Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (13335)
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalstan Ankeuttaja TM on taas hieromassa paskaansa muiden naamaan. Tylsä, ilkeä, negatiivisuuden lahja kansalle joka se vain jatkaa antamistaan. Toivottavasti nautit edes itse ankeudestasi!
Totuudenpuhujalla ei ole sijaa majatalossa, näköjään. Olisi mielenkiintoista tietää kuka tämä lainaamani kommentoija on kun noin ottaa luonnon päälle. Älä vaan saa sydänkohtausta.
Muistaakseni Putouksessa oli aikoinaan sellainen roolihahmo kuin Ankeuttaja, voin olla väärässäkin , mutta kyllähän näitä tosielämässä on. Oikeasti ovat joskus jopa aika huvittavia, miespuolisista löytyy myös tuo loistava kuvaus hahmo nimeltään Mielensäpahoittaja josta on tehty niin elokuvia kuin kirjojakin. Ehkä se kuuluu kaikenlaisen kansan luonteeseen että joukossamme kuuluu olla niin Ankeuttajia joiden lasi on aina puoliksi tyhjä kun toisella se on puoliksi täynnä kuin niitä maailmaa toisenlaisistakin laseista katsovia. Osittain tulee varmaan geeneissä, osin ympäristö tekijöistä. Pessimistit harvoin kyllä ylösrakentavat maailmaa, siksi toivoisin että positivisteja olisi enemmän, niin kuin tälläki palstalla joskus oli.,
Oli miten oli, enemmän valitettavasti nämä ikävät ihmiset tuntuvat saavan yleisen mielipiteen puolelleen ja jos joillain menee hyvin tai on hauskaa/mukavaa, vaikkapa jollain Vauva-palstallakin niin jo vain se pitää äkkiä tulla pilaamaan .Taitaa olla nykyään ihan maailmanlaajuinenkin epidemia ja ilmiö . Valitettavasti tällaiset ihmiset vaikuttavat yleiseenkin mielialaan ja luovat ympärilleen pessimististä maailman kuvaa jotta kaikilla olisi yhtä ankeata. Menköön jokainen nyt itseensä ja miettiköön tykönään kumpaan ihmisryhmään haluavat kuulua ja miksi.
Olipa virkistävää nähdä Liekistä jälleen edes pieni loimotus!
Terveisiä ja hyvää joulun aikaa sinne sähköpostiketjuunne, syystä useammasta en kuitenkaan ole siihen liittymässä, vaikka välilä kaipaankin kovasti ajatustenvaihtoa kanssanne. Pitäkää lippu korkealla ja nauttikaa vapaasta pohdinnasta ja kirjoittelusta hyvässä seurassa!
<3 <3 <3
Ihana kuulla, että sähköpostissa keskustelu jatkuu. Olen miettinyt liittymistä itsekkin, vielä en ole sitä tehnyt. Sietäisittekö, jos enimmäkseen vain lukisin ja harvakseltaan kirjoittaisin?
On aivan huippua, että tämä ketju poiki jotain niin hyvää.
Sitä en ymmärrä, miksi joillain on kova tarve pilata keskustelu täällä negatiivisilla kirjoituksillaan? Perustakaa oma ketju, älkää lukeko jos kirjoitukset ei miellytä? Miksi täyttää elämäänsä käyttämällä aikaa johonkin mistä ei pidä? Ja kun itseä ärsyttää, niin reaktiona sitten pilataan hyvä keskustelu muiltakin??? En vaan tajua.
Tuumikselle vilkutukset ja kaikkea hyvää.
Joulurauhaa kaikille muillekkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jotkut haluavat korostaa omaa älykkyyttään ja ylemmyyttään. Yleensä on niin, että ne joilla on oikeasti rahaa eivät siitä kerskaile, sama on älykkyyden laita. Jos ihminen on oikeasti älykäs hänellä ei ole tarvetta siitä mainita ja päteä saati mollata muita. Joka tapauksessa ei ainakaan vauva-foorumilla luulisi olevan tarvetta päteä. Tai ehkä jos se on ainoa mahdollinen paikka siihen tarkoitukseen. "
Jep, mulla ei ainakaan ole aikaa panostaa ihan hirveästi tähän ketjuun, tai tietysti sen enempää mihinkään muuhunkaan. Mutta ei mulla siitä huolimatta ole tietenkään mitään auktoriteettiasemaa kertoa kuka saa kirjoittaa ja mitä. En itse ehtinyt ajatuksella perehtyä mutkikkaisiin kirjoituksiin, jotka toistivat paljon itseään, mutta joku muu saattoi niitä arvostaa.
Se vähän harmitti kun kiinnostavat avaukset hukkui sinne joukkoon ja unohtui. Ei syntynyt oikein uutta keskustelua. Missä näiden avauksien kirjoittajat nyt ovat kun ketju on ilmavampi ja ketterämpi?
Miksi kukaan enää tulisi avaamaan henk.koht elämäänsä tähän ketjuun? Kun pitää varoa, että ei tee sitä liian pitkästi tai liian hienoin sanoin. Pitää osata kertoa omasta elämästään tavallisten tapaan, koska viestithän ovat näiden ränkyttäjien omaisuutta ja heillä on oikeus kertoa, millaisia niiden pitää olla.
Jaha, Liekki ankeuttaja en malttanut pysyä poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut haluavat korostaa omaa älykkyyttään ja ylemmyyttään. Yleensä on niin, että ne joilla on oikeasti rahaa eivät siitä kerskaile, sama on älykkyyden laita. Jos ihminen on oikeasti älykäs hänellä ei ole tarvetta siitä mainita ja päteä saati mollata muita. Joka tapauksessa ei ainakaan vauva-foorumilla luulisi olevan tarvetta päteä. Tai ehkä jos se on ainoa mahdollinen paikka siihen tarkoitukseen. "
Jep, mulla ei ainakaan ole aikaa panostaa ihan hirveästi tähän ketjuun, tai tietysti sen enempää mihinkään muuhunkaan. Mutta ei mulla siitä huolimatta ole tietenkään mitään auktoriteettiasemaa kertoa kuka saa kirjoittaa ja mitä. En itse ehtinyt ajatuksella perehtyä mutkikkaisiin kirjoituksiin, jotka toistivat paljon itseään, mutta joku muu saattoi niitä arvostaa.
Se vähän harmitti kun kiinnostavat avaukset hukkui sinne joukkoon ja unohtui. &nb
Monet kiinnostavat tosiaan hukkuivat sekään. Itse joskus "pahimpaan" aikaan vilkaisin ja kun huomasin, että sama keskinäinen jaarittelu jatkui ja monet asiat olivat toistuvia annoin olla. Kyllähän on ollut monia hyviä kommentte joissa ihan normaalilla kerrontatyylillä, kerrotaan omasta elämästään ilman turhia kikkailuja. Eivät ne huonoja ja mielenkiinnottomia ole. Päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan enää tulisi avaamaan henk.koht elämäänsä tähän ketjuun? Kun pitää varoa, että ei tee sitä liian pitkästi tai liian hienoin sanoin. Pitää osata kertoa omasta elämästään tavallisten tapaan, koska viestithän ovat näiden ränkyttäjien omaisuutta ja heillä on oikeus kertoa, millaisia niiden pitää olla.
Ymmärrät aivan hyvin mitä puhutaan. Pitää vaan tulla räksyttämään. Kyllä erottaa normaalin kerronnan sen mistä ollaan nyt eri mieltä.
Mielipiteen sanominen ei ole samaa kuin yrittäisi hallita. Se on vain mielipide. Tavalliseen tapaan kerrotut ovat minun mielestäni kiinnostavampia.
Missä ne on? Ne monet hyvät kommentit, joissa ihan normaalilla kerrontatyylillä kerrotaan omasta elämästään ilman turhia kikkailuja? Toistaiseksi on ollut vain kommentteja miten harmittaa.
Nämä haluaa vain ruotia toisten elämää antamatta mitään itsestään. Paitsi määräyksiä, millaisia viestejä heille saa kirjoittaa ja kenen ei toivota kirjoittavan.
Ei minullakaan kyllä ole oikein enää mitään kerrottavaa, varsinkaan nyt kun en tiedä miten kirjoittaisin riittävän tavallisesti tai normaalisti. Ihan persusuomenkieltä olen käsittääkseni kirjoittanut, anteeksi siis perussuomenkieltä.
Vaan toivottelen ihan oikeasti itse kullekin sielulle rauhaisaa joulun aikaa, toivottavasti vähän joulun taikaakin. Sitä omaa rakasta puolisoa ei ole enää Joulua jakamassa, ja se on surullista mutta onneksi on paljon ihania ystäviä ja lähisuvussa löytyy vielä noita lapsiakin, joita on kiva muistaa lahjoilla ja muutamia muitakin muistettavia.
Lämmöllä muistelen myös nimimerkillisten ja -merkittömien kivoja ja mielenkiintoisia kirjoituksia. Toivottavasti joku vielä uskaltaa joka tapauksessa laittaa tänne yhteisesti pohdittavaksi, jos elämä on juuri nyt vaikeaa. Omasta mielestäni vertaistuki on aina ollut tervetullutta ja antanut uusia näkökulmia ja ymmärtääkseni auttanut moniakin pääsemään vaikeiden elämänvaiheiden ohi. Erityiskiitokset mm Ap:lle, Tuumikselle,Liekille, 28v, MP:lle ja monille muillekin.
Itselläni nyt ainakin tällä hetkellä kaikki hyvin, vaan siinähän ei nyt ole mittään mielenkiintoista. Ennen vanhaan sanottiin että "no news is good news", vaan nykypäivänä taitaa olla niin että vain "breaking news is real news"
Sori englannin kielinen ilmaisu mutta pitää niin hyvin paikkansa. Vaan onneksi olen jo melko vanha, ja pienetkin ilot on isoja.
t.Leski
Eiköhän ole myöskin niin, että ketju on jo niin vanha ja pitkä ja samat aiheet moneen kertaan käyty läpi. Myös on paljon muita uudempia ketjuja, joissa keskustellaan erilaisisista parisuhteista ja muista ihmissuhteista. Itse olen myös niihin kirjoitellut.
Eihän siinäkään ole järkeä pitää jotain ketjua pystyssä ainoastaan muutamien vakituisten kirjoittajien kesken. Tosiasia oli jo pitempään, että tätä ketjua pitivät hengissä nämä innokkaammat tai heidän kannattajansa. Ketju muuttui tai miellettiin ikäänkuin heidän omaksi foorumikseen. Sekin tyrehdytti joitain kirjoittajia. Nythän muutamat ovat siirtyneet muualle.
No jos itsellä ei mitään kiinnostusta ketjuun tai sen kirjoituksiin, miksi oli iso ongelma, että jotkut sen mielekkääksi kokivat ja oli pakko nalkuttaa ne kiinnostuneet muualle?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ole myöskin niin, että ketju on jo niin vanha ja pitkä ja samat aiheet moneen kertaan käyty läpi. Myös on paljon muita uudempia ketjuja, joissa keskustellaan erilaisisista parisuhteista ja muista ihmissuhteista. Itse olen myös niihin kirjoitellut.
Eihän siinäkään ole järkeä pitää jotain ketjua pystyssä ainoastaan muutamien vakituisten kirjoittajien kesken. Tosiasia oli jo pitempään, että tätä ketjua pitivät hengissä nämä innokkaammat tai heidän kannattajansa. Ketju muuttui tai miellettiin ikäänkuin heidän omaksi foorumikseen. Sekin tyrehdytti joitain kirjoittajia. Nythän muutamat ovat siirtyneet muualle.
Miksi ei ollut järkeä? Ja mitä haittaa oli? Menikö päivä pilalle, kun huomasit ketjun olevan pystyssä ja muutaman siihen kirjoittavan?
Minusta olisi myös todella mielenkiintoista kuulla, miksi joku kokee, että "ei ole järkeä" pitää täällä voimassa ketjua, jossa toistensa mielipiteistä kiinnostuneet keskustelevat. Mikä oli tosiaan se haitta, joka aiheutui. Mutta nämä jotka näitä viljelevät, eivät ole kertaakaan suostuneet tuon enempää asiaa avaamaan. Huutelevat vain, että ei ole järkeä ja hyvä, että se ja se nimimerkki lakkasi kirjoittamasta.
Eikö Liekille riitäkään se oma sähköpostiketju, tuliko siellä jo tylsää? Noh, pari kuukautta se kestikin. Sen jälkeen tulet tänne NARISEMAAN ihan yhtä samalla tavalla kuin ennenkin.
Mikä sua oikein vaivaa?
Onko kaikki hyvin?
Eikö ole muuta elämää?
Vierailija kirjoitti:
No jos itsellä ei mitään kiinnostusta ketjuun tai sen kirjoituksiin, miksi oli iso ongelma, että jotkut sen mielekkääksi kokivat ja oli pakko nalkuttaa ne kiinnostuneet muualle?
Onko järkeä, että on olemassa vanha ketju, jossa vain muutamat kirjoittavat tai vain muutamat ovat kiinnostuneet? Kyllähän eräät kommentoijat ohjailivat kirjoituksien suuntaa. Nythän se on käännetty niin, että nämä muut kuin he määräilevät. Mutta alkujaan kinaaminen alkoi, kun linjasta poikkeavia kirjoittajia alettiin kehoittaa pois tai muulla tavoin puhuttiin heistä ikävästi. Se sitten nosti "kapinamieltä" ja riidat alkoivat.
Vierailija kirjoitti:
Missä ne on? Ne monet hyvät kommentit, joissa ihan normaalilla kerrontatyylillä kerrotaan omasta elämästään ilman turhia kikkailuja? Toistaiseksi on ollut vain kommentteja miten harmittaa.
Lue nyt hiukan taaksepäin, itse ainakin kirjoitin normaalilla tyylillä avoerostani, en tiedä oliko hyvä tai hyvin kirjoitettu, mutta omaa elämääni oli silloin vuosia sitten. On ollut monia hyviä eri ihmisten kommentteja jo ennen kun vakkarit siirtyivät pois kirjoittamasta. Ehkä niitä anonyymejä ei sitten todellakaan luettu, eikä niihin vastattu tai otettu mitään kantaa, ei ennen eikä nyt, vaikka olivat asiallisia ja hyviä pohdintoja. Jos näin on, niin silloinhan on totta, että tämä oli vakkareitten palsta.
Jos joku on nähnyt koko ketjun ajan anonyymien vain kun harmittaa- kommentit on myös omassa lukutaidossa tai ymmärryksessä vikaa. Myös ehkä haluaa olla näkemättä niitä muita.
Vauvapalstan Ankeuttaja TM on taas hieromassa paskaansa muiden naamaan. Tylsä, ilkeä, negatiivisuuden lahja kansalle joka se vain jatkaa antamistaan. Toivottavasti nautit edes itse ankeudestasi!