Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok, että mies minulta kysymättä varaa mökin haluamaansa ajankohtaan

Vierailija
27.06.2022 |

tai pikemminkin sellaiseen ajankohtaan, johon olen ilmoittanut etten ainakaan halua? Miehellä on työpaikan lomamökkeihin käyttöoikeus, niitä saa työntekijät anoa haluamilleen ajanjaksoille, haku on jo varhain keväällä. Jälleen kerran mies minulta kysymättä oli laittanut anomuksen sisälle ja muisti kertoa vasta muutama viikko sitten, että sai käyttöoikeuden juhannuksen jälkeiselle viikolle. Olen vuosikausia sanonut, että mulle käy kesästä kaikki muut ajankohdat paitsi juhannuksen jälkeinen viikko, vaikka yleensä ollaan tuolloin lomalla. Kys. ajankohtana mökkialue on täynnä kännisiä toisen työpaikan ihmisiä (en jaksa selittää miksi), se on kaikkein rasittavin aika, alueen ravintolassa möykätään ja maisemasaunan lattialle rikotaan viinipullo eikä kukaan siivoa, jotkut on niin jurrissa että kerran hälytettiin ambulanssi-helikopteri

Kysyin että miksi mies varasi just siihen. Jonkun ajattelin ettei se ole niin ehdoton se sun vaatimus ja voihan sitä yrittää vaihtaa. No ei ole vaihtanut vaikka pyysin. Tänään pitäisi sinne lähteä. Mulla vaan on tänä vuonna tämä viikko vielä työviikko, pystyn tekemään etänä mutta mökki ei ole etätöihin soveltuva, ei ole kunnollista työpöytää vaan se on sellainen vanhanaikainen perus-mökki, ei mikään nykyajan huvila.

Ihmettelen, miksi mies ei olisi voinut kysyä mielipidettäni ajankohdasta tuolloin keväällä, jolloin varasi? Tai vaivautunut kunnioittamaan edes sitä toivettani, että ei juhannuksen jälkeisellä viikolla.

Mies itse on perustellut asiaa:
-hän ei ole kiinnostunut pätkän vertaa mun mielipiteistäni
-minä haluan varata mökin ajankohtaan jolloin siellä on helevetin kylmä
-hän aina jättää varaamisen niin viimetippaan että ei ehdi kysyä vaan yrittää saada varattua jotain
-se on hänen työpaikkansa mökki ja hänen mökki-etunsa, ei mun

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis etkö käsittänyt että kyseessä oli miehen työnantajan mökki? Miehen! Sitten kun SINULLA on työnantaja, voit SINÄ alkaa esitellä mielipiteitäsi.

Vierailija
62/90 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä.

Sinne lähti mies ja lapset. Mies maanitteli kovasti mukaan, oli kuulemma pettynyt mun päätökseen jäädä tekemään kotiin töitä. Kysyin että miksi ei ole koko tämän 12v liiton aikana halunnut neuvotella minun kanssani ajankohdasta ja nyt varasi just sille kohdalle jonka olin ilmoittanut ettei käy. No kun ajattelin että kyllä mä tiedän parhaiten koska kannattaa lähteä. Olin aivan että häh. Mutta kuulemma tätä mieltä on.

Mökille ei ole pitkä matka täältä meiltä, sinne ei sen kummemmin tarvitse kuskata toiselle puolen Suomea. Mikään iso voimainponnistus sinne lähtö ei ole.

Mies on perustellut ettei halua omaa mökkiä kun on tää työpaikan mökki. 12 v ajan hän on yksin päättänyt ajankohdan ja ilmoitusasiana kertonut mihin kohtaan sen on varannut. Olen joutunut siirtämään omia menoja. En tiedä miksi olen tätä sietänyt, kiltteydestä kai.

Ap

No onpa sulla kurjat oltavat kun olet päässyt ilmatteeksi jonkun muun ylläpitämälle mökille joka vuosi, ilman että on pitänyt sitä kuuluisaa metatyötäkään tehdä. Huh huh. Miten kestät tuon tuskan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"-hän ei ole kiinnostunut pätkän vertaa mun mielipiteistäni"

Tämä varmaan kertoo kaiken tarpeellisen. Tämä ei ole mies, jonka kanssa tulevaisuutta kannattaa suunnitella ja nykyisyyttä elää.

Naisilla on jotain kotitaloudellista valtaa päättää milloin perhe esim menee mökille? 

onhan se ihan törppöä varata mökki juuri siksi viikoksi kun perheen äiti on vielä töissä eikä lomalla. Tällaiset asiat pitää perheenä sopia yhdrssä.

AP. jätä se sika.

Ehkä sille on kuule ihan selityksensä että miksi muu perhe mieluummin lomailee ilman äityliä.

Vierailija
64/90 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä varmaan kertoo kaiken tarpeellisen. Tämä ei ole mies, jonka kanssa tulevaisuutta kannattaa suunnitella ja nykyisyyttä elää.

Naisilla on jotain kotitaloudellista valtaa päättää milloin perhe esim menee mökille? 

onhan se ihan törppöä varata mökki juuri siksi viikoksi kun perheen äiti on vielä töissä eikä lomalla. Tällaiset asiat pitää perheenä sopia yhdrssä.

AP. jätä se sika.

Etätöissä huom. Yhtä hyvin voisi tehdä siellä mökilläkin ne työt. AP ei ole kiltti vaan narsisti.

Vierailija
65/90 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tehnyt sen tahallaan, on selvästi k-pää.

Vierailija
66/90 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP. jätä se sika.

Ehkä sille on kuule ihan selityksensä että miksi muu perhe mieluummin lomailee ilman äityliä.

Toivottavasti sanoo rehellisesti että äiti veti hiekkaa pilluunsa kun minä en saanut muutettua ilmaisen mökkiviikkon ajankohtaa äidin vaatimaan ajankohtaan kun äiti ei siedä muita ihmisiä niin äiti jäi kiukuttelemaan kotiin

Vierailija
67/90 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, ketjussa ilmeisesti yksi ja sama kesäksi pois dumattu alatason mies ulisee omaa misogyynistä ahdistustaan. Katsoisitko peiliin, niin löydät syyn yksin olemisellesi. Meni kaltaistesi pariin uli-laudalle hakemaan saigonii 💛

Vierailija
68/90 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuules duunin kesämökit ei sinun pillin mukaan varata. Ne yleensä arvotaan jos sitä et tiedä ja sen mukaan sinne mennään.Toisilla on vuorot,joten eri kesät jokainen eri aikaa. Ettei sinne jokainen ole juhannukseksi haluamassa ja tapele juhanusviikon vuoroista.

Nämä mökit jaetaan siten, että saa ilmoittaa kaksi ajankohtaa, johon mökin haluaa, ja mökin sit saa sille ajankohdalle tai ei saa ollenkaan. Pointti onkin että miksi anoa just sille ajankohdalle joka ei mulle käy.

Mulle EI KÄY on eri asia kuin EN HALuA juuri tuohon aikaan.

JOS mies on suoraan sanonut, ettei hittojakaan kiinnosta sun mielipiteet, niin vetäisin siitä ihan omat johtopäätökseni.

Itse tulkitsisin tuon tilanteen niin, että mies ei joko olisi jaksanut kuunnella jatkuvaa märisemistäni, joten hänelle ei ollut mennyt jakeluun, etten ollut yhtään kiinnostunut siellä mökkeilystä juuri tuolloin TAI hän haluaisi mennä joskus jonnekin ilman minua, mikä meillä toki olisi onnistunut ihan juttelemalla sopimaan, ei minua hänen kalastusreissuilleenkaan mukaan saa.

kyllähän se niin on, että mikäli halutaan perheenä lomailla niin silloin ei sitä lomamökkiä voi varata ajankohtaan kun toisella ei edes ole lomaa. Perheellinen ihminen ei voi näitä päätöksiä yksin tehdä. Tuollaisessa tapauksessa mies kyllä olisi ollut jo kauan exä.

Vierailija
69/90 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies päätti 23 vuotta kaikki asiat. Sitten vielä ihmetteli, kun laitoin eron vireille heti kun kuopus muutti opiskelemaan.

Tällaisille miehille erot tulee aina yllätyksenä ja vanhentuessaan määräilynhalu yleensä vain lisääntyy.

Luulenpa että ap nostaa kytkintä viimeistään silloin kun lapset muuttaneet pois.

Vierailija
70/90 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet antanut miehesi päättää puolestasi. Nyt otat ohjat omiin käsiisi ja teet kuten SINÄ haluat.

Vierailija
71/90 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP. jätä se sika.

Toivottavasti sanoo rehellisesti että äiti veti hiekkaa pilluunsa kun minä en saanut muutettua ilmaisen mökkiviikkon ajankohtaa äidin vaatimaan ajankohtaan kun äiti ei siedä muita ihmisiä niin äiti jäi kiukuttelemaan kotiin

"Nyt on lapset niin että äitylillä on epävakaa persoonallisuushäiriö ja siksi joudumme tällaista sietämään. Yrittäkää nyt jaksaa, kohta olette isoja ja saatte muuttaa kotoa omillenne eikä tarvitse enää olla äidin kanssa tekemisissä. Isin tulee teitä kyllä ikävä."

Vierailija
72/90 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP. jätä se sika.

Etätöissä huom. Yhtä hyvin voisi tehdä siellä mökilläkin ne työt. AP ei ole kiltti vaan narsisti.

Kuten todettu, mökillä etätyö ei suju. Mikä siinä on ettei naisen tekemää työtä arvosteta.?

Vierailija
73/90 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kyllä tietää, että isä on itsekäs oaskiainen ja toivovat että äiti saisi viimeinkin puhtia erota paskasta.

Vierailija
74/90 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuules duunin kesämökit ei sinun pillin mukaan varata. Ne yleensä arvotaan jos sitä et tiedä ja sen mukaan sinne mennään.Toisilla on vuorot,joten eri kesät jokainen eri aikaa. Ettei sinne jokainen ole juhannukseksi haluamassa ja tapele juhanusviikon vuoroista.

Nämä mökit jaetaan siten, että saa ilmoittaa kaksi ajankohtaa, johon mökin haluaa, ja mökin sit saa sille ajankohdalle tai ei saa ollenkaan. Pointti onkin että miksi anoa just sille ajankohdalle joka ei mulle käy.

Mulle EI KÄY on eri asia kuin EN HALuA juuri tuohon aikaan.

JOS mies on suoraan sanonut, ettei hittojakaan kiinnosta sun mielipiteet, niin vetäisin siitä ihan omat johtopäätökseni.

Itse tulkitsisin tuon tilanteen niin, että mies ei joko olisi jaksanut kuunnella jatkuvaa märisemistäni, joten hänelle ei ollut mennyt jakeluun, etten ollut yhtään kiinnostunut siellä mökkeilystä juuri tuolloin TAI hän haluaisi mennä joskus jonnekin ilman minua, mikä meillä toki olisi onnistunut ihan juttelemalla sopimaan, ei minua hänen kalastusreissuilleenkaan mukaan saa.

kyllähän se niin on, että mikäli halutaan perheenä lomailla niin silloin ei sitä lomamökkiä voi varata ajankohtaan kun toisella ei edes ole lomaa. Perheellinen ihminen ei voi näitä päätöksiä yksin tehdä. Tuollaisessa tapauksessa mies kyllä olisi ollut jo kauan exä.

Näitä on aika lailla näitä ämmiä joilla ei muuta olekaan kuin exiä.

Vierailija
75/90 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP. jätä se sika.

Kuten todettu, mökillä etätyö ei suju. Mikä siinä on ettei naisen tekemää työtä arvosteta.?

Voihan sitä mökkiäkin siivota.

Vierailija
76/90 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ehkä vain unohtanut, että et halunnut juuri tuota viikkoa.

Vierailija
77/90 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm..

Kummallista naisten dissaamista tässäkin ketjussa. Ja olen siis mies.

Minusta ap:n kertomuksesta puuttuu joitain paloja jotka SAATTAISIVAT selittää miehen käytöstä.

Ensinnäkin: sanoiko mies kenties suuttuneena, ettei mielipiteilläsi ole väliä ja että sinun valitsemasi ajankohdat osuvat kylmempään ajankohtaan? Voisin kuvitella että raivoissaan voi monikin ns kunnon mies laukoa jotain tuollaista.

Toisekseen: on aivan ehdottomasti väärin, ettette neuvottele yhdessä ajankohdasta jolloin mökkiä anotaan. Voi hyvin olla, että mies kenties saa intraan muistutuksen ja viimeisenä päivänä hätäpäissään anoo random ajankohtia, jos kerran näin sanoo. Ihan mahdollinen skenaario.

Jos hän oli aidosti pettynyt ettet päässyt mukaan, niin ehkäpä oli muita syitä kuin vain ku-sipäämäisyys? Jos hän on tosiaan saanut 12 vuotta päättää, hän ajatteli voivansa tehdä niin nytkin. Hyvä kun sanoit nyt aiheesta. Ehkä hän oppii jotain.

Me miehet saatetaan välillä haluta machoilla että ikäänkuin tarjotaan perheelle joku kiva juttu vaikka se pitäisi yhdessä sopia. Mies on vaan ajatellut että tää on ok ajankohta. Hän ei ole tullut edes ajatelleeksi että nainen saattaa moisesta vanhanaikaisesta machoilusta loukkaantua. Toisessa kohdassa naiset kuitenkin tykkää siitä, että mies ottaa ohjat käsiinsä. Toki tämä ei ole sellainen ajankohta: nyt naisella oli töitä samaan aikaan.

En tiedä kuinka kaukana se mökkipaikka on mutta jos pääset sinne miehen ja lasten perässä niin tämän kerran niele ylpeytesi ja mene. Itse ainakin menisin hellettä pakoon maisemasaunomaan kuin jäisin kaupunkiin hikoilemaan vain jotta saisin antaa puolisolle opetuksen.. eiköhän hän ole jo läksynsä sitä paitsi oppinut?

Vierailija
78/90 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän vain halusi mennä yksin? Sehän on hänen työpaikkansa mökki.

Meillä on siis 2 lasta. Ei ole menossa yksinään.

Ap

Sinne känniörveltäjien sekaan? Miehesi on idiootti.

Vierailija
79/90 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ehkä vain unohtanut, että et halunnut juuri tuota viikkoa.

Normaalisti kysytään ja suunnitellaan yhdessä tai niin ainakin meillä tehdään.

Vierailija
80/90 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin siitä onko tämä ok sinulle ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä