Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökillä on hankalaa ja paluu on helpotus. Miksi useammat eivät siis jää kaupunkiin?

Vierailija
27.06.2022 |

Nytkin on palstalla aloituksia, joissa kammotaan mökille menoa. Jollain on autosta ilmastointi rikki, toisella odottaa mökillä vaikea anoppi.

Kaupungissa on helpompaa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunki oli täynnä populaa. Ei kaikki mökille mennytkään. Näin tsadissa.

Vierailija
22/34 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekkin se mökki on statussymboli, kuin lapsuuden aikaista kitinää "mä haluun kun kaikilla muillakin on".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään täältä olisi lähdettävä takaisin kaupunkiin. Mielelläni jäisin tänne villiintymään koko kesäksi.

Vierailija
24/34 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikkien asioiden hoitaminen on käsittämättömän paljon helpompaa Lohjalla kuin Helsingissä! Koirat voi juosta tontilla vapaasti.

Mä olen kerran ollut vieraana yhdellä mökillä, joka sijaitsi Lohjanjärvellä saaressa. Uskomattoman ihana paikka ja vielä niin lähellä pks. Onnekkaita ne, joilla siellä on mökki.

Meidän mökki on Lohjan saaristossa. Autotien päässä kylläkin.

Eikös siellä ole tosi paha tilanne nyt puutiasaivokuumeen vuoksi? Ei tulisi mieleenkään mökkeillä tuollaisilla alueilla. Yäk

Vierailija
25/34 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi ötökät on mulle se pahin asia. Ei voi olla pihalla vaan täytyy kököttää mökissä missä on aivan sairaan kuuma. Helsingissä voisit istua rannalla ja yksikään ötökkä ei sinua häiritse. Mökillä sinut syödään paukamille jo kun käyt kusella.

Ei syö täällä mökillämme, joka on meressä saaressa ;) 

Vierailija
26/34 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, olemme mökillä ulkona päivät pitkät, aurinkoinen iso tontti, isolta järveltä käy tuulenvire, ei ainoakaan itikkaa. Illalla istumme terassilla ja katsomme kun aurinko laskee, meillä on sellasia hyttysjuttuja terassilla päällä koko ajan, ei itikan itikkaa. Laiturilla on myös ihana olla, kansituolissa löhötä ja lukea, välillä nostan valtavan varjon ylös, antaa suojaa paahteelta. Mies on virittänyt jääkaapinkin laiturille. Otan kylmä viinin, mutta vasta klo 13 jälkeen.

😂

Kerran kun matkustat jonnekin paratisisaarelle, niin ei mökkeily kiinnosta enää sen jälkeen pätkääkään.

Päinvastoin. Matkustelin nuorempana pitkin maailmaa, mutta nyt parasta on oma mökki. Voi olla pikkuhinnalla vaikka koko kesän, eikä tarvitse matkustaa tuhansia kilometrejä tai varailla lentoja.

Vierailija
27/34 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeellä olevat sukulaiset innostuvat, kun saavat kerrankin kaupunkilaiset avukseen mökkihommiin, joita onkin kertynyt taas vuoden aikana. Niiiden välissä laitetaan ruokaa perinteisellä kaavalla, eli naiset tekevät kaiken ja naiset tietenkin tiskaa myös astiat käsin, niin että nahka irtoaa. Illalla miehet juovat olutta saunan jälkeen ja kertovat omia tarinoitaan ja naiset kuuntelevat kiltisti samalla kun hääräävät keittiöaskareissa. Hyi hele ei voisi vähempää kiinnostaa sukulaisten kanssa mökkeily. Yksin viihdyn kyllä mökillä jonkin aikaa, mutta sukulaisten kanssa en päivääkään.

Olen ollut 6 päivää mieheni kanssa mökillä. Mies on hilannut veneen vesille, laittanut moottorit sun muut paikoilleen. Hän on käynyt kalassa, ja savustanut isoa ahventa. Joka ilta hän on viritellyt tulet, ja grillannut meille tuhdin iltapalan. Itse olen lähiinnä nauttinut.

Vierailija
28/34 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme porukkaa!

Se on parhautta kun voi perjantaina mökille ajellessa jo korkata ensimmäiset lonkerot. Ja lopun hiekkatielle kääntyessä vodka-pullon! Puolentunnin päästä jo grilli tulilla! :)

Vierailija
29/34 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikkien asioiden hoitaminen on käsittämättömän paljon helpompaa Lohjalla kuin Helsingissä! Koirat voi juosta tontilla vapaasti.

Mä olen kerran ollut vieraana yhdellä mökillä, joka sijaitsi Lohjanjärvellä saaressa. Uskomattoman ihana paikka ja vielä niin lähellä pks. Onnekkaita ne, joilla siellä on mökki.

Meidän mökki on Lohjan saaristossa. Autotien päässä kylläkin.

Eikös siellä ole tosi paha tilanne nyt puutiasaivokuumeen vuoksi? Ei tulisi mieleenkään mökkeillä tuollaisilla alueilla. Yäk

Olen asunut 40 vuotta punkkialueilla, ja minulla on ollut tuona aikana 3 punkkia kiinnittyneinä. Viimeisin 25v sitten. 0 tautia.

Vierailija
30/34 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen kysymys on, että jos siellä mökillä on taivaallista, miksei jää sinne asumaan?

Ei täällä taivaallista ole, mutta verrattuna kerrostaloasuntooni kaupungissa mökki vetää pitemmän korren. Harkitsen asumista ympärivuotisesti. Ulkosauna ja pesutilat vain siellä on se kriittinen tekijä. Pyykkiä pitäisi kumminkin käydä pesemässä kaupunkiasunnolla.

Mutta joo, mökillä maalla olen oma herrani, eivätkä muut ihmiset häiritse rauhaani.

Se on tärkein asia.

Vierailija
31/34 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi missään muualla kuin "mökillä",en tiedä voiko tätä mökiks sanoa iso kolmikerros,Kompakti kaikki tässä.Kotona Uudellamaalla ok talossa,alueen melu päivisin ja joskus 24/7 alkanut ottaa hermosta,Juhannusaattona jonkun bileet musiikkeineen jatku juhannuspäivään,töiden takia pääsdy heti mihkää lähtee...Onhan se työleiri "mökki"mut kyllähän pihat pitää olla hoidetut.Hiljaista on.Nautin ei kuulu naapurin auton ovien pauke..heh heh.Muukaan mökä.Jos sota ohitetaan ..muutan maalle.

Vierailija
32/34 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, olemme mökillä ulkona päivät pitkät, aurinkoinen iso tontti, isolta järveltä käy tuulenvire, ei ainoakaan itikkaa. Illalla istumme terassilla ja katsomme kun aurinko laskee, meillä on sellasia hyttysjuttuja terassilla päällä koko ajan, ei itikan itikkaa. Laiturilla on myös ihana olla, kansituolissa löhötä ja lukea, välillä nostan valtavan varjon ylös, antaa suojaa paahteelta. Mies on virittänyt jääkaapinkin laiturille. Otan kylmä viinin, mutta vasta klo 13 jälkeen.

😂

Kerran kun matkustat jonnekin paratisisaarelle, niin ei mökkeily kiinnosta enää sen jälkeen pätkääkään.

Päinvastoin. Matkustelin nuorempana pitkin maailmaa, mutta nyt parasta on oma mökki. Voi olla pikkuhinnalla vaikka koko kesän, eikä tarvitse matkustaa tuhansia kilometrejä tai varailla lentoja.

Sama. Asuinkin kymmenisen vuotta "paratiisisaarella". Nyt minua ei saa Suomesta pois kirveelläkään. Oma mökki kruunaa kaiken, hyttysistä huolimatta.

Ahh, mikä hiljaisuus ja raikas ilma!

~Olen suomalainen~

Vierailija
33/34 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tykkää mökkeilystä, yritän kestää kun haluaa seuraksi. Heinäkuussa kuitenkin vain viikon, pari korkeintaan. Meillä on kotonakin iso rauhaisa vehreä piha ja paljon hyttysiä niin en ihan ymmärrä, miksi on mentävä.

Vierailija
34/34 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme porukkaa!

Se on parhautta kun voi perjantaina mökille ajellessa jo korkata ensimmäiset lonkerot. Ja lopun hiekkatielle kääntyessä vodka-pullon! Puolentunnin päästä jo grilli tulilla! :)

Ryyppäät siis, kun ajat. Kuulostaa järkyttävältä! Tollaset pitäisi poliisille käräyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän