En tajua, miksi anoppi väkertää mökkiä, laittaa puutarhaa ym. Ei ketään kiinnosta se mökki
Kommentit (39)
Antaa sille lapselle joka tykkää mökkeilystä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on mökki juuri siksi ettei muita kiinnosta käydä täällä. Kaupungissa miniä on aina nurkissa kitisemässä, miksi en hoida lapsia, miksi en anna rahaa, miksi en lainaa autoa, jne. Rakentelen tästä pikku hiljaa ympäri vuoden asuttavaa ja myyn osakkeen kaupungista. Ja pidän huolen ettei jää muuta perittävää kun tämä mökki pahanen täältä tontunperseestä.
Mulla on sun luonto😘
Ap kuulostaa sen verran nuorelta, että tuskinpa mitään anoppia hänellä edes on. Ja mahdolliset anoppikokelaatkin olisivat tuskin vielä edes nelikymppisiä. Mummo olisi ollut uskottavampi.
Ite ainakin lösötän perseelläni koneen ääressä arkisin 8-16 niin nautin suunnattomasti niittämisestä, halkojen hakkaamisesta, saunaveden kantamisesta, kukkapenkkien ja yrttimaan kitkemisestä jne. Mökkiä puunaan ja laittelen koska sitä nyt vaan pitää kunnostaa ja kukkia tykkään hoivailla. Ei minua kiinnosta mitä lasten puolisot mun touhuistani ajattelee. Ovat tervetulleita mutta jos eivät tule niin viihdyn loistavasti itsekseni kauniiksi laittamassani miljöössä
Vierailija kirjoitti:
Tiedän monia ikäihmisiä mm. Omat vanhempani, jotka jatkuvasti puhuvat siitä, että kukahan sitten jatkaa tätä mökkeilyä kun heistä aika jättää. Eli todellakin laittavat ja puunaavat sitä mörskäänsä jälkipolvia varten. Aika ahdistavaa, kun tippa linsissä vaikeroivat. Huoh.
Odotahan perinnönjakoa niin ne tappelevat juuri tuostakin mökistä lakimiestensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän monia ikäihmisiä mm. Omat vanhempani, jotka jatkuvasti puhuvat siitä, että kukahan sitten jatkaa tätä mökkeilyä kun heistä aika jättää. Eli todellakin laittavat ja puunaavat sitä mörskäänsä jälkipolvia varten. Aika ahdistavaa, kun tippa linsissä vaikeroivat. Huoh.
Odotahan perinnönjakoa niin ne tappelevat juuri tuostakin mökistä lakimiestensä kanssa.
Joo, on varmaan noinkin. Itseäni vaan ei voisi vähempää kiinnostaa vanhempieni mökki.
Joko myydään ulkopuoliselle tai joku maksaa mahdolliset muut siitä ulos lunastaen sen itselleen. Yhteis mökeistä tulee usein vain riita pesiä.
Elää menneessä maailmassa, joka ei enää palaa..
Nykyään on etätyöt, tehokkuus ja digi. Ketään ei kiinnosta katsoa kukkapenkkejä keskellä metsää jossakin tönössä. Mieluummin lennetään luxus-mökille pohjoiseen tai Eurooppaan.
Kehitys kehittyy.
Jos nauttii tekemisestä ja siitä kun kaikki on kunnossa, on asia ok.
Mutta jos raataa raatamisen vuoksi ja velvoittaa käymään, "kun minä olen sitä niin teitä varten kunnostanut",
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on etätyöt, tehokkuus ja digi. Ketään ei kiinnosta katsoa kukkapenkkejä keskellä metsää jossakin tönössä. Mieluummin lennetään luxus-mökille pohjoiseen tai Eurooppaan.
Kehitys kehittyy.
Eihän kukaa voi elää menneessä maailmassa tässä päivässä vaan se eläjäkin on sitä tätä päivää. Se mennyt on vaan tapasi käyttää valtaa muka siihen toisen elämäntyyliin.
Itseään varten varmaan. Mä rehkin omalla pihallani ja nautin sitten työni jäljestä.
Onko se sinulta jotain pois? Ihmettele sitten omalta osaltasi kun olet joskus anopin ikäinen, että mihin aikasi käytät ja muut ihmettelevät vieressä:) Perässä tulet. T. Yks anoppi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö, itseään varten?
Mutta siitä on niin paljon vaivaa! Mitä järkeä? Ajaa sinne monta sataa kilometriä ja sitten rehkii siellä, vaikka ei ole edes ketään näkemässä.
No mitä helevettiä asia sulle kuuluu!
Vai meinaatko että pitäs antaa se sulle.
Aloitus on provo, mutta olen törmännyt palstalla usein ajatuksiin, että omien vanhempien tai appivanhempien ei pidä käyttää rahaa mihinkään tai tehdä mitään ilman lasten ja puolisoiden lupaa. Muistisairaan vanhuksen kontrolloinnin ymmärrän, mutta näillä voi olla ikää mitä tahansa viisikymppisestä ylöspäin.
Realy?
JOS anglismeja pitää käyttää, kirjoita edes oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehitys kehittyy.
Eihän kukaa voi elää menneessä maailmassa tässä päivässä vaan se eläjäkin on sitä tätä päivää. Se mennyt on vaan tapasi käyttää valtaa muka siihen toisen elämäntyyliin.
Anterksi vaan mutta, vaikka ei menneessä eläisikään, niin kaikki eivät kumminkaan elä "digi ajassa". Vielä löytyy ihmisiä joita kiinnostaa puutarhanhoito, ruuanlaitto, siivoaminen kotona, ystävien näkeminen ym. Sitä kutsuttiin ennen elämiseksi. Mitä nykyajan nuoret aikuiset tekee? Ovat puhelin kädessä kaiken aikaan, niin. Ja sitten käsketään muitten "hankkia elämä".
Vierailija kirjoitti:
Onko se sinulta jotain pois? Ihmettele sitten omalta osaltasi kun olet joskus anopin ikäinen, että mihin aikasi käytät ja muut ihmettelevät vieressä:) Perässä tulet. T. Yks anoppi vaan.
Tuollaiset tyypit tulevat muuten olemaan itse kauhuanoppeja. Jo nuorena tuomitsevia ja eivät ymmärrä mitään omista mieltymyksistä ja mielipiteistä poikkeavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kehitys kehittyy.
Mennyt maailma ei enää palaa, mutta on vielä olemassa. Näitä mökkejä on vielä satojatuhansia Suomessa. Niiden tyypilliset omistajat ovat 60-80-vuotiaita. Kuus-seiskakymppiset jaksavat vielä laittaa siellä pihaa ja ympäristöä. Aikuiset lapset käyvät siellä kyläilemässä, mutta mökkien tulevaisuus on aika epävarma.
Mutta vielä tällaiset mökit eivät ole historiaa, vaan ihan elävää todellisuutta ja nykypäivää. Suuret ikäluokat ovat vielä elossa, oletteko huomanneet?! Ei maailma ole vain alle nelikymppisten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset tyypit tulevat muuten olemaan itse kauhuanoppeja. Jo nuorena tuomitsevia ja eivät ymmärrä mitään omista mieltymyksistä ja mielipiteistä poikkeavaa.
Tämä!
Minäkin kuule huhkin täällä puutarhassani. On kasvimaat, perennapenkit, kesäkukat ja kaikki. Tää paikka on niin syrjässä, ettei tänne kukaan jaksa tulla vierailemaan edes joka vuosi. Silloinkin jos joku ehtii käymään, se on joku huhtikuun päivä kun kaikki on talven jälkeen kuollutta ja kurakkoa. Olishan se hullua laittaa muita varten. Itselleni tästä on iloa joka päivä ja siksi teen :)