Mies ei halua tehdä mitään yhdessä kesällä
Ei ole kiinnostunut mökkeilystä, ei veneilystä, ei pyöräilystä, ei sup-lautailusta. Uimaranta on hänelle kauhistus ja kesälomamatka/-retki tarkoittaa hänelle 30 min reissua jäötelökioskille, autolla.
Golfia hän kyllä pelaa (saan mennä toki mukaan jos haluan, usein en) muuten hän haluaa olla kesän kotiterassilla. Ja ei, ei ole rantatonttia tai muutakaan mikä sen kotiterassin muuttaisi kesälomamatkaksi.
Yhteinen tekeminen on hänelle sitä, että käymme juoksemassa (toki erikseen ja eri suuntiin koska nopeuseroa), sen jälkeen hän istuu terassilla, kunnes grillaa pihvit (minä teen muut ruuat ja katan pöydän). Ruuan jälkeen terassilla pari olutta, sit telkkaria ja se olikin siinä. Tästä on meidän kesä tehty. Nyt jo ahdistaa.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Oli kesä tai talvi niin naiset valittavat että ei pääse roikkumaan mieheen kiinni kuin takiainen 24/7
No mitä sillä miehellä tekee sitten ylipäätään jos aikaa ei vietetä lainkaan yhdessä?
Millaisia asioita teitte lomilla ennenkuin teillä oli lapsia? Voisiko niistä löytyä jotain molempia kiinnostavaa? Tosin voin kyllä omalta kohdaltanikin sanoa, ettei mua enää kiinnosta samat asiat kuin 20 vuotta sitten. Ja lomailenkin nykyisin mieluiten kotona.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia asioita teitte lomilla ennenkuin teillä oli lapsia? Voisiko niistä löytyä jotain molempia kiinnostavaa? Tosin voin kyllä omalta kohdaltanikin sanoa, ettei mua enää kiinnosta samat asiat kuin 20 vuotta sitten. Ja lomailenkin nykyisin mieluiten kotona.
Käytiin konserteissa, mökillä, lenkkeiltiin, jopa kahvilla lähikaupungeissa nyt ei siis kelpaa mökkeily, matkailu, kahvittelu on ihan turhaa ja mihinkään ei ole aikaa istahtaa varttia kauempaa. Hän stressaa ja suorittaa mutta periaatteessa ei mitään. Joo sitä golfia, kun siinä mennään koko ajan eteenpäin, kiireellä. Sekin stressaa, jos edellä olevat pelaa liian hitaasti ja jarruttaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli kesä tai talvi niin naiset valittavat että ei pääse roikkumaan mieheen kiinni kuin takiainen 24/7
No mitä sillä miehellä tekee sitten ylipäätään jos aikaa ei vietetä lainkaan yhdessä?
Ap:n tapauksessahan viettävät jatkuvasti aikaa yhdessä, kun ovat yhdessä kotona. Turha tuollaista on mennä sanomaan. Ap:n pitäisi vaan pystyä ilmaisemaan, että kaipaisi kodin ulkopuolista yhteistä tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on just toisinpäin eli mies haluaisi tehdä ihan kaiken yhdessä. Seuraa jopa vessaan mukaan jos en laita ovea lukkoon. Tuijottaa herkeämättä mitä teen, kuuntelee korva tarkkana kun puhun puhelimessa ja kyselee puhelun jälkeen tarkennuksia käytyyn keskusteluun, "miksi sanoit näin..." jne. Ihmettelee miksi haluan käydä esim lenkillä yksin. Ne lenkit on mun ehdoton henkireikä tästä asetelmasta kun mies on kyljessä kiinni 24/7! Aina kun kävelen ohi kotona, nappaa kiinni ja pitää halata, joka. helvetin. kerta. Parasta tässä on että hän vielä valittaa ettei kuulemma tehdä tarpeeksi asioita yhdessä 😶
Tässä oli kyse miehistä, ei koiran pennuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tapauksessahan viettävät jatkuvasti aikaa yhdessä, kun ovat yhdessä kotona. Turha tuollaista on mennä sanomaan. Ap:n pitäisi vaan pystyä ilmaisemaan, että kaipaisi kodin ulkopuolista yhteistä tekemistä.
Tätä olen yrittänyt selittää/jankuuttaa/vääntää rautalangasta mutta ei. Mies matkustaa myös työssään, niin ei kaipaa mitään kodin ulkopuolista lomalla. Ja se siitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miehet ovat naisen kanssa ollakseen naisen kanssa, naiset ovat miehen kanssa että pääsee tekemään jotain muuta.
Ahdistaa, kun ei pääse lomamatkalle, vai mikä live,love, laugh. Miestäsi ahdistaa varmasti enemmän tuo sinun ahdistuksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen yrittänyt selittää/jankuuttaa/vääntää rautalangasta mutta ei. Mies matkustaa myös työssään, niin ei kaipaa mitään kodin ulkopuolista lomalla. Ja se siitä.
Ap
Mä ymmärrän tuon. Matkustan itsekin ja siksi lomalla on parasta, kun ei tarvitse mennä minnekään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaisi viettää sitä aikaa kotona, mutta nainen haluisi esitellä asustettaan jota kutsutaan mieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ehdotti, että voitaisiin suunnitella lomaa perjantaina töiden jälkeen, kun LOMA siis jo on alkanut.
Ap
Siloinhan vasta onkin aikaa keskittyä siihen suunnitteluun. : ) Pitäisikö sinun harkita eroa niin sen jälkeen kaikki menisi tismalleen niin kuin SINÄ haluat?
Tässä on ratkaisu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ehdotti, että voitaisiin suunnitella lomaa perjantaina töiden jälkeen, kun LOMA siis jo on alkanut.
Ap
Siloinhan vasta onkin aikaa keskittyä siihen suunnitteluun. : ) Pitäisikö sinun harkita eroa niin sen jälkeen kaikki menisi tismalleen niin kuin SINÄ haluat?
Tässä on ratkaisu
Mihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mä ymmärrän tuon. Matkustan itsekin ja siksi lomalla on parasta, kun ei tarvitse mennä minnekään
Pari kesää sitten meillä vaimo piti mykkäkoulua melko pitkään, kun lapset kysy häneltä eikö joskus voitaisi olla vaan kotona. :D Moni vanhempi ei pysähdy miettimään sitä lasten arkea (eikä miesten). On koulua, läksyä, kokeita, harrastuksia, perhejuttuja, jne. Ja kesälläkin se pirun kasvio. Se tekee jokaiselle pirun hyvää, että välillä on tylsääkin. Itse olen vähän vanhempaa saapumiserää ja kun muistelen niitä omia kesiä kyllä minä muistan niiden lettujen maun, jota ihan siellä kotona paistetiin, enkä jotain kiven lohkaretta jossain turistirysässä.
Jos mies matkustaa työkseen, ymmärrettävästi haluaa olla lomalla kotona.
Anna miehen golfata niin paljon kuin sielu sietää, lähde sinä ystävän/ystävien kanssa jonnekin lomalle / tee jotain mukavaa. Sano miehellesi, että sä haluat lomalla reissata, kun arkena oot kotosalla. Kyllä se jossain vaiheessa sitten hoksaa, että oispa naisen kanssa kiva tehdä jotain :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pari kesää sitten meillä vaimo piti mykkäkoulua melko pitkään, kun lapset kysy häneltä eikö joskus voitaisi olla vaan kotona. :D Moni vanhempi ei pysähdy miettimään sitä lasten arkea (eikä miesten). On koulua, läksyä, kokeita, harrastuksia, perhejuttuja, jne. Ja kesälläkin se pirun kasvio. Se tekee jokaiselle pirun hyvää, että välillä on tylsääkin. Itse olen vähän vanhempaa saapumiserää ja kun muistelen niitä omia kesiä kyllä minä muistan niiden lettujen maun, jota ihan siellä kotona paistetiin, enkä jotain kiven lohkaretta jossain turistirysässä.
Tässä ei ole edes kyse turistirysästä. Aamukahvit torilla, päivällinen kaupungissa rantaravintolassa, piknik rantakalliolla, ehkä jopa kanoottiretki, johon menisi pari tuntia tai vaikka pari yötä vuokramökissä tai lähikaupungeissa hotellissa. Jopa nämä piristäisi arkea ja lomaa. Ei tosiaan ole kyse siitä, että vaatisin Ateenan raunioita kiertämään.
Mutta jotain, ihan mitä vaan tän oman tontin ulkopuolella!
Ap
Toinen mies siihen viereen, jonka kanssa teet asioita?