Muutin tasan vuosi sitten Helsingistä pois ja se oli iso virhe, masennun täällä
Muutin pienemmälle paikkakunnalle hieman pohjoisempaan. Syitä oli lähinnä kuvitelmat maaseudun rauhasta ja toki hinnatkin. Melko pian kuitenkin huomasin, että tämä oli virhe. Olen alkanut vihaamaan tätä paikkaa, näitä ihmisiä ja pysähtyneisyyttä. Työpaikkakin on täysin ummehtunut ja täynnä paikallisia juntteja, jotka ihan oikeasti ovat ilkeitä ja ikäviä ihmisiä ja esim irvailevat tummaihoisille kahvipöydässä. Paikalliset lapset eivät osaa käyttäytyä, viime viikolla nämä huutelivat homoa jollekin pitkätukkaiselle mökkiläisen lapselle. Täällä eletään 80-lukua, sen negatiivisia puolia. Sukupuoliroolit ovat voimakkaat, kaiken leimaa ahdistava henkinen pystyyn kuoleminen. Masennun täällä lopullisesti ellen pääse takaisin Helsinkiin.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Oletko Kouvolassa?
Pienempi paikkakunta kyseessä.
ap
Maaseutu näyttää niin idylliseltä ja rauhalliselta mutta mielikuva muuttuu kun lukee mitä ihmiset puuhaa.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on ehdottomasti Suomen paras kaupunki. Muutin Turkuun muutama vuosi sitten ja ei vaan ole Helsingin voittanutta. Helsinki on Suomen ainoa kaupunki ja ei jämähtänyt.
Näin se vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä typerintä mitä ihminen voi tehdä on muuttaa maalle.
Ihmisen on hyvä maalla. AP:n vain kannattaisi pysyä jopomatkan päässä lähimmästä wokekahvilasta niin tilanne olisi kaikkien osapuolien kannalta paras mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama! Hesassa on kauniita ulkomaalaisia naisia, landella vaa suomiläskejä.
Ulkkiskaunottarien kiinteät pakarat täyttyvät suomikyrvästä Helsingin kesäyössä.
Tuleeko suihkuna spermaa?
No pillun täydeltä.
Itse olen muuttanut Helsinkiin ja nautin kyllä anonymiteetista. Saa olla miten haluaa ja näyttää miltä näyttää ilman, että kukaan tuijottaa, juoruaa tai kyselee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen on hyvä maalla. AP:n vain kannattaisi pysyä jopomatkan päässä lähimmästä wokekahvilasta niin tilanne olisi kaikkien osapuolien kannalta paras mahdollinen.
Hyvin huomaa tässäkin vastauksessa miten masentava henkinen taso noilla pikkupaikkakunnilla on. Sairaalloinen Helsinki-viha ja typerät olkiukkoilut woken ja vastaavan suuntaan. Tämmöisiä pellejä ei kyllä tosielämässä jaksaisi hetkeäkään.
Minä olen mennyt ees-taas. Nykyisin viihdyn pikkukaupungissa. Minulla on hyvät zoom-yhteydet samanhenkisiin ihmisiin ympäri maailmaa ja täällä välttelen niitä paikallisia joiden seurassa en viihdy. Kyllä täältä mukavaakin porukkaa löytyy, täytyy vaan muistaa pitää hajurako maalaismielisiin niin ihan ok.
Kaipaan kyllä sivistystä ja kulttuuria Helsingistä. Mutta näillä hinnoilla millä täällä asuu jää varaa lähteä kulttuuririentoihin vaikka ulkomaille useamminkin.
Riippuu vähän siitä, missä ap nyt tällä hetkellä asut. Jos olet Itä-Suomessa, niin siellä päin on ainakin tapana kyräillä, kytätä, arvostella ja juoruta toisista ihmisistä. Savossa on aika tavalla ilkeitä ihmisiä, josta ilkeilystä on tehty suoranaista taidetta. Juntteja? No, ehkä siellä niitäkin on.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen muuttanut Helsinkiin ja nautin kyllä anonymiteetista. Saa olla miten haluaa ja näyttää miltä näyttää ilman, että kukaan tuijottaa, juoruaa tai kyselee.
Tähän rakastuin itsekin aikanaan ja se tunne on pitänyt jo 20 vuotta mitä olen täällä asunut. Täällä sain ihan uuden, OMAN elämän jota pääsin elämään ja rakentamaan. Kuten moni muukin. Pienellä paikkakunnalla tällainen ei välttämättä ole mahdollista; olet aina jonkun lapsi, jonkun entinen koulukaveri, jonkun kautta nähtävä asia, muottiin pakotettava objekti.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aivan helvetilliseltä. Siellä ei varmaan ole edes vessoja muunsukupuolisille eikä kahvilasta saa kunnon soijalattea vaikka itkisi.
Ei siellä ole edes kahviloita.
Vierailija kirjoitti:
Maaseutu näyttää niin idylliseltä ja rauhalliselta mutta mielikuva muuttuu kun lukee mitä ihmiset puuhaa.
Oletko Fatim Diarra?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko Kouvolassa?
Pienempi paikkakunta kyseessä.
ap
Asikkala, Sysmä..?
Ei mikään hyvä provo. Asun itse maaseudulla ja tuota menoa ei ole ollut 30 vuoteen...
Onneksi muutin tänne helsingistä, en jää kaipaamaan sitä juoksuhautaa millainen keskusta on missä väistelee kaikenlaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän rakastuin itsekin aikanaan ja se tunne on pitänyt jo 20 vuotta mitä olen täällä asunut. Täällä sain ihan uuden, OMAN elämän jota pääsin elämään ja rakentamaan. Kuten moni muukin. Pienellä paikkakunnalla tällainen ei välttämättä ole mahdollista; olet aina jonkun lapsi, jonkun entinen koulukaveri, jonkun kautta nähtävä asia, muottiin pakotettava objekti.
Toisaalta, jos on hyödyllisessä mielessä jonkun kaveri/lapsi/puoliso jne, niin se voi tehdä elämästä parempaa. Ja toisaalta kaupungissa et ole mitään, etkä kukaan ja pahimmassa tapauksessa ketään ei tule koskaan kiinnostamaankaan, vaikka haluaisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni lähti koronan siivittämänä asumaan muualle, kun se vihdoinkin on mahdollista, mutta pikkuhiljaa ovat valuneet takaisiin kaupunkiin.
Ei se kaikille sovi, eikä tarvitsekaan sopia.
Tunnen parikin tällaista ja molemmille suurin ongelma oli paikalliset ihmiset. Ikävä kyllä. Muuten maalla voisi viihtyäkin, mutta ei vaan jaksa sitä rasistista tai seksististä paskaa mitä siellä edelleen on.
Onneksi "stadissa" ei ilmene rasismia:)
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/87699c1e-335c-4902-9d68-814fb2ada94c
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin huomaa tässäkin vastauksessa miten masentava henkinen taso noilla pikkupaikkakunnilla on. Sairaalloinen Helsinki-viha ja typerät olkiukkoilut woken ja vastaavan suuntaan. Tämmöisiä pellejä ei kyllä tosielämässä jaksaisi hetkeäkään.
Onneksi ei tarvitsekaan, kun ei asu maalla.
Ei se meno ole todellista siellä Helsingissä se on pakopaikka ja meteli tyhjyyttäsi peittävää. Kehottaisin käymään tuon vaiheen läpi ja sitten katsoa uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta, jos on hyödyllisessä mielessä jonkun kaveri/lapsi/puoliso jne, niin se voi tehdä elämästä parempaa. Ja toisaalta kaupungissa et ole mitään, etkä kukaan ja pahimmassa tapauksessa ketään ei tule koskaan kiinnostamaankaan, vaikka haluaisit.
No yleensä maalle jäävät ne, joille siitä on hyötyä. Mutta ne, joille siitä ei ole hyötyä tai eivät halua tulla käsitellyiksi jonkun toisen kautta, se on kauhistus. Helsingissä lähdetään samalta pöydältä, jokainen luo omat piirinsä ja elämänsä itse. Kuten minä tein. Ymmärrän, että kaikista ei siihen ole, ei ole uskallusta, halua tai kykyä, eikä siinä mitään. Jotkut jää sinne omaan turvalliseen kuplaansa. Mutta se ei minulle sopinut.
Tuleeko suihkuna spermaa?