Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 30 astetta tänään. Mitä aiotte tehdä?

Vierailija
27.06.2022 |

?

Kommentit (480)

Vierailija
281/480 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä raksalla. 🥵👍

Hattu päästä. Tsemppiä!

Itse ajan roskia, auton sisämittari huitelee 40-50C.

Jatkuva ovesta hyppiminen nollaa ilmastoinnin aika tehokkaasti

Tsemppiä 👍

Jos tilanne olisi toinen ja olisin työkykyinen, niin olisin pikihommissa. Näillä keleillä mehut lähtee.

Vierailija
282/480 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika halvattu teita vaivaa? Talvella lammitetaan asuntoja niin etta sopii kekkaloida alusvatteissa.

Sitten kun kesalla tulee samoja lampotiloja ilmaiseksi niin itketaan ja valitetaan. Taloja ei osata rakentaa mutta muiden maiden rakennuksia kylla osataan arvostella ja irvailla.

Olen asunut viidesa maassa enka missaan muualla ole tormannyt tallaiseen ilmastoallergiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/480 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tänään on viileämpi päivä kuin eilen... Eilinen päivä meni sisällä aamusta iltaan. Ei näillä paskakeleillä voi mitään tehä. Loma menee aivan pilalle.

Vierailija
284/480 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bongari kirjoitti:

Olen vaihtanut vuorokausirytmini käänteiseksi. Kahtena edellisenä yönä olen tehnyt linturetken pyörällä. Vastaavasi nukun sitten päivällä. Näin sarvipöllöjen poikasia ja kuuntelin yölaulajia, esim. taiturimaista viitakerttusta. Ihmettelin kaunista maalaismaisemaa ja juttelin parin lintukuvaajan kanssa. Näköjään meitä öisin liikkuvia on muitakin! Ihanaa oli myös se, ettei autoja ollut häiritsemässä luonnonrauhaa!

Kuulostaa ihanalta, missä asut? Täällä Helsingissä varmaan bongailisi vain spurguja,

Vierailija
285/480 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä 8-16 ja loppuilta kotona missä on viileämpi kuin ulkona. Ulos en mene kuin pakolla. Jos helteet jatkuu loppukesän niin pysyn sisätiloissa paitsi pakolliset liikkumiset ja nekin ilmastoidulla autolla. Pari viime kesää jo viettänyt täysin sisätiloissa niin tähän jo tottuu. Ulos sitten kun syyskuussa viilenee...

Vierailija
286/480 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei täällä ole kyllä ollut 30 astetta, 28 oli eilen mittarissa päivällä. Mutta tänään aion pestä matot, kuivuvat nyt nopeasti.

Vierailija
287/480 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn pyörälenkillä niinkun eilenkin, mahtava sää polkee ja pyöräillessä ei edes lämpö tunnu kun ilmavirta viilentää. Aurinkorasvaa vaan ja menoks ihanaa kun on kesä

Vierailija
288/480 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla klo 6.50 lähdin juoksulenkille. Mittari näytti silloin 24,7 astetta. Muutama muu oli kanssa tehnyt saman päätöksen, eli aikaisin lenkille.

Jotenkin pikkulinnutkin oli aika horkassa. Normaalisti lentävät ripeästi pois tieltä, mutta nyt vain laiskasti köpöttelivät juuri ja juuri sivuun, ettei päälle astunut.

Vierailija
289/480 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mika halvattu teita vaivaa? Talvella lammitetaan asuntoja niin etta sopii kekkaloida alusvatteissa.

Sitten kun kesalla tulee samoja lampotiloja ilmaiseksi niin itketaan ja valitetaan. Taloja ei osata rakentaa mutta muiden maiden rakennuksia kylla osataan arvostella ja irvailla.

Olen asunut viidesa maassa enka missaan muualla ole tormannyt tallaiseen ilmastoallergiaan.

En mä ainakaan talvella tarkene missään alusvaatteissa kotona. Aina on pitkähihainen ja villatakki. Talvella palellaan ja kesällä tuskaisen kuuma. Kerrostalopaskan ylin kerros.

Vierailija
290/480 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitin aiemmassa kommentissa kuumasta ja älysin onneks eilen mennä salille koulun kalliosuojaan 🏻 suosittelen jos on mahdollisuus siellä on viilee

Vierailija
291/480 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä istun neuletakki päällä ja lähden juuri keittämään teetä, jotta lämpenisi vähäsen.

Miksi tähän on tullut alapeukkuja? Sehän on itsestäänselvää että toimistoissa on ilmastointi täysillä ja joillekin se on liian kylmä. Minullakin on työpusero jota säilytän töissä kesällä, ilman ei tarkene.

Vierailija
292/480 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin leikata nurmikon ja siivoilla pensaiden alusia. Tarkenee ainakin. 

Ei kantsi leikata näillä säillä. Se lyhyeksi kynitty nurtsi kärähtää ruskeaksi hetkessä. Nyt antaa vaan kasvaa ja muistaa kastella ja leikkaa sitten kun sää paranee ja muuttuu sopivaksi niin kasveille, eläimille kuin ihmisillekin.

Toivottavasti ensi viikon alussa. Ainakin etelä-suomeen olisi luvassa +22 astetta.

Totta, mutta minun puolestani saisi kärähtääkin niin pahasti, ettei tarvitse ikinä enää leikata. :D

Vierailija
293/480 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään on varjoisat puistot kova sana. 

Te, joilla on vanhuksia ilman ilmastointia kärvistelemässä ja kuivumassa sisätiloissa, komentakaa heidät puistoihin varjoon viettämään aikaa.

Niin etelän maissakin tehdään, kun kivitaloissa sisällä lämpötilat nousee korkealle. Vanhukset menevät puistoihin auringolta suojaan. Varjo ja pieni tuulenvire tekee olemisesta siedettävämpää. 

Vanhukset eivät välttämättä jaksa enää mennä yhtään minnekään eivätkä he ole mitään komenneltavia ihmisiä muutenkaan.

Vierailija
294/480 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona koko päivän ja pelaan pleikka 5:lla. Pimennysverhot ja tuuletin pitävät huolen siiitä että mulle ei tule kuuma vaan on oikein mukava olotila:)

Vierailija
295/480 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tänään on viileämpi päivä, koska Iltasanomissa on hellejutun sijasta jokakesäinen juttu Kauppatorin lokeista: "Näin lokit vaanivat Kauppatorilla Tuulianna todisti, kuinka yksi muikku riitti: Valmiina hyökkäämään jokaisen asiakkaan kimppuun"

Eilen ei olisi ollut muuten niin rasittavaa, koska olin koko päivän rannalla vilvoittavassa tuulessa, mutta hellelämpötila jatkui keskiyöhön saakka. Oli todella hankalaa saada asunto viilentymään sen verran, että pystyi nukahtamaan yhden aikaan. Naapurissa majaileva tyyppi aloitti tietysti meluamisen viiden jälkeen, joten unet jäi vähiin.

Vierailija
296/480 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi Canna. Missä talossa on 30 astetta talvella?

Vierailija
297/480 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on noin paha olla, niin pitäisikö harventaa av.lla käyntiä?

Vierailija
298/480 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään on varjoisat puistot kova sana. 

Te, joilla on vanhuksia ilman ilmastointia kärvistelemässä ja kuivumassa sisätiloissa, komentakaa heidät puistoihin varjoon viettämään aikaa.

Niin etelän maissakin tehdään, kun kivitaloissa sisällä lämpötilat nousee korkealle. Vanhukset menevät puistoihin auringolta suojaan. Varjo ja pieni tuulenvire tekee olemisesta siedettävämpää. 

Vanhukset eivät välttämättä jaksa enää mennä yhtään minnekään eivätkä he ole mitään komenneltavia ihmisiä muutenkaan.

Eiköhän tuon kirjoittaja ajanut takaa sitä, että vanhusten ei tarvitsisi nääntyä ja läkähtyä sisällä. Se on oikeasti huonompi vaihtoehto kuin on olla varjossa ulkona puistossa (jos on lähellä), mikäli vain mahdollista. 

Tietysti jos sisällä on ilmastointi, niin se on eri asia. 

Vierailija
299/480 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla aikaisin tein ristivetotuuletuksen, ihanan viileää sisällä.

Nyt hieman kahvia, jossa viinaa, LOMA!

Vierailija
300/480 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamun töissä ilmastoidussa tilassa, päivällä kotiin kämppään jossa +32 astetta. Tätä ollut nyt kohta viikon ja vielä toinen mokoma pitäisi kestää. Toisaalta, kivitalo imee lämpöä niin paljon itseensä että sisälämpötila laskee todennäköisesti vasta syyskuussa. Kotona makaan sängyssä tuulettimen edessä. Nukun jos pystyn. En tee ruokaa ja syön vähän jotain pientä. Olo ei ole mitenkään erityisen hyvä johtuen muutaman tunnin yöunista ja ruokahaluttomuudesta. 

Ps. asuntoon ei saa ilmalämpöpumppua.