Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies valehtelee tilinsä saldosta!

Vierailija
25.06.2022 |

Minusta aika törkeää käytöstä. Ollaan oltu yhdessä lukuisia vuosia. Miehellä on hyvä työpaikka, tienaa yli 70 tonnia vuodessa. Itse sairastuin vakavasti, elän "kädestä suuhun". Välillä olen joutunut pyytämään vanhemmiltani rahaa lääkkeisiin ja lääkärikuluihin. Mieskin on toki auttanut mutta ei kovinkaan innoissaan ole tästä tilanteesta. Kaikki säästöni olen luonnollisesti joutunut käyttämään. Tässä oli yksi päivä tilanne kun pyysin miestäni siirtämään tililleni 50 euroa laskuun. Se lasku ei ollut edes minun, vaan lapsemme juttuja. Mies alkoi taas sen saman valituksen mitenkä hänellä on rahat loppu, pitää odottaa tilipäivää jne. Aina sama asia kun pitäisi jotain maksaa, menee useita päiviä ennen kuin herra antaa rahan johonkin.

Nyt kävikin niin että mies oli käynyt automaatilla nostamassa käteistä. Unohti sen paperipalan pöydälle muiden kauppakuittien sekaan. Katselin niitä mitä oli mikäkin maksanut. Miehen tilillä oli yli 7000 euroa noston jälkeen! Ja samaan aikaan väittää pokerina minulle ettei ole mahdollista antaa 50e. laskuun?! Mitä hittoa? En ole vielä ottanut asiaa puheeksi, saa varmaankin kohtauksen jos kuulee että olen tilin saldon nähnyt. Mies on aina ollut tosi pihi, tosin ostelee itselleen välillä tuosta noin vain isoja hankintoja mutta muuten pihistelee kaikessa. Ja tiedän että tuo tili ei ole ainut minkä omistaa että rahaa on "jemmassa " enemmänkin. Eihän siinä mitään, hänen rahojaan ne onkin mutta jotain rajaa nyt kuitenkin! Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ime sen aisaa useammin niin tommoset viiskymppiset ei tunnu yhtäkkiä missään.

Vierailija
22/47 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap nyt on pakko kysyä että minkä ihmeen takia sä olet mennyt ton ukon kanssa yksiin?

Aloimme seurustella nuorina, silloin ei ihan tämmöistä ollut. Ja kukaan meistä ei voi tietää mitä elämä eteen tuo. Itselleni kävi näin että sairaus vei lähes kaiken. En tule elämään vanhaksi. Kaikki rahani ovat menneet terveyteni hoitamiseen. En todellakaan haluaisi toisilta pyytää rahaa. Se tuntuu pirun ikävältä ja paskalta mutta mitä tässä on vaihtoehtoina? Lapsen vuoksi on vielä jaksettava sinnitellä elossa. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko mies siis jo maksanut paljon enemmän lapsenne menoja vai miten perusteli, että sinun on maksettava?

Toinen asia on, että perheessä kukin vastaa menoista kykynsä mukaisesti ja varat ovat yhteisiä, niin kauan kuin ollaan perhe. Jos varaa on ylimääräiseen, toki silloin enemmän ansaitseva voi sijoittaa rahojaan itseensä/ miten haluaa, mutta perheen hyvinvointi on aina etusijalla.

Kun on ollut naimisissa liki 50 vuotta, on vaikea ymmärtää tätä ajattelua, että puolisoilla on omat rahat ja yhtään ei jousteta perheen hyväksi. Vuosikymmenien kuluessa on tienattu vuorotellen joko yhtä paljon, enemmän tai vähemmän kuin puoliso, mutta aina on ensisijaisesti pidetty huolta perheestä ja yhteisistä menoista. On opiskeltu, lapsia on ja on oltu äitiyslomalla jne. Tuskin oltaisiin enää yhdessä, jos toinen olisi aina pitänyt omat tulonsa ja kylmästi todennut, että maksa itse yhteisten lastemme menot.

Vierailija
24/47 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mihin ne miehen rahat menevät? Aika vähän 7000 e on, jos vuosipalkka on sen mitä kerroit.

Vierailija
25/47 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mihin ne miehen rahat menevät? Aika vähän 7000 e on, jos vuosipalkka on sen mitä kerroit.

Tämä. 🤔 Vuosipalkkani on yli puolet pienempi ja tilillä moninkertaisesti enemmän.

Vierailija
26/47 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on tilillä 140 000€.

Sanon miehelle ettei ole rahaa. Hänellä saman verran ulosotossa ja tuntuu ettei osaa käyttää rahaa.

Paskamyrskyä tälle.

Vierailija
27/47 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, olisi miehesi säilönyt lukittuun holviin, kuten meidän miehemme, rahat harmaasta taloudesta,. Kova on käteistä käyttämään, kun ne joku muu TIENANNUT. ITSE HÖVELI RAHANKÄYTTÄJÄ EIKÄ PYSTY SÄÄSTÄMÄÄN.

Vierailija
28/47 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis normaalia käytöstä aviopuolisolta? Ok, asia selvä. Otin juuri lääkkeitä kun en ilmankaan pysy hengissä. Että hyvä kun muistutitte ja huolehditte minusta. ap

Jos noin ahdistaa, niin lopetat niiden nappien napsimisen. Sillä siitä selviää. Huolet poistuu.

Vierailija
29/47 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa asia joka aloituksesta jää mietityttämään, on se, miten voi kyseisillä vuosituloilla olla tilillä ainoastaan 7000€.

Ellei mies sitten sijoita tms. Toivottavasti. Muuten tuo olisi karmaisevaa.

Vierailija
30/47 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoilla on elatusvelvollisuus.

Ota ero, maksakoot elarit lapsesta. Sä saat muita tukia, menee paremmin.

Vierailija
31/47 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa asia joka aloituksesta jää mietityttämään, on se, miten voi kyseisillä vuosituloilla olla tilillä ainoastaan 7000€.

Jos automaatilta nostaa, näyttää se vain kyseisen tilin saldo. Eiköhän jokaisella järkevällä ole useampi tili ja osa sijoitettuna. Ei kai kukaan ole niin tyhmä että pitää käyttötilillä kaikki rahat

Vierailija
32/47 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muitakin tilejä joista en tiedä enempää. Sijoittaa paljon osakkeisiin, sen tiedän. Minusta on kuitenkin kummallista kun väittää tilinsä olevan tyhjä? Minä ostelen lapselle tarpeellisia vaatteita ja muita tarvikkeita netistä kun en pysty enää kaupoilla liikkumaan. Näitä kuluja kun yritän saada takaisin niin köyhyys-kortti lyödään heti pöytään. Noloa sanoisin mutta sehän onkin vain minun mielipiteeni. ap

Vierailija
33/47 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaa 70000 ja tilillä 7000... Missä sen muut rahat on? Jos ei ole, niin on syytäkin pitää viimeisistä senttisistä kiinni.

Vierailija
34/47 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaa keskustella tarkemmin puolison kanssa. Onko sijoitukset karahtaneet miinukselle? Tai onko sellaisia edes oikeasti?

Puolisolla on eltusvelvollisuus. Se on selvä asia. Nyt vain on sovittava missä määrin sinä pystyt osallistumaan yhteisiin menoihin. Lapsen laskuista osa isän maksettaviksi. Siis suoraan.

Vierailija
35/47 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kannattaa keskustella tarkemmin puolison kanssa. Onko sijoitukset karahtaneet miinukselle? Tai onko sellaisia edes oikeasti?

Puolisolla on eltusvelvollisuus. Se on selvä asia. Nyt vain on sovittava missä määrin sinä pystyt osallistumaan yhteisiin menoihin. Lapsen laskuista osa isän maksettaviksi. Siis suoraan.

Jos toimeentulotuessa otetaan huomioon (en tiedä, ei ole kokemusta) lääkkeisiin, polikäynteihin, kotisairaanhoitoon menevät kuluni niin mulla olisi enemmän rahaa käytettävissä elämiseeni. Jos siis eroaisin miehestäni. Sekin on käynyt joskus mielessä kun en haluaisi joutua elämään toisen armoilla niin monessa jutussa. ap

Vierailija
36/47 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ymmärrän sua ap. Omalla miehellä on aina ollut vähän samaa vikaa ja nyt kun sai perintöä parisataatuhatta, niin oire vaan pahenee. Huokailee jo lapsellekin bensalaskuja. Ja kavereille jaksoi kännipäissään mäkättää varmaan tunnin yllättäen saamastaan parin kympin laskusta. Meillä on aiemmin ollut samat tulot, mutta nyt huomasin yllättäen, että miehellä jääkin nykyään tonni kuussa enemmän käteen. Ei ole kertonut tulojaan ja hänestä on ok, että minä ostan loppukuusta ruokaa ja bensaa luotolla, puoliksi kun pitää kaikki maksaa. Ja nyt tosiaan tuo perintö sai hänet avoimen pihiksi, niin että nolottaa jo seurassa.

Saa mun puolesta säästää, mutta on todella ärsyttävää huokailla köyhyyttä ja rahojen puutetta kun tilit pullistelee samaan aikaan. Etenkin kun tekee tätä ihmisille, joilla on oikeasti tili miinuksella.

Vierailija
37/47 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on taloa, autoa tms. maksettavana, niin ei noilla tuloilla vielä keulita. Varmaan puhutaan vielä brutosta eli summa pienenee huomattavasti.

Mitä tulee tilin saldoon, niin mulla on ~400€ tilillä joka on liitetty korttiin. Toisella tilillä useampi kymppitonni koska siirrän ylimääräisen kortittomalle tilille jotta kortin hävitessä en menetä kaikkea.

Vierailija
38/47 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tileillä paljon rahaa, niin köyhyyden huokailu on silkkaa valehtelua. Köyhyysraja on jotain 1200 e/kk tuloja.

Vierailija
39/47 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ymmärrän sua ap. Omalla miehellä on aina ollut vähän samaa vikaa ja nyt kun sai perintöä parisataatuhatta, niin oire vaan pahenee. Huokailee jo lapsellekin bensalaskuja. Ja kavereille jaksoi kännipäissään mäkättää varmaan tunnin yllättäen saamastaan parin kympin laskusta. Meillä on aiemmin ollut samat tulot, mutta nyt huomasin yllättäen, että miehellä jääkin nykyään tonni kuussa enemmän käteen. Ei ole kertonut tulojaan ja hänestä on ok, että minä ostan loppukuusta ruokaa ja bensaa luotolla, puoliksi kun pitää kaikki maksaa. Ja nyt tosiaan tuo perintö sai hänet avoimen pihiksi, niin että nolottaa jo seurassa.

Saa mun puolesta säästää, mutta on todella ärsyttävää huokailla köyhyyttä ja rahojen puutetta kun tilit pullistelee samaan aikaan. Etenkin kun tekee tätä ihmisille, joilla on oikeasti tili miinuksella.

Osanottoni.

Vierailija
40/47 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaisi nyt laskea, saako jo maksutta niin lääkkeet kuin lääkärinkin, meillä kun on maksukatto noissa kuluissa. Toiseksi on omituista, että ap saa 50 e laskun jostain lapsen asiasta eli mikä ihme on pitänyt erikseen laskulla hankkia? Jos se oli joku harrastus, niin varmasti miehen kanssa asiasta on neuvoteltu etukäteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän