Mun sterilisaatio petti nyt - Onneksi asun Suomessa
Niin siinä sitten kävi. 5v sitten poltettiin putket ja piti olla oikeinkin varma ehkäisykeino.
Nyt: Menkat oli myöhässä ensimmäistä kertaa ikinä kolmatta päivää. Testi oli juuri positiivinen.
Tilanne: Ikää pian 39v. Lapset 12v ja 8v. Lisää en todellakaan tahdo.
Ystäväpiirissä samanikäisiä äitejä (ensikertalaisiakin) on monia. Ja heidän kanssa huomaan ajattelevani, että voi luoja; Sitten kun heidän vauvansa on 12v niinkuin mun poika nyt, niin omani on 24-25v.
Vakiovälein olen nähnyt painajaisia sterilisaation jälkeen, että olen raskaana. Joskus jopa niin, että olen loppusuoralla, eikä aborttia voi enää tehdä. Nyt isoin pelko on, että jostain syystä olenkin tosiaan viikoilla 27+ jotain....
Onneksi asun Suomessa. Kunhan terveyskeskuksen puhelinvaihde aukeaa soitan ja selitän tilanteen. Pyydän aborttia. Ajatuskin siitä, että mahdollisuutta abortin saamiseen ei olisi kylmää, mutta on ihan tosi asia suuressa osassa maailmaa.
Kommentit (18)
Älä nyt ainakaan luojaa huuda apuun. Törkeää panettelua,
Vierailija kirjoitti:
Jos luet Raamattua niin se on oikein erikoistunut abortteihin syntymän jälkeen, erityisesti poikalasten.
Usko kohtaloosi ja anna sen lapsen syntyä.
Yleensä sterilisaatio pettää ensimmäisen vuoden aikana toimenpiteestä. Se, että 5 vuoden jälkeen tuossa iässä.. se on harvinaista!
Cool story, bro. Onneksi nykyään putket poistetaan kokonaan, vaikka on silläkin joku onneton onnistunut tulemaan raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luet Raamattua niin se on oikein erikoistunut abortteihin syntymän jälkeen, erityisesti poikalasten.
No ei "luojan" toimesta. Ja puhut nyt murhista.
No olen hyvin hedelmällisestä suvusta. Lapseni ovat kumpikin saaneet alkunsa heti kun on koitettu periaatteella "tulkoon jos tulee" ja jätetty ehkäisy pois - siitä pari viikkoa ollaankin oltu jo raskaana eka kierrosta. Äidilläni ja siskollani on molemmilla pettänyt kierukka (toisella kuparinen 80-luvulla, toisella hormoniversio 00-luvulla.). Äidilläni liuta lapsia tiheään tahtiin siis.
Ja nimenomaan en halunnut taannoin essurea (joissa myöhemmin ilmeni ongelmia ja onko nuo enää semmoisia, joita edes laitetaan) vaan tosiaan varman päälle putket poikki. Ja sitten tilanne on tämä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Yleensä sterilisaatio pettää ensimmäisen vuoden aikana toimenpiteestä. Se, että 5 vuoden jälkeen tuossa iässä.. se on harvinaista!
Minulla petti 3-4. vuoden aikana. Moni ei vain tiedä että sterilisaatio ei ole voimassa, koska julkiselle gynelle ei pääse kuin papaan sterilisaation jälkeen. Niitä ei sen jälkeen tippaakaan kiinnosta naisen hyvinvointi ja seksuaaliterveys kun et voi enää saada lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan luojan toimesta. Kannattaa lukea se nyt vaan. Siellä armollinen jumala myrkyttää mieliä ja tekee kohteensa kyvyttömäksi miellyttää jumalaa että voi jatkaa ihmisille kostamista tämän avulla jostain narsistisesta loukkauksesta minkä on kohdannut. Ensimmäiset ohjeet aborttiinkin löytyy raamatusta.
Vierailija kirjoitti:
Cool story, bro. Onneksi nykyään putket poistetaan kokonaan, vaikka on silläkin joku onneton onnistunut tulemaan raskaaksi.
Ei siitä pitkä aika ole kun ne vielä laitettiin vain poikki ja putken päät poltettiin. Meillä kun on niin hemmetin laiskat lääkärit. Sittemmin on todettu että ne pystyy kasvamaan takaisin kiinni jos ei poisteta pitempää pätkää. Myös miehillä voi käydä näin ja onkin käynyt.
Aika hyvä tarina, tosin ei uskottava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä pitkä aika ole kun ne vielä laitettiin vain poikki ja putken päät poltettiin. Meillä kun on niin hemmetin laiskat lääkärit. Sittemmin on todettu että ne pystyy kasvamaan takaisin kiinni jos ei poisteta pitempää pätkää. Myös miehillä voi käydä näin ja onkin käynyt.
Minulla on clipsit, hyvin ovat pysyneet paikallaan, miksi ihmeessä poltettaisi kun helpompia menetelmiä on olemassa?
Huono provo. Ei jaksais näitä heti aamusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan luojan toimesta. Kannattaa lukea se nyt vaan. Siellä armollinen jumala myrkyttää mieliä ja tekee kohteensa kyvyttömäksi miellyttää jumalaa että voi jatkaa ihmisille kostamista tämän avulla jostain narsistisesta loukkauksesta minkä on kohdannut. Ensimmäiset ohjeet aborttiinkin löytyy raamatusta.
"Lukee kuin piru raamattua."
No klipsejä en tahtonut, kun ajatus siitä, että jotain vierasta, jota keho voisi hylkiä tungetaan sisuksiin ei houkutellut. Ja en tiedä miten nykyään, mutta itselleni tähystyksessä katkaistiin ja päät poltettiin. Mieluiten olisi minun puolestani tosiaan saatu poistaa koko putket.
Aika lääkärille saatu ylihuomiselle. Ei pitäisi olla mitään ongelmaa saada operaatio pikapuolin. Olo helpottunut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on clipsit, hyvin ovat pysyneet paikallaan, miksi ihmeessä poltettaisi kun helpompia menetelmiä on olemassa?
Koska osalle tulee niistä komplikaatioita ja osalla klipsit irtoavat aikanaan pois. Polttaminen on hyvä ratkaisu jos ei halua vierasesineitä elimistöönsä.
Vierailija kirjoitti:
No klipsejä en tahtonut, kun ajatus siitä, että jotain vierasta, jota keho voisi hylkiä tungetaan sisuksiin ei houkutellut. Ja en tiedä miten nykyään, mutta itselleni tähystyksessä katkaistiin ja päät poltettiin. Mieluiten olisi minun puolestani tosiaan saatu poistaa koko putket.
Aika lääkärille saatu ylihuomiselle. Ei pitäisi olla mitään ongelmaa saada operaatio pikapuolin. Olo helpottunut.
Ap
Läpihuutojuttu sterilisaatiopäätöksen tehneelle.
Eniten suomessa tehdään abortteja 40 vuotta täyttäneille perheellisille naisille, joten olet ihan ikäryhmää. Sterilisaatio ei saisi pettää joten abortin lisäksi, muista pyytää uusi steri. Putket pois kokonaan ja kohdun ja munasarjojen pään kiinni polttaminen. Itsellänikin petti essure, mutta vahinkoa ei päässyt käymään. Tsemppiä!