Kuinka nykyäänkin voi olla lomallaan näin läheisriippuvaisia naisia (eikä kyse pikkulasten vanhemmista)
Perinteisiä argumentteja:
"Kyllä loma täytyy yhtä aikaa miehen kanssa olla, mitä mä yksinkään tekisin?"
"Ei mulla oo varaa ilman miestä tehdä yhtään mitään."
"Kenen muun kanssa muka voisin mitään tehdä?"
Mitä hittoa?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Täällä tuntuu olevan tosi paljon sellaisia joiden miehillä/itsellään ei ole yhtäkään ystävyyssuhdetta. Epäillään että ystäviä nähdään jotenkin pakon sanelemana. Vain parisuhde on AINOA elämässä. Ja auta armias jos ollaan päiväkin erillään, niin mies on heti panemassa jotain muuta.
Ihan oikeasti naiset!
Ap taas epäili läheisriippuvuutta syyksi sama aikaisiin lomiin puolison kanssa. Toinen taas epäilee jotain pettämiskontrollia syyksi.
Ihan oikeastiko?
Oletteko niin pettyneitä parisuhteisiinne, että puolizon kanssa yhdessä viihtyminen on ihan mahdottomuus? 🙄
Olen näpsäkkä sinkkunainen ja käyn aina silloin tällöin viihteellä ystävieni kanssa. Tarjolla on pilvin pimein seuraa, ukkomiehiä 95 %. Voi niitä juttuja, puolitutut miehet tarjoaa itseään, hyi saakeli. Sitten parin päivän kuluttua, kun kaupungilla satumme tapaamaan, ollaan vaimon liekassa hyvin nolon näköisenä. Ja taas kun ravintolassa satumme näkemään, ollaan tarjoilemassa drinksuja.
Pitäkää saakeli ne idioottimiehenne kotona. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä tuntuu olevan tosi paljon sellaisia joiden miehillä/itsellään ei ole yhtäkään ystävyyssuhdetta. Epäillään että ystäviä nähdään jotenkin pakon sanelemana. Vain parisuhde on AINOA elämässä. Ja auta armias jos ollaan päiväkin erillään, niin mies on heti panemassa jotain muuta.
Ihan oikeasti naiset!
Ap taas epäili läheisriippuvuutta syyksi sama aikaisiin lomiin puolison kanssa. Toinen taas epäilee jotain pettämiskontrollia syyksi.
Ihan oikeastiko?
Oletteko niin pettyneitä parisuhteisiinne, että puolizon kanssa yhdessä viihtyminen on ihan mahdottomuus? 🙄
Luitko edes aloitusta? Jos joku ei keksi mitään tekemistä ilman miestä ja voivottelee että mitä sitä nyt tekisi, niin ei kyseessä ole ihan tavallinen puolison kanssa viihtyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan kantaa vain tähän: "Ei mulla oo varaa ilman miestä tehdä yhtään mitään." Mitä mielestäsi sitten lomalla pitäisi tehdä, jos ei ole varaa tehdä mitään?
No ei varmaan mitään jos elää miehen rahoilla. Sellaisen on kaiketi pakko viettää kaikki aika miehen kanssa.
No aivan. Miksi siis ihmetellä asiaa? Mulla on kaveri, joka on sinkku, mutta ei hänelläkään ole varaa tehdä oikein mitään. Elää pienellä työkyvyttömyyseläkkeellään, mutta vuokra on tuloihin nähden mun mielestäni ihan liian iso. Ei kuitenkaan halua muuttaa. Jos hän tekisi jotain maksullista (esim kävisi ravintolassa syömässä), jonkun toisen pitäisi maksaa hänenkin osuutensa. Minusta on huomattavasti luontevampaa olettaa, että puoliso maksaa kuin että kaverit maksaisivat.
Minulla ei ole kumppania. Moni reissu yms. on jäänyt tekemättä, kun ei ole ketään mukaan. Onni sillä, jolla ihana kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai minä parhaan ystäväni ja elämänkumppanini kanssa haluan viettää lomani. Onneksi hänkin on aina halunnut. En ymmärrä ihmisiä, jotka menevät naimisiin ihmisen kanssa, josta eivät pidä.
Nämä kärjistykset ovat aina yhtä lapsellisia. Minua ei kiinnosta tippaakaan moottoriurheilu, jalkapallo tai puoluson kavereiden kanssa mökkeily. Eipä ole tullut mieleenkään vaatia puolisoa kieltäytymään niistä ollakseen minun kanssani lomalla. Häntä puolestaan ei kiinnosta läheskään kaikki minun matkakohteeni, mutta en osaisi kuvitella häntä sanomassa etten saa lähteä.
Suurimman osan kuuden viikon lomastani vietämme ja reissaamme yhdessä (puoliso on yrittäjä, jolla merkittävä osa tuloista on passiivista tuloa eli kesällä hän voi pitää lomia aika vapaasti), mutta kyllä joka lomaan sisältyy myös omia menoja. Sinun mielestäsi emme siis ilmeisesti pidä toisistamme?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti naiset!
Ihan oikeastiko?
Oletteko niin pettyneitä parisuhteisiinne, että puolizon kanssa yhdessä viihtyminen on ihan mahdottomuus? 🙄Luitko edes aloitusta? Jos joku ei keksi mitään tekemistä ilman miestä ja voivottelee että mitä sitä nyt tekisi, niin ei kyseessä ole ihan tavallinen puolison kanssa viihtyminen.
Luin ja ihmettelin. En ole omassa tuttavapiirissäni tuollaiseen törmännyt. Ihmiset viettävät lomaansa ihan mieluusti puolisoidensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole kumppania. Moni reissu yms. on jäänyt tekemättä, kun ei ole ketään mukaan. Onni sillä, jolla ihana kumppani.
Älä jätä reissuja tuon takia tekemättä! Itse olen tehnyt suurimman osan matkoistani (30 maata, yhteensä ehkä +/- 200 matkaa) yksin, ja nyt parisuhteessakin matkustelen välillä myös yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai minä parhaan ystäväni ja elämänkumppanini kanssa haluan viettää lomani. Onneksi hänkin on aina halunnut. En ymmärrä ihmisiä, jotka menevät naimisiin ihmisen kanssa, josta eivät pidä.
Nämä kärjistykset ovat aina yhtä lapsellisia. Minua ei kiinnosta tippaakaan moottoriurheilu, jalkapallo tai puoluson kavereiden kanssa mökkeily. Eipä ole tullut mieleenkään vaatia puolisoa kieltäytymään niistä ollakseen minun kanssani lomalla. Häntä puolestaan ei kiinnosta läheskään kaikki minun matkakohteeni, mutta en osaisi kuvitella häntä sanomassa etten saa lähteä.
Suurimman osan kuuden viikon lomastani vietämme ja reissaamme yhdessä (puoliso on yrittäjä, jolla merkittävä osa tuloista on passiivista tuloa eli kesällä hän voi pitää lomia aika vapaasti), mutta kyllä joka lomaan sisältyy myös omia menoja. Sinun mielestäsi emme siis ilmeisesti pidä toisistamme?
Syyttelitkö juuri muita kärjistämisestä?
- ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan kantaa vain tähän: "Ei mulla oo varaa ilman miestä tehdä yhtään mitään." Mitä mielestäsi sitten lomalla pitäisi tehdä, jos ei ole varaa tehdä mitään?
Ap haluaa reissata perheen, ystävien ja lasten kanssa, mutta ei missään tapauksessa puolison kanssa. Ensimmäisten kanssa toiminta riippumatonta, viimeisen kanssa läheisriippuvaista.
Läheisriippuvuus lienee kuitenkin sitä että takerrutaan yhteen ihmiseen, ei voida olla erossa. Läheisriippuvuus ei ole sitä jos reissataan kenen kanssa milloinkin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti naiset!
Ihan oikeastiko?
Oletteko niin pettyneitä parisuhteisiinne, että puolizon kanssa yhdessä viihtyminen on ihan mahdottomuus? 🙄Luitko edes aloitusta? Jos joku ei keksi mitään tekemistä ilman miestä ja voivottelee että mitä sitä nyt tekisi, niin ei kyseessä ole ihan tavallinen puolison kanssa viihtyminen.
Luin ja ihmettelin. En ole omassa tuttavapiirissäni tuollaiseen törmännyt. Ihmiset viettävät lomaansa ihan mieluusti puolisoidensa kanssa.
Mutta todella on vain näitäkin jotka vaikuttaa viihtyvänsä kun ovat aina yhdessä. Mutta jos joka lomalla on masentuneena niin kai se kertoo jotain siitä todellisesta viihtyisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Olen näpsäkkä sinkkunainen ja käyn aina silloin tällöin viihteellä ystävieni kanssa. Tarjolla on pilvin pimein seuraa, ukkomiehiä 95 %. Voi niitä juttuja, puolitutut miehet tarjoaa itseään, hyi saakeli. Sitten parin päivän kuluttua, kun kaupungilla satumme tapaamaan, ollaan vaimon liekassa hyvin nolon näköisenä. Ja taas kun ravintolassa satumme näkemään, ollaan tarjoilemassa drinksuja.
En ole mieheni äiti enkä holhooja.
En pelkää, että mieheni pettäisi. Mutta rakastan häntä ja haluan viettää aikaa hänen kanssaan. Ikinä en ole häneltä mitään menoja kieltänyt. Onko nainen sinusta jotenkin automaattisesti huonoa seuraa miehelle?
Vierailija kirjoitti:
Eli jos joku mies on typerä ja moraaliton, vaimo on jollain tavalla vastuussa?
Ei ole. Miehet ovat aikuisia ihmisiä, ja tekevät omat ratkaisunsa. Eikä suurin osa miehistä petä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää saakeli ne idioottimiehenne kotona. Kiitos!Eli jos joku mies on typerä ja moraaliton, vaimo on jollain tavalla vastuussa?
Ei ole. Miehet ovat aikuisia ihmisiä, ja tekevät omat ratkaisunsa. Eikä suurin osa miehistä petä.
Väärin. Suurin osa pettää kyllä!
Ehkä aloittaja tarkoitti että onko pakko viettää kaikki aika puolison kanssa jos ei kuitenkaan ole kivaa?
Ehkä ne reissaa yhdessä joilla on hauskaa. Mutta jos loma on tylsä ja toinen masentunut, niin miksi aina toistaa samaa kaavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaa reissata perheen, ystävien ja lasten kanssa, mutta ei missään tapauksessa puolison kanssa. Ensimmäisten kanssa toiminta riippumatonta, viimeisen kanssa läheisriippuvaista.
Läheisriippuvuus lienee kuitenkin sitä että takerrutaan yhteen ihmiseen, ei voida olla erossa. Läheisriippuvuus ei ole sitä jos reissataan kenen kanssa milloinkin :D
Onhan siinä silloin riippuvainen perheestään, ystävistään ja lapsistaan, ei eroa mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää saakeli ne idioottimiehenne kotona. Kiitos!Eli jos joku mies on typerä ja moraaliton, vaimo on jollain tavalla vastuussa?
Jos suurin osa tapaamistasi miehistä pettää, niin kannattaa vaihtaa seuraa. Toisaalta kannattaa myös miettiä millainen ihminen itseä viehättää ja miksi.
Osa pohtii tätä terapiassa päädyttyään yhä uudelleen huonoihin suhteisiin.
- ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten pettää. Olisin mieluummin sinkku kuin kaventaisin elämääni jättämällä menemättå minua kiinnostaviin matkakohteisiin tai viettämällä viikon jossain jalkapallon MM-kisamatkalla vain vahtimassa miestäni.
No mulle se yhdessä lomailu on parisuhteesta huoltapitämistä. Kadotin exän kanssa yhteyden toisiimme, kun aina mentii eri menoja. Tässä suhteessa olen päättänyt vaalia sitä yhteyttä.