Vaimo loukkasi minua mökkiseurueen kuullen
En osannut sanoa mitään ja jäädyin. Nyt tuntuu että en osaa jatkaa tästä enää. Miten toimisitte tilanteessani?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Jos olet tuollainen tumpelo, niin ansaitsit mitä sait.
Miten ap olisi voinut ennakolta tietää, että mies tulee häntä loukkaamaan. Loukkaaminen on jo tapahtunut, eli oli mielestäsi tumpelo tai ei niin mies on toiminut todella väärin.
Ei tulisi mieleenkään nolata tai loukata miestäni julkisesti, eikä hänkään ole nolannut minua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa ilkeä! Minäkin jäädyn kun toinen oikein etsimällä etsii minusta vikoja ja selostaa niitä muille. Silloin tekisi mieli ottaa ja lähteä vaikka lenkille eikä kuunnella länkytystä. Toiselle kun on niin vetin tärkeää nostattaa itsetuntoaan tuolla tavalla ja kaverit sen kun myötäilevät.
Miten kumppanisi on onnistunut tekemään sen useammin kuin kerran?!?
Mikäli joku oikein etsimällä etsii vikoja levittääkseen niitä sen takia, että pönkittää omaa itsetuntoaan niin mitä vielä teet hänen kanssaan?
On tietysti väärin loukata puolisoa toisten kuullen, jos se on ihan tarkoituksellista. Siinä tilanteessa usein hämmentyy eikä osaa sanoa mitään, mutta jos voi koota itsensä niin voisi kysyä vaimolta niiden toisten kuullen että miksi sanoit minusta noin, mikä olikaan tarkoituksesi tähän kommenttiisi jonka koin loukkaavana? Aina voi kysyä perusteluja tämmöisessä tilanteessa. Jos on jotain mikä hierää, niin ohjesääntö nro 1 on: puhutaan asiat selviksi kotona kahden kesken, eikä oleteta onko asiat näin vai noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, kyllä naisille kuuluu rajoittamaton oikeus loukata muita.
Ja muilla on vielä rajoittamattomampi oikeus loukata naisia.
Vierailija kirjoitti:
Kosto.
Vain henkisesti vajavainen ja todella epäkypsä ihminen alentuisi kostamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vaihdoin transnaiseen. Ymmärtää miestä ja on kauniimpi kuin ex vaimo.
Onneksi olkoon sinulle myös uuden parisuhteen lisäksi kaapista ulos tulon johdosta 🤗 ei ole häpeä olla homo ja kiinnostunut samasta sukupuolesta
Mistä sinä nyt tuon häpeän keksit?
-eri
Ei ole minun keksimä vaan aikaisempien sukupolvien. Eikö juuri nykyään tehdä töitä sen eteen että homoseksuaalit ymmärtäisivät sen, että heidän seksuaalisessa suuntautumisessa ei ole mitään vikaa, antaa kaikkien kukkien kukkia vaan 🌻
Vaimo on sanonut mökillä jotain minkä muut ovat kuulleet.
Mies on pahastunut.
Asiaa ei voi kertoa.
Mies kirjoittaa vauvapalstalle, kysyy neuvoa mutta ei kerro mistä on kysymys.
Täällä neuvotaan vaikka ei tiedetä mitä on sanottu.
Tai sitten mies itse kirjoittaa nämä vuoropuhelut niinkuin vaikuttaa.
Näinkin voi hellepäivän viettää.
Keskustele asiasta tai jos oli sen verran ylitsepääsemätön asia ettei keskustelu auta niin eroa. Jätät hänet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vaihdoin transnaiseen. Ymmärtää miestä ja on kauniimpi kuin ex vaimo.
Onneksi olkoon sinulle myös uuden parisuhteen lisäksi kaapista ulos tulon johdosta 🤗 ei ole häpeä olla homo ja kiinnostunut samasta sukupuolesta
Mistä sinä nyt tuon häpeän keksit?
-eri
Ja homon.
Vielä eri
Naiset käyttävät sellaiset tilaisuudet hyväkseen, jossa itsehillintä estää miestä räväyttämään takaisin. Naiset eivät piittaa minkä vaikutelman jättävät itsestään. Mahdollisuus nolata mies on aivan liian makea käyttämättä jätettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Joko nyt tajusit, että pitää keskustella?
Itse tapailin jonkin aikaa naista, joka loukkasi minua usein - sai siis lapsenomaisia raivokohtauksia ilman mitään järjellistä syytä. Yhden kerran kävi niin, että kun otin asian vähän tapahtuneen jälkeen puheeksi, hän ei muistanut koko asiaa ja vaati, että muistutan, mihin tilanteeseen kyseinen tapaus liittyi. Kerrottuani, mistä oli kysymys, hän ei edelleenkään osannut kertoa minulle syytä käyttäytymiseensä ja syytti minua "herkkähipiäiseksi". Tällaisen ihmisen kanssa keskustelusta ei ole mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kosto.
Vain henkisesti vajavainen ja todella epäkypsä ihminen alentuisi kostamiseen.
Kosto on suloinen.
Katariina 86 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko niin että tietämättäsi loukkaat naistasi yksityiselämässänne eikä hän osaa ottaa sitä puheeksi. Sitten hän kostaa käsittelemällä yksityisasioitanne julkisesti.
Eli tällaiseen tapaukseen olen törmännyt. Siinä pariskunnan ajatukset ja puheet eivät kohdanneet.Toinen voi vetää herneen nenään mistä vaan, riippuu päivän mielialastakin. Voi tulkita väärin eleitä, jopa puheen painoa, joten tosiaankin tietämättään voi loukata toista. Sanansa saattaa valita myös väärin, jolloin asia kuulostaa pahemmalta kuin onkaan. Silloin ei kannata vetäytyä kuoreensa mököttämään vaan jutella tilanne auki ja mielensä pahoittanut voi kysyä että mitä tarkoitit? Tuttu tilanne varmasti meille kaikille. Tietenkin nälviminen ja loukkaaminen on eri asia, eikä niitä kuulukaan sietää. Kosto on kyllä huono ratkaisu aina, kertoo enemmänkin henkisestä tasapainottomuudesta käsitellä asioita. Kuvailemasi naishenkilö aiheuttaa vain myötähäpeää muissa, ei mitään muuta. Ei kukaan halua olla tekemisissä ihmisen kanssa joka julkisesti haluaa kostaa ja panetella toista. Siinä kaikkoaa mies sekä kaverit.
Tämä kuulostaa tutulta. Omassa liitossani tätä on jatkunut melkein koko liiton ajan. Tuolle käytökselle on nimikin: Epävakainen persoonallisuushäiriö. Tämä taas juontaa juurensa jostain traumaattisesta kokemuksesta, jonka on joko lapsuudessaan tai aikuisiällä kokenut. Asia on ehkä käsittelemättä, ja tämä taas juontaa asiat siihen pisteeseen, että kotona kaikki asiat on hyvin, kunhan ne menevät niin kuin puoliso haluaa.. Ja tämä taas aiheuttaa jatkuvia ristiriitoja liittoon. Ja kun "puhutaan esim. väärällä äänensävyllä", niin siitä alkaa sota. Mukavaa miettiä aina etukäteen sanomisia, ja ennen kaikkea äänensävyä, millä puhuu. Tietenkin voisin erota, mutta se rakkaus. Helpompaa olisi yksin, mutta kuka tässä helppoa elämää haluaa?
Minä haluan. Anteeksi nyt vaan mutta tänä päivänä ei ole mikään pakko roikkua yhtään kenessäkään. Näin miehenä tuntuu lähinnä mulkkujen huolivan naisia vaivoikseen. Vakaa mies ei tarvitse naista.
Kerro tarkemmin siitä miten hän nolasi sinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen elämäni aikana laittanut poikki kolme suhdetta ja näyttänyt naisille ovea nimeomaan samasta syystä. Ei osata käyttäytyä, toimia korrektsti tai pyritään pelaamaan valtapelejä suhteessa. Lähtö tulisi samantien.
Hahhah, vai valtapelejä oikein. Ja sinä näytit ovea! Juu, huomaan kyllä yrityksen valtapeliin.
Parisuhde on joukkuepeli eikä siihen mahdu itsensä ylentäminen toisen edelle tai toisen alistaminen. Haukkuminen julkisesti yhteisten ystävien kuullen osuu tässä ihan samaan kategoriaan. Ihminen joka ei osaa pelata tiiminä ei ansaitse parisuhdetta, mun mielestä on parempi tuolloin lopettaa heti kuin jatkaa eteenpäin, ihminen ei siitä miksikään muutu. Jos on sanottavaa, sanotaan se kahden kesken.
Onneksi suomalaisista naisista löytyy myöstiimipelaajia, vaikka tämmöinen miesten morkkaaminen tuntuukin olevan kohtuu yleistä. Itse en ikinä haukkuisi vaimoani saati tekisi sitä kavereiden edessä. Kenkää vaan tuollaiselle.
Parisuhteessa keskustellaan, ei vain jätetä toista kun käytös ei miellytä.
Kyllä jätetään. Ex sulki joka kerta korvansa ellei saanut tahtoaan läpi.
Meillä laittoi kädet korville ja mölisi niin ettei kuullut mitä sanoin kun yritin keskustella.
97, niin sähän ootkin varmaan ollut jo kertaalleen istumassa?
Vierailija kirjoitti:
Meillä yksi yli 20 vuotta kestäneen suhteen ohjenuorista on se että toista ei arvostella muiden kuullen. Ei ikinä eikä missään tilanteessa eikä edes ns. "leikin" varjolla (mikä ei oikeasti ole mitään leikkiä) Jos on jotain moitittavaa ja ruodittavaa, se tehdään kahden kesken. Toisen mollaaminen julkisesti syö pikkuhiljaa kaiken hyvän joka suhteessa on.
Tää on muuten hyvä ohje. Meillä 12 vuotta kestänyt suhde ja todellakin mollataan toisiamme muiden kuullen, ollaan jo liian syvällä siinä, eikä se millään tavalla paranna suhdetta vaan päinvastoin.
Minkälainen loukkaus oli kyseessä?
Minulla oli myös aikanaan naisystävä, joka harrasti tätä muiden edessä nolaamista. Hän sai toimia vapaasti, koska tiesi että en kehtaa menettää malttiani porukan edessä. Olin tuolloin nuori, joten en ymmärtänyt että tyttöystävälläni oli jonkin sortin persoonallisuushäiriö, mutta vanhemmiten ajateltuna tämä oli ihan selvää. Hänellä oli myös taipumus näihin litsareihin raivostuessaan, joihin en tietenkään saanut vastata mitenkään koska olin mies. Pari kertaa otin häntä käsistä kiinni ja rajoiton hosumista, jolloin seurauksena oli teatraalinen itku ja uhriutuminen, jonka päätteeksi koko homman syy laitettiin minun niskoilleni. Tarpeetonta kai sanoakaan, että kun ilmoitin myöhemmin jättäväni hänet, alkoi uhkailut itsemurhalla ja muulla. Hyvin toksinen parisuhde, mutta ihan hyvä koulu nuorelle pojalle. Tämän jälkeen oppi kyllä varomaan tätä ihmistyyppiä ja löysin täysijärkisen naisen.