Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies katsoo naista? Onko syy inho?

Vierailija
28.06.2022 |

Täällä yleinen puheenaihe tuntuu olevan miesten naisille osoittama huomio, hyvässä ja pahassa. Luin juuri ketjun Onko olemassa naisia, jotka ulkonäön takia eivät saa juurikaan huomiota miehiltä? ja mietin omia kokemuksiani.

Olen naimisissa oleva, noin 50-vuotias nainen. Minulla on pitkät hiukset, vaatekokoni on 3234, olen lyhyt, noin 160-senttinen. Olen siis normaalipainoinen. Liikun paljon, kuntoilen.

En edes muista, miten päädyttiin miehen kanssa yhteen, siitä on ainakin kolmekymmentä vuotta aikaa. Suhteemme on lähinnä kaverillinen. Tuntuu, että mies ei ole oikein koskaan osoittanut olevansa kiinnostunut minusta tai pitävänsä minua arvossa naisena. Siitäkö johtuu vai mistä, mutta minulla ei ole minkäänlaista ns. itsetuntoa naisena, vaikka en koekaan olevani mitenkään erityisen ruma. Olen ihan tavallisen näköinen, en nyt ehkä mikään kaunis, mutta siis en ole ruma. Eikä minulla ole ylipainoakaan, joka tämän palstan keskustelujen perusteella olisi rumaa.

Kun liikun jossakin, katseeni välillä kohtaa jonkun miehen katseen. Viimeksi juhannuksena pysähdyttiin miehen kanssa huoltoasemalle kahville, ja siellä kiusaannuin, kun joku vieras mies katsoi minua useaan otteeseen. Tarkistin, onko paidassani tahraa tai housujen vetoketju auki tai onko minussa jotain muuta epäkohtaa, joka kiinnitti huomion.

Aina ihan aina jos joku katsoo minua, ajattelen ensimmäiseksi, että minussa täytyy olla jotain vikaa. Likainen paita, heinää hiuksissa, vetoketju auki, outo asuvalinta, ihan mitä tahansa.

Olen koko ikäni kokenut olevani näkymätön. Jos minua on katsottu, olen ns. juossut karkuun, koska syy katsomiseen on mielestäni aina se, että minussa on jotain vikaa ja tuokin tuossa selvästi inhoaa minua, kun kerran katsoo. Mietin, että hänkin saattaisi pitää minusta, jos tietäisi, että olen ihan kiltti, huomaavainen ja ystävällinen luonteeltani, luotettava ja ihan fiksukin. Mutta tulkitsen jokaisen minussa vähänkin kauan viipyvän katseen inhoksi. Aina.

Nyt pääsen varsinaiseen otsikon kysymykseen: Miksi mies katsoo vierasta naista? Onko syy useimmin inho tai jokin muu negatiivinen?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska itse määritän itseni ihmisenä, joka vain sattuu olemaan sukupuoleltaan nainen, minulla on jotenkin hyvin vaikea seurata vierestä huvittumatta tätä naisten sisäistä kamppailua perinteisen naisen ja vahvan itsenäisen naisen välillä.

Vierailija
42/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystäkö Kukkohovit, Mattilat, jne jakaa puolialastomia kuviaan, että joku mies sanoisi edes tykkäävänsä? Mikä vit un hinku teillä on saada miehiltä sitä huomiota? Anna kun mä arvaan, isukki ei antanut sinulle huomiota lapsena?

Ilmaisusi karkeudesta huolimatta olet asia ytimessä: mihin ihminen tarvitsee sitä huomiota?

Ja miksi nainen pitäisi huomioida juuri naisena?

Koska olen nainen, simple as that. Itse koen, että viehättävyys, kiinnostus vastakkaisesta sukupuolesta ja toisinpäin, hienovarainen flirtti ja tietty jännite aina silloin tällöin jonkun miehen kanssa kuuluu osana seksikkyyteeni ja naisellisuuteeni. Haluan olla haluttava ainakin silloin tällöin. Välillä haluan itsekin tuntea halua.

Koen yllä mainittujen asioiden kuuluvan minuun siltä osin kuin olen nainen. Naiseus on pienempi osa minua, pääsääntöisesti koen olevani enemmänkin vain ihminen. Ehdottomasti haluan kuitenkin välillä korostaa itsessäni myös sitä, että olen nainen ja tunnen itseni naiseksi, koska se tuntuu luontevalta. 

Olet säälittävä. Anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska itse määritän itseni ihmisenä, joka vain sattuu olemaan sukupuoleltaan nainen, minulla on jotenkin hyvin vaikea seurata vierestä huvittumatta tätä naisten sisäistä kamppailua perinteisen naisen ja vahvan itsenäisen naisen välillä.

Minulla on sama juttu, mutta lähinnä huvitun ihmisyyden typeryyden määrästä seuratessani näitä analyysejä kuinka joku _tarvitsee_ huomiota _tunteakseen_ sitä ja tätä! Evoluutio: tule pian ja pelasta!

Vierailija
44/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystäkö Kukkohovit, Mattilat, jne jakaa puolialastomia kuviaan, että joku mies sanoisi edes tykkäävänsä? Mikä vit un hinku teillä on saada miehiltä sitä huomiota? Anna kun mä arvaan, isukki ei antanut sinulle huomiota lapsena?

Ilmaisusi karkeudesta huolimatta olet asia ytimessä: mihin ihminen tarvitsee sitä huomiota?

Ja miksi nainen pitäisi huomioida juuri naisena?

Koska olen nainen, simple as that. Itse koen, että viehättävyys, kiinnostus vastakkaisesta sukupuolesta ja toisinpäin, hienovarainen flirtti ja tietty jännite aina silloin tällöin jonkun miehen kanssa kuuluu osana seksikkyyteeni ja naisellisuuteeni. Haluan olla haluttava ainakin silloin tällöin. Välillä haluan itsekin tuntea halua.

Koen yllä mainittujen asioiden kuuluvan minuun siltä osin kuin olen nainen. Naiseus on pienempi osa minua, pääsääntöisesti koen olevani enemmänkin vain ihminen. Ehdottomasti haluan kuitenkin välillä korostaa itsessäni myös sitä, että olen nainen ja tunnen itseni naiseksi, koska se tuntuu luontevalta. 

Olet säälittävä. Anteeksi.

Kerro toki perustelut, sillä olisin kovin kiinnostunut kuulemaan ne. 

Vierailija
45/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista meidän mensalainen sitten tänään.  :)

Vierailija
46/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen vaatekoko. Ei tosin taida miehille sanoa yhtään mitään.

Vierailija
47/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on vaivaannuttavaa törmätä kirjoituksiin , jotka edustavat arvomaailmaa, jonka pitäisi olla jo kadonnut.

Vierailija
48/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivistetäänpä:

Ap on pitkässä ja laimeassa avioliitossa ja harmittelee sitä, etteivät miehet osoita hänelle selviä kiinnostuksen merkkejä.

Ja se siitä. Ei tuohon oikein ole mitään sanomista, saatikka neuvoja.

Vierailija
49/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaanpa, että tällä kuvitteellisella viisikymppisellä naisella on ruskeat silmät.  :)

Vierailija
50/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo aika paljon ap:n itsetunnosta jos hän kuvittelee katsomisen syyn olevan inho :(

Jep, sanoin sen jo aloitusviestissäni. Itsetuntoni naisena on huono. Todellakin tiedän sen itse.

Miksi tätä on alapeukutettu? Minusta hienoa, että tunnustat ja tiedostat tuon asian etkä häpeile sanoa sitä ääneen.

Itselläni on vähän samankaltainen tilanne. Huomaan todella usein miesten katseet ja osaan jollain tavalla erottaa sellaisen nopean vilkaisun ja mielenkiinnon toisistaan. En kyllä lähde niihin katseisiin sen enempään mukaan, olen itse parisuhteessa. ajattelen sen niin, että ne jotka katsoo enemmän kuin vilkaisee, pitävät minua kauniina tai katsomisen arvoisena. Ehkä itselläni onkin hyvä itsetunto naisena? Joskus yritän kyllä hillitä tätä ajattelutapaa siten, että mietin heidän katsovan minua koska olen ruma :D toisaalta minulle on ihan sama miksi katsovat, kunhan eivät koske.

Yhdessä työpaikassani oli eräs mies ja meidän katseet kohtasivat usein. kerran jäimme ns. Katseisiin kiinni ja tapitimme toisiamme syvälle silmiin hetken. Emme koskaan puhuneet asiasta tai ylipäätään muutakaan keskenämme.

Vierailija
51/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voisin kerjätä kehuja ulkonäölleni, kun ei pelkkien näiden kirjoitusten perusteella kukaan minua näe?

Havahduin siihen, että olen aina tulkinnut katseet inhon osoitukseksi. Lukemani ketju vähän pysäytti: voisiko sittenkin olla toisin? En tunnusta olevani tyhmä, mutta ihmissuhteissa en ehkä ole kaikkein omimmillani huonon itsetuntoni takia. Muissa asioissa, kuten työssäni, itsetuntoni on hyvä. Silti naisena huono.

Ap

Sinulla on huono itsetunto, todella huono.

Jos olet kohtalaisen tavallisen näköinen, moni mies pitää sinua varmasti viehättävänä.

Miehet katselevat useinkin naisia sillä silmällä, pitkät hiukset, vartalon kaaret jne. saavat apinamiehen vaistot heräämään.

Vierailija
52/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama juttu, mutta lähinnä huvitun ihmisyyden typeryyden määrästä seuratessani näitä analyysejä kuinka joku _tarvitsee_ huomiota _tunteakseen_ sitä ja tätä! Evoluutio: tule pian ja pelasta!

Kukaan ihminen ei ole saari. - Ernest Hemingway

Vierailija
53/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voisin kerjätä kehuja ulkonäölleni, kun ei pelkkien näiden kirjoitusten perusteella kukaan minua näe?

Havahduin siihen, että olen aina tulkinnut katseet inhon osoitukseksi. Lukemani ketju vähän pysäytti: voisiko sittenkin olla toisin? En tunnusta olevani tyhmä, mutta ihmissuhteissa en ehkä ole kaikkein omimmillani huonon itsetuntoni takia. Muissa asioissa, kuten työssäni, itsetuntoni on hyvä. Silti naisena huono.

Ap

Jos olet kohtalaisen tavallisen näköinen, moni mies pitää sinua varmasti viehättävänä.

Miehet katselevat useinkin naisia sillä silmällä, pitkät hiukset, vartalon kaaret jne. saavat apinamiehen vaistot heräämään.

Eikä monia haittaa reilukaan ylipaino, varsinkaan, jos se on jakautunut naisellisesti.

Vierailija
54/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut liian pieni leuka ja liian leveä lantio on paha.

Vierailija
55/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin on, se on todella huono. On ollut pitkään. Olen välillä itsekseni asiaa pohdiskellut ja ajatellut, että minun olisi pitänyt silloin nuorena ymmärtää lähteä parisuhteesta, jossa miehen kommentit olivat lähinnä arvostelevia ja haukkuja. Ja jossa tuntui, että mies jopa häpesi minua, kun ei halunnut liikkua kanssani yleisillä paikoilla.

Ihmisen pitäisi olla vahva ja löytää itsestään se itsetunto, mutta minussa oli varmaankin jokin särö, johon miehen vähättelevät ja arvostelevat kommentit osuivat, ja itsetuntoni murtui vähitellen.

Nyt kun olen tässä viidenkympin iässä, olen ajatellut, että _voisiko sittenkin olla toisin_? Voisiko olla mahdollista, että jossakin olisi joku, joka pitäisi minuakin, jopa minua, arvossa naisena? Ehkä se on sitten se eläin minussa, joka kaipaa sitä "apinamiestä", mitä en järjellä ajatellen edes halua.

- Ap

Vierailija
56/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, olipas nopea vanheneminen yhdessä yössä.

Vierailija
57/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, olipas nopea vanheneminen yhdessä yössä.

Tätä en ymmärrä, ellei täällä ole ollut joku viestiketju, jonka luulet olevan minun aloittamani. Mikä se on? Voisitko linkittää? En ollut palstalla eilen ollenkaan.

- Ap

Vierailija
58/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yli 50-vuotias nainen ja kyllä silloin kun mies minua katsoo jossain kaupassa, niin kyllä katsoo uteliaana ja hyväksyvästi. Hyvin nuoretkin voivat tehdä näin. Olen opettaja ja jotkut oppilaat saattavat katsoa "huonolla silmällä" ja sen kyllä huomaa kilometrin päähän. Ulkonäöstäni se ei johdu, vaan joistakin konflikteista, joita koulumaailmassa on sattunut...

Vierailija
59/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ihminen ei ole saari. - Ernest Hemingway

Hehe! Hemingway tuskin tällä tarkoittaa sukupuolisidonnaista, seksuaalista ja pinnallista huomiota. Näin tulkitaan korkeintaan Vaasassa.

Vierailija
60/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa palstan huomiohooralta. Joka on mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi