Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökillä on hankalaa ja paluu on helpotus. Miksi useammat eivät siis jää kaupunkiin?

Vierailija
27.06.2022 |

Nytkin on palstalla aloituksia, joissa kammotaan mökille menoa. Jollain on autosta ilmastointi rikki, toisella odottaa mökillä vaikea anoppi.

Kaupungissa on helpompaa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se mökki on hankittu, niin sinne on mentävä, prkl 😖

Vierailija
2/34 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökillä ilmastointi, ranta ja mökki on uudempi kuin meidän talo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikkien asioiden hoitaminen on käsittämättömän paljon helpompaa Lohjalla kuin Helsingissä! Koirat voi juosta tontilla vapaasti.

Vierailija
4/34 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikkien asioiden hoitaminen on käsittämättömän paljon helpompaa Lohjalla kuin Helsingissä! Koirat voi juosta tontilla vapaasti.

Mä olen kerran ollut vieraana yhdellä mökillä, joka sijaitsi Lohjanjärvellä saaressa. Uskomattoman ihana paikka ja vielä niin lähellä pks. Onnekkaita ne, joilla siellä on mökki.

Vierailija
5/34 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kerran ollut vieraana yhdellä mökillä, joka sijaitsi Lohjanjärvellä saaressa. Uskomattoman ihana paikka ja vielä niin lähellä pks. Onnekkaita ne, joilla siellä on mökki.

Meidän mökki on Lohjan saaristossa. Autotien päässä kylläkin.

Vierailija
6/34 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi ötökät on mulle se pahin asia. Ei voi olla pihalla vaan täytyy kököttää mökissä missä on aivan sairaan kuuma. Helsingissä voisit istua rannalla ja yksikään ötökkä ei sinua häiritse. Mökillä sinut syödään paukamille jo kun käyt kusella.

Vierailija
7/34 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi ötökät on mulle se pahin asia. Ei voi olla pihalla vaan täytyy kököttää mökissä missä on aivan sairaan kuuma. Helsingissä voisit istua rannalla ja yksikään ötökkä ei sinua häiritse. Mökillä sinut syödään paukamille jo kun käyt kusella.

Tämä. Ihan hirveää.

Vierailija
8/34 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, olemme mökillä ulkona päivät pitkät, aurinkoinen iso tontti, isolta järveltä käy tuulenvire, ei ainoakaan itikkaa. Illalla istumme terassilla ja katsomme kun aurinko laskee, meillä on sellasia hyttysjuttuja terassilla päällä koko ajan, ei itikan itikkaa. Laiturilla on myös ihana olla, kansituolissa löhötä ja lukea, välillä nostan valtavan varjon ylös, antaa suojaa paahteelta. Mies on virittänyt jääkaapinkin laiturille. Otan kylmä viinin, mutta vasta klo 13 jälkeen.

😂

Vierailija
9/34 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, olemme mökillä ulkona päivät pitkät, aurinkoinen iso tontti, isolta järveltä käy tuulenvire, ei ainoakaan itikkaa. Illalla istumme terassilla ja katsomme kun aurinko laskee, meillä on sellasia hyttysjuttuja terassilla päällä koko ajan, ei itikan itikkaa. Laiturilla on myös ihana olla, kansituolissa löhötä ja lukea, välillä nostan valtavan varjon ylös, antaa suojaa paahteelta. Mies on virittänyt jääkaapinkin laiturille. Otan kylmä viinin, mutta vasta klo 13 jälkeen.

😂

Kerran kun matkustat jonnekin paratisisaarelle, niin ei mökkeily kiinnosta enää sen jälkeen pätkääkään.

Vierailija
10/34 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pääsee pois, ei yhtään päivää liian aikasin. Suoraan apteekkiin hakemaan rasvaa näihin paukamiin ja nautimaan helteestä rannalle ilman ötököitä.

Vierailija
11/34 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisoa ei kiinnosta enää mökkeily. Ötökät, työleiri ja tylsyys ajaa ihmiset kaupunkeihin. Helsinki on joka vuosi aina vain entistä täydempi. Nytkin oli tapahtumia vaikka kuinka paljon.

Huomioitavaa on, että juhannusfestivaalitkaan ei kiinnosta entiseen tapaan. Huono hygienia ei kelpaa enää nykypäivänä. Vaaditaan vesivessaa, sänkyä ja tiloja peseytyä.

Vierailija
12/34 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kysymys on, että jos siellä mökillä on taivaallista, miksei jää sinne asumaan?

Vierailija
13/34 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen kysymys on, että jos siellä mökillä on taivaallista, miksei jää sinne asumaan?

Mä haluaisin jäädä, mutta mies ei vielä ole tähän suostunut. Mutta ehkä sitten, kun jää eläkkeelle, ollaan osa vuodesta mökillä, osa vuodesta jossain lämpimässä. 

Vierailija
14/34 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorisoa ei kiinnosta enää mökkeily. Ötökät, työleiri ja tylsyys ajaa ihmiset kaupunkeihin. Helsinki on joka vuosi aina vain entistä täydempi. Nytkin oli tapahtumia vaikka kuinka paljon.

Huomioitavaa on, että juhannusfestivaalitkaan ei kiinnosta entiseen tapaan. Huono hygienia ei kelpaa enää nykypäivänä. Vaaditaan vesivessaa, sänkyä ja tiloja peseytyä.

Mitä ihmeen työleirejä  on mökillä? Kuinka alkeellisia ne oikein ovat? Meillä ainakin on kaikki samat mukavuudet kuin kotona,ei tarvi tehdä yhtään mitään,no ruokaa laittaa...

Vierailija
15/34 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mökillä. Nukuin hyvin, kävin harjulla aamulenkillä koiran kanssa. Ötököistä paikalla olivat apollo- ja ritariperhoset. Tien varressa oli kauniita kukka. Tehtiin mukavat aamupalat, ja pulahdin järveen. Illalla lämmitän saunaan ja otan lasin kuohuviiniä. Niin, mitään muuta en kaipaa, on ihanaa.

Vierailija
16/34 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan mökillä tunnelmaa. Mutta siellä on paljon myös ns. turhaa tekemistä. Esim. joidenkin kukkapenkkien kitkeminen on mielestäni aivan täysin turhaa ajanhukkaa (se tekee kuka haluaa). Silti äitini vaatii mua auttamaan rikkaruohojen nyppimisessä. Kuka niitä siellä korvessa oikein tiiraa?

Mökillä (ainakaan meidän suvun mökillä) ei rentouduta vaan paiskitaan töitä. Jos kehtaa avata kirjan ja lekotella laiturilla on laiska. 

Pakkotyö tappaa kyllä lomatunnelman tehokkaasti. Niin paljon olisi mahdollista helpottaa elämää, mutta ei. Tunnen olevani jollain keskitysleirillä pikemminkin :D

Vierailija
17/34 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen työleirejä  on mökillä? Kuinka alkeellisia ne oikein ovat? Meillä ainakin on kaikki samat mukavuudet kuin kotona,ei tarvi tehdä yhtään mitään,no ruokaa laittaa...

Tuossa nuo muut ajelevat nurmikkoa, itse kieltäydyin raadannasta. Olen lomalla ja en tee töitä. katto pitäisi laittaa ja talo maalata. Onneksi pääsen karkaamaan täältä pois. Säälittää miten ihmisten loma menee töiden parissa mökillä.

Vierailija
18/34 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin mökillä juhannus ja vaikka paikka kaikinpuolin oli oikein mukava (uusi mökki kaikilla mukavuuksilla, tontti aurinkoinen, ei juuri lainkaan ötököitä) puhdasvetisen järven rannalla ja ei ollut minkäänlainen työleiri niin silti se reissaaminen vain stressaa ja mökkireissu jälkeen on väsyneempi kuin sinne mennessä.

Kotona on paras olla, aina.

Vierailija
19/34 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa nuo muut ajelevat nurmikkoa, itse kieltäydyin raadannasta. Olen lomalla ja en tee töitä. katto pitäisi laittaa ja talo maalata. Onneksi pääsen karkaamaan täältä pois. Säälittää miten ihmisten loma menee töiden parissa mökillä.

Ei kannata sääliä. Moni tykkää touhuamisesta ja pitkästyy jos ei ole mitään tekemistä, eikä koko aikaa halua reissukaan olla. 

Vierailija
20/34 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä olevat sukulaiset innostuvat, kun saavat kerrankin kaupunkilaiset avukseen mökkihommiin, joita onkin kertynyt taas vuoden aikana. Niiiden välissä laitetaan ruokaa perinteisellä kaavalla, eli naiset tekevät kaiken ja naiset tietenkin tiskaa myös astiat käsin, niin että nahka irtoaa. Illalla miehet juovat olutta saunan jälkeen ja kertovat omia tarinoitaan ja naiset kuuntelevat kiltisti samalla kun hääräävät keittiöaskareissa. Hyi hele ei voisi vähempää kiinnostaa sukulaisten kanssa mökkeily. Yksin viihdyn kyllä mökillä jonkin aikaa, mutta sukulaisten kanssa en päivääkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä