imetys loppuu?
Olisiko jollain viisaita neuvoja tai kokemuksia.... Poika nyt 5 1/2 kk, imettänyt olen tähän asti. Kiinteitä menee jo hyvin ja maistuu kyllä, puuroa, perunamössöjä ja hedelmäsosetta. Rintaa olen aina välissä tarjonnut ja maitoa kyllä tuntuu tulevankin vielä. Illalla on saanut satunnaisesti korviketta yötä vasten.
Ongelma on nyt se, että noin kahdesta lähtien yöllä vauva olisi vaan tissillä, ei kelpaa tutti eikä muu vaan nukkuu suurinpiirtein tissi suussa ainoastaan. Hän myös syö rintaa tällöin tosi paljon eli kyse ei ole pelkästä huvituttina olemisesta, vai onko? Tätä on jatkunut nyt varmaan kuukauden verran. Poika on iso ja kasvaa hyvin. Olen itse jo melko kypsä imettämiseen, päivisin imettäminen on rimpuilua ja temppuilua ja hän malttaa useimmiten syödä muutaman minuutin kerrallaan. Koska kiinteitäkin menee jo aika paljon olen myös pohtinut imetyksen ravinnollista merkitystä tässä vaiheessa.
Henkisesti olisin valmis luopumaan imetyksestä, kietämättä kaipaisin jo " omaa kroppaani" takaisin. Kuitenkin mietityttää lapsen paras. Ja mikäli imettäminen loppuu, niin onko paras lopettaa kertaheitolla kokonaan vai pikkuhiljaa?
Onko kokemuksia?