Hyvä kantoreppu ulkokäyttöön vauvalle?
Osaisiko joku suositella, mikä olisi hyvä kantoreppu vauvalle (nyt 2 kk) ulkokäyttöön? Eli sinne pitäisi mahtua ulkovaatteissa ja olla helppokäyttöinen, sellainen johon on helppo nostaa vauva ja pois myös. Ajatuksena olisi lähinnä puistokäyttöön, jäisi kädet vapaaksi taaperon kanssa touhutessa silloin kun vauva on hereillä :) Kokemuksia esim. Patapumista?
Kommentit (4)
Ergosta ja Patapumista. Niitä löytyy varmasti useita. Patapumilla voi kantamisen aloittaa kun vauva on n. 5kk ikäinen, riippuu tietysti paljon lapsen jäntevyydestä. Ergoon on saatavana sellainen lisäosa pienelle vauvalle. Meillä on Patapum ja olen ollut siihen todella tyytyväinen, hintakin on edullisempi kuin Ergolla.
Kokeilin sitä 2-vee tytön kanssa pikasesti ja ainakin noin äkkiseltään tuntui tosi hyvältä! Vauva on nyt reilu 1kk, joten hetki vielä kestää että häntä pääsen kantelemaan. Hinta on tosiaan aikas suolanen, mut uskon et on sen arvonen. Mä lukisin mielelläni myös lisää kokemuksia kantorepuista, erityisesti Ergosta.
Vasta kun osaa itse istua (tai 5kk eteenpäin).
Mutta miten olisi rengasliina? Siihen on helppo sujauttaa vauva kehtoasentoon, isompi sitten lonkalle. Kantaminen painaa toki toista olkaa, mutta vauvasi on vielä pieni ja kevyt kantaa. Isompana toimii sitten hyvin pikaliinana, lyhyen aikaa jaksaa kyllä kantaa. Meillä ei ole rengasliinaa vaan New Nativen kantopussi jota käytetään kuten rengasliinaa. Siinä ei vaan ole säätöä, mutta rengasliinaa voisi säätää ulkovaatteiden ja kantajan koon mukaan.
Tykkään käyttää (yleensä lapsi vatsan puolella), kädet jää vapaaksi ja ei rasita ainakaan lyhyellä käytöllä selkää ja niskaa.
Meillä on 11 kk tyttö ja ergo on nyt ollut käytössä pari kuukautta. Teidän vauva on niin pieni vielä, mutta Ergoon oli saatavana joku lisäosa, jonka ansiosta myös pienempi vauva voisi siellä nukkua. Tästä ei ole kokemuksia minulla.
Suosittelen satsaamaan varsinkin, jos on isompikin lapsi. Käytän apuna, kun vien isompaa kerhoon yms. Voin kantaa kerhoreput, auttaa riisumisessa jne. Käyttöikähän on tälle varsin pitkä.
Ainoa huono puoli on hinta, joka kipuaa n. 90 euroon. Meiltä löytyy muuten ylimääräinen jatkopala tuohon lantiovyöhön. Ostin, kun ajattelin, että mies sitä mahdollisesti tarvitsisi, mutta mahtui myös miehen lantiolle ilman tuota jatkopalaa.
Väritkin oli ihan nättejä. Meillä on punainen.