Paljonko sinulle tuli painoa raskausaikana?
Kommentit (17)
12 kg ja 13 kg jäi sairaalaan. Lapset yli 3,5 kiloisia457
2 kg, olin ylipainoinen raskauden alkaessa
62kg painoin ennen raskautta, ennen synnytystä 103kg. Nykyään 95kg, mies näyttää tykkäävän :)
Lihoin 20kg
Alkupainoni oli 55
Vauva oli 4,3kg ja pituus 54cm
Joku 15 kg. Olin todella hoikka ennen raskautta. Vuodessa lähti suurin osa tulleesta ja itse asiassa ei harmita yhtään, että jäi vähän muotoja. Se on niin yksilöllistä ja toki äidin lähtöpaino vaikuttaa siihen. Esimerkiksi minulle tuli ihan alussa jo se 5 kg lisää ja rinnat turposivat noin 3 kokoa.
Alkupaino 73kg ja raskauskilot 13kg.
Vierailija kirjoitti:
Joku 15 kg. Olin todella hoikka ennen raskautta. Vuodessa lähti suurin osa tulleesta ja itse asiassa ei harmita yhtään, että jäi vähän muotoja. Se on niin yksilöllistä ja toki äidin lähtöpaino vaikuttaa siihen. Esimerkiksi minulle tuli ihan alussa jo se 5 kg lisää ja rinnat turposivat noin 3 kokoa.
Sorry, nyt tuli vähäteltyä. Kyllä se likemmäs 20 kg oli lisää.
Ekassa tuli 12kg, lähtöpaino oli normaalipainon alarajalla, synnärille jäi 10kg, imetys vei loput ja vähän päälle. Toisessa raskaudessa oli liikaa lapsivettä, painoa tuli lähes 20 kg, synnärille jäi 15kg, imetys heitti kilppariarvot vinksalleen eikä paino tippunut vaan hieman nousi. Nyt olen sit sen about 8 kg kuin ennen raskauksia, ihan ok. Mutta toinen jätti venyneen nahan koska vatsa oli niin iso lapsiveden vuoksi niin olen kyllä ihan eri kroppainen. Ei haittaa, terveet ja onneliset lapset on pääasia.
Vierailija kirjoitti:
Ekassa tuli 12kg, lähtöpaino oli normaalipainon alarajalla, synnärille jäi 10kg, imetys vei loput ja vähän päälle. Toisessa raskaudessa oli liikaa lapsivettä, painoa tuli lähes 20 kg, synnärille jäi 15kg, imetys heitti kilppariarvot vinksalleen eikä paino tippunut vaan hieman nousi. Nyt olen sit sen about 8 kg kuin ennen raskauksia, ihan ok. Mutta toinen jätti venyneen nahan koska vatsa oli niin iso lapsiveden vuoksi niin olen kyllä ihan eri kroppainen. Ei haittaa, terveet ja onneliset lapset on pääasia.
8 kiloa painavampi kuin ennen lapsia*
11 kiloa tuli (vaimon) raskausaikana. Kohtuullista?
Eka raskaus +8kg, toinen raskaus +10kg.
Lähtöpainoni 55 - 57kg.
Molemmat lapset n.3,5kg
N. 30 kg molemmilla raskauksilla. Palasin normaalipainoon kolmessa kuukaudessa ihan vaan vaunulenkkeilemällä ja pullaa syöden. Minulla ei ole ainuttakaan raskausarpea ja vatsa palautui sileäksi itsekseen vaikka maha oli valtava, eka lapsi, tyttö 3700 g , toinen lapsi poika 4700 g.
Tein lapset nuorena, palautuminen oli upeaa, imetin molempia 13 kk.
Vierailija kirjoitti:
N. 30 kg molemmilla raskauksilla. Palasin normaalipainoon kolmessa kuukaudessa ihan vaan vaunulenkkeilemällä ja pullaa syöden. Minulla ei ole ainuttakaan raskausarpea ja vatsa palautui sileäksi itsekseen vaikka maha oli valtava, eka lapsi, tyttö 3700 g , toinen lapsi poika 4700 g.
Tein lapset nuorena, palautuminen oli upeaa, imetin molempia 13 kk.
Lähtöpaino n. 55 kg.
Normipainosta +16kg. Puolet jäi synnärille ja loppuja lähti vielä 2kk ajan. Noin 2kg jäi.
Siis minkä verran oli painoa tullut lisää sen jälkeen kun oli synnyttänyt?
1. +6kg
2. +-0
3. -10kg
Imetys on aina ollut minulla tehokas jarru painon pudotuksen suhteen. Ensimmäistä imetin 4kk, toista en lainkaan ja kolmatta 6kk josta tuli +12kg
12-13 kg tuli molemmista. Imetysaikana lähti, vuoden sisällä.
Molemmilla kerroilla yli 20 kg.
54 kiloisesta +75 kiloon.
Oli sirot, mutta pitkät vauvat. Myös istukat oli kookkaat.