Hääsuunnittelija muistuttaa IS:ssa: Tennarit häissä on etikettivirhe ja naisilla asuun kuuluu sukkahousut!
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karjalan lippis päähän ja crocsit jalkaan. Rouvalle tunika ja legginsit. Mitä hiton väliä sillä on, vaikka kyseessä olisi hääparille tärkeä päivä johon on panostettu monin tavoin? Tärkeintä että me viihdymme! Minähän en jousta enkä kunnioita.
Elämme jo vuotta 2022. Morsiusparillakaan ei välttämättä ole "etiketin" mukaista asua. Olisi aika tökeröä mennä vimpan päälle juhlavaatteissa häihin, joissa morsiusparilla on rento tyyli.
Häiden etiketti on tumma puku ellei ole muuta mainittu. Etiketiksi/pukeutumisohjeeksi juhlien järjestäjä saa halutessaan valita vaikka uima-asun. On etiketin vastaista pukeutua hienommin kuin juhlakalut, eli etikettiä noudattamalla hill billy häihin farkut jalkaan.
Minusta etiketin voi työntää sinne minne aurinko ei paista. Elämä on paljon helpompaa ilman sitä.
Aivan, meitä on moneen junaan. Jotkut näkevät etiketin vapauden ja itseilmaisun rajoitteena, henkisenä haasteena. Toiset näkevät sen elämää helpottavana pukeutumisohjeena, sekä juhlatilaisuuden arvostamisessa ja arjen yläpuolelle nostamisena.
Toisilta löytyy kaapista pelkkiä lenkkareita ja toiselta lisäksi siistit juhlavat nahkakengät.
Kovin ikävää, ettet osaa käyttää ihan omaa harkintaa, vaan joudut käyttämään jotain pölyistä etikettiopasta pystyäksesi pukeutumaan juhlaan sopivalla tavalla.
Toisille pitää olla kaikkiin erilliset ohjeet ja toisilla (=suurin osa) on kyky ihan omatoimisesti valita tilanteeseen sopiva vaatetus.
Sen jälkeen kun kasvoin yli teiniangstista, minulle ei ole ollut niin kovin tärkeää pukeutua kuin huomionhakuinen uniikki lumihiutale. Keskityn juhlaan, tunnelmaan, hauskanpitoon ja yhteisiin hetkiin.
Aika huolestuttavaa, jos et pysty pitämään hauskaa ilman etiketin mukaista asua. Normaalilta ihmiseltä hauskanpito onnistuu jopa hieman paremmin, kun asu on vähän rennompi. Rennompi ei tarkoita samaa kuin huomioinhakuinen uniikki lumihiutale. Vai onko rouva Etiketistä esim. mustat tennarit, jotenkin erityisen huomiota kiinnittävä jalkine?
Tennarit, lippis, bändipaita ja rööki käteen. Omat juomat kylmälaukussa.
Sinulla ei siis ole mitään muuta vaatteita noiden lisäksi? Kannattaisiko mennä töihin niin saisit rahaa uusien vaatteiden hankkimiseen?
Huono
Hassua kun osalle ihmisistä ei ole olemassa mitään vaihtoehtoa esim. tumman puvun ja paskaisten verkkareiden välillä. Aina sama homma näissä ketjuissa. Täysin käsittämätön ajatus joillekin, että voi pukeutua ihan asiallisesti ja juhlavasti noudattamatta mitään etikettiä. Missä lie raksatyömaalla ovat töissä, kun pukeutuminen on joko verkkarit tai puku eikä mitään muita vaatteita ole.
Niin mikä estääkään noudattamasta juhlaetikettiä ja arvostavansa siten juhlatilaisuutta ja siihen osallistuvia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni av-mamma saa kilarit juhlaetiketistä?
Monia täällä harmittaa, kun pelkäävät tulevansa tuomituksi kakkosluokan kansalaisena, kun eivät osaa pukeutua asianmukaisesti. Miksi muuten kokisivat tarvetta tulla tänne todistelemaan?
Muuten hyvä, mutta ainoat, joilla on tarvetta todistella (ja vauhkota ketjukaupalla) olette te etikettiuskovaiset. Mistäköhän johtuisi?
Ketjun otsikko liittyy etikettiin, josta olemme kiinnostuneet. Miksi te avaatte keskustelun etiketistä ja räyhäätte täällä, kun väittämänne mukaan etiketti ei muka kiinnosta? :D
Miksi puhut itsestäsi me-muodossa? Etikettiin liittyvässä keskustelussa saa esittää myös kritiikkiä etikettiä kohtaan. Ei se ole räyhäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä estääkään noudattamasta juhlaetikettiä ja arvostavansa siten juhlatilaisuutta ja siihen osallistuvia?
Minua estää se, että yksissäkään juhlissa, joihin minut on kutsuttu ei ole haluttu järjestäjän toimesta määritellä mitään etikettipukeutumista, vaan kukin on saanut pukeutua haluamallaan tavalla.
Vierailija kirjoitti:
heikko identiteetti sirpaloituu
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi se, että juhlia ei nykyisin enää juurikaan järjestetä juhlaetiketin mukaisesti. Moukkamaista pitää itsepäisesti kiinni jostain etiketistä, vaikka toivotaan rentoa pukeutumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua estää se, että yksissäkään juhlissa, joihin minut on kutsuttu ei ole haluttu järjestäjän toimesta määritellä mitään etikettipukeutumista, vaan kukin on saanut pukeutua haluamallaan tavalla.
Tiedoksi, että juhlan järjestäjä ei määrittele hääjuhlaetikettiä.
Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Aina löytyy niitä kapinallisia, joiden mielestä etiketti ei koske juuri heitä, huh!
Yläasteen takapenkin pahikset jäivät henkisesti sille tielleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla muuta.
No todellakin määrittelee. Mikäs pelle sinä olet kun luulet voivasi toisten puolesta päättää, miten he haluavat häitään viettää?
Jollekin voi tulla yllätyksenä, että myös vuonna 2022 on olemassa juhlaetiketti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla muuta.
Hääjuhlan etiketti on oletusarvoisesti tumma puku, mutta sen voi halutessaan vaihtaa. Jos mitään ei ole mainittu, se on tumma puku. Kvg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla muuta.
Tiedoksi, että juhlan järjestäjä määrittelee sekä pukukoodin että häiden tyylin. Hääetiketti=noudata juhlanjärjestäjän toiveita.
Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Jollekin voi tulla yllätyksenä, että myös vuonna 2022 on olemassa juhlaetiketti.
Ei tule. Sen sijaan yllättävän monelle näyttää tulevan yllätyksenä, että juhlaetiketti on a) vanhentunut, b) käytössä hyvin harvoissa juhlissa.
Hyvä tietää, niin menen seuraaviin häihin ilman sukkahousuja ja tennarit jalassa.
Ongelma syntyy siitä, että osa pukeutuu etiketin mukaan ja osa ei.
=> Syntyy vaikutelma, että jälkimmäiset ovat moukkamaisia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tietää, niin menen seuraaviin häihin ilman sukkahousuja ja tennarit jalassa.
Etkö mitenkään muuten saa huomiota
Vierailija kirjoitti:
Lainausmerkeissä vaikutelma :D
Vierailija kirjoitti:
Silti useimmiten ne ensin mainitut ovat niitä suurimpia moukkia. Kuvittelevat, että he voivat päättää, mikä on sopivaa juhlapukeutumista ja mikä ei. Jopa siinä määrin, etteivät kunnioita hääparin toiveita, vaan vängällä laittavat tumman puvun ja etiketin mukaisen juhla-asun, vaikka erikseen olisi toivottu esim. rentoa kesäasua.
Ketjun otsikko liittyy etikettiin, josta olemme kiinnostuneet. Miksi te avaatte keskustelun etiketistä ja räyhäätte täällä, kun väittämänne mukaan etiketti ei muka kiinnosta? :D