Suojakerroin 50 iholla, silti olkapäät punottaa ja kiristää kipeästi pyöräiltyäni eilen
Kommentit (84)
Suomessahan on UV korkeimmillaankin paljon vähemmän kuin etelän maissa eli ei täällä kovin helposti pitäis palaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse laitoin suojakerrointa 30 ja olin miltei koko päivän ulkona. Pyöräilin 12 km, kävin rannalla ym. Olin oikeastaan yllättynyt etten palanut yhtään. Nätti rusketus tuli. Niin on ihotyypit erilaisia.
Ruskettuminen kertoo että iho kuitenkin vaurioitui.
Minulle aurinkovoide on paitsi kalpeuden ja runsasluomisuuden takia ihosyövältä suojautumista, myös sijoitusteni suojeluja eli tatuointien varjelua. Otin ekan tatskani, ihanan tribaalin :D 19vuotiaana (eli 25vuotta sitten) olkapäähän enkä tuolloin käyttänyt aurinkovoidetta kuin rannalla, joten kuva on haalistunut eikä pelkästään ajan kulumisen vuoksi. Nykyään laitan tatuointien päälle aurinkovoidetta toukokuulta syyskuulle.
Tällä hetkellä käytössä Pirkan suojakertoimella 50, en tiedä onko suomessa myynnissä tuota vahvempaa.
Ex mieheni on iholtaan ei nyt tumma, muttei myöskään yhtä kalpea kuin minä ja ruskettuu nopeasti eikä pala. Hänellä ei myöskään ollut luomia kuin pari ihan pientä.
Piti aurinkorasvaa humpuukina, teki pihatöitä ilman paitaa usein pelkät alushousut päällä ja lippis päässä (asuimme niin syrjässä että pihalla saattoi olla vaikka alasti). Sitten sai melanooman 51vuotiaana. Oli semmoinen röpelö niskassa, tytär painosti lääkäriin. Ex selvisi tyttären mukaan kun meni yllätysvierailulle, niin siellä isänsä oli sortsit ja hihaton paita päällä keskipäivän auringossa maalaamassa aitaa. Oli kuulemma turvallista kun hänellä oli paita päällä ja aurinkorasvaa (lasten sk20) NISKASSA (tähän kun saisi päätä seinään takovan hymiön..)