Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyyttäriperiaatteella illanvietto, kenelle "jämät"

Hmm
27.06.2022 |

Juhannuspäivänä kaveriporukalla istuttiin meillä iltaa saunoen ja paljukin lämmitettiin. Sovittiin syömiset nyyttäriperiaatteella. Itse vastaaviin osallistuessani olen aina pitänyt itsestään selvyytenä, että jos tuomisistani jotain jää, saa se jäädä isäntäväelle.
Huomasin lähtönsä jälkeen että suht uusi tuttavapariskunta olikin pakannut mukaansa ylijääneen karkki- ja sipsipussin (olivat heidän tuomiaan). Leipomuksia jaettiin ja tyrkytettiin kaikille mukaan, ne kun eivät kuitenkaan päivätolkulla hyvinä säily ja myös tämä pari sai mukavasti niitä kotiin vietäväksi. Eikä ole kyse siitä, ettenkö voisi itse hakea karkkia kaupasta jos mieli tekee, ihmettelin ihan vaan periaatteesta kun ei tosiaan itselle tulisi mieleenkään.
Miten teillä?

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi pariskunta vei mennessään tyhjät olut ja siideritölkkinsäkin. En olisi itse ikinä kehdannut.

Näitä on nähty. Yhteisestä taksista ei tarjouduta maksamaan mitään ja talon antimista nautitaan reilulla kädellä. "Oma" six-packista juomatta jäänyt olutpullo haetaan lähtiessä jääkaapista mukaan. 😂

Juurikin näitä pihejä lokkeja. Kelpaa kyllä muiden antimet ja paljut, mutta mitenkään ei osoiteta kiitollisuutta illanistujaisten järjestäjiä kohtaan, jotka tarjoavat puitteet. Kehtaa vielä viedä tuomansa nyyttäritarjottavat mukanaan...

Vierailija
82/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaveripiirissä kaikki jää emännälle/isännälle. Kerran yksillä viiskymppisillä jäi niin paljon syötävää, että pariskunta pyysi vieraita ottamaan mukaan, ettei mene hukkaan.

Tuo onkin täysin eri asia, jos isännät/emännät tarjoavat mukaan ylijäämät, mutta kyllä saa aika röyhkeä olla, että ottaa mukaansa ominpäin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa minusta ole mitään outoa. Heidän teki varmaan mieli sipsejä/karkkia ja ajattelivat, että nämähän voi ottaa mukaan, kun ovat itse ostettuja. Itselleni ei tulisi koskaan mieleen tuolla lailla kytätä, mitä vieraat tekevät ostamillaan ruoilla.

Vierailija
84/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi pariskunta vei mennessään tyhjät olut ja siideritölkkinsäkin. En olisi itse ikinä kehdannut.

Kaikkein paras siivousapu. Kuka niitä jaksaa kauppaan rahdata?

Vierailija
85/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä törmännyt myös tosi pihiin isäntäväkeen. Vaimo laittoi viemämme ruoat jääkaappiin ja mies meidän viemät oluet ja viinin jonnekin jemmaan. Ruokaa ei laitettu esille koko aikana ja olutta saimme (omia)! erittäin verkkaisesti. Heille jäi lopulta aika paljon syötävää ja juotavaa. Kerroimme kolmannelle tuttava pariskunnalle ja heille oli käynyt ihan samalla lailla. Ei menty enää niille puheille kyläilemään.

Vierailija
86/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sipsit ovat illanistujaisten vakioevästä. :) Vaikka kuinka syötäisiin lämmintä ruokaa alkuillasta, niin kummasti ne sipsit ja muut raksut maistuvat kun istutaan iltaa yötä myöten.

Vierailija
87/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa minusta ole mitään outoa. Heidän teki varmaan mieli sipsejä/karkkia ja ajattelivat, että nämähän voi ottaa mukaan, kun ovat itse ostettuja. Itselleni ei tulisi koskaan mieleen tuolla lailla kytätä, mitä vieraat tekevät ostamillaan ruoilla.

Kyllä se on nimenomaan outoa. Eipä tulisi itselläni mieleenkään käyttäytyä niin. Eri juttu, jos isäntäväki sanoo, että viekää nuo mukananne.

Vierailija
88/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein paras siivousapu. Kuka niitä jaksaa kauppaan rahdata?

Oletko koskaan käynyt kaupassa? Aika h*__in moni jaksaa rahdata. Sinäkin.

Vierailija
89/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä törmännyt myös tosi pihiin isäntäväkeen. Vaimo laittoi viemämme ruoat jääkaappiin ja mies meidän viemät oluet ja viinin jonnekin jemmaan. Ruokaa ei laitettu esille koko aikana ja olutta saimme (omia)! erittäin verkkaisesti. Heille jäi lopulta aika paljon syötävää ja juotavaa. Kerroimme kolmannelle tuttava pariskunnalle ja heille oli käynyt ihan samalla lailla. Ei menty enää niille puheille kyläilemään.

Kyllä on tuollainenki surkeaa käytöstä. En ymmärrä miten ihmisillä on pokkaa käyttäytyä niin itsekkäästi.

Vierailija
90/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilö joka kyseisen tarjottavan on tuonut saa päättää mitä sille tehdään. Vielä hän sen mukanaan, antaako hän ne emännälle/isännälle vai jaetaan tarjottava jotenkin tai jos se ei kenellekään kelpaa meneekö roskiin.

Jos on yhtään käytöstapoja, niin ensisijaisesti ne menee kyllä emännälle/isännälle. Sitten voidaan myös sopia YHDESSÄ mitä kukin ottaa.

Niin fiinijä sipsiä ei ole vielä meilläpäin myyty, että pitäisin puoliksi syötyä murupussia jonain palkkiona isännöinnistä. Saati alkaisin neuvottelemaan että kukas nämä kaksi kourallista ripsuja saa, vai jaetaanko lusikalla tasakeoiksi jokaiselle. Lämmintä pöydällä seittyttä valkkaria jätetää isäntäparile kiitokseksi, pullonpohjalle on jäänyt just sopivasti noin 24 cl ja pari koivunsiementä.

Vierailija
91/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä pihiä isäntäväeltä, mutta väkisinkin herää kysymys, että miksi ette sanoneet asiasta mitään? Itse olisin ainakin jossain vaiheessa sanonut, että voitaisiin ruveta syömään, alkaa olla jo nälkä tai että nyt kyllä maistuisi viini, käypä hakemassa pöytään se meidän tuoma pullo.

Vierailija
92/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko peräti sama pariskunta, joka kävi meillä uutena vuotena toisen ystäväpariskunnan mukana? Toivat mukanaan skumppapullon yhteiskäyttöön (näin sanoivat ihan itse). Talon tarjoamat juomat ja herkut näytti maistuvan ja kun kotiinlähdön aika koitti, niin herrasmies nappasi jääkaapista tuon skumpan mukaansa, kun se ei tullut vielä siinä vaiheessa juotua. Hetken mietin, että mitä nämä tällaiset ihmiset oikein on.

Vierailija
93/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäntäväelle kiitoksena illanviettopaikasta, mökistä, saunasta ym. Mutta jos joku haluaa jotain ottaa mukaan niin kai sekin sopii. En kyllä itse koskaan ota mitään mukaan nyyttäreistä ellei isäntäväki erikseen tarjoa.

Vierailija
94/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itketkö nyt sipseistä ja karkeista? Siis vajaista pusseista? Ok.

Ei ap mitään itke, vaan ihmettelee kummallista käytöstä. Veisitkö sinä mennessäsi nyyttäreihin tuomasi jutut jos niitä jäisi yli? Ei tuo munkaan mielestä ole muuta kuin noloa käytöstä. Ihmiset on kummallisia.

Isäntänä olisin erittäin tyytyväinen, jos joku vie karkit ja sipsit mennessään pois. 

Vierailija
95/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ottanut tyhjiä pulloja mukaan, en siksi että niillä olisi suurta rahallista arvoa vaan siksi etteivät jää pyörimään isäntäperheen vaivoiksi. Ja olen ottanut roskispussinkin usein matkaan lähtiessäni kun roskienjättöpaikkaan on ollut pidempi matka. Kiva siistä paikkoja eikä jättää isännille kaikkea sotkua.

Vierailija
96/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilö joka kyseisen tarjottavan on tuonut saa päättää mitä sille tehdään. Vielä hän sen mukanaan, antaako hän ne emännälle/isännälle vai jaetaan tarjottava jotenkin tai jos se ei kenellekään kelpaa meneekö roskiin.

Jos on yhtään käytöstapoja, niin ensisijaisesti ne menee kyllä emännälle/isännälle. Sitten voidaan myös sopia YHDESSÄ mitä kukin ottaa.

Niin fiinijä sipsiä ei ole vielä meilläpäin myyty, että pitäisin puoliksi syötyä murupussia jonain palkkiona isännöinnistä. Saati alkaisin neuvottelemaan että kukas nämä kaksi kourallista ripsuja saa, vai jaetaanko lusikalla tasakeoiksi jokaiselle. Lämmintä pöydällä seittyttä valkkaria jätetää isäntäparile kiitokseksi, pullonpohjalle on jäänyt just sopivasti noin 24 cl ja pari koivunsiementä.

Kyllä minulle darrassa maistuu esimerkiksi ne sipsipussin jämät.

Vierailija
97/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäydytkö sinä niin?

Vierailija
98/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei. Joku tarjoaa paikan, saunan ja paljun niin silloin ei pidä nillittää jostain sipseistä ja karkeista. Totta kai jäävät isännille.

Vierailija
99/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäydytkö sinä niin?

En ole ottanut mukaan tuomiani nyyttäriherkkuja pois lähtiessä, mutta kaverit ovat joskus toimineet noin omissa juhlissani. En oikeasti ymmärrä, mikä tuossa on niin röyhkeää ja pihiä; minusta on ihan ok, ettei kotiini jää monta avattua sipsipussia lojumaan juhlien jälkeen.

Vierailija
100/105 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäydytkö sinä niin?

En ole ottanut mukaan tuomiani nyyttäriherkkuja pois lähtiessä, mutta kaverit ovat joskus toimineet noin omissa juhlissani. En oikeasti ymmärrä, mikä tuossa on niin röyhkeää ja pihiä; minusta on ihan ok, ettei kotiini jää monta avattua sipsipussia lojumaan juhlien jälkeen.

Mikset ole ottanut? Niin ei vaan ole tapana toimia. Kyllä isäntäväki aika usein ilmoittaa, että viekää pois, JOS eivät niitä halua. Ei niitä nyt vaan oteta ominpäin mukaan, vaikka kuinka olisi itse maksanut, jos ne on ollut yhteiseen pöytään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi