Mitä ruoka-annoksia kokata pakkaseen? Kasvisruokia.
Teen aina samoja ruokia, nyt tekisi mieli tehdä jotain uutta. Mies ja teinit ottaa aina työeväät tuolta. Aattelin tehdä nyt kun olen vapaalla.
Ideoita, kiitos!
Kommentit (3)
En osaa kasvisruokia. Ostan kerralla tarjouksesta joko sika-nautajauhelihaa tai possua palana tai nautaa tai kanaa, kokkaan kastikkeita isolla pannulla/kattilalla sen päivän ruuaksi ja pakkaseen. Meillä on 4 lasta ja harrastusten takia aika erilaiset iltapäivät ja illat. Kasvikset meillä ovat ruuan sivutuote (joskin hyvin iso mutta simppeli sellainen, höyrytetty tai keitetty, joskus uunissa paistettu, joskus muussi) ja salaatiksi lautasen reunalle tulee tomaattia tai kurkkua tai kumpaakin, aika usein porkkana- tai lantturaastetta. Kerran viikossa, yleensä perjantaisin, on kalaa (kun mieheni laittaa, ja tapa on hänen lapsuudenkodistaan). Itse en pidä kalan hajusta - en raakana enkä valmistettuna - enkä mausta,, mutta tietysti syön mukana. Talvella menemme sunnuntaisin joko syömään tai tilaamme pizzaa. Kesäsunnuntaisin grillaamme, teinien usein valiten kasviksia.
Mulla on makaronilaatikkoa, hernekeittoa, lasagnea, moussakaa ja muita laatikoita, erilaisia patoja ja kastikkeita esim. bolognese, jauhis ja nakkikastike. Papusosekeittoa, linssikeittoa. Mielestäni kaikki ruoat sopivat pakastukseen, perunat ja pastan voi keittää erikseen tarvittaessa ja suuremman määrän kerralla.
Kikhernecurry
Erilaiset sosekeitot (lisää vaikka krutonkeja ja/tai juustoa sulatuksen jälkeen)
Mac & cheese, seassa vaikka kukkakaalia