Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hs: Suomessa helpotetaan abortin saamista

Vierailija
28.06.2022 |

Suomessa ollaan vihdoinkin poistamassa vaatimusta kahden lääkärin lausunnosta aborttilähetettä tehdessä.

Jees, vähän lähemmäksi nykyaikaa!

Kommentit (1871)

Vierailija
501/1871 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko alkiolla sielu?

Kyllä.

Eli alkiot syntyvyät uudelleen tuomiopäivänä ja saavat mahdollisuuden päästä Jumalan valtakuntaan?

Nämä tapetut alkiot ovat jo Jeesuksen luona, näin ajattelen itse uskovaisena.

Eli tähän asiaan ei tuo kaiken kertova raamattu anna vastausta. Hyvä. Ei tarvitse ryhtyä uskovaiseksi.

Uskovaiseksi ei ryhdytä. Se ei tapahdu niin että ihminen vaan päättää olla uskovainen. Jumala on se jokaa avaa ihmisen uskon.

Näin ainakin protestanttisen kristinuskon näkökulmasta.

Vierailija
502/1871 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psalmista 139

Herra, sinä olet minut tutkinut, sinä tunnet minut. 

Missä olenkin, minne menenkin, sen sinä tiedät, jo kaukaa sinä näet aikeeni.

Kuljen tai lepään, kaiken olet mitannut, perin pohjin sinä tunnet minun tekemiseni.

Kielelläni ei ole yhtäkään sanaa, jota sinä, Herra, et tuntisi.

Sinä suojaat minua edestä ja takaa, sinä lasket kätesi minun päälleni. Sinä tiedät kaiken. Se on ihmeellistä, siihen ei ymmärrykseni yllä.

Minne voisin mennä sinun henkesi ulottuvilta, minne voisin paeta sinun edestäsi?

Vaikka nousisin taivaaseen, sinä olet siellä, vaikka tekisin vuoteeni tuonelaan, sielläkin sinä olet.  Vaikka nousisin lentoon aamuruskon siivin tai muuttaisin merten taa,

sielläkin sinä minua ohjaat, talutat väkevällä kädelläsi.

Vaikka sanoisin: "Nyt olen pimeyden kätköissä, yö peittää päivän valon",

sinulle ei pimeys ole pimeää, vaan yö on sinulle kuin päivänpaiste, pimeys kuin kirkas valo.

Sinä olet luonut minut sisintäni myöten,  ÄITINI KOHDUSSA  olet minut punonut. [

Minä olen ihme, suuri ihme, ja kiitän sinua siitä. Ihmeellisiä ovat sinun tekosi, minä tiedän sen.

Minä olen saanut hahmoni näkymättömissä, muotoni kuin syvällä maan alla, mutta sinulta ei pieninkään luuni ole salassa.

Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani, sinun kirjaasi on kaikki kirjoitettu. Ennen kuin olin elänyt päivääkään, olivat kaikki päiväni jo luodut. 

Kuinka ylivertaisia ovatkaan sinun suunnitelmasi, Jumala, kuinka valtava onkaan niiden määrä!

Jos yritän niitä laskea, niitä on enemmän kuin on hiekanjyviä. Minä lopetan, mutta tiedän: sinä olet kanssani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1871 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Raamattu pitää aborttia pahana asiana.

"Heidän jousensa kaatavat nuoret miehet; he eivät armahda kohdun hedelmää eivätkä lapsia sääli."

Jes. 13:18

Tuossa puhutaan miehistä. Entäs naisen päätös?

Vierailija
504/1871 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Kristillisdemokraateisss on naisia, kun raamatun mukaan miesten tulee tehdä päätökset? He eivät siis peri Jumalan valtakuntaa.

Lähde? Missä kohtaa Raamattu mukamas noin sanotaan.

"Mies on perheen pää ja tekee lopulliset päätökset". Eikö tämän kohdan tulisi päteä myös politiikassa?

Ei Raamatussa ole tuollaista lausetta. 

Vierailija
505/1871 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Raamattu pitää aborttia pahana asiana.

"Heidän jousensa kaatavat nuoret miehet; he eivät armahda kohdun hedelmää eivätkä lapsia sääli."

Jes. 13:18

Tuossa puhutaan miehistä. Entäs naisen päätös?

Tuo nyt vain on esimerkki siitä, että lasten tappaminen on väärin.

Vierailija
506/1871 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antoiko Jumala Saatanalle mahdollisuutta tehdä parannusta? Miten Jumalan luomasta täydellisestä olennosta pystyi tulemaan paha?

Vierailija
507/1871 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Kristillisdemokraateisss on naisia, kun raamatun mukaan miesten tulee tehdä päätökset? He eivät siis peri Jumalan valtakuntaa.

"Mies on perheen pää ja tekee lopulliset päätökset". Eikö tämän kohdan tulisi päteä myös politiikassa?

Ei Raamatussa ole tuollaista lausetta. 

No aika moni uskovainen on tuollaista ajatusta syöttänyt.

Vierailija
508/1871 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armaahtaako Jumala psykopaatit?

Nyt meni keskustelu mielenkiintoiseksi!

Vierailija
509/1871 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psalmista 139

Herra, sinä olet minut tutkinut, sinä tunnet minut. 

Missä olenkin, minne menenkin, sen sinä tiedät, jo kaukaa sinä näet aikeeni.

Kuljen tai lepään, kaiken olet mitannut, perin pohjin sinä tunnet minun tekemiseni.

Kielelläni ei ole yhtäkään sanaa, jota sinä, Herra, et tuntisi.

Sinä suojaat minua edestä ja takaa, sinä lasket kätesi minun päälleni. Sinä tiedät kaiken. Se on ihmeellistä, siihen ei ymmärrykseni yllä.

Minne voisin mennä sinun henkesi ulottuvilta, minne voisin paeta sinun edestäsi?

Vaikka nousisin taivaaseen, sinä olet siellä, vaikka tekisin vuoteeni tuonelaan, sielläkin sinä olet.  Vaikka nousisin lentoon aamuruskon siivin tai muuttaisin merten taa,

sielläkin sinä minua ohjaat, talutat väkevällä kädelläsi.

Vaikka sanoisin: "Nyt olen pimeyden kätköissä, yö peittää päivän valon",

sinulle ei pimeys ole pimeää, vaan yö on sinulle kuin päivänpaiste, pimeys kuin kirkas valo.

Sinä olet luonut minut sisintäni myöten,  ÄITINI KOHDUSSA  olet minut punonut. [

Minä olen ihme, suuri ihme, ja kiitän sinua siitä. Ihmeellisiä ovat sinun tekosi, minä tiedän sen.

Minä olen saanut hahmoni näkymättömissä, muotoni kuin syvällä maan alla, mutta sinulta ei pieninkään luuni ole salassa.

Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani, sinun kirjaasi on kaikki kirjoitettu. Ennen kuin olin elänyt päivääkään, olivat kaikki päiväni jo luodut. 

Kuinka ylivertaisia ovatkaan sinun suunnitelmasi, Jumala, kuinka valtava onkaan niiden määrä!

Jos yritän niitä laskea, niitä on enemmän kuin on hiekanjyviä. Minä lopetan, mutta tiedän: sinä olet kanssani.

Kiitos Sinulle että laitoit tämän todellisen kauniin Psalmin! Ikävä vaan että ketju on täynnä pahuuden runtelemia ihmisiä, joiden sydän on kivikova.

Yt. Toinen uskovainen

Vierailija
510/1871 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin pitäisi saada ihmiset ymmärtämään että aborttia ei ole tarkoitettu ehkäisykeinoksi eli terveiden lasten abortit pitäisi saada loppumaan. "Lapsiluku täynnä" on typerin mahdollinen syy raskauden keskeytykselle, eikä Itseltäni ainakaan löydy yhtään ymmärrystä henkilölle joka perustelee aborttinsa niin.

Kukaan ei ole kiinnostunut SUN mielipiteestäsi, typerys.

Vierailija
511/1871 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä.

Eräs viisas mies sanoi, että kansakunta joka murhaa omat lapsensa, ei voi menestyä.

Tietenkin vakavat komplikaatiot yms. ovat aina tapauskohtaisia.

Elämää tulisi suojella.

Kerro esimerkkejä, miten suojelet elämää. Viisi esimerkkiä. Pitää olla konkreettisia tekoja. Abortin vastustusta ei lasketa.

Vierailija
512/1871 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten mies voi harrastaa seksiä samalla tavalla toisen miehen kansss niin kuin naisen?

Myös eläimen kanssa maanneet pitäisi surmata. Miksi myös se eläin? Eikös se ole syytön?

Ja hei, eläkää vaan täysillä. Lopussa tulee Harmageddon ja syntiset kadotetaan, ei tarvi Helvettiä pelätä.

Ei tule mikään Harmageddon vaan Tuomiopäivä.

Ja mikäs tämä Tuomiopäivä on?

Tuomiopäivä on se päivä kun Jeesus palaa takaisin. Silloin tuomitaan ihmiset joko taivaaseen tai kadotukseen ( helvettiin).

Jeesuksen sovitustyöhön turvautuneet ( Jotka uskovat Jeesukseen niin kun Raamattu opettaa) pääsevät taivaaseen .

Saat toki vapaasti uskoa, miten haluat. Muistelen kyllä, että siinä eräässä kirjassa sanotaan "Älkää tuomitko, jottei teitä tuomittaisi". Veikkaanpa, että tuomiopäivänä aika moni itseään erinomaisena kristittynä pitävä päätyy sinne alakertaan, mutta mistäpä minä sitä tiedän. Kovasti vain minulle on jäänyt Jeesuksen opetuksista sellainen kuva, että hyvä ihminen ei tee numeroa hyvyydestään, hyvä ihminen ei tuomitse muita, vaan keskittyy toimimaan itse oikein ja hyvä ihminen ei kahmi itselleen omaisuutta ja valtaa, vaan keskittyy ennemmin auttamaan apua tarvitsevia (sen sijaan, että keskittyy tuomitsemaan ihmisiä syntisiksi).

Vierailija
513/1871 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtana pitäisi olla aina, että myös sikiöllä on oikeus elämään, jos siis toinen haluaa abortin ja toinen ei, jälkimmäisen tulisi voittaa, ja lapsen antaa kehittyä ja syntyä, oli kummalle kannalle tahansa asettunut isä tai äiti.

Eli pitäisi olla mielestäni lait säädetty siten, että naiset ei voi yksipuolisesti päättää tapetaanko sikiö vaiko ei, sen enempää kuin miehetkään ei voi sitä yksipuolisesti päättää nytkään, sen tulisi tapahtua aina molempien vanhempien yhteisestä päätöksestä.

Vaikka olen mies, en keksi mitään loogista tapaa päätyä tulokseen, jossa abortista päättäminen olisi millään tavalla jonkun muun kuin raskaana olevan naisen päätös. Nainen on se, joka kärsii raskauden riskit (jopa kuolema on mahdollinen). On kuitenkin perusteltua vaatia naista tekemään aborttipäätös mahdollisimman nopeasti esimerkiksi 12 tai 20 ensimmäisen raskausviikon aikana.

1) Jos nainen haluaa lapsen, ei häntä voi millään hyväksyttävällä tavalla pakottaa tekemään aborttia, koska se olisi naisen ruumiiseen kohdistettua väkivaltaa. Mies ei siis voi vaatia tehtäväksi aborttia vastoin naisen tahtoa.

2) Jos nainen ei halua lasta, millä oikeudella hänet pakotetaan ottamaan hengenvaarallinen riski ja kärsimään mahdollisesti vakavista raskauteen liittyvistä haitoista? Koska abortti on mahdollista tehdä ja sitä voidaan pitää hyväksyttävänä ainakin siihen asti, että sikiö olisi elinkelpoinen kohdun ulkopuolella, ei ole mitenkään hyväksyttävissä, että mies voisi vaatia naista riskeeraamaan henkensä ja terveytensä vastoin omaa tahtoaan. Mies ei siis voi vaatia naista olemaan tekemättä aborttia.

Koska kummassakaan vaihtoehdossa ei ole hyväksyttävää perustetta toimia vastoin naisen tahtoa, miehen mielipidettä ei aborttipäätöksessä tarvita. Olisi tietysti hyvä, että hänkin saa sanoa mielipiteensä ja nainen ottaa sen huomioon päätöstä tehdessään, mutta lopullinen päätös on siitä huolimatta vain ja ainoastaan naisen, koska hän on viime kädessä se, joka päätöksen seurauksista vastaa.

Olen kanssasi eri mieltä, koska minun ajatuksissani lapsi menee automaattisesti äidin edelle.

Kun abortit olisi kielletty tai molempien osapuolten suostumusta vaativa toimenpide, pakotettaisiin niin naiset kuin miehetkin toimimaan vastuullisemmin tämän aiheen tiimoilla jo ennen ensimmäistäkään panoa.

Jos sinun tyttäresi, vaikka kolmen pienen lapsen äiti, tulee raskaaksi ja raskaus onkin kohdunulkoinen, et hyväksy aborttia silloinkaan? Tai hän saa keskenmenon, joka jääkin kesken? Sinulla on vahva vakaumus, jos tuokaan ei tunnu missään.

Kyllä vahvat lääketieteelliset perusteet hyväksyn, mutta näitähän on raskauksista vain murto-osalla.

Valtaosa on ihan puhtaasti itsekkäistä syistä tapahtuvia "no ei nyt vaan huvita" -tyyppisiä.

Eli joskus abortin voi tehdä ja joskus ei. Kuka päättää, milloin syy on tarpeeksi vahva? Voihan tapahtua ihme ja munatorveen kiinnittynyt alkio kehittyykin normaalisti.

Vierailija
514/1871 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskontosi varjolla sinä voit kieltäytyä abortista, mutta

uskontosi varjolla sinä et voi kieltää aborttia muilta.

Et, vaikka niin kovasti haluaisit määrätä miten muut elävät.

Vierailija
515/1871 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rukoillut joskus jumalaa ja viettänyt aikaa uskovaisten kanssa. Aina minulla on kuitenkin ollut sisälläni suuri tyhjyys asiaa kohtaan. Ehkä minun kohtaloni on elää ilman uskoa vai olenko Saatanan kourissa?

Vierailija
516/1871 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistat väärin tuon  raamatunkohdan. Tarkoittanet tätä:

Ef. 5:21-28

Alistukaa toistenne tahtoon, Kristusta totellen. 

(Huom !Siis myös miehen tulee alistua.)

22 Vaimot, suostukaa miehenne tahtoon niin kuin Herran tahtoon, l. 

23 sillä mies on vaimonsa pää, niin kuin Kristus on seurakunnan pää; onhan hän seurakunnan, oman ruumiinsa, pelastaja. 

24 Niin kuin seurakunta alistuu Kristuksen tahtoon, niin myös vaimon tulee kaikessa alistua miehensä tahtoon.

25 Miehet, rakastakaa vaimoanne niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi henkensä sen puolesta [

27 voidakseen asettaa sen eteensä kirkkaana, pyhänä ja moitteettomana, vailla tahraa, ryppyä tai virhettä. 

28 Samoin aviomiehenkin velvollisuus on rakastaa vaimoaan niin kuin omaa ruumistaan. Joka rakastaa vaimoaan, rakastaa itseään.

Tuo auktoriteettiasema koskee siis avioliittoa. Ei kaikkien naisten ja kaikkialla maailmassa tarvitse aina alistua joka ikisen ja kenen tahansa miehen tahtoon.

Tuo erikoinen asetelma on voimassa vain avioliitossa. Tämä käy muistakin raamatunkohdista ilmi. Raamattu kannattaa lukea kokonaan, jotta sen ymmärtää oikein.

Vierailija
517/1871 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki on jumalan tahto, niin eihän silloin tarvitse auttaa liikenneonnettomuuden uhreja.

Vierailija
518/1871 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli  nelikymppisen alkoholistiäm män jota kaupungin jokainen juoppo on polkenut pitäisi synnyttää lapsi, jolla todennäköisesti FAS ja kasvattaa tätä sillan alla? Koska abortti mur ha, lapsella  on oikeus elää ja jokainen nainen kasvaa kyllä äitiyteen.

Bless the fruit, saa tana..

Vierailija
519/1871 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antoiko Jumala Saatanalle mahdollisuutta tehdä parannusta? Miten Jumalan luomasta täydellisestä olennosta pystyi tulemaan paha?

Hän alkoi ihailla itseään liikaa. Saatanahan oli kaunein kaikista.

Vierailija
520/1871 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki on jumalan tahto, niin eihän silloin tarvitse auttaa liikenneonnettomuuden uhreja.

Mus li meil la on tuo inshallah, sitä ne hokee joka paikassa. Mielestäni ei kuulu kristittyjen ajattelumaailmaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan