Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua tehdä mitään yhdessä kesällä

Vierailija
26.06.2022 |

Ei ole kiinnostunut mökkeilystä, ei veneilystä, ei pyöräilystä, ei sup-lautailusta. Uimaranta on hänelle kauhistus ja kesälomamatka/-retki tarkoittaa hänelle 30 min reissua jäötelökioskille, autolla.

Golfia hän kyllä pelaa (saan mennä toki mukaan jos haluan, usein en) muuten hän haluaa olla kesän kotiterassilla. Ja ei, ei ole rantatonttia tai muutakaan mikä sen kotiterassin muuttaisi kesälomamatkaksi.

Yhteinen tekeminen on hänelle sitä, että käymme juoksemassa (toki erikseen ja eri suuntiin koska nopeuseroa), sen jälkeen hän istuu terassilla, kunnes grillaa pihvit (minä teen muut ruuat ja katan pöydän). Ruuan jälkeen terassilla pari olutta, sit telkkaria ja se olikin siinä. Tästä on meidän kesä tehty. Nyt jo ahdistaa.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nuo eroamukset mieltymyksistä tulleet esille seurusteluaikana? Miten ne nyt tulivat yllätyksenä?

Eikö seurusteluaikana oteta selvää, miten tykkää viettää vapaa-aikaa?

Eikä tämä ole kettuilua vaan kysyn siksi, miten tämä tilanne teillä on yhtäkkiä tuollainen? Onko se tänä kesänä muuttunut vai ollut aina tuollaista?

Ollaan oltu 20 vuotta yhdessä, kyllähän hän oli mukana kun lasten kanssa kierrettiin Puuhamaat ja Legolandit. Nyt kun lapset on jo teinejä, joilla omat menot, niin olisi mahdollisuus tehdä me-juttuja. Mutta hänelle on mahdottomuus suunnitella mitään ja jos ei suunnittele, ei sen suurempia juttuja ihan spontaanisti vaan tehdä.

Ja ap lisää vielä, että ei todellakaan tarvitse kaikkea tehdä yhdessä. Mutta olisi kiva jos olisi EDES YKSI yhteiselle lomalle suunniteltu juttu. Ei ole. Joo hän varmaankin golffaa, ihan fine. Mutta sen lisäksi voisi olla joku yhdessä suunniteltu yhteisen kiva juttu, mitä odottaa ja mikä tuntuisi odottamisen arvoiselta.

Muutakin kuin rutiiniruuanlaitto, joka päivä. Vähän vaihtelua elämään, edes lomalla, kun siihen olisi nyt sekä aikaa, rahaa että mahdollisuus. Mutta ei. Koska meillä on niin ihana terassi, josta rikkaruohot jo kasvaa läpi, mutta sen terassin kanssa mies on mielummin lomansa ajan naimisissa, kuin että panostaisi edes yhteen vähän isompaan juttuun mun kanssa.

Ap

Ehdota matkaa jonnekin kohteeseen, missä myös golf kenttä. Saattaa tarttua tarjoukseen.

Eikö se ole itsestään selvää, että kohteet valitaan niin että siellä on jokaiselle jotakin?

Vierailija
22/57 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan jälkeen terassilla pari olutta, sit telkkaria ja se olikin siinäMitä hittoa?! Mikä vika tässäkin nyt sitten on? Lomailua parhaimmillaan on vaan olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ap:n kaltainen mies. Otin eron ja mies ei koskaan takasin pyytänyt. Eli taitaa olla kyllästynyt. No, tuon jälkeen olen alkanut ymmärtää mitä miehet oikeesti kaipaa eli omaa aikaa, netti, olut, omat harrastukset ja joku pano sillon tällöin. Kunhan vain vaihtuu. Tätä on miehen elämä joita hän omassa pikku maailmassaan haikailee.

Vierailija
24/57 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nuo eroamukset mieltymyksistä tulleet esille seurusteluaikana? Miten ne nyt tulivat yllätyksenä?

Eikö seurusteluaikana oteta selvää, miten tykkää viettää vapaa-aikaa?

Eikä tämä ole kettuilua vaan kysyn siksi, miten tämä tilanne teillä on yhtäkkiä tuollainen? Onko se tänä kesänä muuttunut vai ollut aina tuollaista?

Ollaan oltu 20 vuotta yhdessä, kyllähän hän oli mukana kun lasten kanssa kierrettiin Puuhamaat ja Legolandit. Nyt kun lapset on jo teinejä, joilla omat menot, niin olisi mahdollisuus tehdä me-juttuja. Mutta hänelle on mahdottomuus suunnitella mitään ja jos ei suunnittele, ei sen suurempia juttuja ihan spontaanisti vaan tehdä.

Ja ap lisää vielä, että ei todellakaan tarvitse kaikkea tehdä yhdessä. Mutta olisi kiva jos olisi EDES YKSI yhteiselle lomalle suunniteltu juttu. Ei ole. Joo hän varmaankin golffaa, ihan fine. Mutta sen lisäksi voisi olla joku yhdessä suunniteltu yhteisen kiva juttu, mitä odottaa ja mikä tuntuisi odottamisen arvoiselta.

Muutakin kuin rutiiniruuanlaitto, joka päivä. Vähän vaihtelua elämään, edes lomalla, kun siihen olisi nyt sekä aikaa, rahaa että mahdollisuus. Mutta ei. Koska meillä on niin ihana terassi, josta rikkaruohot jo kasvaa läpi, mutta sen terassin kanssa mies on mielummin lomansa ajan naimisissa, kuin että panostaisi edes yhteen vähän isompaan juttuun mun kanssa.

Ap

Ehdota matkaa jonnekin kohteeseen, missä myös golf kenttä. Saattaa tarttua tarjoukseen.

Eikö se ole itsestään selvää, että kohteet valitaan niin että siellä on jokaiselle jotakin?

Kun ei ole kiinnostunut mistään matkasta. Toisaalta matkoja olisi pitänyt suunnitella jo aikaa sitten jos lomalla haluaa matkustaa kun loma alkaa ihan kohta.

Ap

Vierailija
25/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ehdotti, että voitaisiin suunnitella lomaa perjantaina töiden jälkeen, kun LOMA siis jo on alkanut.

Ap

Vierailija
26/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratkaa mökki jostain golf-kentän lähettyviltä. Mies pääsee lempilajinsa pariin ja sinäkin saat vaihtelua.

Vierailija
27/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokratkaa mökki jostain golf-kentän lähettyviltä. Mies pääsee lempilajinsa pariin ja sinäkin saat vaihtelua.

Mulle kävisi tämäkin vaihtoehto. Ei taida miestä kiinnostaa ja taitaa valitettavasti olla vähän myöhäistä ruveta varailemaan samana perjantaina, kun loma jo alkaa. Kun kyseessä on heinäkuu.

Ap

Vierailija
28/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisen harrastuksen löytäminen saattaa olla hankalaa ja jos mitään yhteistä ei löydy, se on perisuhteelle haasteellista.

Miehesi golfinnostukseen voi olla monenlaisia syitä, eivätkä kaikki ole niin mukavia. Tulee mieleen tapaus, josta joku vanha mummo kirjoitteli palstalla jokin aika sitten.

Minun lapsuudessani eli samassa pihapiirissä perhe, jossa äitipuoli teki jauhelihakeittoa kissanlihasta, mummo kirjoitti. Syötti omille ja miehensä lapsille ja saatiin sinne tulla syömään me naapurin mukulatkin.

Siinä talon liepeillä liikkui siis paljon kulkukissoja ja niitä se nainen pyydysti ja niistä se keittonsa keitti. Ei ne keitot huonoja olleet, mutta kyllä me alettiin niitä vähän vieroksua, kun ymmärrettiin, mistä ne oli valmistettu.

Ei kai kukaan nyt kuitenkaan golfia minkään kissanlihakeiton takia hanki ? Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Kannattaa käydä tarkkailemassa, mitä se mies siellä golfkentän laitamilla puuhaa.

Vierailija
29/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ehdotti, että voitaisiin suunnitella lomaa perjantaina töiden jälkeen, kun LOMA siis jo on alkanut.

Ap

Siloinhan vasta onkin aikaa keskittyä siihen suunnitteluun. : ) Pitäisikö sinun harkita eroa niin sen jälkeen kaikki menisi tismalleen niin kuin SINÄ haluat?

Vierailija
30/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velvollisuus ennen kaikkea ! kirjoitti:

Yhteisen harrastuksen löytäminen saattaa olla hankalaa ja jos mitään yhteistä ei löydy, se on perisuhteelle haasteellista.

Miehesi golfinnostukseen voi olla monenlaisia syitä, eivätkä kaikki ole niin mukavia. Tulee mieleen tapaus, josta joku vanha mummo kirjoitteli palstalla jokin aika sitten.

Minun lapsuudessani eli samassa pihapiirissä perhe, jossa äitipuoli teki jauhelihakeittoa kissanlihasta, mummo kirjoitti. Syötti omille ja miehensä lapsille ja saatiin sinne tulla syömään me naapurin mukulatkin.

Siinä talon liepeillä liikkui siis paljon kulkukissoja ja niitä se nainen pyydysti ja niistä se keittonsa keitti. Ei ne keitot huonoja olleet, mutta kyllä me alettiin niitä vähän vieroksua, kun ymmärrettiin, mistä ne oli valmistettu.

Ei kai kukaan nyt kuitenkaan golfia minkään kissanlihakeiton takia hanki ? Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Kannattaa käydä tarkkailemassa, mitä se mies siellä golfkentän laitamilla puuhaa.

Parisuhteessa saa olla jotain omaakin ja siksi minulla on oma harrastus ja miehellä omansa. Ei me yhdessä mitään ihmeempiä tehdä. Joutoaika yhdessä ei ole väheksyttävä tapa viettää toisen kanssa sitä aikaa. 

Vierailija
31/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdetaanko miestä? Saatte mennä ja tohottaa yhdessä minkä kerkeätte ja minä saisin vaan olla kotona? Kotona on olo olisi ihanaa vaihtelua kaiken arjen menemisen ja säätämisen keskellä.

Vierailija
32/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa saa olla jotain omaakin ja siksi minulla on oma harrastus ja miehellä omansa. Ei me yhdessä mitään ihmeempiä tehdä. Joutoaika yhdessä ei ole väheksyttävä tapa viettää toisen kanssa sitä aikaa. 

Joutoaikaa yhdessä on juurikin ne rutiiniruuanlaitot ja telkkarin töllöttykset. Olin kai taas toivonut, että vapaalla oltaisiin voitu tehdä yhdessä muutakin kuin laittaa ruokaa. Siis joku matka/aktiviteetti/jotain rutiineista poikkeavaa. Minä kun alan olla tosi tylsistynyt näihin samoihin jokapäiväisiin rutiineihin.

Mutta turha toive, että yhteiselomme tästä johonkin piristyisi. Alan oikeesti olla jo masentunut tämän asian kanssa. En jaksa enää näitä turhia toiveita, kun miehen kanssa ei saa keskusteluyhteyttä auki.

Koen ettei yhdessä vietetty aika ole hänelle tärkeää. Ja tästä yhteenvetona koen, etten ole tärkeä osa hänen elämäänsä.

Ap

Vierailija
33/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siloinhan vasta onkin aikaa keskittyä siihen suunnitteluun. : ) Pitäisikö sinun harkita eroa niin sen jälkeen kaikki menisi tismalleen niin kuin SINÄ haluat?

Kaiken ei todellakaan tarvitse mennä, kuten minä haluan. Olen pyytänyt häneltä ehdotuksia, mutta eipä niitä tahdo löytyä. Ja ajallisesti tuossa vaiheessa on hankala enää mitään suurempaa kehittää, kun loma-aika kuitenkin on tosi lyhyt, 3 vkoa yhteistä lomaa. Jos perjantaina sitä suunnitellaan, niin osa niistä lomapäivistä silloin on jo menossa. Ja tosiaan, lippuja/majoitusta/lentoja/laiva- ja junamatkoja ei välttämättä enää kovinkaan helposti löydy. Eli mahdollisuudet ovat jo kaventuneet melkoisesti.

Ap

Vierailija
34/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän tekee paljon asioita ja tekisi niitä varmaan myös yhdessä sinun kanssasi. Sinä vain kuulostat nirppanokalta jonka mielestä yhdessä tekeminen on sitä, että tehdään asioita joita sinä haluat.

Vierailija
35/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän se ongelma on ainaki melkein aina, että mies ei suorita tarpeeksi? Onko mies sittenki, ainaki alitajuisesti vain naisen resurssi ja mahdollistaja????

Vierailija
36/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko vaihtoon niin ei oo enää tuonlaisia ongelmia

Vierailija
37/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot varmaan lihava tai ruma niin ukkoas ei kiinnosta sinun seura. Se ei ole tyytyväinen parisuhteeseensa kun on joutunut tyytymään jämänaiseen?

Vierailija
38/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kaiken ei todellakaan tarvitse mennä, kuten minä haluan. Olen pyytänyt häneltä ehdotuksia, mutta eipä niitä tahdo löytyä. Ja ajallisesti tuossa vaiheessa on hankala enää mitään suurempaa kehittää, kun loma-aika kuitenkin on tosi lyhyt, 3 vkoa yhteistä lomaa. Jos perjantaina sitä suunnitellaan, niin osa niistä lomapäivistä silloin on jo menossa. Ja tosiaan, lippuja/majoitusta/lentoja/laiva- ja junamatkoja ei välttämättä enää kovinkaan helposti löydy. Eli mahdollisuudet ovat jo kaventuneet melkoisesti.

Ap

Höpsistä nyt, ihan hyvin on matkustus- ja majoitusmahdollisuuksia saatavana lyhyelläkin varoitusajalla sekä kotimaassa että ulkomailla.

Äläkä odota mieheltäsi mitään ehdotuksia. Kerro itse, mitä haluaisit, ja kysy mitä hän haluaa ja mitä hän on ehdotuksistasi mieltä. Jos toiveenne eroavat kovasti, niin kompromisseja kehiin.

Vierailija
39/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutoaikaa yhdessä on juurikin ne rutiiniruuanlaitot ja telkkarin töllöttykset. Olin kai taas toivonut, että vapaalla oltaisiin voitu tehdä yhdessä muutakin kuin laittaa ruokaa. Siis joku matka/aktiviteetti/jotain rutiineista poikkeavaa. Minä kun alan olla tosi tylsistynyt näihin samoihin jokapäiväisiin rutiineihin.

Mutta turha toive, että yhteiselomme tästä johonkin piristyisi. Alan oikeesti olla jo masentunut tämän asian kanssa. En jaksa enää näitä turhia toiveita, kun miehen kanssa ei saa keskusteluyhteyttä auki.

Koen ettei yhdessä vietetty aika ole hänelle tärkeää. Ja tästä yhteenvetona koen, etten ole tärkeä osa hänen elämäänsä.

Ap

Älä odota, että miehesi keksii että nyt tarvitsette piristystä. Oletko kertonut miehellesi, että sinua väsyttää kotirutiinitja haluaisit nyt jotain vaihtelua? Miehet eivät ole ajatustenlukijoita. Miehesi todennäköisesti ajattelee, että kaikki on hyvin, jos et sano mitään.

Vierailija
40/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitin juuri eroa, kun mies ei suostu viettämään yhtään aikaa yhdessä koko kesänä, eikä mihinkään muuhunkaan aikaan vuodesta. Joko hän ei enää ole kiinnostunut minusta tai sitten pitää täysin itsestäänselvyytenä. Elämme kuinetäiset kämppikset. Mies suunnittelee omat tekemisensä puhtaasti ex-vaimonsa aikataulujen mukaan. Tärkeintä on, että exän lomasuunnitelmiin ei joudu suunnittelemaan mitään viilausta tai kompromissia, vaikka se tarkoittaa, että oman vaimon kanssa ei ole yhtään lomaa yhdessä. Alussa mies ei ollut tällainen, vasta viime vuosina. Eihän kukaan alkaisi edes tapailla ihmistä, joka ei halua viettää koskaan aikaa yhdessä, sellaista suhdetta ei koskaan edes pääsisi syntymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi