Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 120 cm leveä sänky teidän mielestä hankalan leveä 1hlö?

Vierailija
27.06.2022 |

Onko liiankin leveä yhden hengen sänky? Tekisi mieli ostaa, mutta huoneet ovat aika pieniä niin epäröin.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi 90cm sänky on liian kapea. Ehkä jos potkii unissaan. Asun 25 neliön yksiössä ja minulla on täällä 90cm sänky. Olen ihan aikuinen. :-)

Onko sinulla muissakin asioissa vaikeuksia ymmärtää, että ihmiset ovat erilaisia? Itse pyörin unissani niin paljon, että putoan sängystä, jos joudun nukkumaan kapeassa sängyssä. Siksi minulla on yksin käytössä 160cm sänky. On tilaa pyöriskellä. 

Ei, mutta täällä sanotaan aina että 90cm on liian kapea aikuiselle ihmiselle. Kaikille se ei ole liian kapea.

Niin, täällä jokainen kertoo OMAN kokemuksensa. Ei se tarkoita, että kaikilla on sama kokemus. 

Vierailija
42/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säästäisin tilaa, jos on oikeesti pieni makkari. Mukavampi muutoissakin vaikka 100-senttinen kuin 120-senttinen sänky.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä säästäisin tilaa, jos on oikeesti pieni makkari. Mukavampi muutoissakin vaikka 100-senttinen kuin 120-senttinen sänky.

Niin muuttamistahan sitä tehdään useammin, kuin nukutaan sängyssä.

Vai mikä pointti tolla kommentilla oli?

Vierailija
44/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli 160-senttinen. Kun muutin yhteen puolisoni kanssa, se kävi pieneksi. Ostimme rinnakkain 120-senttiset. Sitten kävi ilmi, että nahkavekkari ei aio nukkua omassa sängyssään vaan ikuisuuksiin meidän välissämme, joten ostimme kaksi 140-senttistä sänkyä. Nyt mahdumme kaikki kolme ja vielä koirakin sinne sekaan.

🧐🧐🧐 Oletteko kenties paljonkin normaalia kokoluokkaa olevia ihmisiä isompikokoisia. Kuulostaa kyllä jo ihan älyttömältä touhulta. Melkein kolme metriä sänkyleveyttä. Ei hitto.

Suosittelen mielenterveyspalveluiden piiriin hakeutumista. Tuo lihavuuspakkomielteesi ei ole tervettä. 

Aika huono on kommenttisi mielenterveyspalveluiden piiriin hakeutumisesta. Ihminen / ihmiset voivat olla todella isoja / kookkaita olematta pätkääkään lihavia / ylipainoisia. Tunnen ja tiedän . AIkoinaan minulla kävi jopa hieronta-asiakkaina todella, todella isoja mörssäreitä. Joten tunge kommenttisi hanuriin....kaveri , joka kysyi kokoa ei mielestäni maininnut sanallakaan lihavuudesta. No ei voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu.

Vierailija
45/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi 90cm sänky on liian kapea. Ehkä jos potkii unissaan. Asun 25 neliön yksiössä ja minulla on täällä 90cm sänky. Olen ihan aikuinen. :-)

Onko sinulla muissakin asioissa vaikeuksia ymmärtää, että ihmiset ovat erilaisia? Itse pyörin unissani niin paljon, että putoan sängystä, jos joudun nukkumaan kapeassa sängyssä. Siksi minulla on yksin käytössä 160cm sänky. On tilaa pyöriskellä. 

Laidallinen sänky on ratkaisu putoilemiseen. Tai lattialla nukkuminen.

Vierailija
46/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on liian kapea. Pitäisi olla parisänky. Mutta jos huoneessa on ahdasta ja vaikeaa 120cm sopii, mutta siitä voi pudota peitot lattialle jos kääntyilee.

Vierailija
47/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli 160-senttinen. Kun muutin yhteen puolisoni kanssa, se kävi pieneksi. Ostimme rinnakkain 120-senttiset. Sitten kävi ilmi, että nahkavekkari ei aio nukkua omassa sängyssään vaan ikuisuuksiin meidän välissämme, joten ostimme kaksi 140-senttistä sänkyä. Nyt mahdumme kaikki kolme ja vielä koirakin sinne sekaan.

🧐🧐🧐 Oletteko kenties paljonkin normaalia kokoluokkaa olevia ihmisiä isompikokoisia. Kuulostaa kyllä jo ihan älyttömältä touhulta. Melkein kolme metriä sänkyleveyttä. Ei hitto.

Mies hikoilee unissaan kuin märkä pesusieni. En halua osua häneen vahingossakaan. Lapsi siinä keskellä pyörii, ja itse nukun pääosin sikiöasennossa. Heti huomaan, jos on ollut vähän tilaa ja olen joutunut nukkumaan suorana, kun selkä on ihan kipeä aamulla.

Vierailija
48/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytaloihin tehdään aivan liian pieniä makuuhuoneita. Olen seurannut parin kaverin talonrakennusprojekteja, ja niihin makkareihin hädin tuskin mahtuu 160-senttinen sänky. Vieressä on vaatekaapisto, siinä pitää olla sivulle liukuvat ovet, koska tavalliset eivät mahdu aukeamaan. Lapsen huone on lähinnä ikkunallinen komero, johon mahtuu sellainen parvisänkysysteemi, jossa sängyn alla on kaappi ja pöytä. Tehdään paljon semmoisia pieniä loukkoja. Tontti on pieni ja rakennusoikeus käytetty tappiin ja varaudutaan siihen, että tulee kaksi lasta ja täytyy molemmille olla omat "huoneet". Vaan eivätpä ne kerrostalohuoneistot sen tilavampia useinkaan ole.

Vierailija
49/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka levee elikkäs painava olet itse?

sehän se ratkaisee asian

Vierailija
50/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

194 minä ja tyttis nukkui tyytyväisenä kainalossa - 120 riitti.

Vierailija
51/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 160cm sänky ja ihan itsekseni asustelen.

Minulle riittää yksin mainiosti 120 cm leveä sänky, leveämmässä sängyssä alan kaipamaan kumppania. Lapseni ovat aikuisia eivätkä enää hypi sänkyyn, kissakin on jo kuollut. Näillä mennään :)

Vierailija
52/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hippasen noloa, jos yli 16-vuotiaalla on alle 120cm sänky.

Vierailija
53/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

160cm on ja yksin nukun. Pyörin paljon ja monet kerrat olen herännyt jopa poikittain, onneksi oon itse 155cm pätkä.

Vierailija
54/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta 140 aiheuttaa tilanahtautta, 120 ei.

Vierailija
55/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa, meillä on 180 sänky. Olen miettinyt että jos olisin sinkku/leski tms niin sitten oikein luksus 120 cm leveä. En pidä sängyssä mitään tavaroita. En osaa edes kuvitella että nukkuisin jonkun muun kuin nykyisen puolisoni kanssa.

Vierailija
56/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta juuri sopiva, koska mahtuu kaksikin ihmistä jos nukkuu lusikassa yms

Vierailija
57/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 105 cm leveä sänky. Just hyvä yhdelle.

Lisäys: jos pariudun, voi ostaa toisen yhtä leveän; ihanan leveä parisänky 210 cm!

Meillä 240cm, eli 2 x 120cm leveät sängyt parisänkynä. On myös todettu että ergonomisesti paras sängyn leveys on sellainen, jossa kyynärpäät pysyvät patjalla kun kädet levittää sivuille. Mitä kapeampi sänky, sitä tietoisemmin ihminen nukkuu "sykkyrässä" koska unessakin välttelee putoamista. Sängyssä pitää mahtua kääntymään kunnolla eikä mikään on tärkeämpää kuin hyvin levätty yö.