Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies katsoo naista? Onko syy inho?

Vierailija
28.06.2022 |

Täällä yleinen puheenaihe tuntuu olevan miesten naisille osoittama huomio, hyvässä ja pahassa. Luin juuri ketjun Onko olemassa naisia, jotka ulkonäön takia eivät saa juurikaan huomiota miehiltä? ja mietin omia kokemuksiani.

Olen naimisissa oleva, noin 50-vuotias nainen. Minulla on pitkät hiukset, vaatekokoni on 3234, olen lyhyt, noin 160-senttinen. Olen siis normaalipainoinen. Liikun paljon, kuntoilen.

En edes muista, miten päädyttiin miehen kanssa yhteen, siitä on ainakin kolmekymmentä vuotta aikaa. Suhteemme on lähinnä kaverillinen. Tuntuu, että mies ei ole oikein koskaan osoittanut olevansa kiinnostunut minusta tai pitävänsä minua arvossa naisena. Siitäkö johtuu vai mistä, mutta minulla ei ole minkäänlaista ns. itsetuntoa naisena, vaikka en koekaan olevani mitenkään erityisen ruma. Olen ihan tavallisen näköinen, en nyt ehkä mikään kaunis, mutta siis en ole ruma. Eikä minulla ole ylipainoakaan, joka tämän palstan keskustelujen perusteella olisi rumaa.

Kun liikun jossakin, katseeni välillä kohtaa jonkun miehen katseen. Viimeksi juhannuksena pysähdyttiin miehen kanssa huoltoasemalle kahville, ja siellä kiusaannuin, kun joku vieras mies katsoi minua useaan otteeseen. Tarkistin, onko paidassani tahraa tai housujen vetoketju auki tai onko minussa jotain muuta epäkohtaa, joka kiinnitti huomion.

Aina ihan aina jos joku katsoo minua, ajattelen ensimmäiseksi, että minussa täytyy olla jotain vikaa. Likainen paita, heinää hiuksissa, vetoketju auki, outo asuvalinta, ihan mitä tahansa.

Olen koko ikäni kokenut olevani näkymätön. Jos minua on katsottu, olen ns. juossut karkuun, koska syy katsomiseen on mielestäni aina se, että minussa on jotain vikaa ja tuokin tuossa selvästi inhoaa minua, kun kerran katsoo. Mietin, että hänkin saattaisi pitää minusta, jos tietäisi, että olen ihan kiltti, huomaavainen ja ystävällinen luonteeltani, luotettava ja ihan fiksukin. Mutta tulkitsen jokaisen minussa vähänkin kauan viipyvän katseen inhoksi. Aina.

Nyt pääsen varsinaiseen otsikon kysymykseen: Miksi mies katsoo vierasta naista? Onko syy useimmin inho tai jokin muu negatiivinen?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta ei näköjään hyväksy erikoismerkkejä. Vaatekokoni on siis 32 - 34.

- Ap

Vierailija
2/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on joko tyhmä, tai kerjää kehuja ulkonäölleen.

Ei pahalla, mutta vaikea tulkita muuten.

Ei kukaan seurustelisi tai olisi naimisissa, jos inho olisi ainoa syy katsoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saatan katsella ihmisiä ihan vain ajatuksissani. En siis ajattele, mitä tai ketä katson, vaan silmät vain on nyt pantava johonkin suuntaan.

Katsojan ja katseen kohteen sukupuolesta huolimatta.

Vierailija
4/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen naisia, jotka näyttää hyvältä, iästä riippumatta. En tuijota vaan lähinnä vilkuilen silleen ohimennen, välillä useampaan otteeseen.

M35

Vierailija
5/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson ihmistä kuin mitä tahansa luonnon nähtävyyttä.

Vierailija
6/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisin kerjätä kehuja ulkonäölleni, kun ei pelkkien näiden kirjoitusten perusteella kukaan minua näe?

Havahduin siihen, että olen aina tulkinnut katseet inhon osoitukseksi. Lukemani ketju vähän pysäytti: voisiko sittenkin olla toisin? En tunnusta olevani tyhmä, mutta ihmissuhteissa en ehkä ole kaikkein omimmillani huonon itsetuntoni takia. Muissa asioissa, kuten työssäni, itsetuntoni on hyvä. Silti naisena huono.

Ap

Vierailija
7/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tapaan katsoa ihmisiä, eläimiä, autoja, rakennuksia, luontoa jne. Eilen olin kotinurkilla kävelyllä ja huomioin niin miehiä kuin naisia, nuoria ja vanhoja. Yhdenkään kohdalla kyse ei ollut mistään seksuaalisesta tai mistään kiinnostuksesta tuon katseen kohteen kanssa mihinkään kanssakäymiseen. 

Vierailija
8/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo aika paljon ap:n itsetunnosta jos hän kuvittelee katsomisen syyn olevan inho :(

Vierailija
9/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus toiseen kysymykseesi on, että ei

tietenkään, ei ainakaan läheskään aina. Oikeasti et edes itsekään sitä usko, vaan syy ajatteluusi on oma huono itsetuntosi.

Vastaus ensimmäiseen kysymykseesi on, että syitä on laidasta laitaan, eikä niitä ole järkeä luetella, koska ovat tilanne- ja tunnekohtaisia.

Vierailija
10/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo aika paljon ap:n itsetunnosta jos hän kuvittelee katsomisen syyn olevan inho :(

Jep, sanoin sen jo aloitusviestissäni. Itsetuntoni naisena on huono. Todellakin tiedän sen itse.

Vierailija
11/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voisin kerjätä kehuja ulkonäölleni, kun ei pelkkien näiden kirjoitusten perusteella kukaan minua näe?

Havahduin siihen, että olen aina tulkinnut katseet inhon osoitukseksi. Lukemani ketju vähän pysäytti: voisiko sittenkin olla toisin? En tunnusta olevani tyhmä, mutta ihmissuhteissa en ehkä ole kaikkein omimmillani huonon itsetuntoni takia. Muissa asioissa, kuten työssäni, itsetuntoni on hyvä. Silti naisena huono.

Ap

Kuinka niin naisena? Miten tilanne olisi toisenlainen, jos olisit mies?

Täydennän vielä kommenttiani numero 3: minun katseeni varmaan joskus vaikuttaa tuijottamiselta. Jos minulta kysyttäisiin, miksi katsoin tai tuijotin jotakuta ihmistä tankatessani tai kahvia juodessani, voisi hyvinkin olla niin, etten edes muistaisi koko ihmistä.

Aika ikävää, että muissa maailmoissa ollessaankin saattaa aiheuttaa joillekin pahaa mieltä ja traumoja.

Vierailija
12/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, sanoin sen jo aloitusviestissäni. Itsetuntoni naisena on huono. Todellakin tiedän sen itse.

Jos sinulla oikeasti olisi huono itsetunto, olisit luetellut huonoja puolia ulkonäöstäsi, joten fuskaat. Nyt luettelit vain hyviä puolia.

Vierailija
13/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi identiteetti, vanhat ongelmat.  :)

Vierailija
14/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Good try, ap!

Vierailija
15/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua luetella ulkonäköni huonoja puolia. On niitä, mutta koen, että kokonaisuus on ihan plussan puolella, enkä ole mitenkään silmiinpistävän ruma vaan ihan tavallisen näköinen, hoikka keski-ikäinen nainen.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[...] En tunnusta olevani tyhmä, mutta ihmissuhteissa en ehkä ole kaikkein omimmillani huonon itsetuntoni takia. Muissa asioissa, kuten työssäni, itsetuntoni on hyvä. Silti naisena huono.

Ap

Kuinka niin naisena? Miten tilanne olisi toisenlainen, jos olisit mies?

Miehenä et ehkä ymmärrä, mitä tarkoittaa, että itsetunto naisena on huono. Miten sen nyt selittäisi: en tunne olevani naisena kiinnostava. Ei silti, ei minun periaatteessa tarvitsekaan, olenhan naimisissa, minulla on ns. parisuhde, ollut jo vuosikymmeniä. Mutta en tiedä, onko se "oikeanlainen" parisuhde, kun oma mies ei osoita minulle sellaista kiinnostusta, jota mies voisi miehenä naiselle osoittaa.

Tässä noin viidenkympin iässä sitä havahtuu, ettei ole koskaan saanut osakseen jotakin, jota nyt yhtäkkiä kaipaa. En todellakaan kaipaa limaisia niljakkeita ja heidän kommenttejaan, siis mikä tahansa "huomio miehiltä" ei ole positiivista. Mutta että voisinko minäkin olla naisena jonkun miehen mielestä kiinnostava, vaikka oman miehen mielestä en olekaan?

Joo, ehkä tavallaan toivoin sellaista kommenttia, että kyllä todennäköisesti jokin katse, vaikka pieni osa, olisi jotain muuta kuin inhoa.

En ole traumatisoitunut katseista, niin huonosti asiani eivät sentään ole.

Vierailija
16/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikymppinen vuosikymmenien parisuhteessa oleva nainen. Täähän on edistysaskel!  :D

Vierailija
17/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä teille keski-iän pinnassa oleville naisille löydettäisiin itsetunto?

Vierailija
18/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytänyt sivupersoonansa.

Vierailija
19/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tissejä ne katsoo

Vierailija
20/76 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tissejä ne katsoo

Haistakaa nyt jo paska. Kaikessa ei ole kyse teistä. Otan kiintopisteen ja pahoittelut siitä, jos satut osumaan siihen. Suurimmaksi kuintenkin sellailen puhelintani kuten tavattoman monet muutkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän