Mitä mieltä olette maksullisista synttärijuhlista?
Ystäväni täyttää syksyllä 50v ja järjestää synttärit, joiden sisäänpääsyhinta on 50€. Tarjolla on jonkun verran ruokaa ja juomaa. Mitä mieltä olette?
Kommentit (33)
Olen juhla mikä tahansa,millon tahansa,missä tahansa,kenen tahansa, sitä on vapaus valita meneekö vai ei.
En menisi, rahan kerjääminen on noloa.
Noloa. Vielä nolompaa, kun ihmiset jättää tulematta.
Lahjaksi olisi hyvä toivoa rahaa suoraan, jos ei halua randomkamaa. Mutta sisäänpääsymaksu on outo.
En välittäisi juhlia tuollaista ystävää.
Vierailija kirjoitti:
Niinkuin hääjuhlissa
Vierailija kirjoitti:
Lahjaksi olisi hyvä toivoa rahaa suoraan, jos ei halua randomkamaa. Mutta sisäänpääsymaksu on outo.
Kumpikaan ei ole ok, kun kyse on 50v ihmisestä. Jos sen ikäisellä ei ole varaa kakkua ja skumppaa vieraille tarjota, niin sitten voi olla pitämättä niitä juhlia kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkuin hääjuhlissa
Nuori pari on ihan eri asia kuin 50v kääkkä.
Saisi juhlia ihan keskenään. Minä en rupea kenenkään juhlia kustantamaan.
Ehkä jos kutsu on muotoa "Ei lahjoja! Pääsymaksut lyhentämättömänä lahjakassaan" ja kutsuja on parhaita ystäviä, voisin osallistua. Joka tapauksessahan tuo raha menisi lahjaksi. Joku vähän vähemmän hyvä ystävä tai etäisempi sukulainen, niin jättäisin väliin.
Jos on panostettu tarjoiluun, tilaan ja ehkä livemusiikkiakin, niin ei ole minusta mitenkään kohtuuton ajatus. Eihän sinne tarvitse osallistua, jos ei halua. Jos taas ollaan jossain kerrostalon ilmaisella kerhohuoneella pakastepullalinjalla, maksu tuntuisi oudolta..
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jos kutsu on muotoa "Ei lahjoja! Pääsymaksut lyhentämättömänä lahjakassaan" ja kutsuja on parhaita ystäviä, voisin osallistua. Joka tapauksessahan tuo raha menisi lahjaksi. Joku vähän vähemmän hyvä ystävä tai etäisempi sukulainen, niin jättäisin väliin.
En ikinä antaisi ystävälle lahjaksi rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mene läpi mitenkään muotoilemalla. Tulee tyypille yksinäiset juhlat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä antaisin, jos se olisi saajan toive.
Onko tarjolla vain parhaita leikkeleitä ja jukurtteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä antaisin, jos se olisi saajan toive.
Aika erikoinen ystävä, jos kerjää toisilta rahaa syntymäpäivän varjolla.
Ystävä on maksullinen nainen?? :D
En tykkää. Mun yks ystävä tykkäsi pitää vuosittain synttäreitään (kalliissa) ravintolassa niin, että hän varasi pöydän / kabinetin ja kutsui kaverit sinne. Jokainen sitten maksoi oman laskunsa ja lisäksi toi lahjan / tarjosi päivänsankarille. Tää perinne sitten vähitellen hyytyi kun vuosi vuodelta harvempi vieras pääsi paikalle. Ystäväni ei varmasti vieläkään tajua että oli liian kallis konsepti monelle kaverille.
Jos haluaisin maksaa ystäväni juhlat, järjestäisin ne hänelle itse. Tuollainen pääsymaksusysteemi on peleilyä. Toki tiedän, että ap on porvoolainen.
Rahankerjäysjuhla.