Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok, että mies minulta kysymättä varaa mökin haluamaansa ajankohtaan

Vierailija
27.06.2022 |

tai pikemminkin sellaiseen ajankohtaan, johon olen ilmoittanut etten ainakaan halua? Miehellä on työpaikan lomamökkeihin käyttöoikeus, niitä saa työntekijät anoa haluamilleen ajanjaksoille, haku on jo varhain keväällä. Jälleen kerran mies minulta kysymättä oli laittanut anomuksen sisälle ja muisti kertoa vasta muutama viikko sitten, että sai käyttöoikeuden juhannuksen jälkeiselle viikolle. Olen vuosikausia sanonut, että mulle käy kesästä kaikki muut ajankohdat paitsi juhannuksen jälkeinen viikko, vaikka yleensä ollaan tuolloin lomalla. Kys. ajankohtana mökkialue on täynnä kännisiä toisen työpaikan ihmisiä (en jaksa selittää miksi), se on kaikkein rasittavin aika, alueen ravintolassa möykätään ja maisemasaunan lattialle rikotaan viinipullo eikä kukaan siivoa, jotkut on niin jurrissa että kerran hälytettiin ambulanssi-helikopteri

Kysyin että miksi mies varasi just siihen. Jonkun ajattelin ettei se ole niin ehdoton se sun vaatimus ja voihan sitä yrittää vaihtaa. No ei ole vaihtanut vaikka pyysin. Tänään pitäisi sinne lähteä. Mulla vaan on tänä vuonna tämä viikko vielä työviikko, pystyn tekemään etänä mutta mökki ei ole etätöihin soveltuva, ei ole kunnollista työpöytää vaan se on sellainen vanhanaikainen perus-mökki, ei mikään nykyajan huvila.

Ihmettelen, miksi mies ei olisi voinut kysyä mielipidettäni ajankohdasta tuolloin keväällä, jolloin varasi? Tai vaivautunut kunnioittamaan edes sitä toivettani, että ei juhannuksen jälkeisellä viikolla.

Mies itse on perustellut asiaa:
-hän ei ole kiinnostunut pätkän vertaa mun mielipiteistäni
-minä haluan varata mökin ajankohtaan jolloin siellä on helevetin kylmä
-hän aina jättää varaamisen niin viimetippaan että ei ehdi kysyä vaan yrittää saada varattua jotain
-se on hänen työpaikkansa mökki ja hänen mökki-etunsa, ei mun

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on erikoista.

Hae kaupasta jäätelöä ja sidukkaa, ja bingetä jotain täydellisiä naisia ja anna äijän olla lasten kanssa mökillä ihan keskenään. Olet lomasi ansainnut!

Vierailija
82/90 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Tämähän on aivan selkeää.

Kannattaa eropaperit täyttää ja lähettää ihan ensitilassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies varasi itselleen sopivan ajankohdan, kun sinne haluaa. Se on voivoi jos sinulle ei sovi. Varaa omat mökkaikasi. Ihme kontrollointia ap:lla.

Miten tämä lainaamani sitten ajattelee muun perheen asioiden hoituvan jos yksi varailee mökin vain oman aikataulunsa mukaan? Mitenkäs kun aplla on töitä juuri tuo viikko. Jos mökillä ei onnistu etätyöt niin eihän ap voi sinne sitten lähteä. Entä jos lapsille olisi varattu juuri tuolle viikolle lääkäriä tai vaikka tärkeä harrastejuttu?

Jos on sinkku niin voi tehdä miten haluaa. Jos hommaa perheen niin sitten täytyy ottaa muidenkin näkökannat ja asiat huomioon. Ja koskee sekä miehiä että naisia. Naiset yleensä tietää lasten menot joten niitä ei tartte mieheltä kysyä mutta jos mies ei niitä tiedä niin selvittää ennen varauksia jne.

Vierailija
84/90 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt heti taksilla turvakotiin ja sieltä ilmoitat puhelimitse erosta!

Vierailija
85/90 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jo on erikoista.

Hae kaupasta jäätelöä ja sidukkaa, ja bingetä jotain täydellisiä naisia ja anna äijän olla lasten kanssa mökillä ihan keskenään. Olet lomasi ansainnut!

Vähän psykiatrista lomaa sinulle. Saa sitten mies lapsineen nauttia kesän autuudesta ilman mitään neuroottista ja hermojaraastavaa valitusta.

Vierailija
86/90 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Se on täysin ok.

Vierailija
87/90 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies varasi itselleen sopivan ajankohdan, kun sinne haluaa. Se on voivoi jos sinulle ei sovi. Varaa omat mökkaikasi. Ihme kontrollointia ap:lla.

Miten tämä lainaamani sitten ajattelee muun perheen asioiden hoituvan jos yksi varailee mökin vain oman aikataulunsa mukaan? Mitenkäs kun aplla on töitä juuri tuo viikko. Jos mökillä ei onnistu etätyöt niin eihän ap voi sinne sitten lähteä. Entä jos lapsille olisi varattu juuri tuolle viikolle lääkäriä tai vaikka tärkeä harrastejuttu?

Jos on sinkku niin voi tehdä miten haluaa. Jos hommaa perheen niin sitten täytyy ottaa muidenkin näkökannat ja asiat huomioon. Ja koskee sekä miehiä että naisia. Naiset yleensä tietää lasten menot joten niitä ei tartte mieheltä kysyä mutta jos mies ei niitä tiedä niin selvittää ennen varauksia jne.

Juurikin näin. Akan on otettava huomioon perheen tarpeet ja hyvinvointi.

Vierailija
88/90 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Se on täysin ok.

Kyllä. Mies tekee juuri niinkuin parhaaksi näkee. Naisella ei tähän mäkkiin ole osaa eikä arpaa. Kunhan uhriutuilee.

Vierailija
89/90 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset yleensä tietää lasten menot joten niitä ei tartte mieheltä kysyä mutta jos mies ei niitä tiedä niin selvittää ennen varauksia jne.

"Naiset tietää..." Naiset et edes tiedä minne ovat kuukautisrättinsä jättäneet niin turha on mitään järjestelykykyä odottaa.

Vierailija
90/90 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksanut lukea koko ketjua, joten sori jos tulee toistoa, mutta ihmettelen vain, miksi mies ei saisi mennä mökille silloin kun itse haluaa. Onko teidän pakko tehdä kaikki yhdessä?

Meillä ei ole aina lomat samaan aikaan, olen monta kertaa varannut mökin hyvissä ajoin johonkin kohtaan lomaani, ja ilmoittanut miehelle että silloin on mökki varattuna, mukaan saa tulla jos haluaa. Välillä mies on tullut mukaan, välillä olen mökkeillyt yksin tai kaverin kanssa. Mitään ongelmia tästä ei ole aiheutunut. Meillä saa molemmilla olla omia menoja.

Kieltämättä rumasti sanottu että ei pätkääkään kiinnosta toisen mielipiteet, mutta mahtoiko sanoa suutuspäissään, nalkutukseen kyllästyneenä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi