Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri käyttäytyy vähän oudosti. Lähentelee? Miten toimia?

Vierailija
28.06.2022 |

On naimisissa ja avautui minulle ollessamme kaksin, että ovat yhdessä vain lapsen takia.
Olen huomannut jo tätä ennen muutenkin outoa käytöstä. Voi vaikka koskettaa ohimennen ja on ylimukava.
Tulee liian lähelle, nojautui lähemmäksi ja aina koskettamassa olkapäille, selkään, vyötärölle, jos tilaisuus tulee. Yritän pysyä hyvällä etäisyydellä mutta olla myös neutraali, mukava työkaveri vain. Olen uusi työntekijä.

On kysellyt omasta elämästäni, siis yrittänyt kaivaa tietoa olenko sinkku tms.
Nyt sitten tosiaan kertoi tuon, että ovat yhdessä vain lapsen takia, meidän ollessamme kaksin tekemässä töitä ja minulle tuli heti red flag mieleen.

Kuvottaa. Haluaisin avautua tästä muille työkavereille mutta en ole kehdannut. Jos alkaa enemmän hiplailemaan niin varmaan raivostun.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse alan puhumaan ihan viattomasti vaimosta ja jostain tulevaisuuden suunnitelmista. Tämä on yleensä saanut innokkaimmat ottamaan pakkia.

Vierailija
42/52 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä yhdeltä mieheltä. Olen omaksunut tämän naisten toivoman tavan lähestyä ja olen päättänyt olla lähestymättä yhtään naista mitenkään. Jostain syystä olen jäänyt ilman parisuhdetta. Mitä teen väärin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro hänelle, ettei kiinnosta, jos ei kiinnosta.

Ei todellakaan kiinnosta.

Nuokin on tapahtunut sillain ohimennen että en ole oikein osannut reagoida vasta kun jälkeenpäin. Nyt kun olen varautunut niin seuraavalla kerralla tulee sanomista. Itseä ahdistaa kun olen muutenkin kiltti ja joutuu pitämään puoliaan, en halua aiheuttaa draamaa mutta en halua olla missään oudossa tilanteessakaan.

Hän on minua varmaan 20 vuotta vanhempikin.

Ap

Hiljaisuutesi on hiljainen hyväksyntäsi tuolle kaikelle.

Mutta tällaisissa tilanteissa on todella vaikeaa saada sanotuksi mitään.

Esimerkiksi tilanteet voivat olla tosi epämääräisiä, voi epäillä itseään ja sitten on aina se valta-asema ja vielä tässä tapauksessa uusi työntekijä.

Ihmeellistä uhrin syyllistämistä taas.

Jep, av-mammat oikein vauhdissa taas :)

Hys hys mammat, muistakaa laittaa vaan laittaa niitä jaxuhaleja

Älä vaan mene sanomaan, että kaikki ihmissuhteet on kahden kauppaa, joissa tulisikin aina miettiä pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan tulisi miettiä, että kummassakin on vikaa.

Vierailija
44/52 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen, ettei halua koskettelua voi myös sanoa sillä tavoin, ettei se hiplaaja menetä kasvojaan. Siis juuri tällaisissa ap:n kuvailemassa tapauksessa, jossa on vaikea täsmällisesti tietää että koskettelu on tahallista. Toki jos joku käy suoraan puristelemaan niin sitten kannattaa ärähtää. Mutta jos joku kurkottelee sun yli epätavallisen usein, tai taputtelee olkapäälle jne., niin voi sanoa että "hei kuule, mä en tykkää siitä että mua kosketaan tai tullaan liian lähelle. Tarvin kunnon turvavälin." Näin tulee ilmaistua omat rajat jämäkästi mutta ystävällisesti, syyttämättä ketään. Joku voi ajatella miksi pitäisi ajatella sen hiplaajan kasvojen säilymistä, mutta jos koskettelu on tuollaista epämääräistä, niin äkkiäkös se hiplaaja kiistää koko jutun ja yhtäkkiä sinä oletkin se työpaikan hullu akka, joka luulee että kaikki haluaa sun pöksyihin.

Vierailija
45/52 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen, ettei halua koskettelua voi myös sanoa sillä tavoin, ettei se hiplaaja menetä kasvojaan. Siis juuri tällaisissa ap:n kuvailemassa tapauksessa, jossa on vaikea täsmällisesti tietää että koskettelu on tahallista. Toki jos joku käy suoraan puristelemaan niin sitten kannattaa ärähtää. Mutta jos joku kurkottelee sun yli epätavallisen usein, tai taputtelee olkapäälle jne., niin voi sanoa että "hei kuule, mä en tykkää siitä että mua kosketaan tai tullaan liian lähelle. Tarvin kunnon turvavälin." Näin tulee ilmaistua omat rajat jämäkästi mutta ystävällisesti, syyttämättä ketään. Joku voi ajatella miksi pitäisi ajatella sen hiplaajan kasvojen säilymistä, mutta jos koskettelu on tuollaista epämääräistä, niin äkkiäkös se hiplaaja kiistää koko jutun ja yhtäkkiä sinä oletkin se työpaikan hullu akka, joka luulee että kaikki haluaa sun pöksyihin.

Mut ku

Vierailija
46/52 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat kertoa omasta onnellisesta parisuhteestasi. Jos sellaista ei ole, niin keksit jotain.

Vierailija
47/52 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alat kertoa omasta onnellisesta parisuhteestasi. Jos sellaista ei ole, niin keksit jotain.

Se on oikeasti paras tapa. Silloin toinen tajuaa että turhaan piirittää

Vierailija
48/52 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kannattaa kokeilla epämieluisan koskettelijan torjumista myös ILMEELLÄ JA ELEILLÄ. Elekieli on joskus yllättävän tehokas.

Esimerkiksi kun toinen koskettaa, siirryt pois, istuessasi et ehkä pääse pois mutta kumarrut, käännyt tai jotain. Samoin torjuva liike toisella tai molemmilla käsillä!

Vierailija
49/52 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro hänelle, ettei kiinnosta, jos ei kiinnosta.

Ei todellakaan kiinnosta.

Nuokin on tapahtunut sillain ohimennen että en ole oikein osannut reagoida vasta kun jälkeenpäin. Nyt kun olen varautunut niin seuraavalla kerralla tulee sanomista. Itseä ahdistaa kun olen muutenkin kiltti ja joutuu pitämään puoliaan, en halua aiheuttaa draamaa mutta en halua olla missään oudossa tilanteessakaan.

Hän on minua varmaan 20 vuotta vanhempikin.

Ap

Hiljaisuutesi on hiljainen hyväksyntäsi tuolle kaikelle.

Meinaat, jos ihminen menee häkellyksiin/shokkiin hiplailuista/raiskau.ksesta/kourimisesta, että se olisi yhtä kuin hyväksyntä!

HÖPÖHÖPÖ.

Vierailija
50/52 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro jollekin muulle. Jos torjut lähentelijän, hän voi kääntää tilanteet toisinpäin.

Vierailija
51/52 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena vastaavassa tilanteessa aloin kertomaan ihanasta avomiehestäni. Reissusta joka oli suunnitteilla. Jne.

Vaikka ei mulla mitään avomiestä ollut, kuvailin exääni siinä hätäpäissäni. Mutta täydestä meni ja äijä jätti mut rauhaan.

Vierailija
52/52 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni sukupuolesta riippumatta ei kehtaa sanoa jos ei tykkää jostain koskettelusta, esim. halailusta tai olalle koskettelusta. Ei halua järjestää kohtausta tai joutua hankalaan tilanteeseen. Mutta tuskin tuosta lähentelystä muuten eroon pääsee kuin vain sanomalla.

Helppo tosin täältä huudella. Itse olen arka sanomaan asioista. Kamalaa ajatella että joku tulisi kokoajan iholle.

Kuka sinulla on sanonut, että se elämä olisi helppoa ja koko ajan olisi kivaa? Sieltä omalta mukavuus alueelta nyt vaan pitää uskaltaa tulla pois.

No ei ole kukaan semmoista ole sanonut, en tiedä mistä tuon keksit. Jos joku tarraisi takamuksesta kiinni, menisin pomon puheille. Jos koskettaisi vyötäröä varmaan sanoisin että älä koske. Jos koskettaisi jotain olkapäätä olisin vähän hämmentynyt, en tykkäisi. Ehkä lähtisin tilanteesta vaan pois.

Elämä ei ole aina helppoa eikä mukavaa tietenkään mutta ei kaikki ihmiset osaa reagoida kaikkeen aina oikealla tavalla myöskään? Kyllä itselläni ainakin riittää empatiaa sellaisillekin ihmisille. Miksi tämä niin pistää vihaiseksi ihmiset, jos vaan ehdottaa ettei mene heti tuntemattomia koskettelemaan? Samaistuvatko he kenties ahdistelijoihin vai mikä on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi