Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyyttäriperiaatteella illanvietto, kenelle "jämät"

Hmm
27.06.2022 |

Juhannuspäivänä kaveriporukalla istuttiin meillä iltaa saunoen ja paljukin lämmitettiin. Sovittiin syömiset nyyttäriperiaatteella. Itse vastaaviin osallistuessani olen aina pitänyt itsestään selvyytenä, että jos tuomisistani jotain jää, saa se jäädä isäntäväelle.
Huomasin lähtönsä jälkeen että suht uusi tuttavapariskunta olikin pakannut mukaansa ylijääneen karkki- ja sipsipussin (olivat heidän tuomiaan). Leipomuksia jaettiin ja tyrkytettiin kaikille mukaan, ne kun eivät kuitenkaan päivätolkulla hyvinä säily ja myös tämä pari sai mukavasti niitä kotiin vietäväksi. Eikä ole kyse siitä, ettenkö voisi itse hakea karkkia kaupasta jos mieli tekee, ihmettelin ihan vaan periaatteesta kun ei tosiaan itselle tulisi mieleenkään.
Miten teillä?

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma ettei tämä pariskunta ollut kysynyt isäntäväeltä haluavatko nämä niitä naposteltavia itselleen ja entä jos heille olikin sanottu että viekää ihmeessä mennessänne pois, meillä ei tule niitä syötyä?

Jos juhlat järjestettiin ap luona eikö hän silloin ole emäntä/isäntä itse?

Heh, helle näköjään pehmittänyt pään ja keskityin vaan aloituksen loppuosaan, jossa ajattelin että leipomuksien jakelusta yleisesti puhuttiin.

No mutta, ensi kerralla ette kutsu pariskuntaa jos heidän tapansa toimia ärsyttää tai sanotte ennakkoon miten tuomisten kanssa toimitaan.

Vierailija
62/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole varmaan vuosikausiin ollut missään aikuisten juhlissa tai illanistujaisissa tms. jossa olisi sipsejä ja karkkia tarjolla.

Lastenjuhlat sitten toki erikseen.

Mutta noin muuten, kyllä tarjoilut nyyttäreissä jää sinne ellei niitä pyydetä ottamaan mukaan esim. tilanpuutteen vuoksi.

Aijaa, voi jestas. Yritätkö nyt sanoa, ettei ole ok aikuisten juhlissa tarjota sipsejä tai karkkeja? Voi meitä lapsellisia, kun meillä on myös aikuisten juhlissa sipsejä ja karkkia tarjolla, koska ne on hyviä. Ne tekee eniten kauppansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, jos sipsiä himoava vie sipsit mennessään. En ole ajatellut, että juhlia pitäessä muiden tuomiset jäisi mulle. Monesti vieraat ei kyllä jaksa raahata tähteitä enää mukanaan

Vierailija
64/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olisin vaan onnellinen kaikesta, mitä vieraat vie mukanaan, varsinkin karkki- ja sipsipussit toivottavasti lähtisivätkin, koska meillä ei kulu.

Ilmeisesti ap on läskejä?

Vierailija
65/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ko pariskunta ei kysynyt, haluammeko pitää jääneet naposteltavat. Sipsipussi oli avattu, mutta lähes täysi, karkkipussi avaamaton. Ja tosiaan meillä istuttiin, syötiin, saunottiin ja paljuttiin.

Todetaan nyt kerran vielä, en ole pahoillani, että mukanaan veivät, olisin kysyttäessä myös sanonut että viekää toki, ihmetytti lähinnä tuo vaivihkaa nappaaminen. Saivat myös leivonnaisia mukaansa. Mainitsinkin että ovat suht uus tuttavuus, ehkä tämä sitten vaan on heidän tyylinsä...

Itse tosiaan olen aina pitänyt selvänä että tuomiset jäävät isännille, näköjään suht moni on samoilla linjoilla.

Ap

Vierailija
66/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne jätetään emännälle ja isännälle. Voit järjestää tarvittaessa rääppijäiset, joihin kutsut osallistuneet.

Vierailija
67/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä kehtaisi mitään tuomaani alkaa lähtiessä mukaan keräämään ainakaan ilman eri pyyntöä (jos uhkaisivat jäädä esim. riesaksi/käyttämättä).

Vierailija
68/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ottaa, joka haluaa.

Itse nyyttärien isäntänä en mielelläni haluaisi jämiä kaappeihini pyörimään. En myöskään koskaan ota mitään nyssäköitä juhlista mukaani, ellei ole pakko.

Kukin tyylillään?

Vierailija
69/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noita sattunut joskus omallekin kohdalle. Tuodaan "tuliaisia" ja nautitaan tietysti muostakin tarjoiluista, ja sitten kerätään lähtiessä ne omat tuliaiset mukaan (ml. puoliksi 2/3 juotu viinipuollo yms.). 😂 Vähän ihmetytti, ja kieltämättä aiheutti ajatuksen, ettei ko. henkilöitä oikein huvittame vastaisuudessa kutsua.

Vierailija
70/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi pariskunta vei mennessään tyhjät olut ja siideritölkkinsäkin. En olisi itse ikinä kehdannut.

Näitä on nähty. Yhteisestä taksista ei tarjouduta maksamaan mitään ja talon antimista nautitaan reilulla kädellä. "Oma" six-packista juomatta jäänyt olutpullo haetaan lähtiessä jääkaapista mukaan. 😂

Vierailija
71/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi pariskunta vei mennessään tyhjät olut ja siideritölkkinsäkin. En olisi itse ikinä kehdannut.

tästä olisi itseasiassa vaan tyytyväinen, ettei jäisi omiin nurkkiin :)

Vierailija
72/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän emäntänä niitä tyhjiä pulloja ja tölkkejä pienenä siivouspalkkana, koska kaikki roskat ja tiskitkin jää mulle. Seuraavaksi, kun menee kauppaan saa vähän alennusta ostoksistaan.

Vierailija
73/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä isäntäväelle kannattaa viedä tuliaiset erikseen.

Nyyttäriasiat erikseen.

Jokainen vie mukanaan pois jämänsä.[/quote

Me ollaan sovittu nyyttäreissä, että kaikki vievät omat ylijääneet tuomisensa omissa kulhoissaan (Tupperkipot / kannelliset lasikipot) mukanaan. Toimii. - Tuliaiset isännille ovat sitten erikseen.

Vierailija
74/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole varmaan vuosikausiin ollut missään aikuisten juhlissa tai illanistujaisissa tms. jossa olisi sipsejä ja karkkia tarjolla.

Mutta noin muuten, kyllä tarjoilut nyyttäreissä jää sinne ellei niitä pyydetä ottamaan mukaan esim. tilanpuutteen vuoksi.

Aijaa, voi jestas. Yritätkö nyt sanoa, ettei ole ok aikuisten juhlissa tarjota sipsejä tai karkkeja? Voi meitä lapsellisia, kun meillä on myös aikuisten juhlissa sipsejä ja karkkia tarjolla, koska ne on hyviä. Ne tekee eniten kauppansa.

En mä niin yritä sanoa. Ihmettelin vaan tarjoiluja. Saahan noita syödä ja tarjota kuka haluaa. Kyllä itsekin kotiin ostan sipisipussin joskus, mutta en kyllä juhliin tarjottavaksi veisi/laittaisi.

Vierailija
75/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä niin yritä sanoa. Ihmettelin vaan tarjoiluja. Saahan noita syödä ja tarjota kuka haluaa. Kyllä itsekin kotiin ostan sipisipussin joskus, mutta en kyllä juhliin tarjottavaksi veisi/laittaisi.

Juhliin? Ystävien kesken rento illanvietto juhannuksena ei ole mikään juhla.

Vierailija
76/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos, nyt pääasiassa juodaan ja vietetään iltaa niin sipsit ja pikkusuolaiset riittää. Jos, syödään ruokaa jälkkäreineen niin ei kait kukaan silloin mitään sipsejä kaipaa.

Vierailija
77/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse olisin vaan onnellinen kaikesta, mitä vieraat vie mukanaan, varsinkin karkki- ja sipsipussit toivottavasti lähtisivätkin, koska meillä ei kulu.

Ilmeisesti ap on läskejä?

Olette sitten niitä parempia, kun "meillä ei kulu". Entisiä syömisongelmaisia läskejä, jos sipsit tarkoittaa heti läskiä?

Vierailija
78/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm kirjoitti:

Tämä ko pariskunta ei kysynyt, haluammeko pitää jääneet naposteltavat. Sipsipussi oli avattu, mutta lähes täysi, karkkipussi avaamaton. Ja tosiaan meillä istuttiin, syötiin, saunottiin ja paljuttiin.

Todetaan nyt kerran vielä, en ole pahoillani, että mukanaan veivät, olisin kysyttäessä myös sanonut että viekää toki, ihmetytti lähinnä tuo vaivihkaa nappaaminen. Saivat myös leivonnaisia mukaansa. Mainitsinkin että ovat suht uus tuttavuus, ehkä tämä sitten vaan on heidän tyylinsä...

Itse tosiaan olen aina pitänyt selvänä että tuomiset jäävät isännille, näköjään suht moni on samoilla linjoilla.

Ap

Pihiä ja röyhkeää käytöstä.

Vierailija
79/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaveripiirissä kaikki jää emännälle/isännälle. Kerran yksillä viiskymppisillä jäi niin paljon syötävää, että pariskunta pyysi vieraita ottamaan mukaan, ettei mene hukkaan.

Vierailija
80/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän emäntänä niitä tyhjiä pulloja ja tölkkejä pienenä siivouspalkkana, koska kaikki roskat ja tiskitkin jää mulle. Seuraavaksi, kun menee kauppaan saa vähän alennusta ostoksistaan.

Joo, pitää olla aika nuuka vieras, jos vie mennessään tyhjät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme