Rakastuminen YSTÄVÄN MIEHEEN, miten Sinä toimisit?
Jos rakastuisit ystävän mieheen niin, että tunnet, että se on elämäsi rakkaus, niin hakisitko mieheltä vastakaikua?
Olen nyt tälläisen ongelman äärellä niin tarvin vinkkejä. Kyllä mies ainakin on minun kanssa flirttaillut välillä härskistikkin niin uskon, että häntä kiinnostaisi.
Ikävä tilanne tietysti ystävää kohtaan, mutta jos löytää elämänsä rakkauden niin voiko tässä olla muuta tekemättä kuin katsoa kaikki kortit?
N19
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin ihmisille on kehittynyt varhaislapsuudessa persoonallisuuden ja varhaisen kiintymyssuhteen häiriö, jonka seurauksena he todellakin kiinnostuvat vain ns. "varatuista" partnereista. Ihminen ei oikeastaan hae suhdetta tai seksiä, vaan syvä tyydytyksen tunne syntyy siitä, että joku omaa itsetuntoa terveemmän / sosiaalisesti arvostetun henkilön puoliso valitsisikin hänet. Tällä tavoin hauras ja vinoutunut mieli on helposti hyväksikäytettävä, koska henkilö on valmis millaiseen suoritukseen, tekoon tai toimintaan vain saadakseen kokemuksen haluttavuudestaan ja siitä, kuinka varattu mies/nainen luopui muista ja valitsi hänet.
Aikuisessa parisuhteessa tällaisistakin asioista puhutaan avoimesti. Aikuiset ihmiset tunnistavat, miten monenlaisia ihmisiä ja monenlaisin vammoin tai puutteina meitä täällä on. Toisen hyväksikäyttö kehityshäiriön avulla on paheksuttavaa. Ap ei välttämättä ole oikea ihminen, mutta teksti sinänsä on varsin yleisesti tunnettu psykologisen kehityshäiriön kuvaus. Siksi vastaus.
Jos vie toisen miehen, on pahis. AP on pahis jos vie ystävänsä miehen. Ihan sama mitä se ystävä on joskus tehnyt tai ollut tekemättä.
Huh huh, mitä tekstiä. Oli joku kuinka hauras tahansa, hyväksikäyttäjä on se jonka mieli vinoutunut ja mulkku.
Vähän off topic, mutta ymmärrätkö sinä että yleensä hyväksikäyttöä tapahtuu koska hyväksikäyttäjä-kusipäällä on valta-asema, esim työnantajan ominaisuudessa tai vanhempi sukulaismies yms?
Ohis mutta ei asiat ole aina niin yksinkertaisia että yksi on pahis ja toinen hyvis. Itsellänikin on kaveri joka on kykenemätön kiinnostumaan kenestäkään muusta kuin kaveriensa varatuista kumppaneista: selkeästi joku trauma tai muu häiriö taustalla kun tuo on niin patologista. Kyllähän häntä varatut pelimiehet voivat viedä ja hyväksikäyttää, mutta niin hänkin tekee niille vähän ujommille ressukoille joille antaa hetken huomiota, käyttää ja heittää pois. Hänen tapauksessaan siis hän itse oli hyväksikäyttäjä (ainakin useimmiten) mutta joutui itsekin välillä jonkin hyväksikäytettäväksi vaikkei sitä ehkä tajunnutkaan heti.
Emme ole enää ystäviä kun tuo käytös oli sen verran härskiä, vaikka pohjautuikin henkisiin ongelmiin.
Aloituksenkaan tarinassa asia ei ole välttämättä niin mustavalkoinen että ap on pahis ja ap:n ystävä hyvis. Ap:n ystävä on voinut itse viedä miehen joltain muulta tai pettänyt. Tällä kertaa tulee itse hyväksykäytetyksi.
Se, kuka on vuorostaan hyväksikäyttäjä, on sen hetkinen hyväksikäyttäjä ja mulkku. Vaikka sillä toisella olisi masennus, syömishäiriö, autismi, kehitysvamma, ankea lapsuus tai mitä haurautta nyt onkin. Kusipää hyväksikäyttää. Pettää, iskee varattuja, pyytelee valta-asemasta käsin palveluksia, levittää perättömiä juoruja, seks ahdistelee, kieroilee toisten kustannuksella yms.
En usko että koskaan voisin rakastua ystäväni mieheen. Nuoruudenystävienikin kanssa oli niin järjettömän erilainen miesmaku, ettei koskaan kenenkään kanssa oltu hetkeäkään ihastuneita samaan tyyppiin.
Jos niin kävisi, varmaankin välttelisin ja pitäisin etäisyyttä ystävään niin kauan, että tunne laantuisi
Jos se tuntuu vuosisadan rakkaustarinalle niin voiko siinä muuta kuin hakea vastakaikua? Ei rakkaudesta saa rangaista.
Aloituksenkaan tarinassa asia ei ole välttämättä niin mustavalkoinen että ap on pahis ja ap:n ystävä hyvis. Ap:n ystävä on voinut itse viedä miehen joltain muulta tai pettänyt. Tällä kertaa tulee itse hyväksykäytetyksi.
Se, kuka on vuorostaan hyväksikäyttäjä, on sen hetkinen hyväksikäyttäjä ja mulkku. Vaikka sillä toisella olisi masennus, syömishäiriö, autismi, kehitysvamma, ankea lapsuus tai mitä haurautta nyt onkin. Kusipää hyväksikäyttää. Pettää, iskee varattuja, pyytelee valta-asemasta käsin palveluksia, levittää perättömiä juoruja, seks ahdistelee, kieroilee toisten kustannuksella yms.