Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on sääntönä ettei puhelinta tuoda ruokapöytään, voinko edellyttää tätä myös lasten kavereilta

Vierailija
29.06.2022 |

vaikka ikää olisi heillä jo 18 v?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Talossa on talon tavat.

Meillä ei ole puhelimia pöydässä, pöydästä ei nousta vastaamaan puhelimeen, lakki pois, ruoka suussa ei puhuta, pöydällä ei maata eikä pidetä kyynärpäitä.

Ainoa jousto oli aikoinaan tästä, kun nuori odotti tietoa pääseekö työpaikkaan/milloin on haastattelu.

Jos soi ruoka-aikaan ja siinä luki firman nimi, sai nousta vastaamaan.

Pitää olla käytöstapoja, vaikka ois kotonaan!

Annatte puhelimien soida vaan vaikka iäkäs lähisukulainen tai oma lapsi soittaisi yllättäen? Ymmärrän ettei jäädä turhia jaarittelemaan kesken ruokailun mutta tuo vastaamiskielto on aivan älytön.

Vierailija
22/28 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

My roof, my rules. Talossa talon tavalla

Miksi sotket anglismeja suomenkieliseen tekstiin.

Tuon voi sanoa suomeksikin. "Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat" jne.

Typerää.

Ei kai tuo mikään anglismi ole, vaan ihan selvää englantia yksi virke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pihalla aikuiset ihmiset nykyään on, kun täältä pitää kysyä neuvoa siihenkin mitä sääntöjä omassa kodissaan on! Sinun koti, sinun säännöt. Pitäis olla helppoa.

No en mä kyllä alkaisi jollekin 50-vuotiaalle sanoa että puhelin pois. Nuoret aikuiset on rajatapaus.

No se on sinun asiasi. Minun kotonani ruokapöydässä ei räplää puhelinta kukaan, oli ikä mikä hyvänsä. Muutkin säännöt koskevat ihan kaikkia.  

Jos teillä on vaikka juhlat, kierrätkö vahtimassa ettei kellään vilahda puhelin kädessä?

Arvasin että joku pilkunnussija iskee kiinni. Vastaan silti. En, koska eivät ilmeisesti istu pöydässä jos kerran joutuisin kiertelemään. 

Vierailija
24/28 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 18v ei sitä itse ymmärrä(!) niin pyydä ystävällisesti laittamaan puhelin pois ja kerro, että on hyvä tapa keskittyä rauhassa syömään ja keskustelemaan. Ei nämä nykyjantterit muuten mitään opi.

Vierailija
25/28 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suvussa monet merkittävässä asemassa, esim. lääkäreitä. Ei todellakaan voi aikuiset ihmiset noudattaa mitään puhelimeenvastaamiskieltoa. Ihan hullu ajatuskin!

Vierailija
26/28 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pihalla aikuiset ihmiset nykyään on, kun täältä pitää kysyä neuvoa siihenkin mitä sääntöjä omassa kodissaan on! Sinun koti, sinun säännöt. Pitäis olla helppoa.

No en mä kyllä alkaisi jollekin 50-vuotiaalle sanoa että puhelin pois. Nuoret aikuiset on rajatapaus.

No se on sinun asiasi. Minun kotonani ruokapöydässä ei räplää puhelinta kukaan, oli ikä mikä hyvänsä. Muutkin säännöt koskevat ihan kaikkia.  

Jos teillä on vaikka juhlat, kierrätkö vahtimassa ettei kellään vilahda puhelin kädessä?

Arvasin että joku pilkunnussija iskee kiinni. Vastaan silti. En, koska eivät ilmeisesti istu pöydässä jos kerran joutuisin kiertelemään. 

Kyllä juhlissakin usein syödään pöydissä. Emäntä vahtii haukkana ettei kenenkään käsi käy puhelimella 😂

Vierailija
27/28 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen pöytä se on? Sun vai lapsesi kavereiden?

Vierailija
28/28 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti, peruskäytöstapoja se ettei ruokapöydässä ruutuilla ja oma on kotisi.

Sama juttu esim.hattujen kanssa, hattu päässä ei olla ruokapöydässä, olen asiasta joutunut sanomaan jopa aikuiselle miehelle joka teki meille päiväkodissa keikkaa.

Veti siitä herneen nenäänsä.

Heh, olen palauttanut keikkalaisen jolla näkyi tissit puoleen napaan eikä ollut vaihtopaitaa mukana. Annoin palautetta myös keikkafirmalle. Palautin myös tupakallla ravaajan. Ennemmin ilman! Sopimatonta!

Mikä tää nuorten lippisjuttu on?

Jouduin opetusharjoittelijalle lukemaan lakia, että ei voi lippis päässä kekkulehtia koulussa. Tuli sit seuraavana päivänä pipo päässä. Kuulemma osa hänen identiteettiä.

Huoh. Epäilen kaljuuntumista.

Mutta asiaan. Minun talo, minun säännöt. Olen lasteni kavereille sanonut, että ruokapöytään paita päälle, kun yrittäneet tulla pelkissä shortseissa syömään. Kaikki totelleet kyllä, kun nälkä ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi