Tiedätkö jo,kumpaa odotat? Millä rv:lla olet? :)
Kommentit (31)
Olipas vikkelät kädet :)
Niin, siis tyttö tulossa ja rv 10+2...
Mulla on selkeät erot raskauksissa tytöillä ja pojilla. Poikien aikana voin erinomaisesti, tyttöjen aikana etoo tosissaan, mutta oksentaa ei tarvitse. Edellinen raskaus oli samanlainen kuin nyt ja tyttö tuli :)
Äippä 10+2
ja viikkoja on jo 36+6... kovasti olis haluttu tietää, mutta kukaan ei oo halunnut kertoa. Kohtahan tuo selviää! :)
eli laitan tähän nyt todistusaineistoa tulevaisuutta varten. Minusta tuntuu että se on tyttö. En tiedä miksi, koska se ei ole toive, kumpikin on yhtä tervetulleita. Minusta vain tuntuu että se on tyttö. Mies " uskoo" mun tuntemuksiin. Muille en ole uskaltanu sanoo, kun sitten jos se onkin poika, joku sivullinen olisi voinut käsittää asian niin että olin toivonut tyttöä.
Sama kumpi tulee, mutta jostain syystä luulen tytöksi. Ilmoittelen sitten kun tiedetään... Jos ne nyt loppuvaiheessa raskautta sitä kertovat (kaikille ei oo kerrottu)
Voi olla, että sinulla nuo oireet menee noin yksyhteen.
Mutta itselläni ei ole ollut asiaan mitään luottamista.
Nimittäin ensimmäisessa oli lievää pahoinvointia, tuli poika.
Toisessa voimakasta oksentamista, tuli tyttö.
Kolmatta luulin pojaksi, kun ei pahoinvointia ollut, mutta tyttö sieltä tuli.
Nyt ollut todella samanlainen raskaus kuin viimeksi, mutta tulossa poika :)
Voihan se noinkin olla. Mä jätän 5% mahdollisuuden myös toiseen vaihtoehtoon :) Ekassa ja tokassa raskaudessa ei ollut mitään vaivoja. Toisessa tehtiin testikin vasta rv 9 tai 10, kun oli ollut yhden menkat synnytyksen jälkeen eikä toisia kuulunut. Kummallakin kerralla tuli poika. Kolmannessa en päässyt sängystä aamulla ylös rv 6, kun oli niin huono olo ja huimasi. Tyttö tuli. Oireet väheni B-vitamiinilla, joten kun alku tuntui edellisen kaltaiselta, jatkoin vitamiinin käyttöä. Edelleen on huonoa oloa, mutta huimausta enää vähemmän. Niinhän se on, että jokainen raskaus on erilainen, onhan jokainen lapsikin oma persoonansa.
Toisaalta suvussa on ollut muillakin samanlaista ' tytöt etoo, pojat voi hyvin' -oloa, joten ehkä silläkin on ollut vaikutusta mun ' varmuuteen' :)
Äippä 10+2
Rakenneultrassa sitten viikolla 20 totesin ultraajalle, että mulla on erittäin vahva poikaolo ollut ihan alusta asti (kuten oli esikoisestakin - tuli poika, tokasta oli tyttöolo - tyttö tuli, tää on siis kolmas). Ultraaja sitten totes siihen, että " ei ihme - ihan selkeä poika onkin" . Sitten hän vielä mainitsi, että onhan se aina 50-50 mahdollisuus, että on tyttö/poika, mutta yleensä äiti vaan jotenkin vaistoaa jo raskausaikana tulokkaan sukupuolen (toivomukset tietty erikseen).
voi hyvinkin olla niin, mutta uskon sen vasta kun näen vauvan. Nyt on raskaus kylläkin edennyt aikas erilailla kuin pojilla, mutta hyvin paljon saman kaltaisuuttakin on. Itsellä tällä kertaa ei oo vahvaa tunnetta kumpaa sukupuolta vauva olisi. Poikien kanssa oli poika tunne. Kakkosen rakenne ultrassa sitten itse näin selvästi että poika on,ultra sis vain vahvisti tunteen.
Tuttavalle luvattiin 4D-ultraa myöten tyttöä ja poika sieltä tuli. Enemmän luotan ultrassa jos näkee selvästi että poika tulee kuin tyttö näkemiseen, kivekset kun voi laskeutua vasta syntymän jäljeen.
-MM- ja baby 25+5
niin poika tulossa:)
Aurora rv 21+4
Oli ihan poikaolo alusta asti, en tiedä miksi (ensimmäinen raskaus ja kaikki uutta, outoa ja pelottavaa). No, sitten kärähdin seerumiseulassa viikolla 16 ja ajauduin lapsivesipunktioon (tulos onneksi normaali) ja siinä sivutuotteena selvisi sukupuolikin eli poika tulossa. Mutta kun kauhulla odottelin tuloksia yli kaksi viikkoa, niin poikaolo hävisi ja tuli ei-mikään-olo tilalle. Nyt kun voin rauhallisin mielin poikaa odottaa, niin poikaolo ei ole palannut ... Neuvolassa sanottiin, että tuloksia pelätessä " lopetin odotuksen" ja siksi tuntemuksen hävisivät ... saisivat jo tulla takaisin, tosin nythän siihen ei ole tarvetta, kun siitä on faktaa ... Nyt viikkoja 21
Kolme edellistä veikkausta on menneet oikeaan, np-ultrakuvista ja tuntemuksista olen päätellyt :-) Nyt en tosin edes tiedä, montako mahassa myllertää, mutta hedelmöittymisajasta ajattelisin, että poikasiittiö ehti ensin.
rv 9
(sekoilin tos äskön jotai tän koneen kans)
nyt rv 24+3
ensimmäisessä raskaudessa neuvolantädit,lääkärit ja kaikki sukulaiset veikkasivat pojaksi mahan muodon,koon ja raskausoireiden perusteella, itse veikkasin ainoana tyttöä. ultrassa emme kuitenkaan halunneet tetää kumpi tulee, olimmehan jo varmoja pojasta :) tyttö sieltä kumminkin tuli.
nyt rv 11+5 ja on ihan poika olo.. mutta saas nähdä kumpi tulee, molemmat on yhtä tervetulleita :)
Itselläni oli lähes myös koko ajan poika olo, ja rakenneultrassaki rv20 paikkeillakin kätilö oli sillä mielellä että poika.
No nyt ne kivekset on sieltä jalkojen välistä hävinnyt ja 5kk tyttö nukkuu tyytyväisenä juuri päiväunille :D.
Onnea odotukseen vauvamasuille :)
P.S Oli kylläkin vähän aiheen vierestä että kumpaa odotat, ku en ole raskaanakaan enää mutta eipä kai tuo nyt niin haittaa...hih
Mutta voin ääneen veikata poikaa. Molemmat ovt varmasti yhtä tervetulleita, mutta oireiden, " tuntemusten" , arvioidun hedelmöittymisen ajan kohdan ja clomifen lääkityksen vuoksi, veikkaan poikaa.
Clomifen siis suosii poikia tai jtn sinne päin.
No aina on 50% olla oikeassa ja aika huumorilla ollaan veikkailtu. Katsotaan mitä ultrat sanoo.
4d ultra on tammikuussa joten sitä odotellessa. Eikös se bruno Cacciatore luvannut maksaa väärän väriset vaatteet =))
Rakenneultrassa ei kätilö suostunut sanomaan. Eilen kävin äitiyspolilla ja lääkärin mukaan tulokas olisi tyttö. Tosin eihän se ihan satavarmaa ole.
Itse olin ajatellut, että vauva olisi poika, sillä alkuraskauden oireet olivat ihan samanlaiset kuin edellisessä raskaudessa (esikoinen on poika). No, esim. äitini tosin väitti, että vatsani muoto on erilainen. En tiedä, onko se sitten vain toiveikasta ajattelua, sillä omasta mielestä tämä vatsa on ihan samanlainen kuin viimeksikin. :-)
Ens kuun ultrassa kysästään sukupuoli.
Rv 22+5 menossa ja aika ei kulu yhtään niin nopeesti kun haluisi :) Tulisi jo helmikuu :)
Selvisi viikolla 27+5. Nyt viikkoja 35+5.
Olin eilen ultrassa vko 36.En olisi halunnut tietää vaan pitää yllätyksenä. Lääkäri meni kuitenkin sanomaan et isojen poikien kokoluokkaan menee, aikamoinen jössikkä.
Tänään neuvolantäti lohdutti et ei ole varmaa oliko tuo vain sanonta ja aivan varmaks ei voi sanoa koskaan muuta kuin lapsivesipunktiosta.
Poikaolo nyt kuitenki tuli. Mulla on kaks poikaa ja tyttö ennestään.
Ne ultrat tehty rv 29-36 välillä.
Ja nyt menossa 39+3 ja tahtois jo pikkuhiljaa saada sen pojun syliin!!