Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkäri sanoi minulle tänään, että jos vauva alkaa syntymään niin sitä ei enää estellä mitenkään. rv 34

Vierailija
17.10.2006 |

Ja vasta perjantaina terkkari sanoi, että vauvan keuhkot olisivat vasta parin viikon päästä valmiit. Miksiköhän sitten ei yritettäisi pitkittää, että vauva ei syntyisi?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä noilla viikoilla enää tarvitse murehtia.

Vierailija
2/13 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supisteluja oli koko ajan. Lopulta lapsi syntyi kuitenkin täysiaikaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tosin tilanne se, että jos synnytys käynnistyy leikataan välittömästi (eteineistukka). Eihän näillä viikoilla kuitenkaan enää ihan hirveitä pitäis tapahtua. Meillä lääkäri sano, että mahdollisesti tarvittais lämpökaappia ja lisähappea.

Oletko levossa vai annettiinko lupa liikkua ja olla normaalisti?

Tsemppiä loppu odotukseen!

Vierailija
4/13 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ollut edes keskonen tai tarvinnut mitään ekstrahoitoa (sinivaloa vähän, kun tuli keltaiseksi, mutta niin tulevat monet täysaikaisetkin). Tässä vaiheessa synnyttäessäsi varmaan vauva saisi olla hetken kaapissa, mutta tilanne tuskin olisi vakava.

Vierailija
5/13 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikä noilla viikoilla enää tarvitse murehtia.

Vierailija
6/13 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos on jännännyt viikolta 26 asti tuntuu nyt jo melko hyvältä.

Totuushan on sekin, että koskaan ei voi täysiaikaisenkaan vauvan terveydestä 100 % varma.

t.6

Vierailija
7/13 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paha, koska keuhkot lytistyvät/menevät kasaan juuri tuolla viikolla. Joten parhainta olisi, jos vauvan saisi pidettyä juuri rv 35 asti..

Tiedän tämän, koska tuttavani synnytti vauvan juuri noilla " kohtalokkailla" viikoilla..

Vierailija
8/13 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aina tietty poikkeuksia. Siksi annetaan se kortisonipistos, jos epäillään, että keuhkot ei kypsät (tai voidaan siis testata, onko kypsät jollain kokeilla)

Mulla syntyi viikolla 34 vauva, laskettuun aikaan oli sairaalassa, ei jaksanut ekaan kuukauteen syödä itse, vaan nenämahaletkulla syöteltiin. oli kuin kohdussa olisi ollut, nukkui koko ajan, muutamia minsoja hereillä. Tyypillistä ennenaikaisille.

Mitään jälkivaurioita ei ole jäänyt. Ikävää tuo keskosuus tietenkin on, ja raskasta vanhemmille.

Vierailija
9/13 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas joku ymmärtänyt jotain väärin

Vierailija
10/13 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 viikon jälkeen ei enää estetä alkanutta synnytystä, ja mitä lähemmäs 34 viikkoa saadaan, sen parempi ja parantaa lapsien mahdollisuuksia.

Vierailija
11/13 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivän heitto.

Vierailija
12/13 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta aina tietty poikkeuksia. Siksi annetaan se kortisonipistos, jos epäillään, että keuhkot ei kypsät (tai voidaan siis testata, onko kypsät jollain kokeilla)

Mulla syntyi viikolla 34 vauva, laskettuun aikaan oli sairaalassa, ei jaksanut ekaan kuukauteen syödä itse, vaan nenämahaletkulla syöteltiin. oli kuin kohdussa olisi ollut, nukkui koko ajan, muutamia minsoja hereillä. Tyypillistä ennenaikaisille.

Mitään jälkivaurioita ei ole jäänyt. Ikävää tuo keskosuus tietenkin on, ja raskasta vanhemmille.

Vierailija
13/13 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkoa jne. Vaikka vauvalla ei mitään suurta hätää olisikaan niin kyllä se on aika kurjaa kun saa keskosvauvan. Meidän vauva joutui olemaan keskolassa 5 viikkoa. Kyllä se on aika kamalaa kun ei saa vauvaa kotiin... :( Pääasia tietysti, että on terve jne.