaikka mista, ja vielapa hyvin!

USAMAMA kylla varmaan on astianpesukone tarpeen teidan uudessa kodissa, voin kuvitella etta tiskia tulee kun on pian 3 lapsukaista. Omituista kun me ei tahan asti olla miehen kanssa syoty juuri mitaan kotona, mita nyt joskus eineksia ja aamuisin aina puuroa, nyt sitten aloitetaan varmaan useammin tekemaan ruokaa kun kerran ollaan kotosalla, eika aina vaan toissa. Meillakin tiskikone paasee pyorimaan vahan useammin.

OMA NAPA olin tanaan kontrollissa Kattarilla ja sairasloma jatkuu aitiysvapaan alkuun asti. Tyohommat mun pitaa kuitenkin johonkin pisteeseen hoitaa kotoa kasin. Kylla puhelinpalaveria pystyy sangysta kannettavan avulla pitamaan¿

Huvittava episodi oli tanaan. Ajelin miehen avoautolla sairaalaan, etta saisin edes vahan ulkoilmaa. Yks taksikuski oli varmaan sit vahan huonolla itsetunnolla varustettu mies, ja rupes valoissa huutamaan mulle etta Laita katto kiinni niin ei aivot jaady! Ma luulin ensin etta han ystavallisesti huomauttaa et mul on autossa jotain vikaa ja kaannyin katsoon taakse ja kysyin mita, han naama punaisena karjuu etta aja sita autoa ja laita katto kiinni. Voi raukkaa aijankorilasta, mitas se sille kuuluu jos ma nautin alkusyksyn auringonsateista, eika mun ajamisessa todellakaan ollut mitaan vikaa, taksikuskithan on tunnetusti teiden ritareita ja parhaita kuskeja¿ Soitin sitten taksitarkastajalle terveisia ja kerroin taksin numeron. Tarkastajakin naureskeli etta tais olla kateellinen vaan autosta. Sit vakavoitu ja sanoi ettei tietenkaan taksikuskin pida tuolla tavalla muille raivota, pitais omana tietonaan vaan mielipiteensa muiden ajamisesta. Sanoi haastattelevansa ko kuskia. Siitas sai sekin kuumakalle¿ kylla miehet on liikenteessa valilla kauheita, ne kiilaa monesti naiskuskin edelle ja luulee etta voivat tehda mita vaan.

Kokeilin nyt laittaa tuota linkkia eiliseen kun sita ei aikaisemmin nakynyt, mut ei tuo nayta linkilta, eiko toiimi copy pastellla..

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8615129&p=&mpage=3&tmode=…

Hyvaa yota pikkuhiljaa...

Vierailija
22/23 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi sitten 32+2 viikkoa täynnä. Neuvolassa saa ravata tiuhaan... Ensi viikolla on tytön lääkäri, viikko sen jälkeen taas mun neuvola ja siitä kahden viikon päästä lääkäri. Sen jälkeen pitääkin käydä viikon välein näyttäytymässä. Kaikki oli ihan hyvin. Oman vaa' an mukaan painoa on tullut vajaa 8kg, neuvolan vaaka näyttää n. kilon enemmän. Hb oli noussut 104:stä 111:sta. Alussa se oli 136. Minulla se on ollut aina aika matala ja tuollainen 136 on ihan huippuarvo meikäläiselle. Sen takia 111 ei tunnu kovin alhaiselta. Viime synnytyksessäkin menetin verta aika paljon ja Hb laski aika huimasti. Minulle ehdotettiin lisäverta, mutta kieltäydyin. Olo oli ihan hyvä ja jostain syystä on kamala kammo siitä, että jonkun toisen verta laitettaisi minuun ellei sitten ole todellinen hätä. SF-mitta on nyt 30cm ja verenpaine OK.

Perjantaina pääsen kampaajalle, IHANAA!!! Kyllä olenkin jo sen tarpeessa. Laitetaan väri ja muutetaan vähän mallia. Ennen synnytystä aion vielä käydä ottamassa rakennekäsittelyn niin olen sitten ihmisen näköinen synnärillä ja jouluna. Viimeksi ärsytti, kun olin kalpea kuin lakana eikä siinä tullut pahemmin tukkaa kiharreltua tai meikattua ja kuitenkin ihmisiä ravasi yhtenään katsomassa. Rakennekäsittely on ihana, kun tukka tottelee niin hyvin ja on sen takia helppo laittaa. Joulunakin olisi kiva olla vähän hehkeänä vaikka perhepiirissä ollaankin. Vieraita varmaan käy kuitenkin eikä ole kiva joulukuvissa istua uimarenkaan päällä tukka pitkin naamaa;-)

Mies hemmottelee minua tacoilla, joten nyt täytyy lopetella taas lyhyeen. Hyvää vointia kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin jo uskaltautuisin joukkoon...

Olen jo pitkään käynyt lukemassa palstaa enemmän tai vähemmän aktiivisesti, viime aikoina melkein päivittäin.

Eli olen 36 (mies 35), asumme Etelä-Pohjanmaalla omakotitalossa ja ensimmäistä lasta odotellaan syntyväksi. Laskettu aika on 14.12.

Pahoinvoinnista olen kärsinyt koko raskauden ajan, alkoi jo viikolla 3. Tilanne helpotti jo vähän kun opin syömään oikein eli vastoin kaikkia ohjeita vasta sitten kun on nälkä. Ja nälkä tulee kellon tarkkuudella joka päivä samoihin aikoihin. Ja näläntunnetta pitää (yhä edelleen) kestää 15 min ennenkuin saa syödä. Ja jos syö muulloin kuin näin, niin armoton oksetus alkaa ja kestää ainakin seuraavan vuorokauden.

Kenties tästä johtuen ei painoa ole juurikaan tullut, tähän mennessä 3,9 kg. Tosin sitä on ollut ihan riittävästi jo ennen raskautta (BMI 25). Ja siis viikkoja kasassa 31+6 (kait...).

Kuukausi sitten jouduin rautakuurille, kun Hb oli pudonnut 119. Siitä sitten alkoikin ympärivuorokautinen pahoinvointi ja ainakin kerran päivässä täytyy pyttyä käydä halailemassa. Maanantaina oli neuvola ja rautalääke vaihdettiin toiseen. Toivottavasti tämä yrjötys menee sillä ohi. Onko muilla vastaavia kokemuksi raudan aiheuttamasta pahoinvoinnista?

Olen ollut jo pitkään poissa töistä erityisäitiyspäivärahalla, mm. toksoplasmavasta-ainepuutosten takia. Ja työssä altistus olisi ollut päivittäistä.

Kun ei meillä lapsen saamisen pitäisi olla edes mahdollista ilman hormonihoitoja (lähti luomuna alkuun!!!) ja ikääkin on, niin yhtään ylimääräistä tietoista riskiä ei haluttu ottaa.

Supistuksia on ollut jo viikolta 15 asti ja kovasti hidastavat elämää. Tällaiselle työnarkomaanille oli jo vaikeaa jäädä niin aikaisin pois töistä, saati sitten ikiliikkujien sukuun kuuluvana hidastaa tahtia ja opetella vain olemaan tekemättä mitään.

Kumma kyllä aika ei ole vielä käynyt pitkäksi, lähinnä olen ihmetellyt missä välissä olisin töihin ehtinyt...

Hyviä öitä kaikille!

t.sinikello