Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö olisi aika nostaa kissa pöydälle ja lahjoittaa maata köyhille?

Vierailija
29.06.2022 |

Saisivat rakentaa itselleen talon. Maat otettaisiin niiltä, joilla sitä on. Tämä on haaveeni.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi järkevämpää lahjoittaa kuntien tai valtion omistamaa maata?

Sitten tietysti olisi se ongelma, että millä rahalla köyhä rakentaa.

Vierailija
2/17 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava idea. Pannaan myös opettajat ja muu älymystö kuokkimaan peltoja sekä tietenkin varakkaat ja muut epäilyttävät otukset suljetaan gulagiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava idea. Köyhä voi sitten hankkia kolmen sadan tonnin talopaketin ja pystyttää sen tontilleen.

Vierailija
4/17 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos mulle. Jos mulle jotain maata väkisin työnnettäisiin, millä ihmeen rahalla mä siihen mitään rakentaisin?

T: Työssäkäyvä köyhä

Vierailija
5/17 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 eekkeriä ja muuli.

Vierailija
6/17 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi ongelma rahoittaa talo. Valtio keräisi erityistä veroa talojen kustantamiseksi. Kaikki voittaisivat.

Vierailija
7/17 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei köyhillä ole rahaa pystyttää taloja edes ilmaisille tonteille. Vai ajattelitko kustantaa niiden asunnot?

Vierailija
8/17 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi ongelma rahoittaa talo. Valtio keräisi erityistä veroa talojen kustantamiseksi. Kaikki voittaisivat.

Mä en halua asua missään talossa jossain hevonkuusessa ilmaiseksi saadulla tontilla. 

Vierailija
9/17 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistakin pikkukunnista saa ostettua erittäin halvalla ok-talotontin. Niissä on velvoite rakentaa ok-talo esim. 2 vuoden sisällä, tai muuten joutuu maksamaan korkeamman hinnan tontista. Tässä ratkaisu.

Vierailija
10/17 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en halua asua missään talossa jossain hevonkuusessa ilmaiseksi saadulla tontilla. 

Tontit olisivat siellä, mistä köyhät ne haluaisivat. Itse haluaisin merelliseen Helsinkiin (ei Espoo!).

Vierailija
11/17 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kolmen vuoden kuluttua ne talot olisi purkukelpoisia, sillä eihän köyhä ymmärrä, miten talossa asutaan ja miten siitä pidetään huolta.

Vierailija
12/17 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kävis valtiontalouden, kun köyhät eivät varmasti maksaisi ttontista kiinteistöveroa? Valrion verotulot pienenisi.

Vierailija
13/17 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet AP varmaan tyhmin ihminen mitä mä tiedän.

Vierailija
14/17 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset aloittaisi työntekoa, jotta sinulla on varaa ostaa omalla rahallasi?

Vierailija
15/17 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava idea. Valtio voisi rakentaa paikalle pienen talon ja möyhentää kasvimaan valmiiksi sekä antaa pussillisen vihannesten siemeniä sekä siemenperunoita. Paikka vuokrattaisiin nimelliseen hintaan köyhälle vaikka sama se olisi ilmaiseksi vuokrata kun Kela sen vuokran maksaisi joka tapauksessa. Maaseutupitäjät saisivat ahkeraa porukkaa jotka kasvattaisivat ruokansa omalla työllään. Pitäjään voisi taas pystyttää Postin, kyläkoulun, kaupan ja Esson baarin.

Vierailija
16/17 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, hieno ajatus. Mutta millä köyhä rakentaa ja ylläpitää taloa? Hyvä että työssäkäyvällä on rahaa ylläpitää taloa.

Vierailija
17/17 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulta on hirveän pitkä matka leipäjonoon. Järjestääkö valtio kuljetuksen ?