Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajat! Kertokaa vaikeista kohtaamisista vanhempien kanssa. Eli vaikeista vanhemmista

Vierailija
26.06.2022 |

Toki niin, ettei heitä tunnisteta.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tarina yläkoulusta: Eräs hyvin varakkaasta perheestä oleva tyttö, jolla aina merkkivaatteita ja muuta kallista arvosteli kesken tunnin kovaan ääneen ryhmäläisten vaatteiden hintoja, huomautin tästä epäasiallisesta käytöksestä, jonka jälkeen tämä tyttö alkoi arvostelemaan minun vaatteitani. Ohjasin hänet ulos luokasta ja sanoin että jatketaan keskustelu tunnin jälkeen. Tunnin loputtua hän oli lähtenyt pois. Mainitsin asiasta rehtorille, ja ei mennyt kuin tunti kun tytön äiti soittelee rehtorille ja vaatii saada puhua kanssani.

Seuraavana päivänä hän saapui ylimielisesti hymyilevän tytön kanssa tapaamiseen (kuvitteli varmaan että minulle tulee ongelmia). Palaverissa äiti syytti minua ylilyönnistä ja siitä, että olen liian tarkka vain koska 'tyttö' kokee muotiasiat tärkeinä ja suhtautuu niihin vakavasti. Lopputulos oli se, että rehtori vain vahvisti minun kantaani asiasta ja äiti joutui lähtemään ilman että minulle sanottiin mitään negatiivista.

Ja tästäkö ei muka tunnista?

No henkilö itse, äiti, rehtori ja minä ehkä tunnistaa, eli asianomaiset.

Ja sinä teet opettajan töitä?

Taidat olla hankala vanhempi?

Vierailija
22/26 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tarina yläkoulusta: Eräs hyvin varakkaasta perheestä oleva tyttö, jolla aina merkkivaatteita ja muuta kallista arvosteli kesken tunnin kovaan ääneen ryhmäläisten vaatteiden hintoja, huomautin tästä epäasiallisesta käytöksestä, jonka jälkeen tämä tyttö alkoi arvostelemaan minun vaatteitani. Ohjasin hänet ulos luokasta ja sanoin että jatketaan keskustelu tunnin jälkeen. Tunnin loputtua hän oli lähtenyt pois. Mainitsin asiasta rehtorille, ja ei mennyt kuin tunti kun tytön äiti soittelee rehtorille ja vaatii saada puhua kanssani.

Seuraavana päivänä hän saapui ylimielisesti hymyilevän tytön kanssa tapaamiseen (kuvitteli varmaan että minulle tulee ongelmia). Palaverissa äiti syytti minua ylilyönnistä ja siitä, että olen liian tarkka vain koska 'tyttö' kokee muotiasiat tärkeinä ja suhtautuu niihin vakavasti. Lopputulos oli se, että rehtori vain vahvisti minun kantaani asiasta ja äiti joutui lähtemään ilman että minulle sanottiin mitään negatiivista.

Ja tästäkö ei muka tunnista?

No henkilö itse, äiti, rehtori ja minä ehkä tunnistaa, eli asianomaiset.

Ja sinä teet opettajan töitä?

Toivottavasti. Ja toivottavasti joka ikinen opettaja jakaa näitä tarinoita, jotta tolkun ihmiset (joita on suutin osa) ymmärtävät, miten muutama % vanhemmista voi vaikeuttaa työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi alaikäinen lukiolainen tupakoi koulun alueella (tupakointi on kielletty kaikkien koulujen alueilla). Opiskelija lähetettiin keskustelemaan rehtorin kanssa, mistä hän kieltäytyi (eikä ketään voi väkivalloin raahata, jos kyse ei ole itselle tai muille aiheutetusta välittömästä fyysisestä vaarasta). Opiskelija soitti juristivanhemmalleen, joka uhkasi koulua ties millä (älyttömillä) oikeustoimilla, sillä hänen lapsensahan ei polta, ja vaikka polttaisikin, hänellä on siihen oikeus.

En ymmärrä, mitä tuollaisetkin vanhemmat lapsilleen opettavat - mitä vain saa tehdä, säännöistä ei tarvitse välittää.

Luin lehdestä tsi kuulin radiosta tms. aikona sitten opettajan kertomuksen jatkuvasti myöhässä olevasta lukiolaisesta. Kerran ooettaja ei päästänyt oppilasta luokkaan kesken tunnin vedoten opetuksen häiriintymiseen, kun tksi ilmestyy paikalle aina kesken tunnin. Oppilaan juristivanhempi oli tullut koululle lakikirjan kanssa saarnaamaan kuinka hänen lapsellaan oli perustuslaillinen oikeus saapua kouluun myöhässä. Mitä ne ihmiset väittää, että juristit muka olisivat m*lkkuja?

Juristeista mieleen tullutta.

Asianajajaliitto on antanut jonkin tunnustuspalkinnon valtakunnansyyttäjälle.

Taannoin joskus parikymmentä vuotta sitten todettiin että HYn opiskelijoiden kurssikirjastosta eniten varastettuja kirjoja olivat oikeustieteellisen kurssikirjat.....

Vierailija
24/26 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs yläkoululaisen tytön huoltaja vaati lapselleen (milloin mihinkin terveydelliseen seikkaan vedoten) uudet kirjat ja uudet materiaalit. Sellaiset, jotka olivat oleet jollain oppilaalla aikaisemmin tai käytössä koulussa, eivät siis kelvanneet.

Vierailija
25/26 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräskin "valveutunut" vanhempi sai aina raivarit, jos heidän levottomille ja meluisille pojilleen laitettiin punainen wilmamerkintä. Lapsilla ole kuulema niin "diagnooseja" (joista osa toki saamatta, mutta ihan kohta tulossa kunhan idioottimaiset lääkärit saadaan kuriin :D), että näitä ei saa lannistaa negatiivisuudella. Lisäksi heiltä ei saa vaatia mitään, koska he pahukset siitä niin rasittuvat.

Ja jos yritti esim. perustella, että kyllä pitää nämä ja nämä tehdä tai nelonen tulee, niin uhkaili ottavansa yhteyttä rehtoriin ja opetuspäällikköön. Eikä pelkästään uhkaillut, mutta onneksi nämä olivat tolkun ihmisiä :D

Vierailija
26/26 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs yläkoululaisen tytön huoltaja vaati lapselleen (milloin mihinkin terveydelliseen seikkaan vedoten) uudet kirjat ja uudet materiaalit. Sellaiset, jotka olivat oleet jollain oppilaalla aikaisemmin tai käytössä koulussa, eivät siis kelvanneet.

Niin. Esimerkiksi mun lapseni joutui astmakohtauksen takia ambulanssilla sairaalaan, kun päiväkodissa oli hänen ulkohaalarinsa naulakossa sellaisen lapsen haalarin vieressä, jonka kodissa oli kissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme