Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (10551)

Vierailija
301/10551 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä 28 kenen mies on masentunut, etkö sinä pääse ollenkaan puhumaan miehesi psykiatrin/ terapeutin kanssa? Eikö teilläpäin oteta puolisoa mukaan kertomaan, miten kotona sujuu ja puhumaan myös omista tunteistasi yhdessä? Puolison näkemyshän on tärkeä osa hoitoa, koska juuri sinähän tiedät kotitilanteen. Lääkäri voi sinulle kertoa masennuksesta ja siitä, miksi miehesi tekee ja sanoo niinkuin tekee.

En halua neuvoa, mutta ota huomioon ettei hän ole nyt terve, vaan masennus hänessä puhuu ja tekee.

Vierailija
302/10551 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakskasi moi

Kertoiko mies mitään syytä miksi lakkasi lääkityksen? Eikö kokenut vastetta? Eikö luottanut että ajastaan auttaa? Tuliko pahoja sivuvaikutuksia?

Ihme se että kykenee töissä olemaan, jos paha masennus

Voimia ja terkkuja

Yks kahesti niin pal masentunut että luuli kuolevansa...

Vain otettu lääke auttaa

Lakkasi? Osti purkin lakkaa ja pensselillä lakkasi lääkityksen?

Lakata on synonyymi sanalle lopettaa, loppua

Esim.: Sade lakkasi. Lakkasitko käyttämästä suomenkieltä monipuolisesti? Milloin lakkasit ymmärtämästä?

Suom.huom.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/10551 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap & 28

Kuinkas teillä isänpäivä sujui?

Kyselee Tuumis

Vierailija
304/10551 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei.

Isänpäivä meni ihan kivasti. Lapset päätti mitä haluavat tarjota, minä hommasin tarpeet. Itse valmistivat ja tarjoilivat isälleen aamiaisen sänkyyn.

Minä poistuin sivumpaan, ja annoin heidän olla keskenään.

Eipä tuota sen kummemmin huomioitu. Kortin antoivat, mikä oli koulussa tehty.

Kysyin kyllä lapsilta haluavatko muistaa jotenkin muutenkin, ja olisin ollut valmis maksamaan muistamisen. Eivät halunnu.

Ap

Vierailija
305/10551 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heipä hei.

Isänpäivä meni ihan kivasti. Lapset päätti mitä haluavat tarjota, minä hommasin tarpeet. Itse valmistivat ja tarjoilivat isälleen aamiaisen sänkyyn.

Minä poistuin sivumpaan, ja annoin heidän olla keskenään.

Eipä tuota sen kummemmin huomioitu. Kortin antoivat, mikä oli koulussa tehty.

Kysyin kyllä lapsilta haluavatko muistaa jotenkin muutenkin, ja olisin ollut valmis maksamaan muistamisen. Eivät halunnu.

Ap

Sanoit ehkä: tämä kai riittää. Vai vieläkö pitäisi jotain muuta olla.

Vierailija
306/10551 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

28v yhdessä täällä.

Tällä hetkellä romuna ja viimeiseen vuorokauteen on mahtunut vain kyyneleitä ja töitä.

Eilen alkoi tapahtumaa ja selviämään asioita, joita minun on vaikea sulattaa. Yritin viimeiset 5kk rakastaa toista terveeksi, tuntosarvet koko ajan pystyssä, että annan tilaa ja että en vaadi mitään liikaa jne. Pidin kiinni epätoivoisesti ja halusin uskoa, että parempaan päin ollaan menossa. Ei menty ja viimeiset viikot oli helvettiä kun näin kuinka paha olla miehellä on. En pysty enää auttamaan.

Nyt tuli ehkä miehellä pohja vastaan, eli romahti täysin ja nyt on ensimmäistä kertaa saikulla. Nyt vihdoinkin mies on pystynyt minulle puhumaan ja mies ei ole ollut kunnossa yli vuoteen, totesi itse, että olisi pitänyt hakea apua jo kauan aikaan sitten. Mies on nyt ihan tsompi, eli masennuslääkkeiden lisäksi käytössä nukahtamislääkkeet ja rauhoittavat.

Miehellä ollut jo pidempään toinen kämppä ja vuokrasuhde voimassa joulukuun loppuun, eli osa työkeikoista ei ole ollut oikeita työkeikkoja vaan mieheni on hakeutunut sinne kun oikein pahalta on tuntunut.

Nyt päädyttiin tai esitin toiveen, että mies siirtyy sinne kokonaan, ei tarvitse valehdella missä on eikä tarvitse miellyttää ketään. Mies siis itse kertoi kuinka on vaan yrittänyt miellyttää kaikkia jne. Lapselle on nyt kerrottu missä mennään. Nyt miehen on vaan hoidettava itsensä kuntoon, minä en pysty parantamaan, rakastan niin, että sattuu, mutta päästin irti.

Mieheni toiveesta eletään nyt näin marras- ja joulukuu. Sanoin, että tammikuussa laitetaan asunto myyntiin, ei kiirehditä vielä. Itse en halua ostaa tätä asuntoa, uusi elämä vaatii kokonaan uuden alun.

Seison mieheni rinnalla edelleen ja tärkeintä on saada mies kuntoon, mutta ilman luottamusta ei ole mitään. Itse teen nyt surutyötä eron takia.

Tällä mennään nyt.

Vierailija
307/10551 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastua voi toiseen uudelleen . Keskustelkaa ja kerro rehellisesti mitä toivot tulevaisuudelta hänen kanssaan .

Vierailija
308/10551 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28v yhdessä täällä.

Tällä hetkellä romuna ja viimeiseen vuorokauteen on mahtunut vain kyyneleitä ja töitä.

Eilen alkoi tapahtumaa ja selviämään asioita, joita minun on vaikea sulattaa. Yritin viimeiset 5kk rakastaa toista terveeksi, tuntosarvet koko ajan pystyssä, että annan tilaa ja että en vaadi mitään liikaa jne. Pidin kiinni epätoivoisesti ja halusin uskoa, että parempaan päin ollaan menossa. Ei menty ja viimeiset viikot oli helvettiä kun näin kuinka paha olla miehellä on. En pysty enää auttamaan.

Nyt tuli ehkä miehellä pohja vastaan, eli romahti täysin ja nyt on ensimmäistä kertaa saikulla. Nyt vihdoinkin mies on pystynyt minulle puhumaan ja mies ei ole ollut kunnossa yli vuoteen, totesi itse, että olisi pitänyt hakea apua jo kauan aikaan sitten. Mies on nyt ihan tsompi, eli masennuslääkkeiden lisäksi käytössä nukahtamislääkkeet ja rauhoittavat.

Miehellä ollut jo pidempään toinen kämppä ja vuokrasuhde voimassa joulukuun loppuun, eli osa työkeikoista ei ole ollut oikeita työkeikkoja vaan mieheni on hakeutunut sinne kun oikein pahalta on tuntunut.

Nyt päädyttiin tai esitin toiveen, että mies siirtyy sinne kokonaan, ei tarvitse valehdella missä on eikä tarvitse miellyttää ketään. Mies siis itse kertoi kuinka on vaan yrittänyt miellyttää kaikkia jne. Lapselle on nyt kerrottu missä mennään. Nyt miehen on vaan hoidettava itsensä kuntoon, minä en pysty parantamaan, rakastan niin, että sattuu, mutta päästin irti.

Mieheni toiveesta eletään nyt näin marras- ja joulukuu. Sanoin, että tammikuussa laitetaan asunto myyntiin, ei kiirehditä vielä. Itse en halua ostaa tätä asuntoa, uusi elämä vaatii kokonaan uuden alun.

Seison mieheni rinnalla edelleen ja tärkeintä on saada mies kuntoon, mutta ilman luottamusta ei ole mitään. Itse teen nyt surutyötä eron takia.

Tällä mennään nyt.

Voi 28,

Mä ajattelen sua niin ja lähetän etähalin. Kunpa asiat selviäis. Kyllä on kurja tilanne, myös miehelläsi. Tsemppiä💖

T. Tuumis

Vierailija
309/10551 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoille: täällä riutuu eräs toinen nainen. Mies riutuu siellä suunnalla, kun ei uskalla lasten takia tehdä mitään ratkaisua ja vaimo roikkuu lahkeessa kiinni. Sukulaiset sanovat, yrittäkää nyt vaan kun lapsetkin on niin pieniä. On auto ja talo ja sitä rataa. Jos mies ei rakasta, rakkautta ei voi pakottaa. Haluatko, että hän on säälistä kanssasi? Sinullakin on oikeus onneen, oletko ajatellut asiaa niin? Minä rakastan miestäsi oikeasti, olen rakastanut jo jonkin aikaa, mutta te elätte siellä kulissianne lasten vuoksi. Meillä on kaikilla oikeus olla oikeasti onnellisia. t miehesi oikea rakkaus. 

Vierailija
310/10551 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossei osaa ja uskalla päästää irti ihmisestä joka on jo aivan toisaalla sekä henkisesti että fyysisesti viestii sitä että kyseisellä ihmisellä on huono itsetunto.ei tämä maailma kaadu siihen vaikkei olisi koskaan parisuhdetta!

Vierailija
311/10551 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan ihmisillä pitää aina olla niin hiton hyvin kaikki. Jos ei ole asiat just prikulleen niin ollaan jo eroamassa. Älkää ihmiset menkö naimisiin kun,ette toimi niinkuin vihkikaavassa lupaatte. Tämä ei ole tarkoitettu aloittajalle vaan noin yleisesti.

Vierailija
312/10551 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi 28v, onpa kurja kuulla. Voimia paljon sinulle. Erosuru on ihan kamalaa. Niin repivää ja kokonaisvaltaista. Rikkoo ihmisen. Mutta kun sen antaa tulla, ja ottaa vastaan. On varmasti jonain päivänä entistä vahvempi ja onnellekkin on vielä elämässä tilaa. Tai ainakin näin koitan hyvinä hetkinä ajatella.

Voimia! Päivä kerrallaan eteenpäin. Vielä tulee se päivä kun kaikki ei verhoudu suruun ja tuskaan.

Täällä on myös ollut tuskainen päivä. Pala kurkussa kokoajan ja itkua pidätellessä. Kiinteistövälittäjä kävi taloa arvioimassa ja myyntiä mietitään tosissaan. Tuntuu todella pahalle. Kuristaa ja itkettää.

Työ on turvapaikka, siellä saan hetkeksi unohtaa tämän kaiken. Ja huomaankin tekeväni töitä paljon, oikein haalin itselleni hommia.

Ap

Vierailija
313/10551 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kata-80 kirjoitti:

Vaimoille: täällä riutuu eräs toinen nainen. Mies riutuu siellä suunnalla, kun ei uskalla lasten takia tehdä mitään ratkaisua ja vaimo roikkuu lahkeessa kiinni. Sukulaiset sanovat, yrittäkää nyt vaan kun lapsetkin on niin pieniä. On auto ja talo ja sitä rataa. Jos mies ei rakasta, rakkautta ei voi pakottaa. Haluatko, että hän on säälistä kanssasi? Sinullakin on oikeus onneen, oletko ajatellut asiaa niin? Minä rakastan miestäsi oikeasti, olen rakastanut jo jonkin aikaa, mutta te elätte siellä kulissianne lasten vuoksi. Meillä on kaikilla oikeus olla oikeasti onnellisia. t miehesi oikea rakkaus. 

Eli Sinä uskot toisena naisena kaiken mitä mies Sinulle puhuu. Todennäköisesti kotona puhuu toista. Itse en tuollaista miestä haluaisi, joka ei pysty itsenäisesti tekemään päätöksiä. Ei rakkautta voi pakottaa, silloin pitää lähteä. Jos mies Sinua rakastaisi niin paljon kun väittää niin hän kyllä lähtisi, ei siinä merkitse enää omaisuus. Tietyillä miehillä pitää olla vaimo lapsineen ja rakastajatar, silloin on kulissit pystyssä. Sinullakin olisi oikeus onneen, etsiä siis oikeasti vapaa mies. Sivusta seurannut tällaista tapausta, jolla pitkään ollut toinen nainen, mutta yhteisissä tapaamisissa ollaan niin lääpällään siihen vaimoon. Toinen nainen luulee vaikka mitä. Pissiaivo tämä mies, mutta ei vaimolla ole mitään tietoa toisesta naisesta ja se on varma, että ko nainen siis vaimo ei roikkuisi lahkeessa kun asiasta saa tietää.

Vierailija
314/10551 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies tunnustanut jo ihastuneensa toiseen? Suosittelen aloittajalle asennemuutosta. Ala rakentaa itsellesi uutta hyvää loppuelämää. Aloita uusia mukavia harrastuksia, hemmottele itseäsi, ota itsellesi rakastaja, jolta saat huikeaa seksiä, käy hieronnassa, opettele vaikkapa tanssimaan tai lähde ystävien kanssa pelaamaan padelia. Unohda sen vätyksen perään haikailu ja keskity olemaan oman elämäsi kuningatar. Unohda nöyristely ja nosta pää pystyyn. Ryhdy ilolla ja määrätietoisesti tuottamaan itsellesi hyvää oloa.

Vierailija
315/10551 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kata-80 kirjoitti:

Kun mies ei lähde, niin miehen suurin rakkaus on ne lapset ja niiden onni on tärkeämpi kuin oma, vaimon tai toisen naisen onni. Riudu siis. Jäät lasten onnen vuoksi kakkoseksi kaikissa päätöksissä, erosi mies lopulta tai ei.

Vierailija
316/10551 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ottaa ylivaltaa eron tilanteesta. hän järjestelee tällä hetkellä omia taloudellisia tilanteita ja voi pyytää sinulta avioehtoa ja taloa itselleen. hän voi jopa allekirjoituttaa sinulla papereita, että sinä olet täysin rahaton. se, miksi hän nukkuu vieressäni vielä on se, että hän pystyy hallitsemaan tilannetta. tärkeää on, että et kirjoita mitään papereita alle, katsot pystyykö hän "piilottamaan" omaisuutta. metsästysretkillään hän on jo toisen naisen luona. se toinen nainen ei ehkä ole eronnut vielä ja heillä voi olla vaikeuksia miettiä uusioperheen kuvioita, ehkä hän on toiselta paikkakunnalta. uusi nainen voi olla myös joku tuttusi, naapuri tms. tilanne on sellainen, että sinun pitää myös alkaa miettimään eroamistasi, taloudellista tilannetta. jäät kohta yksin lapsien kanssa. laita rahaa sukanvarteen ja mieheltäsi sitten mahdollisimman suuret elatusmaksut. ala tutustumaan aiheeseen elatusmaksut ja se, että saan ne maksimina. esim. sen 2 lapsesta 1500-2000e/kk. jos miehesi on hyvätuloinen, niin sitten maksimit tulille.  voit olla ihan varma, ettei tuollaisen kuvion jälkeen ole sinulle apuja tiedossa ja sinun pitää jollain turvata lasten taloudellinen tilanne ja se  menee miehen ja hänen uusioperheen edelle.

Vierailija
317/10551 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,

Kiva kun päivität tänne. Tsemppihalit sulle myös

Täältä mörönpimeästä. Paitsi äsken oli auton päällä L u n t a. Ulkona kynttilät palaa. Nättiä.

Tuumis

Vierailija
318/10551 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja Tuumis,

Onpa tämä keskusteluketju ollut vilkas, käyn kyllä säännöllisesti kurkkimassa täällä.

Ap:n ja minun "tarinat" on niin erilaiset, mutta ei meistä kumpikaan ole saamassa "onnellista loppua" ainakaan lähitulevaisuudessa. Mutta, ei sitä tiedä koskaan mitä elämä heittää eteen. Olen samaistunut Ap:n tuskaan alusta asti ja on se vaan niin kun on jonkun kanssa ollut todella pitkään niin ei sitä heti ole valmis luovuttamaan. Ap:n tapauksessa minusta mies puhui muuta, mutta käytös antoi kuitenkin erinlaisen kuvan = vääränlaista toivoa. Turhan toivon antaminen on minusta todella väärin, kyllä se jätetty osapuoli pitää kiinni niin kauan kun toivoa on. Tai roikkuu lahkeessa niinkuin se toinen nainen kirjoitti.

Minä pärjään kyllä, eilinen meni shokkitilassa monesta syystä, mutta tänään on mennyt paremmin. Olen surrut mieheni tilannetta jo pitkään ja totutellut yksinoloon. Nyt mä päästin irti = ravistelin lahkeestani, tämä asumusero on nyt helpotus kaikille.

Huoli on valtava miehen tilanteesta, oikeesti, nyt vaan toivon, että hoitokontaktit on sitä mitä mies kertoo ja lääkitys olisi/tulisi kuntoon. Toivottavasti mies saadaan kuntoon, tilanne on niin paljon pahempi kuin tiesin, niin paljon pitempään kestänyt yms. Mutta, nyt mies saa keskittyä toipumiseen ja kaikki muu on toissijaista.

Yritän elää omaa elämää ja tehdä siitä mahdollisimman hyvän.

Ja ihana Tuumis käy aina kyselemässä miten pärjäillään.

T:28v

Vierailija
319/10551 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan hirveää! Miksi ihmeessä annat sille seksiä? Mies saa yhtä aikaa syötyä ja säästettyä kakun. Siis nyt jotain itsekunnioitusta ap! Käsket miehen nukkumaan sohvalle ja ei todellakaan mitään seksiä enää! Pistä mieluummin vaikka ykköset päälle, lähde ulos ja harrasta seksiä jonkun ihan muun kanssa tai anna miehen ymmärtää että olet muiden kanssa. ;) Sitä saa mitä tilaa, miehesi on idiootti!

Vierailija
320/10551 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja 28

Jätättehän nuo ilkeät ja asiattomat kommentit omaan arvoonsa. Joillakin muillakin on paha olla ja siks kettuilee täällä

Hymyterkuin

'Ihana' Tuumis🤔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi